Ruunemanin sekoilua pääsiäisenä.

Meillä on kaksi suurta uskonnollista juhlaa, joulu ja pääsiäinen. "Pienempiäkin uskonnollisia pippaloita" on ikään kuin "uskonnollisessa vireessä" pysymiseksi.

Katolisilla on pääsiäinen se suurempi juhla. Kun vietin talviani Espanjassa, oli siellä aina eri kaupunkien väliset kulkuekilpailut, suuret ja komeat.

Onhan setietysti selvää, että aikuisesta Jumalanpojasta on paljon enemmän kerrottavaa kuin vastasyntyneestä seimineen. Piiloonkin oli tuo vastasyntynyt saatava kunkaikkivastasyntyneet piti tapettaman.

Jeesuksen tuleminen lienee ihan ikiaikainen tai ainakin raamatunkertomusten ikäinen. SikisiPyhästä Hengestä, syntyi Neitsyt Mariasta j.n.e.

Jos minä saisin tuon syntisenä kertoa olisi tulosjotainseuraavaa.

Jeesus on hänentaivaallisen isänsä siittämä. Tämä kävi salaa kiksauttamassa Mariaa, ihan vanhanaikaiseen tapaan. Teoriasa onmahdollista, että itse Jooseppi kiksautti. Tuollaista synnillisyyttä ei ainakaan ennenvanhaan saanut kertoa kun esiaviolliset suhteetolikiellettyjä. Miksei se Pyhä Henki voinut Joosepin kautta siirtyä? Minä kysyn vaan! Epäuskohan on pahintasyntiä,johon vain Ruuneperi voi sortua ja sortui taas.

Miten olisi käynyt jos Jeesusta ei olisi teloitettu "puolestamme". Huonosti, hyvin huonosti. Yksikään ei olisi saanut ikuista elämää koska " vainhänen kuolemansakautta me olemme pelastetut istumaan iankaikkisuuden kiikkustuolissa". Muut paitsi minä. OnhanJeesus teoriassa kuollut kaikkienpuolesta, mutta minähän olensyntinen Ruuneperi.

Ei Jeesuskaan muuten ihan purnaamatta kuollut vaanhuusi arameaksi. Eeli, Eeli, lama sabaktani.

Pahoittelen virhetäni ja syntejäni. Kertokaa Isä Jumalalle kun rukoilette, että taas se jne.

4

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvää Pääsiäistä!

      On asia niin,että pitää varmaanläppäri hankkia. Kunsilläkirjoittaa niin peukaloilla voi painaa tabulaattoria jasyntyy sanavälit.

      Syökää kymppi-mämmiä,se onhyvää.

    • eivaalikuorsaaja

      Johan tuli taas lähetyssaarnaajalta täysi laidallinen sekoilua! Miten olisi, jos opettelisit kunnioittamaan toisten eettisiä arvoja hieman enemmän.

    • uskomatonkin

      ""Miten olisi käynyt jos Jeesusta ei olisi teloitettu "puolestamme". Huonosti, hyvin huonosti. Yksikään ei olisi saanut ikuista elämää koska " vainhänen kuolemansakautta me olemme pelastetut istumaan iankaikkisuuden kiikkustuolissa". ""

      Ei olis käyny kuinkaan, vois vaihtaa sellaseen uskomukseen jossa jotain muuta uskomalla saisi vielä kärryllisen neitseitä kyytitytöiksi. Uskomuksia on maailmassa satoja ellei tuhansia, että ei mitään onkelmia sen puoleen jos täytyy välttämättä uskoa johonkin uskomukseen :D

    • painu-helvettiin

      Kuinka sinä taas nolaat itsesi ja kirjoittelet noista "kiksautteluista", jotka ovat loukkaus joillekin tosi uskovaisille? Häpeä, jos osaat.

      Olet todellakin härski/irstas vanha ukko, joka saa hekumansa jopa "Merkkelin haarojen välistä" ja nyt Jeesuksen syntymän alkuperästä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      441
      9573
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2476
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      56
      1911
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1679
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1442
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1369
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      374
      1278
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      145
      1224
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      20
      1185
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1062
    Aihe