Skodista kuplii maali (sinkkiongelma)!

VAG-laatua, ja maahantuojan edustaja Siitonen koettaa kiistää asiakkaiden vaatimuksia takuukorjauksesta:

http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=am1ot12al5s3n9tf56mu2d4io5&topic=35005.msg596909;topicseen#new

Huh huh! Vaikuttaa tehtaan laatuongelmalta, eli tsekit luistelevat puhtaudesta maalausprosessissa. Samaa vikaa sitten lienee myös uusissa Seat Atecoissa, koska ne tehdään tsekeissä Kvasinyssä.
4
Ilmianna
Jaa

93 Vastausta


Kyllä. Ja tämän kaiken luin VAGArenalta, vaikka itselläni ei edes sen merkkistä autoa ole.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Eikös sulla ole ihan nimimerkki vagarenalle?

Nimmarista voisi päätellä, että joskus olis vaggine ollut, mutta eihän sitä nimimerkkiä kannata uskoa, saati nimimerkin kirjoituksia.. ;)

Ei muuten ihme, että vagarena herjaa tietoturvaa, kun kaikenlaiset kriitikot on hakkeroituneet sisään.

Mutta ennen oli vain Volkkarin Tirkkonen, nyt jo myös Helkaman Siitonen, joka ilmeisesti nauraa kuin Tirkkonen konsanaan Jormalle... :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Onko VAGA-rena automerkki?
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Heeei Vagarena.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ihanaa aktiivisuutta skodakriitikolta. Ihan uusi linkki, ei viisi vuotta vanha...
Ilmianna
Jaa
Eikös autobild todennut myös skodan maalipinnan heikkolaatuiseksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
eikös, eikös vaiko juupas, juupas?
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Totesihan se. Ja heikko se onkin, pelti itsessään jo heikkolaatuista "paperipeltiä" . Hah haa skeidalle!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kuka käski ostaa Vokkarin?
Ilmianna
Jaa
HUUTONAURUA

MY17 4x4 vrs ~24tkm. 1kpl kuskin ovessa. Väri ferrex harmaa
MY15 vrs, kuskin etuovi ja apparin puolen takaovi. Väri ferrex harmaa
MY15, 1.6tdi, ~50tkm 1kpl kuskin ovi ja 2kpl takaluukku (kuskin ovi maalattiin pitkin hampain takuuseen vaikka Helkama-Auton siitonen väitti vielä maalauksen jälkeen kyseessä olleen kivenisku).
MY16, 2.0tdi, ~30tkm, 1kpl molemmissa kuskin puolin ovissa. Valkoinen
MY15, vrs, Kilsoista ei tietoa, maalattu 2015 yksi ovi ja 2016 kaksi ovea.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
ongelmia on ollut paremmillakin valmistajilla, mm. Mersuissa joitakin vuosia sitten. Niiden nykytilannetta en edes tiedä.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Vanha auto on merkistä riippumatta pääsääntöisesti ruosteinen ja homeinen.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
skodajakke kirjoitti:
Vanha auto on merkistä riippumatta pääsääntöisesti ruosteinen ja homeinen.
Joo, esim toi MY17 alkaa olee jo turhan vanha
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
museorekisteriinvain kirjoitti:
Joo, esim toi MY17 alkaa olee jo turhan vanha
Vanha auto on äärimmäisen häpeällinen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
VW Golf Variant vm. 2008, valmistusmaa Meksiko. Uusi auto oli ollut meillä vasta pari viikkoa, kun sen perään rysäytettiin vaimoni ollessa liikkeellä. Peräänajajan liikennevakuutusyhtiön tarkkasilmäinen tarkastaja sanoi näkevänsä (peräänajossa ehjäksi jääneessä) takaluukussa pari-kolme ns. sinkkisulkeumaa, joista voi odottaa ruosteen lähtevän liikkeellä. Hän ehdotti, että korjauttaisin nuo kohdat valmistajan takuun nojalla samalla kertaa kun auto on takapuskurin takia pajalla.

Yritin. Auton myyneen VV-Autotalot Oy:n peltikorjaamo ei suostunut. Kuvasi kohdat ja väitti kysyneensä valmistajalta takuukorjauslupaa, mutta lupaa ei ollut kuulemma herunut.

No, toisella kerralla, ollessani itse liikkeellä, onnistui toinen peräänajaja ruttaamaan kevyesti takaluukkuakin! Tällä kertaa nuo sinkkisulkeumat tulivat korjatuiksi, mutta peräänajajan liikennevakuutusyhtiön eikä valmistajakonsernin piikkiin. Jäi selviämättä, missä tahdissa sulkeumakohdat olisivat alkaneet ruostua.
Ilmianna
Jaa
Sinkkipelti on vanha venäläinen materiaali. Ei sitä pidäkään maalilla ja muovihärpäkkeillä pilata.
Ilmianna
Jaa
Miten Skoda-kriitikko auttaa? Nyt olisi näytön paikka...
Ilmianna
Jaa
Kumma juttu. Nissan Primerassa oli monin paikoin " kuplintaa" varsinkin luukkujen taitteissa, vain niukin naukin piilossa. Maalipinta ei kyennyt estämämään ruostumista muutenkaan. Vastaavia ongelmia ei Octaviassa ole ilmennyt, vaan maalipinta kestää hyvin myös kiven hakkaamat, jotka Primerassa ruostuivat heti.

