Hei,
Maanantaina otettiin koepaloja imusolmukkeista keuhkoista, joten odottelen tässä vielä varmistusta diagnoosille, mutta lääkäri on jo melko varma, että kyse on sarkoidoosista. Sairastuin vuoden alussa niveltulehdukseen, jonka vuoksi olin TAYS:ssa osastolla hoidettavana muutaman päivän. Samalla otettiin keuhkokuvat, joista löytyi laajentuneita imusolmukkeita keuhkoportin luona. Tutkimus kaikkine sivujuonteineen on nyt kestänyt jo kolme kuukautta, mutta parin viikon sisällä pitäisi siis tulla vahvistus , kunhan saavat näytteet analysoitua.
Kysyisin muilta sarkoidoosia sairastavilta, että onko teillä ollut voimakasta kurkku- ja korvakipua sairauteen liittyen? Minulla tuli kurkku nelisen viikkoa sitten oikealta puolelta kipeäksi ja kipu heijastuu voimakkaasti myös korvaan ja jonnekin ikenien seutuville (= hampaita särkee vaikka hampaiden pitäisi olla kyllä kunnossa, vasta tarkastettu). Lääkäri oli sitä mieltä, että voi johtua myös keväästä, pölystä jne., mutta ei kommentoinut mitään vaikka kerroin, ettei minulla aiemmin ole moisia vaivoja ollut. Jostain vanhoista suomi24-ketjuista luin, että joillakin sarkoidoosia sairastavilla olisi moisia oireita ollut. Burana 600 mg kyllä auttaa, mutta eipä niitäkään voi koko ajan syödä tai kohta oireilee sitten vatsakin.
Ikää itselläni on 40 vuotta ja napostelen vielä 5 mg Prednisolonia sekä 4 x 500 mg Salazopyriniä niveltulehduksen jälkihoitoon.
Sarkoidoosi + kurkku- ja korvakipu?
IhmetteleväPotilas
0
577
Luetuimmat keskustelut
- 1211094
- 651003
Carunan hinnat
Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun93783- 77743
- 41675
Kunnan päätie ja sen lähialueet
Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la37655- 67614
Toimittajat ulkomailta saapuivat eilen vaskiviikoille
Toimittajat lähtivät tutustumaan Lieksan yöelämään ja kultturitarjontaan. Kaikki yllättyivät kuinka aktiivista ja innoka28576Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit
ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka22572Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?37498