jaa niin mitäs mun oikeen pitikään sanoa..., jäiköhän kahvinkeitin päälle vai olikohan sauna tulessa eikun sittenkin miksiköhän talonmies on parvekkeella ilman housuja ja vaimo vaatehuoneessa?
ppth
3
520
Vastaukset
- Mie
Toivottavasti tämmöinenkin pilanteko muistuu mieleesi, kun itse tai joku läheisistäsi sairastuu dementtiaan...
Ei todellakaan mikään pilan aihe. - EppuK
Pilaa mikä pilaa, mutta silloin on tosi kyseessä, jos ei todella ymmärrä, miksi talonmies on parvekkeella ja vaimo vaatehuoneessa. Kun ei todella tiedä, pitäisikö soittaa ambulanssi vai poliisi eikä sitäkään, että kenet ne vievät.
- tytär
Niin. Äitini soitteli minulle (Alzheimer, silloin ei vielä omalääkäri uskonut tautia todeksi), että asuntonsa on täynnä vieraita ihmisiä, ja pyysi minua soittamaan poliisit.
Menin taksilla paikalle - eikä siellä ketään ollut silloin, eikä aiemminkaan. Äiti näki harhoja.
Pelästyin vielä enemmän, kun hän kohta alkoi jutella koristenukelle, katsoi minuun ja ihmetteli, kuinka nukke niin kovasti heiluttelee käsiään ja räpyttelee silmiään, vaikka liikkumatonhan se oli.
Minulla oli todella kova työ saada omalääkäri tajuamaan tilanteen vakavuus ja saamaan äiti asianmukaiseen hoitoon (turvaan).
Itse en voinut ottaa häntä luokseni, kun olin vuorotyössä, mieheni ulkomaankomennuksella ja poikani armeijassa. Äiti ei vieraassa paikassa olisi pysynyt yksin hetkeäkään, vaan olisi lähtenyt harhailemaan omaan kotiinsa ja eksynyt.
Kirjoittaja, joka ajattelemattomuuttaan pilkkasi tilannetta, ei todellakaan ymmärrä tekonsa TYPERYYTTÄ!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303811Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131513Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2371416Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1591123Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ74953Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht251948Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34933- 62928
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲99884Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56754