Onko minulla erikois-kappale? Niin tai näin, hyvä kori on syy pitää autoa pitkään, kun se TSIkin toimii...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
On erikoiskappale, meinaan itsekehu-kappale. Itsetunto ei anna periksi myöntää että molemmat vikasia, sekä tsiih-kone että maali.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vughureena kirjoitti:
On erikoiskappale, meinaan itsekehu-kappale. Itsetunto ei anna periksi myöntää että molemmat vikasia, sekä tsiih-kone että maali.
Sano suoraan, että valehtelen ja mainitse vielä että japanilaiset autot eivät ruostu... :)
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Nissan Primerassa? Eihän sellaisia ole edes valmistettu viimeiseen 10 vuoteen. Varmaan lämmittää nykypäivän skodistia ajatella että jokin menneisyyden automalli ruostui samalla lailla kuin skota nyt.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
VoeVenähe kirjoitti:
Nissan Primerassa? Eihän sellaisia ole edes valmistettu viimeiseen 10 vuoteen. Varmaan lämmittää nykypäivän skodistia ajatella että jokin menneisyyden automalli ruostui samalla lailla kuin skota nyt.
Ja nyt japanilaiset autot eivät olekaan niitä ikiliikkujia, joihin uusia Skodia verraataan?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Taas uusi kohu. Helkaman-Skodan kohut eivät vain lopu.
Ilmianna
Jaa
Näyttää Vagarena-keskustelun perusteella olevan melkoinen Huumori-maahantuoja tämä Helkama...... Tosin sellainen maahantuoja kuin auto, ja auto sellainen kuin sen ostajatkin.....
Ilmianna
Jaa
tyyppivikaa tuntuu olevan. onhan tälläkin palstalla eräs zkoda poju kertonut lukemattomia kertoja miten hänen oktaaviansa oli märäntynyt 2 vuodessa paalauskuntoon. ei pitäis 2 vuodessa koriin tulla ruostepilkkuakaan mutta skoda on jo läpimätä siinä ajassa.
Ilmianna
Jaa
Skoda antaa takuun maalipinnalle mutta takuu ei koske vaurioita!
Ilmianna
Jaa
Monet ovat myös ihmetelleet skodan maalipinnan himmeyttä ja erittäin helpposti naarmuuntuvaa aplari pintaa.
Menee pariin vuoteen todella vanhan näköiseksi.
Ilmianna
Jaa
Tuttua skeidaa..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
No ei anna laadukasta kuvaa, kun ko. itäkippana on törkeän laaduton pötkylä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Vagina kipat kaikki samaa skeidaa.
Ilmianna
Jaa
Ostin Skoda Yetin vm. 2011 aj. 52 000 Arita Auto Oy:stä 2016/8. Edellisellä omistajalla oli ollut 460 seisontapäivää 5-vuoden omistuksen aikana ulkomailla oleskelun vuoksi. Auto siis vaikutti käytetyn auton ostajan oppaan mukaan ihanneostolta, vähän ajettu, täydellinen huoltokirja ja lisävarusteita.
Auto vahattiin 2-vuoden takuulla Kauppisella Pieksämäellä 2016/10.
60 000 huolto tehtiin merkkiliikkeessä Auto Center Jenissä Varkaudessa 2017/4, johon kuului korin tarkastus. Ei ongelmia.
Pesun jälkeen 2017/5 havaittu maalin irtoaminen oven helmasta. Lähempi tarkastelu toi esille useita pienempiä ja suurempia maalikupruja kaikissa ovissa. Maalausliikkeen työnjohtajan mukaan mukaan ko. sinkkisulkeumat ja kehoitus viedä auto merkkiliikkeeseen dokumentointia varten.
Varkauden Laakkosella huoltoneuvoja ja korjaamopäällikkö olivat voimakkaasti kivenhakkaumien ja nastapölyn aiheuttamien vaurioiden kannalla. Sinkkisulkeuma mahdollisuuden he kielsivät. Ihmetystä herätti heidän puolueellinen kantansa. Auto valokuvattiin 3 eri kertaa heinäkuun aikana.
Harmistuneena yhteydenotto Arita-auto Oy:n markkinointipäällikköön. Ohje viedä auto viimeisen huollon tehneeseen merkkiliikkeeseen eli Auto Center Jeniin. Auton vaurioiden dokumentointi tehtiin huolellisesti, jossa olin mukana. Vastaus dokumentoinnista viipyi kuukauden. Otin suoraan yhteyden Helkama auto Oy:n sähköpostitse.
Lähetetyn dokumentin perusteella Maahantuoja Helkama Auto oy:n Skoda tuotetekniikan vastaus. Vedottiin kolmen vuoden maalipinnan takuuajan umpeutumiseen ja siihen, että auto oli ostettu käytettynä. Maalipinnan korjauksen kustannuksiin ei haluttu osallistua. Auton omistajalle ei lähetetty kopiota Helkama Auto Oy:n päätöksestä. Asia on merkkiliikkeen ja maahantuojan välinen ja Helkama Auto OY:n tuotetekniikan lausuntoa ei anneta kolmannelle osapuolelle eli autonomistajalle.
Kuluttajaviranomaisen ohjeen mukaan oltiin yhteydessä Arita Auto Oy:n markkinoinnipäällikköön, joka oli yhteydessä Helkama-Auto Oy:n tuotetekniikkaan. Tuomio kivenhakkaumista johtuvat vauriot : Arita -Auto Oy ei osallistu korjauskustannuksiin.
Päätelmä sinkkisulkeutumien osuudesta nopeaan maalipinnan vaurioihin:
Ensin on täytynyt syntyä vaurioille altis kupruileva maalipinta ( sinkkisulkeumat )jonka esim. auton harjattoman konepesun vesisuihkut ovat läpäisseet, kupruileva maalipinta on myös altis kiveiskemille. Harjapesua ei ole käytetty auton vahanneen Kauppisen suosituksesta.
Eniten maallikkona hämmentää kahden eri ammattiryhmän erilainen näkemys maalipinnan vaurioiden synnystä.
Pieksämäellä toimivalta hyvämaineiselta maalusliikkelta on pyydetty tarjouslaskelma maalipinnan korjauksesta , jossa on huomioitava sinkkisulkeumien mahdollisuus maalipinnan takuun saamiseksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Onkohan sillä Kaappisella puhtaita jauhoja pussissaan? Vai kirjoittajako tässä yrittää vedättää? Jos autoon laitettu vaha lokakuussa 2016 eikä ole huomattu mitään maalivaurioita. Sitten yhtäkkiä seuraavana keväänä maali lohkeilee pois?

