Virpojat ärsyttää

Noita-akkanen

Raivostuttaa kun pennut tuli aamulla jo yhdeksän aikaan virpomaan! Teen yötyötä niin kyllä raivostutti moinen herätys! Pitäkää pentunne kotona ainakin puoleen päivään ja sitten vasta kerjuulle!

51

1230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiolepakko

      Ei lukenut en avannut ovea. Ethän kuitenkaan avannut ovea, en ole minäkään avannut. Ei ole mitään annettavaa.

      • Pahoillaankovasti

        Olettehan te kovasydämisiä miten se on lapsille tärkeää kyllä ne lapset muistaa koko elämän😢


      • Pahoillaankovasti kirjoitti:

        Olettehan te kovasydämisiä miten se on lapsille tärkeää kyllä ne lapset muistaa koko elämän😢

        Siis kerjäämisen aloittaminen jo lapsena on TÄRKEÄÄ.
        Melkolailla sivistymätön täytyy olla, kun antaa lastensa yleensäkään juosta täysin tuntemattomien ihmisten ovikelloja soittelemassa ja kerjäämässä.
        Uskomatonta soopaa.


      • kivaonkunkäyvät
        however kirjoitti:

        Siis kerjäämisen aloittaminen jo lapsena on TÄRKEÄÄ.
        Melkolailla sivistymätön täytyy olla, kun antaa lastensa yleensäkään juosta täysin tuntemattomien ihmisten ovikelloja soittelemassa ja kerjäämässä.
        Uskomatonta soopaa.

        Meille ovat virpojat ainakin joka Palmusunnuntai tervetulleita.


      • eiolepakko
        Pahoillaankovasti kirjoitti:

        Olettehan te kovasydämisiä miten se on lapsille tärkeää kyllä ne lapset muistaa koko elämän😢

        Elämä on kovaa, jos ei ole hyvässä asemassa.

        Täällä Kajaanissa on paljon vaikeassa tilanteessa olevia.

        Miksi minullakaan olisi sen enempää.

        Tänä vuonna virpojia ei käynyt.


      • Anonyymi
        Pahoillaankovasti kirjoitti:

        Olettehan te kovasydämisiä miten se on lapsille tärkeää kyllä ne lapset muistaa koko elämän😢

        No mietihän asiaa muiden kannalta. Miksi meidän pitäisi ostaaa karkit teidän lapsille. Toissakeväänä naapuri kysyi, voiko tulla virpomaan. Ei tiedetty miltä lapset näyttää ja montako kaveria tulee mukaan, ostettiin reilusti pääsiäismunia, ei tulleet virpomaan, jouduttiin heittämään herkut jätteisiin kun ei itse karkkia syödä. Viime keväänä ei sitten ostettu mitään, ja ovikello soi tiuhaan, kaikkinpikkuraha meni. Nyt ei ostettu mitään eikä ole pikkurahaakaan, joten turha rimputella ovikelloa.
        Vanhemmat voisivat hyvissä ajon käydä viemässä naapuriin lahjuksia kerjäläisiä varten, ei ole muiden velvollisuus ostella. Mietipä vaikka pienellä eläkkeellä kituuttava, jos kaikille kerjäläisille antaa jotain, siinä on äkkiä kuukauden ruokarahatnmenneet parempiin suihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mietihän asiaa muiden kannalta. Miksi meidän pitäisi ostaaa karkit teidän lapsille. Toissakeväänä naapuri kysyi, voiko tulla virpomaan. Ei tiedetty miltä lapset näyttää ja montako kaveria tulee mukaan, ostettiin reilusti pääsiäismunia, ei tulleet virpomaan, jouduttiin heittämään herkut jätteisiin kun ei itse karkkia syödä. Viime keväänä ei sitten ostettu mitään, ja ovikello soi tiuhaan, kaikkinpikkuraha meni. Nyt ei ostettu mitään eikä ole pikkurahaakaan, joten turha rimputella ovikelloa.
        Vanhemmat voisivat hyvissä ajon käydä viemässä naapuriin lahjuksia kerjäläisiä varten, ei ole muiden velvollisuus ostella. Mietipä vaikka pienellä eläkkeellä kituuttava, jos kaikille kerjäläisille antaa jotain, siinä on äkkiä kuukauden ruokarahatnmenneet parempiin suihin.

        Kaikesta se pitää ongelma tehdä. Minä ostin muutamalla eurolla karkkia eikä minun talous siihen kaadu, eikä sinunkaan. Jos ei halua lapsille iloa ei aukaise ovea, mörnistelee vain nurkassa hiljaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikesta se pitää ongelma tehdä. Minä ostin muutamalla eurolla karkkia eikä minun talous siihen kaadu, eikä sinunkaan. Jos ei halua lapsille iloa ei aukaise ovea, mörnistelee vain nurkassa hiljaa.

        Sanos muuta luulin että Riikka tuli Jussin kanssa virpomaan , oli niin saman näköisiä .


      • Anonyymi
        Pahoillaankovasti kirjoitti:

        Olettehan te kovasydämisiä miten se on lapsille tärkeää kyllä ne lapset muistaa koko elämän😢

        Minäkin muistan nuo virpomiset hyvin,tuli vitsasta paljaalle perseelle usein,ei ollu joka kerta palmusunnuntai.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mietihän asiaa muiden kannalta. Miksi meidän pitäisi ostaaa karkit teidän lapsille. Toissakeväänä naapuri kysyi, voiko tulla virpomaan. Ei tiedetty miltä lapset näyttää ja montako kaveria tulee mukaan, ostettiin reilusti pääsiäismunia, ei tulleet virpomaan, jouduttiin heittämään herkut jätteisiin kun ei itse karkkia syödä. Viime keväänä ei sitten ostettu mitään, ja ovikello soi tiuhaan, kaikkinpikkuraha meni. Nyt ei ostettu mitään eikä ole pikkurahaakaan, joten turha rimputella ovikelloa.
        Vanhemmat voisivat hyvissä ajon käydä viemässä naapuriin lahjuksia kerjäläisiä varten, ei ole muiden velvollisuus ostella. Mietipä vaikka pienellä eläkkeellä kituuttava, jos kaikille kerjäläisille antaa jotain, siinä on äkkiä kuukauden ruokarahatnmenneet parempiin suihin.

        Jos tosiaan asiat ovat noin tiukilla ettei muuatta euroa lasten hyvän mielen aikaansaamiseksi ole vara lahjoittaa , voi olla avaamatta ovea .. ja jos oikein riipoo , ottaa patterin ... tai tukkii sukan sinne rimputtimeen .. Ja noista naapureista kyllä pääsee eroon , ei avaa ovea eikä tervehdi , pyrkii kuljeksimaan aikaisemmin aamulla , kyllä saa olla rauhassa ...


      • Anonyymi
        however kirjoitti:

        Siis kerjäämisen aloittaminen jo lapsena on TÄRKEÄÄ.
        Melkolailla sivistymätön täytyy olla, kun antaa lastensa yleensäkään juosta täysin tuntemattomien ihmisten ovikelloja soittelemassa ja kerjäämässä.
        Uskomatonta soopaa.

        Se on ikivanha perinne. Ainoa muutos entiseen on se, että nyt "palkka" maksetaan heti, ei viikon päästä.
        Ruuvaa ovikello irti, jos noin häiritsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikesta se pitää ongelma tehdä. Minä ostin muutamalla eurolla karkkia eikä minun talous siihen kaadu, eikä sinunkaan. Jos ei halua lapsille iloa ei aukaise ovea, mörnistelee vain nurkassa hiljaa.

        Minäkin ostin paljon karkkia virpojien varalle, harmi kun ei ketään näkynyt. Odotin oikeasti. Minusta on ilo nähdä näitä pieniä virpojia, jotka jännittyneinä seisovat ovien takana ja sanatkin menee sekaisin, kun niin jännittää. Ei todellakaan haittaa. Haluan osaltani olla antamassa mukavia muistoja lapsuudesta. Ne mukavat muistot lapsuudesta taitaa olla aika vähissä näillä lapsilla jo.


    • PääsiäisHerra47

      Minä virvoin vaimoani. Tanelissa pojat kertoi, että paras virvonta-asento on sellainen, jossa vaimo nostaa lähetyssaarnaaja-asennossa säärensä miehen olkapäille. SIlloin kuulemma pääsee penetroitumaan syvemmälle ja klittakin saa kunnon hankauksen.
      Kokeilimme tällaista asentoa. Vaimolla linksahti lonkat lukkoon ja jäätiin jumiin kumpikin. Onneksi oli kännykkä lähellä niin saatiin apua. Ambulanssipojat sanoi, että aika moni jumittuu tuohon asentoon, että tutulta näyttää!

    • kunnallispolitiikko

      Pedofiilit tykkää.Kerran vuodessa tuodaan namut ovelle.

    • ktukdtyijtyj

      Lopeta se työnteko. Minua ärsyttää tuommoset jonninjoutavat, muka työtä tekevät ihmiset. Yöllä nukutaan ja aamulla noustaan päivän askareisiin.

    • säästäkeino

      Minä näytin vaaleanpunaista perskannikkaa virpojille muutama vuosi sitten ja olen sanut sen jälkeen olla ihan rauhassa.

      • Anonyymi

        Kokeilin tätä tänään ja hyvin toimi, kiljuen juoksivat tiehensä


      • Anonyymi

        Miksi se oli vaaleanpunainen?kerkesikö joku jo virpoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se oli vaaleanpunainen?kerkesikö joku jo virpoa?

        Minulla oli ihan tavallinen.


    • Perpop

      Ostasivat lapsilleen kotiin karkkia niin loppus tuo ihmisten häiriköinti

      • OikeestiNäin

        Virpomisesta on tullut karamellinkerjuperinne, joka pitäisi lopettaa. Tuntemattomia ihmisiä ei mennä yleensäkään virpomaan, vaan kummit, sukulaiset ja naapurit ovat listalla.


    • Melkosen

      tympeä ajatusmalli aloittajalla. Oma aika on niiiiiiin arvokasta, ettei kestä edes kerran vuodessa parin minuutin virvontasessiota. Lapsiahan aloittajalla ei ilmeisesti ole,,,, eikä tule. Toivottavasti kukaan ei pidä sinusta huolta kun ikää karttuu eikä asioiden toimittamisesta tule omin avuin enää mitään. Saat silloin nauttia omasta ajastasi.

      • Virpomineneikiinnosta

        Minulla on lapsi mutta en avannut ovea virpojille eikä omakaan ole käynyt kuin tutuilla ja siitäkin on aikaa varmaan 5 vuotta.Olen vissiin todella pahaihminen.


      • Noita-akkanen

        Kyllä kuule mulla on lapsia eikä minun lapset kerjää ovelta ovelle karkkia virpomisen varjolla. On rahaa ostaa itse sitä karkkia. Äläkä huoli, kyllä minä pärjään vanhanakin ja auttajia löytyy tarpeen tullen sitten joskus!


      • Anonyymi

        Taidat asua aika korvessa kun vain yksi virpojat käy. Täällä kaupungissa, pientaloalueella niitä kävi joskus parhaaseen aikaan vähintään 20 porukkaa ja jokaisessa 3-5 muksua. Eli se tekee noin 60-100 virpojaa, jokaiselta pari minuuttia. Eli siinä se päivä hurahtaa, ovella juoksemisesta ja hinta tuolle huville tulee naapuriparalle vähintäänkin tuon 60-100 euroa.
        Kerran yksi jullikka kehtasi sanoa pääsiäismunasta, että on jo niin monta, että ottaisi mieluummin rahana, 5 euroa olisi kuulemma riittänyt. Olin melkoisen varma, että sama tyyppin oli ovella jo kolmatta kertaa, eri porukassa vain.
        Lopetin tuon keräläisten vastaanoton, vain tutut, ennalta sovitut saavat käydä virpomassa. Ja tosiaaan ennalta sovitut, ei ne jotka soittaa aamulla, että ottaako kotona, lapset tulis kohta virpomaan. Sanon kylmästi että en osannut varata yllätysvirpojille mitään annettavaa enkä viitsi kauppaan lähteä kun ollaan vielä yöpaidassa, ei kannata tulla.


      • Anonyymi

        No ootpa häijy, ei ne sinun lapsesi kerjäämällä opi, että sitä naapurin vanhusta täytyy käydä auttamassa, auttavatkohan edes sinua kun niitä noin itsekkäällä asenteella kasvatat.


      • Anonyymi
        Noita-akkanen kirjoitti:

        Kyllä kuule mulla on lapsia eikä minun lapset kerjää ovelta ovelle karkkia virpomisen varjolla. On rahaa ostaa itse sitä karkkia. Äläkä huoli, kyllä minä pärjään vanhanakin ja auttajia löytyy tarpeen tullen sitten joskus!

        Tuolla luonteella taidat olla vanhana yksin. Sinä hoidat lastesi muistot rahalla. No tapansa kullakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat asua aika korvessa kun vain yksi virpojat käy. Täällä kaupungissa, pientaloalueella niitä kävi joskus parhaaseen aikaan vähintään 20 porukkaa ja jokaisessa 3-5 muksua. Eli se tekee noin 60-100 virpojaa, jokaiselta pari minuuttia. Eli siinä se päivä hurahtaa, ovella juoksemisesta ja hinta tuolle huville tulee naapuriparalle vähintäänkin tuon 60-100 euroa.
        Kerran yksi jullikka kehtasi sanoa pääsiäismunasta, että on jo niin monta, että ottaisi mieluummin rahana, 5 euroa olisi kuulemma riittänyt. Olin melkoisen varma, että sama tyyppin oli ovella jo kolmatta kertaa, eri porukassa vain.
        Lopetin tuon keräläisten vastaanoton, vain tutut, ennalta sovitut saavat käydä virpomassa. Ja tosiaaan ennalta sovitut, ei ne jotka soittaa aamulla, että ottaako kotona, lapset tulis kohta virpomaan. Sanon kylmästi että en osannut varata yllätysvirpojille mitään annettavaa enkä viitsi kauppaan lähteä kun ollaan vielä yöpaidassa, ei kannata tulla.

        Hahhah..... muuten oli, kuin omasta "kynästäni", mutta se ero oli, että kun tiesin, että alueella on paljon lapsia, ostin myös paljon herkkuja. Riitti hyvin kaikille ja sain hyvän mielen lapsille ja itselleni. Oli ja on edelleen paljon asioita, missä raha ei näyttele pääosaa. Muistakaa tämä.


    • Eihän se vieraiden ihmisten ovilla juoksu ole mitään virpomista, se on rehellistä kerjäämistä.
      Virpominen on alunperin ollut vain perhe- ja sukulaiskeskeistä ja palkkiokin on saatu vasta pääsiäisenä.

      • allakkata

        Kerjätään hätäisesti tehdyn risun kanssa, näitäkin on.


    • lopetettava

      Virpominen pitäisi kieltää kokonaan. Se on pelkkää ihmisten häiriköintiä eikä mikään oikea perinne. Kuka lie aikanaan keksinyt. Vanhemmat ostakoon itse karkit lapsilleen.

    • Pittääollatyhymä

      No ei hele... kyllä on ketjun aloittaja katkera ihminen... etkö voi itse saada lapsia? NYT ON LAPSISTA ja perinteistä kyse! Ei myö sun takkie perkule vieköön ruveta perinteitä muuttamaan että saat nukkuo puolillepäivin.. laita lappu oveen että ei virpojia! Selekään tommoselle ylimieliselle pitäsi antaa!

      • Anonyymi

        No kumpikohan teistä on ylimielinen. Pitääollatyhmä on todella ottanut nimimerkin tosissaan. Virpomisen sinänsä on kyllä vanha karjalainen perinne, mutta kuten tuossa ketjussa joku mainitsikin pari tärkeää seikkaa, virpomisen tehtiin vain tutuille ja sukulaisille ja palkka, joka ei ollut rahaa tai karkkia, saatiin vasta pääsiäisenä.

        Jos sinulla on niin paljon rahaa, sovitaanko niin, että otan seuraavana palmusunnuntaina virpojat vastaan, kirjaan nimet osoitteet ylös ja lähetän sulla. Voit sitten noudattaa niitä perinteitään ja toimittaa palkkiot virpojalle pääsiäiseksi. Laita nimesi ja osoitteesi tähän ketjuun niin muutkin voivat toimittaa omat palkkiolistansa sinulle.


    • vain.kerran.vuodessa

      Olen aina varautunut virpojiin palmusunnuntaina; makeisia on erilaisia.
      Tänään kävi 2 ryhmää virpomassa ja niin fiksusti käyttäytyivät ja toivottivat vielä hyvää pääsiäistä.
      Ovikellon saa laitettua äänettömäksikin jos haluaa!

      • Sivustaseää

        Niin. Mutta aloittajan älykkyysosamäärällä sitä tuskin osaa tehdä. Sehän se ongelma taitaa ollakin.


    • VuokralaistenAsiamies

      Huvittava ilmiö koko karkin ruinaus ilmiö. Osakeasunnoista laitetaan pennut ruinaamaan karkkia kadun toiselle puolelle vuokra-asuntojen ovien taakse. Niinkö on tiukat ajat lainakorkojen kanssa? Ettei ole varaa ostaa kinderiä omille pennuille...

    • jeege

      Lapset on syvältä.

      • Anonyymi

        Haiskahtaa todella katkeralta. Kerrohan omasta lapsuudestasi.


    • Pienimunainen

      Viominen on hieno ortodoksinen perinne, johon tulee suhtautua suvaitsevaisesti. Yksi kuuluisimmista virpojista on isäMitr, joka virpoi naisia jopa EU-parlamentissä

      • Anonyymi

        Ei se virpomisen mitään, mutta kenellä riittää rahaa naapuruston lasten karkkiostoksiin.


    • pupuliini

      Ei ole kuulunut virpominen meidän perheen perinteeseen....en sitä ole montaa vuotta edes tiennyt,ei mikään perinne....pääsiäislauantaina noidat liikkuu.Kun en ole karjalainen,ei ole perinne,tapa meillä....eikä juuri kiinnosta.

    • pieniäonnenhetkiä

      Ei siinä ole mitään pahaa, saa kumpikin osapuoli hyvän mielen. Harmittaa vain kun en muistanut koko asiaa ja jäi lahjanamut ostamatta. Siksi en viitsinyt ovea avata mutta silloin kun olen muistanut varautua on mukava antaa pikkulahja, on kiva nähdä kun lapset saavat pienen onnen hetken ja kumpikin hyvän mielen.

    • pajunkissat

      Voi kun olisi pikkunoitia käynytkin! Ei yhtään käynyt, harmi. Ostin suklaamunia eri sorttisia, virpojan suklaata, että kaksi älyttömän suurta suklaapupua...harmi kun ei käyneet minun osoitteessa ilahduttamassa. Yksinäiselle olisi ollut suuri ilo!

    • koata

      Loppui virpojat, kun olen antanut niille kovia, pahanmakuisia venäläisiä karamelleja

      • desantit

        Näin se kommunisti kusettaa jopa pikkulapsia.


      • Anonyymi
        desantit kirjoitti:

        Näin se kommunisti kusettaa jopa pikkulapsia.

        Näyttää virpojien joukossa olevan 12-13 vuotiaitakin ihan siviileistä kerjuureissulla.


    • Anonyymi

      Sanoin vaimolleni että jos virvot minut niin saat munapussin,heti alko roimimaan risuilla.

    • Anonyymi

      Suihin!

    • Anonyymi

      Kuinka omahyväinen ja itsekeskeinen paskiainen voikaan joku olla ... jos tuollaisessa työssä oleva ei ymmärrä vaimentaa ovikelloa ja puhelintaan ja raivoaa lasten virpomisesta , täytyy vian löytyä kahden korvan välistä ja hoidon tarpeen olevan ehdottoman kiireellistä ..

      • Anonyymi

        No kun on tuo krapula,ymmärrä nyt ystävä hyvä.....


    • Anonyymi

      Mulle riittää kun on yks kokopäivänen noita kotona,suklaamunaa kuluu reilummissa määrin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe