Hiiri toimii joskus sekavasti ja johtunee sisuksiin kertyneestä pölystä. Joskus auttaa kun imurilla imee liiat pölyt kaikista aukkokohdista ulos.
Saako tuota mitenkään avattua rikkomatta sitä? Mitään ruuveja ei ole näkyvissä mutta alapuolella on etupäässä sen näköinen levy, jonka luultavasti voi irrottaa? Onko jollain kokemusta?
https://www.snapdeal.com/product/dell-usb-optical-mouse-ms111/635258
Hiiren puhdistus
21
2766
Vastaukset
- rohkeastivvaan
jaa'a logitechin halvoissa toimistohiirissä on ruuvi pohjassa esillä. saattaa siellä pohjalevyn (tarran?) alla olla ruuvi, mutta miksi se sinne olisi piilotettu.
kokeile pois mitä sieltä kilven alta löytyy, tai ratkeaako hiiri auki saumoistaan niin että sen voi vielä koota. et häviä mitään, sillä hiirihän on jo poistokunnossa. - utreuytuuertu
Pöly oli aikoinaan ongelma kuulahiirissä, mutta harvemmin optisissa.
Tavallisin vika optisissa on patterin loppuminen. Myös "hauska hiiri" virus aiheuttaa erikoisia oikkuja.
Mekaanisissa hiirissä on pallo helposti irrotettavissa kuulen ympärillä olevan kauluksen irroittamisella. Hiiri saattaa myös olla aikeissa sanoa irti työsopimuksensa.- meneesinne
Rullan aukosta menee pölyä, nukkaa ja mitä vaan sormissa on. Logitechin hiiressä alkaa ensin tulla tuplaklikkejä ja lopulta ei enää rullaus toimi kunnolla.
- Maarduk
Osta langallinen laserhiiri. Ei tuossa todennäköisesti lika ole ongelmana, vaan kyky lukea pintaa. Pelihiiret ovat yleensä parempia ja hiiriäkin koskee sääntö, sen saa mistä maksaa. Itse valitsisin muodoltaan selkeän, noin neljä näppäimisen hiiren, jossa ainakin peukalolle oma nappi. Tämä on osoittautunut todella käteväksi nettiä selatessa, kun edelliselle sivulle pääsee peukalon napsautuksella.
- 1020304050600
Ruuvit ovat yleensä siellä pohjassa olevien padien alla.
Näin ainakin parissakin eri logitechin hiiressä mitkä olen joskus avannut. - Putsaa-hiiren-silmä
Optisisissa hiirissä kannattaa välillä putsata se punainen infrapuna silmä.
Jos siihen kertyy pölyä, hiiri ei tunnista liikettä ja se rupeaa oikkuilemaan , tai osoitin liikkuu itsestään näytöllä.. - tahma_tassu
Onhan tuossakin rulla, niin kyllä siitä rulla-aukosta voi mennä sisään pölyä ja sormista lähtevää rasvatahmaa.
- Rotanhäntä
Minulla on sama hiiri.
Painamalla vasenta painiketta tulee esille sama valikko kuin oikealla painikkeellakin, aivan kuin joku roska painaisi myös oikeata painiketta samanaikaisesti.
Kyseisessä mallissa ei ole avattavia ruuveja. Se todennäköisesti avataan irrottamalla pohjalevy jollain konstilla. En ole viitsinyt ruveta väkisin sitä vääntämään ja rikkomaan. Imuroimalla päältä kaikkien rakojen ja aukkojen kohdalta olen omani saanut toimimaan aina puoleksi vuodeksi eteenpäin.
Ja eipä tuo kalliiksi tule ostella aina uusi hiiri kympillä puolen vuoden välein. Niitä on jo jokunen kertynytkin eri melleja. Ja kaikki keräävät pölyä.
Poikamiestaloudessa voi tietysti siisteydelläkin olla syynsä, kun pölyjä ei tule useinkaan pyyhittyä :) - eikökukaanmukatiedä
Siinä pyöreässä pohjalevyssä on pienet olakkeet, joihin sormilla voi tarttua. Levyä pyöräytetään 90 astetta, jolloin se lähtee irti. Varo, myös pallo voi pudota syliin.
- tiedätkösinä
onko optisessa hiiressä nykyään palloja sisällä?
- pollakoko
Joillkin on niitä pään sisällä.
- trackman-pallo
tiedätkösinä kirjoitti:
onko optisessa hiiressä nykyään palloja sisällä?
Minullapa on optinen hiiri jossa on pallo. Maailman paras! Logitech TrackMan Marble Wheel.
Pitää välillä sisältä puhdistaa.
- soikeapallo
Taitaa joillakin olla taskubiljardit palloina?
- Mr.88
Ihan äkkiä en keksi, miten hiiri voisi likaantua pesukuntoon, ellei sitten ole päässyt karkuun asuntoon ja sotkemaan itseään jossain, missä hiiren ei kuuluisi edes olla. Normaaleissa terraario-oloissa hiiri ei likaannu niin, että tarvitsisi pesua. Jos hiiri pääsee sotkemaan itsensä pahasti esim. tuoreruualla, niin todennäköisesti tuoreruokaa on ollut liikaa ja/tai liian isossa kipossa. On meilläkin ryvetty puurossa kainaloita myöden ja uitettu häntiä hedelmäsoseessa vaikka herkkua olisi ollut pienessä astiassa kohtuumäärä, mutta hiiret ovat saaneet puhdistettua itsensä omin avuin.
- hiiren.omistaja
Minä olen kyllä pessyt hiireni turkin ihan ihmisille tarkoitetulla "Erittäin Hienolla Suomalaisella" shampoolla, jota saa sinisessä purkissa. Se on ollut mukanani saunassa ja ei tunnu pistävän saunomista pahakseen, päin vastoin, näyttää nauttivan kohtuullisesta löylystä. Kyllä sen huomaa, jos se tuntee olonsa epämukavaksi, silloin se käyttäytyy levottomasti. Yleensä lemmikkihiireni tykkää olla saunassa siinä keskilauteella, kun otan löylyt, siinä se nököttää jalkani vieressä.
- linuxuser
vika voi olla myös hiirimatossa.
Hiirimaton pitäisi olla yksivärinen eikä mikään shakkiruudukko...- eimerkitystä
Pallohiirissä materiaali vaikutti ja valkoisella ei tainnut toimia, mutta laserhiirellä ei ole mitään merkitystä.
- trackman-pallo
Logitech Trackman Marble Wheel pallolaserhiirelllä alustalla ei ole mitään merkitystä, koska hiirtä ei tarvitse liikuttaa, vain pyörittää palloa peukalolla.
Vie hiiristä kaikista vähiten tilaa, vaikka itse hiiri on iso.
- Solakkahiiri
Jos hiiri on muuttunut pallohiireksi annat sille liikaa ruokaa. 🐁 🐀
- qwdqdwqwqweeqwe
Kyllä siellä varmasti ruuvi on. Löytyy tarran, jalaksien tai phjassa olevan kannen alta.
- rullaklikkas2-3kertaa
Puhdisitn omani ylimääräisitä häpykarvoista niin alkoi taas toimia. Ei ollut kyllä montaa karvaa ja puhaltelin kovaa huolellisesti kaikki kytkimet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263754- 822597
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468