Jos autossa olisi sinkkihuokosia, niiden olisi pitänyt puhjeta jo aikaisemmin. Yleensä sinkkisulkeumat tulevat läpi jo 2-3 vuoden iässä.

Niin, ja ei liity tähän, mutta harjaton pesu on vihonviimeinen tapa hoitaa autoaan. Harjaton pesu ei irrota maalipinnasta vanhaa likaa, mutta lyö uuden vahan vanhan lian päälle. Siinähän sitten maalipinta muhii ja syöpyy.

Maalipinnan takuu on kolme vuotta. Auto on nyt about tuplasti sen ikäinen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
On tiedetty jo 1900-luvun alusta että itä-sleesialaisista Venceslausin kaivoksista louhittu rautamalmi on voimakkaasti rikkipitoista ja siitä valssattu pelti sisältää rikkisulkeumia joista ruoste alkaa levitä. Melkoista hurskastelua jos sitä nyt "uutena ilmiönä" aletaan äimistellä.
Ilmianna
Jaa
Kyllä itäauto on aina itäauto.... ei pääse seepra raidoistaan.
-Skoda ei oo auto, eikä margariini voita.
-Joka skeidaan kurkottaa, se öljypönikkään kapsahtaa
-Skeida ei oo auto eikä piika ihminen
-Ei tule skodasta ikinä autoa eikä siasta hieromalla koiraa!!!
Kommentoi
2
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Sinäkin olet hieronut sitä sikaa jo monien kuukausien ajan. Eikö se ole aika perverssiä?
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
Ja sinä sitä Skeidaa. Se, jos mikä on perverssiä!!
Kommentoi
2
Ilmianna
Jaa
SkeidaKöyhienKulkuneuvo kirjoitti:
Ja sinä sitä Skeidaa. Se, jos mikä on perverssiä!!
Irwiniä siteeraten "Häiris änkee, tunkee, mahtailee, kuin sika käyttäytyy
Häiris siellä missä juhlitaan myös aina näyttäytyy.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mentaaliprofessori kirjoitti:
Irwiniä siteeraten "Häiris änkee, tunkee, mahtailee, kuin sika käyttäytyy
Häiris siellä missä juhlitaan myös aina näyttäytyy.
"Häiris käytöksellään kerää kaiken huomion", siinä se olennainen yritys näiltä ryydmaneilta. Eipä sitä peräkammarin ikkunasta metsään huutelemalla saa aikaan reaktioita, mutta nyt onkin some!

Tämä "huumori-duo" Bat & Ryyd on antanut ilmeisen virikkeen myös Skoda-kriittiselle äärimmäisen faktapohjaiselle kirjoittelulle. Sattuvaa sinänsä, että vuosikymmeniä myöhemmin joku anonyymi "kriitikko" kopioi "hauskan" nimimerkin alkuaan Kemijärven perukoilla Ylen toimittajan virittelemästä vitsistä. Verorahojen piikkiin tässäkin taas sananvapautta vaalitaan. Kriitikko saa omansa sossusta, niillä sitten ostetaan se laadukas premium länsiauto... 😃
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Skoda Yeti vm. 2011 jatkaa..
Kiitän asiallisista kannanotoista, muut jätän omaan arvoonsa. Autoni todellinen käyttöikä on 5-vuotta koska se on ollut seisontavakuutuksessa edellisellä omistajalla mainitut 460 vuorokautta. Autolla oli ajettu vain hieman yli 60 000 km, kun maalipinnan vauriot huomattiin. Hiekkatie ajoa on kokonaiskilometreistä vähän. En usko, että kukaan on tyytyväinen autoon, jossa maalipinta kuplii 60 00 ajokilometrin jälkeen. Moiset vauriot eivät ole voineet tulla pelkästään ajamalla. Kysymykseen ammattilaiselta, miksi sinkkisulkeumat ovat tulleet esille nyt( toukokuussa), sain vastauksen: "Se oli niiden aika tulla esille". Asiaan perehtyneillä ammattilaisilla, jotka työssään korjaavat vastaavia vaurioita on varmasti kokemusta siitä minkä ikäisissä autoissa sinkkisulkeumia esiintyy. Jos joku ammatikseen sinkkisulkeumia kohtaava lukee tämän artikkelin, pyytäisin kannanottoa.
Olisin myös iloinen vinkistä puolueettoman asiantuntija lausunnon saamiseksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ajokilometrit eivät minun mielestäni vaikuta sinkkikuplien puhkeamiseen, vaan auton ikä. Kuten aiemmin kirjoitin, sinkkisulkeumat tulevat läpi kolmen ensimmäisen vuoden aikana. Tämän kirjoitan omista kokemuksistani ja muiden kertomuksien perusteella. Omassa autossani maalipinnan pullistumat alkoivat näkyä juuri ennen maalitakuun loppumista, autolla oli silloin ajettu vain vajaat 40 tkm. Olin vienyt autoni kestovahaukseen, ja asiantunteva fiksausliike kertoi minulle havainneensa maalipinnan virheistä. Samalta istumalta yhteys merkkihuoltoon josta seurauksena takuukorjaus. Veloituksetta.

Siksi ihmettelen, ettei autossasi huomattu mitään 2016 syksyllä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Skoda Yeti vm. 2011 jatkaa.
Suurempi mysteeri on, ettei 60 000 merkkiliikkeen huollossa 2017/4 koritarkastuksessa kuplimista havaittu. Asiakkaana sain kutsun olla alkutarkastuksessa mukana, jolloin huoltomiehen kanssa tarkastimme korin yhdessä. 3-4 pientä nirhaumaa huolimatta auton maalipinta näytti täysin ehjältä. Huoltoluettelossa maininta: Kori sisältä ja ulkoa:mahdollisen korroosion silmämääräinen tarkastus ovet ja luukut avattuna: OK/suoritettu.
Auto on sen historian aikana huollettu kolme kertaa merkkiliikkeessä. Tämäkään ei tuo turvaaa asiakkaalle.
Mielestäni maalipinnan takuun tulisi olla 3 vuotta tai 100 000 kilometriä, koska monet kansalaiset ajavat 10 000-15 000 km vuosittain.
Tarjosin maahantuoja Helkama Auto Oy:lle korjauskustannusten n. 1600 euroa puolittamista, tähän ei tartuttu vedoten maalintatakuun päättymiseen ja käytetyn auton kauppaan.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Sellaista se on. Ja silti suomalaiset ostavat itäkippaa, se on kunnon suomijullin tarvitsemaa häpeää ja itserankaisua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuossa on huonointa se että ns. Uudelleen maalaus todennäköisesti epäonnistuu. Autoni maalattiin myös takuuseeen. Ovissa mm. ruoste tuli uudelleenmaalauksen jälkeen låpi muutamia viikkoja maalauksen jälkeen...Auto skoda. Eli tuon osalta takuukorjaus epäonnistui. En jäänyt odottelemaan( Vaan laitoin auton kiertoon...Yeti 2012.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kyllä omaa Yetini takuukorjaus tehtiin asiallisesti.

Jos et reklamoinut huonosta työstä ja vienyt asiaa loppuun asti, niin minusta teit törkeän virheen kierrättämällä ongelmat seuraavalle omistajalle.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
öjkälöjkjlköläköjlklj kirjoitti:
Kyllä omaa Yetini takuukorjaus tehtiin asiallisesti.

Jos et reklamoinut huonosta työstä ja vienyt asiaa loppuun asti, niin minusta teit törkeän virheen kierrättämällä ongelmat seuraavalle omistajalle.
Eiköhän Skoda-kriitikolle törkeät virheet ole ihan normi tapa. Törkeä itkippa sillä on aina mielessä.

Kuka nyt reklamoisi jostain kuvitteellisesta autosta. Se on helpointa paalata, eikä maksa mitään. Kaikki on kuvitteellista: Osto, huolto, korjaus, myynti, paalaus...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
skodissa pitäisi olla vakiona hirttosilmukka jotta voisi edes hetken olla onnelinen, skodan ostaminen ei onnea tuo, se imasee kaikki rahat ja ajaa itsemurhan partaalle, hyvä asiakas ei valita vaan hirttäytyy jotta konsernin maine säilyy....
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201710182200469303_oa.shtml

maalit uusiksi ja uusi kone niin taas mennään
Ilmianna
Jaa
No niin. Nyt on sitten minunkin Ocustani alkanut maali kuplia. Karjalanpiirakat munavoilla ei auta vitutukseen. Ja sitä webastoa, myönnetään, sitä mulla ei oikeasti ole, senhän tiesittekin jo.
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
voi voi voi.
öljykulutus
jakopää
dsg
pakokaasupäästö ja kulutus huijaus
ja turbo ongelmat.

