Tämä laajempi B-todistus, niin miten on toimitus Kelaan tapana hoitaa Hesan terveyskeskuksesta. Itsekkö odotan että saan ja kuskaan Kelaan vai menee kelaan suoraan?
Jäi vähän epäselväksi tämä..
B-todistus terveyskeskuksesta Kelaan suoraan?
4
399
Vastaukset
- tttttttttttttt
Ei ole ainakaan minun ikinä tarvinnut siitä itse huolta kantaa, perille on itsekseen mennyt.
- Raatedsds
No jaa, kiitos.
Luulin että vain A-todistukset menee näin mutta hyvä että myös tämä B.
Enpä tosiaan muistanut kysyä kun en ollut pitempään lomaan edes varautunut. Itseasiassa ensimmäinen minulla tätä laatua.. - kokenut.m
Itse sain B-todistuksen kirjeenä myöhemmin kotiin terkkarista, jonka skannasin sitten sairauspäivärahahakemuksen liitteenä Kelaan. A-todistus lähti suoraan lääkärin koneelta, mutta yllätys oli melkoinen, koska sairauslomaa ei myönnettykään sen perusteella. Lääkärikin ihmetteli, mutta näinkin Kela voi toimia. Tein oikaisun, jota ei hyväksytty. Nyt asia on muutoksenhakulautakunnassa.
Kannattaa tsekata Kelan sivuilta onko lausunto jo heillä. Varmuuden vuoksi. Sen pitäisi näkyä siellä liitteiden kohdalla, ja jos ei, lähetä uudelleen tai kysy/soita asiointipalvelun kautta.
Kela toimii aivan arvaamattomasti ja mielivaltaisesti nykyään. - asdgagagag
Normaali käytäntö on, että B-todistus tulee kirjeenä potilaalle, joka skannaa sen ja lähettää Kelaan sähköisellä viestillä.
Yleinen virhe on olla lähettämättä muita tarvittavia hakemuksia tai näiden muiden papereiden tärkeyden aliarviointi. Esim. kun haetaan ensimmäistä kuntoutustukea, siis määräaikaista eläkettä, sen kanssa pitää olla todella tarkka. Hylkyä on erittäin vaikea kääntää enää hyväksytyksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448299Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462268Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262132- 951728
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811667- 321467
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081093Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870