Herätkää ketkut

ewjefejw

Töihin mene, velkasi maksa!

17

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maksavavelallinen

      Kokoajan, pari vuotta vielä jäljellä, takana nyt maksuja joku 30 000e. Varmaan oletkin jo saanut suorituksia? Noh, parin vuoden sisällä olet sinäkin saanut tuhlaamani rahat takaisin.

      Eikö ole hienoa että edes jotkut yrittää korjata hölmöilyt, ja jopa onnistuu siinä :)

    • Viheraholainen

      Hahhhahhaa! Taas sinä reppana tulit purkamaan pahaa oloasi. En kuule todellakaan herää klo 6 aikoihin itkemään tälle keskustelupalstalle kuten eräät. Nyt kello on hieman yli kymmenen ja minä tässä nytkin makoisasti venyttelen punkassani ilman minkäänlaista kiirettä tai stressiä. Velat on olleet jo yli 10 vuotta pitkässä piikissä ja saavat olla vielä muutaman vuoden. Kun 15 vuotta tulee täyteen ostan komean synttärikakun veloilleni ja puhallan sen kynttilät sammuksiin hilpeällä mielellä kuvitellen samalla kuinka sinä pakahdut katkeruuteesi. Tämä elämäntyyli on rento ja mukava, rahaa tulee kelalta ja sossusta ihan kivasti ja terveysmenot ym saa aina tuohon päälle vielä bonuksena silloin kun on tarvetta. Ei ole vittumaiset pomot riesana eikä koskaan kiire minnekään. Viraabelihommia on myös kiva tehdä tuohon päälle kun niistä saa hyvän pohjan päälle kaikki puhtaana käteen eikä niissä töissä tarvitse stressata yhtään vaan voi tehdä just sen verran kuin huvittaa ja vain silloin kun itse haluaa. Ymmärrän kyllä että sinua kovasti vituttaa kun joudut nousemaan kukonlaulun aikaan ja sinua riivaa perisuomalainen kateus. Siitä voi kuulemma parantua mutta ihan ekaksi kannattaa keskittyä vain omiin tekemisiin ja ottaa se asenne ettei se ole sulta pois jos fiksummat pärjää paremmin paljon vähemmällä vaivalla. Oli oikein kiva nähdä että sinulla aina vaan keittää mutta harmiksesi kerron että mitään en maksa noista vanhoista veloistani. Ulosottotäti soittelee parin vuoden välein ja kyselee onko tilanne sama ja kun kerron että on niin hän mukavana ihmisenä toivottelee hyvää päivänjatkoa ja kertoo että laittaa taas umv-merkinnän ja velat pariksi vuodeksi mappi ööhön. Joskus lindorffin rosvot yrittää soitella mutta koskaan en vastaa, heidän tekstarit poistan lukematta heti ja kirjeet heitän roskiin avaamatta. Näin! Mutta eipä tässä sen enempää näistä, nyt taidan syödä kunnon kinkkusämpylät ja keitellä kahvit. Sitten voisi mennä vaikka markettiin kuluttelemaan aikaa shoppaillen ja tuttuja tapaillen. Samalla haen eilisen pitkävetovoiton , pelasin 2,55 kertoimella Juventuksen voittoa parilla satasella. Tulee samalla ikään kuin pestyä viraabelihommista tehdyt fyrkat vaikka eipä ne ole koskaan vielä ketään kiinnostaneet. Ihan vaan varmuuden vuoksi kerään näitä voittotositteita kun sinäkin täällä muistutat että teitä kateellisia ihmisiä kuitenkin riittää selän takana. Kukaan teistä ei jostain syystä ikinä uskalla tulla kertomaan mielipiteitänne kasvotusten, vaikka mitään syytä pelkoon ei ole. Rohkeasti vaan livenä juttusille niin mielelläni kerron ihan siinä kuinka kivasti asiat voivat olla vaikka sitä velkaa olisikin.

      • elämäntaiteilijavain

        Hyvä!! Juuri noin minäkin teen.
        UO ja perintätoimistot on yrittäneet saada minulta jotain jo 6 vuotta. Ensimmäisenä vuotena kun huomasin ettei veloistani selviä ikinä, otin lopputilin. Aluksi saivat jotain anssista, mutta sitten putosin peruspäivärahalle. No, ei se mitään. Sitten tuli asumistuet sun muut.
        Lotosta olen saanut välillä pikku summia, mutta ei koskaan yli 200 euroa, joten aina saan rahani suoraan käteisenä R-kioskista.
        Kesäisin kerään eräälle torimyyjälle sieniä ja marjoja. Niistä saan sitten käteistä.
        Tuttuja on tässä minulla pikkukaupungissa eläkeläisten joukossa paljon. He kaipaavat varsinkin näin keväisin apuja eri jutuissa ja tietävät tilanteeni. Aina tulee heiltäkin lahjana muutama kymppi.
        Mutta tosiaan mitään VIRALLISIA töitä ei kannata tehdä.


      • työläineen

        Toki tuokin on ihan oma valintakysymys, itse tienaan 3200e/kk josta verojen jälkeen uo vie 750. Mulle jää vuokrien ym laskujen jälkeen vielä 800e/kk humputteluun.

        Se siis ihan oma asia haluaako elää köyhän kädestä suuhun seuraavat 15v vai tehdä paremman toimeentulon eteen jotain


      • elämäntaiteilijavain
        työläineen kirjoitti:

        Toki tuokin on ihan oma valintakysymys, itse tienaan 3200e/kk josta verojen jälkeen uo vie 750. Mulle jää vuokrien ym laskujen jälkeen vielä 800e/kk humputteluun.

        Se siis ihan oma asia haluaako elää köyhän kädestä suuhun seuraavat 15v vai tehdä paremman toimeentulon eteen jotain

        Ehkä sinä olet niiden raukkojen joukossa kun aamulla katselen kaffeepöydästäni ikkunan läpi niitä onnettomia jotka lähtevät aamulla räntäsateessa tai 25 asteen pakkasessa töihin. Joku onneton yrittää saada velaksi hankittua autoaan käyntiin. Joku seisoo bussipysäkillä. Minä siinä naureskelen ja tuumaan: "voi raukkoja. Noi surkimukset menee töihin". Minä siinä ryystän kaffeeni loppuun ja menen takaisin sänkyyni ottamaan vielä pienet tirsat.
        Kyllähän minäkin sitä työntekoa harrastin aikanai, mutta nyt en tee töitä muutoin kun huvikseni. Lähinnä keväisin ja kesäisin. Mikään pakko minun ei ole mihinkään lähteä, silloin kun ei huvita. Entäs sinun?


      • työläineen
        elämäntaiteilijavain kirjoitti:

        Ehkä sinä olet niiden raukkojen joukossa kun aamulla katselen kaffeepöydästäni ikkunan läpi niitä onnettomia jotka lähtevät aamulla räntäsateessa tai 25 asteen pakkasessa töihin. Joku onneton yrittää saada velaksi hankittua autoaan käyntiin. Joku seisoo bussipysäkillä. Minä siinä naureskelen ja tuumaan: "voi raukkoja. Noi surkimukset menee töihin". Minä siinä ryystän kaffeeni loppuun ja menen takaisin sänkyyni ottamaan vielä pienet tirsat.
        Kyllähän minäkin sitä työntekoa harrastin aikanai, mutta nyt en tee töitä muutoin kun huvikseni. Lähinnä keväisin ja kesäisin. Mikään pakko minun ei ole mihinkään lähteä, silloin kun ei huvita. Entäs sinun?

        Ei olisi pakko minunkaan lähteä, ihan kuule omasta tahdostani lähden. Kyllä sitä töitä mieluusti tekee jos niitä kerta on, ihan sama sataako vai paistaako., toki paskahommat on eri juttu mutta sekin on valintakysymys!

        Minä sitten aina tilipäivinä naureskellen tulen kotiin ja usein laitan merkille kun työttömät elämäntapaintiaanit notkuvat lähikaupan kulmilla pummien rökiä ym.


      • elämäntapataiteilijavain
        työläineen kirjoitti:

        Ei olisi pakko minunkaan lähteä, ihan kuule omasta tahdostani lähden. Kyllä sitä töitä mieluusti tekee jos niitä kerta on, ihan sama sataako vai paistaako., toki paskahommat on eri juttu mutta sekin on valintakysymys!

        Minä sitten aina tilipäivinä naureskellen tulen kotiin ja usein laitan merkille kun työttömät elämäntapaintiaanit notkuvat lähikaupan kulmilla pummien rökiä ym.

        Ja ennen kuin huomaatkaan, röökisi on viety. Ja ihan ilmaiseksi nekin.


    • elämämkouluvissiin

      Kuule Viheraholainen, kuka shoppailee marketissa? :D
      "Sitten voisi mennä vaikka markettiin kuluttelemaan aikaa shoppaillen ja tuttuja tapaillen"

    • helppoaelämäätämä

      Minä en töihi mene olen mielummin työtön niin ei uo pääse ottamaan rahoja pois, mikäs tässä ku työttymyyskorvauksilla elätään, mahtaa ulosottomiestä vituttaa kun ei voikkaan ottaa multa mitään pois. Eihän siellä ulostossa ole kuin vähän päälle 35 000€ antaa olla vaa minä niitä tule koskaan maksamaan!

    • Ällistynyt

      Mene töihin? Olen sairastunut vakavasti ja menettänyt maksukyvyn. Kylläpä jollain on otsaa vittuilla!

      • IluPosterestante

        Juu tällä palstalla ihan normaalia tuo mainitsemasi vittuilu. Kannattaa muistaa että niiden tekstien takana on ne yhdet ja samat luuserit ketkä on A. Lampaita jotka tekee paskaduunia pomoaan nuollen vaikka kuinka ketuttaa. B. Sama lammas ajaa suoraan töistä kotiin jossa ruma ämmä nalkuttaa vapaa-ajat solkenaan mutta lammas nielee kaiken kiltisti kun ei uskalla elää kuten haluaisi. C. Lopulta kaiken lammastelun jälkeen tullaan nettikeskusteluihin purkamaan se paha olo turvallisesti kun ei kukaan pääse kasvotusten antamaan vastinetta.

        Antaa lammasten määkiä ja nolata ittensä, nautitaan me ja tehdään mitä lystätään!


    • maksasiemieelän

      Ei tarvitse töihin mennä, sillä sinä heräät joka aamu puolestani veroja maksamaan. Jos töihin menisin maksaisin veloistani pelkkää korkoa 3000 euroa vuosi. Seuraavat 4 vuotta. Ja niin siten velkani ovat vanhentuneet tuon korkosuorituksen jälkeen. 3 kertaa neljä. Eikös se oo jotain 12000. En minä töihin menemällä kerkeä mitään velkoja maksamaan. Jotain korkoa vaan.
      Uutta ei oo tullut velkaa. mutta hyvin on pärjätty, kun aloittajan kaltaiset tapaukset muistaa tehä töitä joka päivä.
      Muuten voutikin vaihtuu joka vuosi, kun musta ei sitä provikkapalkkaa saa......

      • mikäluuuuuseri

        Oi, hän luulee olevansa tärkeä ja voutin THE ainoa asiakas :D


      • Hah
        mikäluuuuuseri kirjoitti:

        Oi, hän luulee olevansa tärkeä ja voutin THE ainoa asiakas :D

        Ite oot luuseri; noinko paljon ketuttaa , ei taida mennä sullakaan niin hyvin...


      • sinäoiylijumala

        "Muuten voutikin vaihtuu joka vuosi, kun musta ei sitä provikkapalkkaa saa......"

        Kyllä, juuri näin. Voutiparat. Jokainen vuorollaan yrittää tutkia tiliäsi, mutta kun toteaa sen tyhjäksi, niin itkee ja luovuttaa paikkansa seuraavalle. Yhyy, jää palkat ja provikat saamatta, kun tältä yhdeltä juoppo-Pentiltä ei taaskaan saatu karhuttua 14 euroa. UO-mies miettii mistä saisi rahaa perheensä ruokaan jatkossa, voi juoppo-Pentti minkä teit taas yhdelle voudille, hyi sinua.


      • VipstaakiOg
        sinäoiylijumala kirjoitti:

        "Muuten voutikin vaihtuu joka vuosi, kun musta ei sitä provikkapalkkaa saa......"

        Kyllä, juuri näin. Voutiparat. Jokainen vuorollaan yrittää tutkia tiliäsi, mutta kun toteaa sen tyhjäksi, niin itkee ja luovuttaa paikkansa seuraavalle. Yhyy, jää palkat ja provikat saamatta, kun tältä yhdeltä juoppo-Pentiltä ei taaskaan saatu karhuttua 14 euroa. UO-mies miettii mistä saisi rahaa perheensä ruokaan jatkossa, voi juoppo-Pentti minkä teit taas yhdelle voudille, hyi sinua.

        Ens vuonna uo-miehet saavat kokea mitä on elämä sen jälkeen kun digikiima tekee heistä suuren joukon tarpeettomiksi. Aikovat lakkauttaa monia uo-virastoja ja keskittää toiminnat Turkuun jne...
        Siinä Pentiltä saamatta jääneet eurot ovat pikkujuttu kun vertaa tilannetta tulevaan työttömyyteen.


    • Realreissumies

      Itse olen työssä yrittäjänä ja tienaan mukavasti, jätin aikanaan lainat yms hoitamatta kun avioeron takia meni hommat miten meni..noh voutia onnistuin pakoilemaan 15 vuotta ulkomailla ja mitään ei saatu niin meni velat vanhaksi ja samalla tienasin ihan messevän tilin ja sain ostettua asunnon toisesta maasta kaukanakaukan härmälästä..nyt on puhtaat luottikset Suomessa mutta en niitä tarvitse kun lainaa en ota enkä osareilla ostele kun on saanut tienestejä tehtyä maailmalla ollessa ja asunut edullisessa maassa, aikansa nuo lähetteli kirjeitä mutta ne loppu ja hommat on nyt klaari..velanantajat katsokoot peiliin ja jos lähtee moiseen bisnekseen niin hyväksykööt myös tappiot, niin meille toisillekin yrittäjille toitotetaan että tappioita voi tulla..riskejä on otettava ja kusettaahan nuo kreikkalaiset yms itä-euroopan maat minkä kerkiää niin tyhmät maksakoot heidän puolesta, Lindorffin muijalekin totesin että oisko paree että alkais vaikka Lindorffin jengi ratinan puistossa pulloja keräilemään siinä bisneksessä ei tappiota juuri tule..ja saa liikuntaakin..hehhehe..Globaali maailma mahdollistaa sujuvan siirtymisen sinne missä massia voi ja saa hankkia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      83
      3597
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      569
      3363
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3179
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2122
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2011
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      147
      1565
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1321
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1312
    Aihe