Saako vuokranantaja asentaa vuokralaisen asuntoon vapaavalintaisia laitteita? Tänään tuli vuokranantajalta kirje, että viikon päästä asennetaan asuntoon sitten langattomat ilmankosteutta ja lämpötilaa mittaavat anturit. En haluaisi kotiini sääasemaa. Kaiken lisäksi laitteessa on mikrofoni ja kaiutin.
Vuokranantaja asennuttaa laitteita
4
301
Vastaukset
- 89898
Riippuu mihin tarkoitukseen sitä mikrofoni-kaiutin yhdistelmää on tarkoitus käyttää ja pystyykö asukas itse päättämään sen päälle-pois-kytkennästä, vaikka onhan ovipuhelimet jo kaikissa uusissa taloissa, jotta eipä liene täysin poissuljettua esimerkiksi salakuuntelu silläkään keinoin, mutta nykymaailmassa ei pysty kukaan enää turvaamaan täyttä yksityisyyttä vaikka haluaisikin.
Yhtälailla langattomat lämpötilatermostaatit joutuu hyväksymään ainakin niinkauan kuin lukeva keskuslaite sijaitsee vuokralaisen hallinnan piirissä, jos kohta sitä on turha toivoa, että vuokralainen itse voisi päättää huoneiston lämpötilan vapaasti. - Psasukas
Kiitos vastauksesta. Voiko anturista kieltäytyä kokonaan? Se on ilmeisesti internet-yhteydellä varustettu. Paljon on saanut lukea uutisia siitä miten nykyään on kodinkoneita hakkeroitu.
- 89898
"Voiko anturista kieltäytyä kokonaan? "
Siis internet-yhteyttä käyttävä lämpötila-anturi. Löytyisikö merkkiä/valmistajaa.
- yxs
Vuoraa pipo foliolla niin ei pääse vuokranantaja sun päänsisään. Pidä aina sitä pipoa sisällä ollessasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024507Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743821274- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091042Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna85931Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
- 64856
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11852Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826