Hei,
Maanantaina otettiin koepaloja imusolmukkeista keuhkoista, joten odottelen tässä vielä varmistusta diagnoosille, mutta lääkäri on jo melko varma, että kyse on sarkoidoosista. Sairastuin vuoden alussa niveltulehdukseen, jonka vuoksi olin TAYS:ssa osastolla hoidettavana muutaman päivän. Samalla otettiin keuhkokuvat, joista löytyi laajentuneita imusolmukkeita keuhkoportin luona. Tutkimus kaikkine sivujuonteineen on nyt kestänyt jo kolme kuukautta, mutta parin viikon sisällä pitäisi siis tulla vahvistus , kunhan saavat näytteet analysoitua.
Kysyisin muilta sarkoidoosia sairastavilta, että onko teillä ollut voimakasta kurkku- ja korvakipua sairauteen liittyen? Minulla tuli kurkku nelisen viikkoa sitten oikealta puolelta kipeäksi ja kipu heijastuu voimakkaasti myös korvaan ja jonnekin ikenien seutuville (= hampaita särkee vaikka hampaiden pitäisi olla kyllä kunnossa, vasta tarkastettu). Lääkäri oli sitä mieltä, että voi johtua myös keväästä, pölystä jne., mutta ei kommentoinut mitään vaikka kerroin, ettei minulla aiemmin ole moisia vaivoja ollut. Jostain vanhoista suomi24-ketjuista luin, että joillakin sarkoidoosia sairastavilla olisi moisia oireita ollut. Burana 600 mg kyllä auttaa, mutta eipä niitäkään voi koko ajan syödä tai kohta oireilee sitten vatsakin.
Ikää itselläni on 40 vuotta ja napostelen vielä 5 mg Prednisolonia sekä 4 x 500 mg Salazopyriniä niveltulehduksen jälkihoitoon.
Sarkoidoosi + kurkku- ja korvakipu?
IhmetteleväPotilas
0
80
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 263438
- 771680
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa821188Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1561132- 45971
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.52947Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe179906- 61902
- 42856
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis139795