KYLLÄHÄN ON VOKKELOLLA MELKOISESTI KORVATTAVAA JA KORVATTAVAA.

mutta suomessa vw luistaa kaikista korvaus velvotteistaan ja maksattaa kaiken tyhmillä asiakkaillaan
Ilmianna
Jaa
Liisinki lintan vika kavalkadi oli melkoisen järkyttävää vuonna 2017.mitäköhän tänä vuonna paljasttuu.
Ilmianna
Jaa
Samaa kuraa vuodesta toiseen.
Ilmianna
Jaa
Skoda.. vertaus huonolle laadulle.
Ilmianna
Jaa
Nykyään yläasteella varhaisnuoret ovat aika läheisissä väleissä keskenään ja monille pojille tuntuu tuottavan vaikeuksia hahmottaa, että tytöt saavat koskettaa toisiaan vapaammin kuin mihin heillä on lupaa. Toki suurin osa ei kehtaisi koskettaa toista luvankaan kanssa ja esim. tanssitunteja jännitetään kuukausia etukäteen. Mutta ne joilla ei ole sosiaalisia estoja saattavat mennä liian pitkälle huomaamatta itse mitä tilanteessa tapahtuikaan. Tytöille tällainen on tosi ahdistavaa ja juttu joka pojasta oli pelkkää hevosenleikkiä voi traumatisoida pitkäksi aikaa. Tätä on pojille välillä todella vaikeata selittää.
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
VAG-laatua, ja maahantuojan edustaja Siitonen koettaa kiistää asiakkaiden vaatimuksia takuukorjauksesta:

http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=am1ot12al5s3n9tf56mu2d4io5&topic=35005.msg596909;topicseen#new

Huh huh! Vaikuttaa tehtaan laatuongelmalta, eli tsekit luistelevat puhtaudesta maalausprosessissa. Samaa vikaa sitten lienee myös uusissa Seat Atecoissa, koska ne tehdään tsekeissä Kvasinyssä.
Ilmianna
Jaa
Himmeä aplari pintahan toi skeidan maalipinta on muutenkin.
Ilmianna
Jaa
Skodan maaliongelmahan johtuu sinkkikadosta joten se asia on helppo korjata. Otetaan sinkkiämpäri, mieluiten Neuvostoliitossa valmistettu koska metallit "matchaavat" oikeinkin hyvin silloin keskenään. Parhaimman suojan sinkki antaa asennettuna skeidasen kattoon, häveliäisemmät piilottavat sinkkiämpärinsä skoodansa takakonttiin mutta silloin täytyy muistaa ruostesuojan olevan huomattavasti huonompi.
Muistathan käyttää kiinnitykseen galvaniseerattuja nauloja, mieluiten ryssän mallisia poikkileikkaukseltaan, eli pyöreitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ei kannata, laittaa vaan Skodan myyntiin, jos pienet "nyppylät" haittaa. Kysyntää on:

"Suomessa myytävistä käytetyistä Skodat menevät tällä hetkellä nopeimmin kaupaksi.
Ostajat pelkäsivät pitkään pienempiä moottoreita, mutta nyt niitä kysytään vaihtoautomarkkinoilla. Automaattivaihteet ovat erittäin haluttuja."

https://yle.fi/uutiset/3-10020613
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hahhahhahahhaa!!!! Stand-up urasi on hyvällä alulla!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Skottarainen kuplii sisältäpyhinä ja ulkoo.lateksia pintaan.
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
VAG-laatua, ja maahantuojan edustaja Siitonen koettaa kiistää asiakkaiden vaatimuksia takuukorjauksesta:

http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=am1ot12al5s3n9tf56mu2d4io5&topic=35005.msg596909;topicseen#new

Huh huh! Vaikuttaa tehtaan laatuongelmalta, eli tsekit luistelevat puhtaudesta maalausprosessissa. Samaa vikaa sitten lienee myös uusissa Seat Atecoissa, koska ne tehdään tsekeissä Kvasinyssä.
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
NIINPÄ.jormalle jäi öljyä kuluttava saastelintta eikä kukaan auta tai korvaa mitään.

Näin se vaan on hönöt..

Vaihtoehtoisten käyttövoimien osuus on kasvanut vuodesta 2007 vuosittain keskimäärin 50% joka vuosi. Mikäli kasvu jatkuu samanlaisena, niin hyvin pian merkittävä osuus autoista kulkee muulla kuin bensiinillä tai dieselillä...
MILLÄS SAASTEKIPAT KULKEE..

ÖLJYLLÄKÖ..HEHEHEH HIIIII
ONNEKSI TULEVAISUUS ON TÄMÄ.

Markkinajohtajaksi hybrideillä – Toyota teki Suomessa tempun johon muut vasta pyrkivät.
Suomen markkinajohtajan ensirekisteröinneistä jo puolet ovat hybridejä.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/markkinajohtajaksi-hybrideilla--toyota-teki-suomessa-tempun-johon-muut-vasta-pyrkivat/YEYftYFb?ref=iltalehti:20a4

MUTTA MITES MITES.

