Ennen oli paremmin.

Kotelossametallia

Magneettiraidalla oleva pankkikortti tuli käyttöön joskus 70-luvulla.
Tuolloin pankit toimittivat asiakkaalle muovikoteloa, jossa oli metallilevyt
kortin molemmin puolin.
Tuota koteloa kaipaisin nyt. Nykyinen lähimaksukortti voidaan lukea jopa
1 metrin päästä. Joissakin verkkokaupoissa voidaan tehdä ostoksia pelkällä
kortin numerolla ja päivämäärällä.
Miten suojaisit lähimaksukortin rikollisten yritykseltä lukea kortti?

20

445

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sikari-Sakari

Miten olisi tuollainen peltinen pikkusikarirasia? Hoffnar taisi olla merkki...

• juksinkertaista

Rautakaupoissa ja tavarataloissa on alumiiniteippiä. Vetäset sitä kotrtin muovikotelon ympäri. Jätät vain sen sivun vapaaksi, mistä saat vedettyä kortin pois.

• errwwwq

Eikös tuohon käy joka keittiöstä löytyvä alumiinifolio...

• juksinkertaista

Tuossa teipissä on liima valmiina, joten helppo päällystää. Alumiiniteippi on myös melkoisesti paksumpaa, kuin "kauhean" ohut keittiötarvikefolio. Joten suojaus varmempi. Luullakseni myös keittiöfolion paksuus riittää.

• errwwwq2
        juksinkertaista kirjoitti:

Tuossa teipissä on liima valmiina, joten helppo päällystää. Alumiiniteippi on myös melkoisesti paksumpaa, kuin "kauhean" ohut keittiötarvikefolio. Joten suojaus varmempi. Luullakseni myös keittiöfolion paksuus riittää.

Kaikilla ei ole koteloa kortin ympärillä, joten liimateippi on hiukka huono juttu...

• urbaanilegendaa

Samaa foliota voi kietoa myös pään ympärille. Lähimaksukortilta ei nimittäin voi viedä rahoja.

• Kxkdlkddl

• Juhla-Mokka

Millaiset ovat kahvipaketin suojausominaisuudet?

• costarica

Säilyy kyllä parasta ennen päivään asti.

• konstitmonet

Kyllä kai siinä on metallifolio, jotta toiminee. Mutta jos halvalla haluat päästä, osta kaljatölkki, juot sen tyhjäksi. Sitten leikkaat sen tölkin siten, että saat alumiinipeltiä. Leikkaat kaksi sopivankokoista lätkää ja liimaat ne pankkikortin suojakuoren päälle.

Sitten ostat toisen tölkin olutta tai lonkeroa ja juhlit onnistunutta suojaustyötä.

Maksalaatikon kuorista saat tukevaa alumiinifoliota, mutta ensiksi se maksalaatikko pitää syödä! Eli foliota ei liimata maksalaatikolla kiinni.

• uttgg
        konstitmonet kirjoitti:

Kyllä kai siinä on metallifolio, jotta toiminee. Mutta jos halvalla haluat päästä, osta kaljatölkki, juot sen tyhjäksi. Sitten leikkaat sen tölkin siten, että saat alumiinipeltiä. Leikkaat kaksi sopivankokoista lätkää ja liimaat ne pankkikortin suojakuoren päälle.

Sitten ostat toisen tölkin olutta tai lonkeroa ja juhlit onnistunutta suojaustyötä.

Maksalaatikon kuorista saat tukevaa alumiinifoliota, mutta ensiksi se maksalaatikko pitää syödä! Eli foliota ei liimata maksalaatikolla kiinni.

Käykö kokis-tölkki?

• fysiikka.rules

Youtubesta löytyy ohjeet siitä, missä rfid-siru ja antenni sijaitsee. Eikn poralla reikä korttiin, niin eipähän enää kukaan ronki radiolla kortin tietoja.

• tttghh

Pari minuuttia mikrouunissa ja selvä on.

• Paljon_vaivaa

Ei toimi enää kortti pankkiautomaatilla, Maksalaattikkoa oli vissiin jäänyt korttiin. Eipä sitten toiminut automaatti enää seuraavallakaan, sori. Yritin nyt sitten työntää jäätelötikulla paperia lukijaan, sekin jäi sisälle. onko jotain konstia puhdistaa tuota. Yritin rautalankakoukulla vetää paperia ulos, osa tulikin ja jotain muovikalvoa pala jossa tummempia raitoja.

• ehkäpäniin

Se muovikalvo lienee vain jotain taipuisaa piirilevyä tai mitä lie flexikaapelia. Ei ihmekään, ettei vehkeet enää toimi. Onneksi automaatilla on tallentava kameravalvonta, Niistä tallennuksista ei kylläkään saa säästökorkoa.

• A_Jolly_Good_Show

13.56 MHz:n häirintälähetin, joka on päällä aina, kun korttia ei käytetä.

• RobotiltaKorttiPois

Magneettijuovakortit korvattiin sirukorteilla, koska netissä julkaistiin ohjeet mg-kortin kopioimiseksi. Sittemmin ainakin sirukorttien kopiointiohjeet poistettiin, joten se lienee hieman turvallisempi. Nuo ylläolevat ohjeet folioteipistä tai peltirasista maksukortin säilytysrasiana ovat aivan asiallisia.

• RobotiltaKorttiPois

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      66
      4195
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3482
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2893
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2134
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1226
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe