Nauloja dieselin arkkuun

kohtalon.kellot

Mepit haluavat eroon dieselien typenoksidihuijauksista ja laboratorio-olosuhteiden antamista täysin vääristä matalista arvoista verrattuna todellisiin ajo-olosuhteisiin.
http://www.europarl.europa.eu/news/fi/news-room/20170329IPR69052/autojen-päästöhuijaus-mepit-vaativat-komissiolta-ja-eu-mailta-nopeita-toimia

13

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhoista dieseleistä pitäs alkaa maksaa tapporahaa ni saatais ne äkkiä pois liikenteestä.

      • tietämättömyysKukkii

        miten luulet raskaan liikenteen kuljetukset hoidettavan? Henkilöautot tuottavat vain pienen osan päästöistä. Lisäksi mitä merkitystä niillä päästöillä oikeasti on. Tosiasiallisesti ihmiset pilaavat terveytensä pääsääntöisesti huonoilla itse valitsemmillaan elämäntavoilla.


      • musta.pekka.käteen
        tietämättömyysKukkii kirjoitti:

        miten luulet raskaan liikenteen kuljetukset hoidettavan? Henkilöautot tuottavat vain pienen osan päästöistä. Lisäksi mitä merkitystä niillä päästöillä oikeasti on. Tosiasiallisesti ihmiset pilaavat terveytensä pääsääntöisesti huonoilla itse valitsemmillaan elämäntavoilla.

        Tutkimuksissa on todettu, että raskaan liikenteen isoissa moottoreissa toimivat jo nykyisetkin puhdistusjärjestelmät melko hyvin, mutta henkilöautojen pienissä dieseleissä ei ilman kohtuullisia lisäkustannuksia.
        Öljyalan asiantuntijat ennustavat, että diesel, erityisesti biopohjainen diesel, tulee olemaan käyttökelpoinen polttoaine vielä kauan ja tällä sektorilla suomalainen Neste on maailman johtava yhtiö. Neste on saanut kiitosta jopa Kalifornialaisilta, jotka ovat hyvin ympäristötietoisia.
        Pienten dieseleitten poistuminen nopeassa tahdissa vauhdittaa bensiinihybridien myyntiä, joka näkyy jo Suomenkin tilastoissa. Sähköautoinfra ei toimi vielä tällä vuosikymmenellä, joten muuta vaihtoehtoa ei ole jos aikoo ajella omalla autolla.
        Mustapekka on jäämässä niitten käteen, jotka uskovat pieniin dieselkoneisiin.


      • ei.hätää
        musta.pekka.käteen kirjoitti:

        Tutkimuksissa on todettu, että raskaan liikenteen isoissa moottoreissa toimivat jo nykyisetkin puhdistusjärjestelmät melko hyvin, mutta henkilöautojen pienissä dieseleissä ei ilman kohtuullisia lisäkustannuksia.
        Öljyalan asiantuntijat ennustavat, että diesel, erityisesti biopohjainen diesel, tulee olemaan käyttökelpoinen polttoaine vielä kauan ja tällä sektorilla suomalainen Neste on maailman johtava yhtiö. Neste on saanut kiitosta jopa Kalifornialaisilta, jotka ovat hyvin ympäristötietoisia.
        Pienten dieseleitten poistuminen nopeassa tahdissa vauhdittaa bensiinihybridien myyntiä, joka näkyy jo Suomenkin tilastoissa. Sähköautoinfra ei toimi vielä tällä vuosikymmenellä, joten muuta vaihtoehtoa ei ole jos aikoo ajella omalla autolla.
        Mustapekka on jäämässä niitten käteen, jotka uskovat pieniin dieselkoneisiin.

        Löpöä riittää vielä pitkään omassa tilatankissa. Eivät traktorit, puimurit ja viljankuivaamot käy bensalla eikä sähköllä koskaan.


      • tietämättömyysKukkii kirjoitti:

        miten luulet raskaan liikenteen kuljetukset hoidettavan? Henkilöautot tuottavat vain pienen osan päästöistä. Lisäksi mitä merkitystä niillä päästöillä oikeasti on. Tosiasiallisesti ihmiset pilaavat terveytensä pääsääntöisesti huonoilla itse valitsemmillaan elämäntavoilla.

        En ole puhunut raskaastakalustosta mitään vaan HENKILOAUTOISTA puhutaan! Saatana miten tyhmiä ihmisiä nykyään oikein on ?


    • TOYOTAN johdossa epäillään niin ikään dieselautojen valmistamisen kannattavuutta. Yhtiön johtoon kuuluva Koei Saga sanoi marraskuussa Autocar-lehden haastattelussa, että kiristyvät päästövaatimukset nostavat dieselautojen valmistuskustannuksia samaan aikaan, kun polttomoottorin ja sähkön yhteisvoimin liikkuvien hybridiautojen kustannukset laskevat.

      http://www.hs.fi/autot/art-2000005167839.html

    • kukaMaksaaSähköverkon

      Samalla tapaa hybridejä vääristellään laboratorioiden arvojen mukaan, mutta poliittisesti kukaan ei uskalla asiaan puuttua, koska autoja halutaan sähköistää.
      Tosin on laskettu kuinka typerää olisi sijoittaa kaikkiin autoihin riittävästi akkuja ja maailmalle latauspisteitä, joten on tultu siihen tulemaan, että sähköjohtimet tai teiden varustaminen induktiivisellä latausverkostolla tulisi kokonaisuutena halvemmaksi.
      Eli tosielämässä diesel kulkee vielä todella pitkään varsinkin pakettiautoissa ja raskaassa liikenteessä. Hlöautoissa voidaan ehkä siirtyä sähköön/hybridiin kokonaan joskus 30-50 vuoden päästä.

    • Diesel tarjonta on jo nyt supistunut ja se tulee jatkumaan henkilöautoissa. Toyota on jo jättänyt dieselin pois 2 mallistaan. Toyotan hybridit ei tartte yhtäkään lataus asemaa siksi niitä myydään kiihtyvällä tahdilla autoja menee niinpaljon kuin tehtaat pystyy tekemään. voi hyvin olla ettei 5v päästä enää saa uutta dieseliautoa kaupasta ostettua. Vanhat toki on liikenteessä vielä noin 15-20v Suomessa jos ei jotain tehdä niiden poistamiseksi.

    • Japsipaaliinsiis

      Hyvä juttu. Ei tarvitse pähkäillä autovalintojen kanssa pitkään aikaan. Ajan dieselini paaliin. Hyvä että tuli ruostesuojattua, nelivetokin vielä. Raskas liikenne ajaa dieselillä joten polttoainettakin tarjolla kohtuuhintaan. Ehkäpä 10 vuoden päästä autoverokin on poistettu. Ja auto ei ole eurorottelo vaan Japanissa valmistettu japsi joten tulee toimimaan.

    • afrikkaan

      Meppien perse aukkoon naulat sujahtaa, pikku käryt ei haittaa suuripäistä kansaa!

    • vieläPitkäändieseleitä

      Mitä väliä jos dieselin valmistus joskus loppuu? Jokainen valmistaja tekee sen jälkeen viimeistään hybridejä, sähköautoja tai jotain muuta mikä on silloin "muodissa" ja määräysten mukaisia.
      Nyt on jo käynyt, että muut ovat menneet tai menevät ohi Toyotan halpishybrideistä ja siksi en oikein ymmärrä miksi Terot kusevat omaan nilkkaansa ja hypettävät noita halpishybridejä jotka ovat kurjia.

      • Terot.ovat.oppineet

        vuosien ja vuosikymmenten aikana , mitkä autot toimivat luotettavasti ja kestävät. He tietävät myös ne valmistajat jotka tuottavat nykyisin selvää paskaa ja huijaavat sekä ihmisiä että viranomaisia. Seurauksena ihmiset lopettavat huijariautojen ostamisen ja viranomaiset sakottavat ankarasti ja ostattavat huijarivalmistajalla autot takaisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      72
      4184
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3075
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      3020
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      392
      2105
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1206
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1183
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1162
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1024
    9. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      61
      1012
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      963
    Aihe