Käsittämätöntä että nää itäautot on liikenteessä korjaamattomana.
Eikä nää saamattomat jormat korjauta edes öljyn kulutuksen vuoksi,kippaavat vaan lisää öljyä itäkinneriinsä..

Ei hvvä juttu.vielä kun lisää hirveästä öljyn kulutuksesta tulevat saasteet niin voi voi.

https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/tutkimus-huijaus-volkkareiden-paastot-voivat-lyhentaa-elinikaa-jopa-10-vuodella/6336554
Ilmianna
Jaa
Eikö skoda hönöt tiedä että dieselit ovat henkilöautoissa historiaa,kaikki valmistajat ovat luopumassa dieseleistä..
HALPPIS MERKIT
SKODA DACIA JA LADA OVAT AINOITA AUTOMERKKEJÄ JOILLA EI OLE HYBRIDI MOOTTOREITA KÄYTETTÄVISSÄ.
EIKÄ TULE OLEMAANKAAN AIVAN PIAN JOS MILLOINKAAN.

SUOSITTELISIN SKODA HÖNÖÖ ODOTTELEEN VIELÄ KYMMENEN VUOTTA.

Jospa silloin pirkka audeihin olisi tarjolla muita moottoreita öljy syöppöjen saastepäästöisten tilalle.
Ja vw olisi päässyt eroon umpi surkeasta dsg laatikosta.
Mutta pitääkö volkwagen räpylälogoa enää markkinoilla tuolloin.
Ilmianna
Jaa
Halvalla ei saa hyvää.... skeidaa saa halvalla ja ilmaiseksikin. Oikeasta autosta on maksettava auton hinta, tosin monet skodaa paremmat länsiautot ovat jopa skeidasta halvempia!
Ilmianna
Jaa
Kerroppa yksikin länsiauto mikä saman hintaisena on skodaa parempi. Odotan vastausta.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
0 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
DACIA.paljon laadukkaampi ja kestävämpi.

Lähipiirissä 4 kolmoskorista octaviaa MY15-MY17 20-55tkm ajettuja.
Jokaisessa yksi tai useampi sinkkikukkanen.
Jokaisessa autossa vähintään yksi näppylä kuskin ovessa, alareunan ylimmän pokkauksen alapuolella, kolmessa autossa nämä ovat 5cm säteellä toisistaan.
Yhdessä autossa kaksi kukkaa takarekisterikilven molemmin puolin.
Kukkasia ollut myös takaovissa.
Työkaverin autosta Helkama-autolla käynnin jälkeen maalattiin kuskin ovi, tosin näppylää väitettiin kiveniskuksi loppuun saakka ja vielä korjauksen jälkeen.
Yhden auton tiedän josta maalattu takuuseen kolme (3) ovea. Ja lisäksi toisen foorumin kautta löytyi muutama auto.
Omaa autoani kävin näytämässä, pajalla oli tiedossa että ongelmia on ollut.
Helkama-autolta tuli tästä huolimatta vastaus "kivenisku".
Ongelma on myönnetty ainakin metro-auton, Vehon ja Autokeskuksen korikorjaamon edustajan toimesta allekirjoittaneelle.
Helkama-auton "33 vuotta mä oon näitä katsellut" -henkilön mukaan kun näppylä on kärjestä puhki on kyseessä selvästi kivenisku.
Erikoista, ettei konepellissä olevat kiveniskut turpoa samalla tapaa tai, että kiveniskuja tulee myös takakontin luukkuun.
Saman konsernin toisen merkin osalta täysin samanlaiset näppylät on selvästi sinkkikukkia ja ne on korjattu mukisematta.

Täältä varmaan löytyy kohtuullisesti ko.kulkuneuvojen omistajia.
Tutkikaa ovet ja luukut omista ja tuttujen autoista.
Olisin kiitollinen, jos viitsisitte raportoida asiasta tänne niin nähtäisiin minkä verran näitä oikeasti on. Vuosimalli, kilsat ja mistä näppylöitä löytyy.

http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=am1ot12al5s3n9tf56mu2d4io5&topic=35005.msg596909;topicseen#new

vesi tekee selvän itäpulkan ovistakin jo parissa vuosessa.
kts ruoste raiskaa yetin
Ilmianna
Jaa
Suomessakin liisinki lintat samaan kasaan,pois saastuttamasta.

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vwlla-massiivinen-logistinen-ongelma-yhdysvalloissa-mita-tehda-100-000

Maailman kuva Usassa ja Euroopassa samat lakimiehet on laittanut alulle vastuunkaivamisen

Liverpoolin stadion kohta täynnä skodaa ja bayerin audia
Ilmianna
Jaa
Valitettavasti Skodat ovat vag autoista kaikkein pahimmat ruostumaan.
Johtuneeko skodan vesivuodoista että oviakin on jouduttu vaihtamaan jo pari vuotta vanhoihin skodiin.

On myös jouduttu maalailemaan uudelleen.

Myös heikosta maalipinnan kestävyydestä on uutisoitu melkoisesti.

Nyt on myös havaittu ruoste pikkujakin uusissa skodissa.

VAG-laatua, ja maahantuojan edustaja Siitonen koettaa kiistää asiakkaiden vaatimuksia takuukorjauksesta:

http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=am1ot12al5s3n9tf56mu2d4io5&topic=35005.msg596909;topicseen#new

Taas yritetään maksattaa skoda pentillä kaikki.

KTS.RUOSTE RAISKAA SKODAN
Ilmianna
Jaa
Jullinjuntin ja Zkodaholistin kirjoitukset alkavat muistuttaa toisiaan. Laativatkohan nämä palstan vakiotrollit yhdessä noita kirjoituksiaan?
1
Ilmianna
Jaa
Ja jaska jokunen yrittää parsia anjovista, sinkki pellillä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
0 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Skoda Octavia kisaa joka vuosi paikasta Suomen tylsimpänä ja mitäänsanomattomimpana autona - ja pärjää hyvin.

Tilanne VAG-konsernissa on aivan sairas kun sisarmerkit laitetaan kilpailemaan keskenään, mutta toisaalta myös keinotekoisesti rajoitetaan niiden toimintaa etteivät söisi toistensa markkina-osuuksia. Tähän vielä päälle kaikki laitetaan jakamaan koko konsernin resurssit ja tekniikka keskenään, tietysti kristillisesti eli "paremmat" merkit saavat valita ensin

Tällaisella autolla ei ole mitään sijaa klassikkoautojen maailmassa, niitä tulee aina uusia ja vanhat vessat kiertävät omistajalta omistajalle kunnes paali kutsuu.

"M-mut-mutta vRS!!"
Ja pyh, vanhoille RS Skodille onanoi vain ja ainoastaan sisäänpäinlämpeävä Skodakerho itse. Ulkopuolisten silmään niillä ei ole lisäarvoa. Voit liimata tarroja Skeidan päälle, mutta se on yhä Skoda.
Sekä se on RS eikä vRS, se kärpäsenkakka logossa ei ole v-kirjain vaikka kuinka aivosi ja näköhavaintosi sinulle niin kertoisivat.

Kyllä ja kyllä, mutta Skodan markkinoiminen tunteella ja dynaamisuudella on vain surullista.
Älä valehtele itsellesi, hankit Skodan koska olet tylsä ja harmaa hiirulainen. Kyllä, sinä keski-ikäinen mies siellä. Ärsyttääkö?
Miksi? Jos tämä meni tunteisiin niin todellisuudessa haluaisit ajaa jollain muulla, elät vain kerran. Miksi ajat osamaksulla hankkimalla harmaalla Skoda Octavia Combillasi? Vaihdat sen luultavasti jossain vaiheessa vain uuteen valkoiseen Octaviaan kun vaimo luki naistenlehdestä, että se on nyt muodissa. Ehkä jonain päivänä uskallat edes harkita RS-mallia, onhan se ehkä liikaa sinulle.
Tietyssä määrin RS-malli on jopa surullisempi kohtalo. Jopa enemmän kuin osamaksu-farmariaudi.

OLKAA MIEHIÄ.ÄLKÄÄ PASKAA JAUHAVIA HÄPEILEVIÄ HIIRULAISIA
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
0 VASTAUS:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
no jopas on skodissa paljon ruosteongelmaa.
1
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

1
Ilmianna
Jaa
iskä on skoda vauriokorjaamolla töissä ja iskä sano että skodat ruostuu tosi nopeesti, ettei kerkee hitsata paikkaa ruostereikään kun vierestä pelti jo ruostuu.
2
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Se kolmen vuoden takuu on maalipinnan takuu. Ei sen alla olevan sinkityksen takuu.
1
Ilmianna
Jaa
Kaikki VW kippanat on samaa skeidaa. Audi nyt tietty on jo omaa luokkaansa, mutta ongelmia siinäkin on. Laatu on vw vaggina gruppilla aivan totaalista kuraa. Skeida konsernin halpamerkkinä on luonnollisesti huonoistakin huonoin. Ja myös muotoilultaan rumin.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Näin on.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Toyotan omistajana ruostuminen ei ollut ongelma ja dieselin päästötkin olivat enemmänkin puunhalaajien ongelma. Vaihdoin bensa skodaan, koska eläkeläisenä ajattelin tavallisen epäluotettavan skodan olevan minun vähäisille vaatimuksille riittävä ja huoleton. Nyt kaiken muun ankeuden lisäksi olen huomannut octaviani ruostuvan. Harmittaa vietävästi.
1
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
ruoste kuplii ja öljyä,bensaa palaa paljon.homekkin haisee
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Taattua itälaatua se on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei ihme että Skoda oli kattavimman laatutukimuksen jumbosijalla.
Ilmianna
Jaa
TM: Näin käy, jos Audin, Seatin, Skodan tai VW:n öljyä syövän moottorin jättää korjaamatta – ja lisää vain halvinta mahdollista öljyä..

https://www.is.fi/autot/art-2000005413450.html

Nyt matti myöhäisetkin korjauttamaan öljyä kuluttavat skodat.
Vw ei korvaa tietenkään mitään.

Volkswagenin pitäisi etsiä moottorit ja vaihdelaatikot nopeasti.
Mutta mistä.

Volkswagen olisi pitänyt luopua onnettomista dsg laatikoista jo aikoja sitten..

https://m.kauppalehti.fi/uutiset/autonvalmistajien-into-kaksoiskytkinvaihteistoihin-on-hiipumassa--fordin-uutuudesta-se-jatettiin-kokonaan-pois/cxgKZvsQ?ref=iltalehti:0910&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi&_ga=2.71378387.1721202869.1534408410-1165541517.1534408410
Ilmianna
Jaa
Toi ruostesuojaamon kuvissa oleva on selkeästi joku metsään seisomaan jätetty yksilö. Katsokaa vaikka jarrulevyjä, jos auto liikkuu vaikka edes pari kertaa kuukaudessa, ei mitenkään voi olla levyt noin ruosteessa.
Ilmianna
Jaa
VOIKO NÄÄ HÖNÖT OLLA OIKEESTI NOIN TYHMIÄ..
Tottakai laikat ruostuu kun toi skeida on pesty..pari tuntia ni itäruoskan laikat ruosteessa...
Ruostuminen tuntuu olevan skodissa pahanlaatuinen ongelma.
Ilmianna
Jaa
Kyllä nämäauton rassukat on niin tyhmiä kuin olla voi.
Ilmianna
Jaa
Skeida rassukat
Ilmianna
Jaa
VW aamut
Ilmianna
Jaa
Skodan ovissa jalkatilossa ja takakontin pohjilla seisova vesi aiheuttaa myös melkoisia ruoste ongelmia..jopa siinä määrin että kaksi vuotta vanhoihin skodiin on jouduttu vaihtamaan uudet ovet
Ilmianna
Jaa
Meidän 4 v vanhasta ocusta on nyt takaboksin luukun (farkku malli) yläosa, ihan täynnä ruostetta. On kyllä herkästi ruostuvia noi skodat. Ihan karmean näköinen takaapäin. Muutenkin ruman näköinen auto,sanoo vaimo
Ilmianna
Jaa
On noi kyllä aivan karmeita itäkippoja noi Skeidat
Ilmianna
Jaa
Onko sinkkikupla ruostetta?
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Uutena ostetussa skodassa ilmeni ruostevaurioita kuuden vuoden jälkeen. Maahantuoja korjasi auton konepellin ja oikean takaoven voimassa olevan puhkiruostumattomuustakuun puitteissa. Vasen takaovi oli kuitenkin uusittava kokonaan. Maahantuoja oli tarjonnut ovea uusittavaksi merkkikorjaamollaan 117 eurolla. Kuluttaja korjautti oven kuitenkin toisaalla, jolloin maahantuojan mukaan auton huoltoa oli laiminlyöty ja korjaukset tehty muualla kuin maahantuojan osoittamalla korjaamolla.

Ruostevauriot olivat aiheutuneet maalipinnan ja auton korin puutteellisesta kestävyydestä. Koritakuun ehdoissa ei mainittu huoltoja koskevia vaatimuksia, eikä auton huolto-ohjelmaan sisältynyt korin tai maalipinnan kunnon tarkastuksia. Siten huoltojen laiminlyönnillä ei olisi ollut asiassa merkitystä vaurion kannalta. Maahantuoja ei pystynyt myöskään osoittamaan, että auton maalipintojen puhdistaminen tai korin hoito muuten olisi laiminlyöty. Vaurioiden ei osoitettu olevan kuluttajan aiheuttamia. Maahantuojan korjausvastuun määrää rajoitti kuitenkin se, että kuluttaja oli vienyt auton korjattavaksi muualle kuin maahantuojan osoittamaan korjaamoon.

maahantuoja määrättiin korvaamaan vahingot.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Todella tuttua toimintaa näillä palstoilla. Alkuperäisessä tekstissä kuluttajaviranomaisen sivulla ei mainita automerkkiä ja autokin on 9 vuotta vanha.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eikö ole holisti koko päivänä kirjoittanut lempi nikillään? Sentään monellakymmenellä muulla, ei mikään tyhjä päivä taaskaan.

Ei varmaan saisi tuoda tuota leppakullisuutta niin näkyvästi esille. Eikä saa holistia muutenkaan kiusata, kyllä hän on varmasti saanut yli osansa koulussa, sentään koulun ehdottomasti rumin ja tyhmin.

Tänään ylipainoisena 42v finninaamana, ei kukaan ota töihin, ei ystäviä, koiratkin kuseksii kintuille.

En nosta hattua, mutta en kyllä kadehdikkaan.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Skodista kuplii maali (sinkkiongelma)!

VAG-laatua, ja maahantuojan edustaja Siitonen koettaa kiistää asiakkaiden vaatimuksia takuukorjauksesta:

http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=am1ot12al5s3n9tf56mu2d4io5&topic=35005.msg596909;topicseen#new

Huh huh! Vaikuttaa tehtaan laatuongelmalta, eli tsekit luistelevat puhtaudesta maalausprosessissa. Samaa vikaa sitten lienee myös uusissa Seat Atecoissa, koska ne tehdään tsekeissä Kvasinyssä.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta