Yksityistunnit?

KPS

Kertokaapas miten pitäisi toimia ja millaisia mahdollisuuksia on saada yksityisopetusta?
Ajatellaan, että minulla on rahaa ja haluan opiskella vaikka taekwondoa yksityisopetuksessa hyvän opettajan opissa, onko se mahdolista suomessa. Voiko oppia lajin näin?

Haluaisin tietyn määrän tunteja viikossa ja opastusta omatoimiseen harjoitteluun.
Opettajalla pitäisi olla myös oikeudet myöntää vyöarvoja. Jos olen valmis sitoutumaan opetukseen tosissani ja tekemään vaikka harjoittelusta aina sopimuksen vuodeksi kerrallaan joka voidaan uusia.
Jos olisin valmis maksamaan ennakkoa, onnistuuko?

Onko suomessa kukaan suorittanut mustaa vyötä yksityisoppilaana? Jos on, niin kiinostaisi tietää kenen opissa.

En kaipaa kommentteja tyyliin, että porukassa on parempi treenata. Haluan treenata yksityisoppilaana.

22

3732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Totuus tulee tässä

      Mitäs sä oikeen luulet. Luuletko sä et susta tulee joku ihme taekwondo-sankari. Hei herää jo tää on tosimaailma. Kannataisi vähän vähentää pikkuisen noitten leffojen kattelemista. Ja vielä, niin vaikka vois luulla että taekwondo on yksilölaji, niin et menesty jos treenaat yksin ja vaikka olisi kuinka taitava valmentaja, niin ei tuu mitään, sano minä. Taekwondo-ottelun treenaaminen on vaatii paljon pariharjoittelua, myös muukin treenaminen taekwondo treenaaminen.
      Tylsyys rupeaa painamaan vähitellen saman parin kanssa. Opettaja opettaa varmaankin hyvin ja saat paljon opetusta, mutta oon oikeest tota mieltä, että kylmästi vaan johonkin lähempään seuraan treenaamaan. Ja jos haluat ja olet rikas niin maksa toki valmentajalle enemmän rahaa kuin tarvis :D

      • tumppu

        ...ainoa, joka jonkun lajin mainitsi, olit sinä.

        Kaikki muu kertomasi on vain lääkehöyryjesi gerenoimaa illuusiota.

        Yksityisopetus voi tuotta todellisia osaajia lajissa kuin lajissa.

        -T


      • tumppu
        tumppu kirjoitti:

        ...ainoa, joka jonkun lajin mainitsi, olit sinä.

        Kaikki muu kertomasi on vain lääkehöyryjesi gerenoimaa illuusiota.

        Yksityisopetus voi tuotta todellisia osaajia lajissa kuin lajissa.

        -T

        ...'vaikkapa tae kwon doa' ei juurikaan tarkoittanut muuta kuin yhtä esimerkkiä lajina...

        -T


      • Jokke

        Mitä vikaa yksityisopetuksessa on?
        Varmasti se on tehokkaampaa kuin alkeiskurssilla rivissä heiluminen. Kaikilla ei ole sellaiseeen ylellisyyteen vain varaa. Ammattiurheilijoilla monilla on omat valmentajat, se on verrattavissa yksityisopetukseen.

        Hyvään opetukseen sisältyy ajankohtia jolloin harjoitellaan erilaisten vastustajien kanssa, ei sen tarvitse olla aina opettajan kanssa kahdestaan vietettyä aikaa. Perusteiden oppiminen yksityisopettajan johdolla on varmasti tehokas tapa. Monet virheet karsiutuu heti alussa pois ja oppiminen nopeutuu.


    • Opettaja

      Varmaan monikin opettaja olisi valmis viemään rahasi, joten katso kenen oppiin menet. Yksityisopetus on ehdottomasti paras tapa oppia asioita nopeasti ja kunnolla, mutta Suomessa hiukan harvinaista koska oppilaiden mielestä jo kymppi kuussa on liikaa maksua harjoittelusta.

      Edellisen kirjoittajan vastaus oli hieman kummallinen. Ei oppimiseen tarvita joukkoa teinipoikia. Ehkä siinä oli ripaus kateellisuutta kun ei ole itsellä ollut varaa laadukkaaseen yksityisopetukseen vaan on joutunut rivissä potkimaan ilmaa vuosikaudet.

      Toisen lajin opettajana en voi antaa vinkkiä taekwondo opettajista. Tulee vaan mieleen, että jos kerran näkee vaivaa ja satsaa rahaa niin miksi pitää treenata taekwondoa ? :)

      • Jokke

        Jos haluaa oppia yhden lajin periaatteet, miksi ei.
        Jos valinta on Taekwondo, niin opettajan pitäisi olla todella hyvä, koska laji ei ole helpoimasta päästä. Tarkoitan tällä lajin osa-alueiden tuntemista tehokkaana kokonaisuutena. Perustekniikka, potkut, ottelut, itsepuolustus,liikesarjat, murskaus. Lisäisin tuohon vielä lajihistorian tuntemisen ja perehtymisen Korean kulttuuriin.

        Lajivalintaan vaikuttaa, mitkä ovat tavoitteet.
        Onko tarkoitus oppia yksi laji menetelmänä.
        Jos tavoitteena on itsepuolustustaito, ehkä helpompiakin vaihtoehtoja on olemassa.
        Kannattaisi silloin miettiä, vaikka Hapkidoa.


      • Totuus tulee tässä
        Jokke kirjoitti:

        Jos haluaa oppia yhden lajin periaatteet, miksi ei.
        Jos valinta on Taekwondo, niin opettajan pitäisi olla todella hyvä, koska laji ei ole helpoimasta päästä. Tarkoitan tällä lajin osa-alueiden tuntemista tehokkaana kokonaisuutena. Perustekniikka, potkut, ottelut, itsepuolustus,liikesarjat, murskaus. Lisäisin tuohon vielä lajihistorian tuntemisen ja perehtymisen Korean kulttuuriin.

        Lajivalintaan vaikuttaa, mitkä ovat tavoitteet.
        Onko tarkoitus oppia yksi laji menetelmänä.
        Jos tavoitteena on itsepuolustustaito, ehkä helpompiakin vaihtoehtoja on olemassa.
        Kannattaisi silloin miettiä, vaikka Hapkidoa.

        Joo, jos haluaa itsepuolustustaitoja kunnolla harrastaa, niin Hapkido on todella hyvä laji. Suosittelen itekkin, mutta kun se joka alotti tän yksityitunnit keskustelun laittoi viestiinsä "vaikka taekwondoa", niinpä vastasin itse taekwondon kannalta ja sehän on mun oma mielipiteeni. Teillä saa olla omanne, jos haluatte. =)


      • KPS
        Totuus tulee tässä kirjoitti:

        Joo, jos haluaa itsepuolustustaitoja kunnolla harrastaa, niin Hapkido on todella hyvä laji. Suosittelen itekkin, mutta kun se joka alotti tän yksityitunnit keskustelun laittoi viestiinsä "vaikka taekwondoa", niinpä vastasin itse taekwondon kannalta ja sehän on mun oma mielipiteeni. Teillä saa olla omanne, jos haluatte. =)

        Ei ole helppo tehtävä löytää opettajaa.
        Muutama tarjoutui opettamaan, mutta eivät vastanneet odotuksiani. Muutama erittäin hyvä ei kiireidensä vuoksi pystynyt sitoutumaan säännöliseen opetukseen, mutta suosittelivat toista opettajaa. Kysely siis jatkuu. Ei ihan helppo rasti.

        Haluan oppia lajin kokonaisuudessan perinteitä myöten. Koko tekniikka arsenaalin mitä lajiin kuuluu. Etsin opettajaa joka osaa opettaa ja itse näyttää tekniikan kuin tekniikan. Nämä ovat ohjeita joita olen miettinyt ja saanut ystäviltäni.
        Olen valmis sitoutumaan opetukseen tosissani ja maksamaan ennakkoa. Opettajan pitää myös pystyä vakuuttamaan minut pätevyydestään. Aikaisemmat opettajat, savutetut vyöarvot todistuksineen, kilpailut ja suosittelijat. Kun saan sopimuksen aikaan, en kehuskele sillä täällä. Keskistyn harjoitteluun.


      • JanneM
        KPS kirjoitti:

        Ei ole helppo tehtävä löytää opettajaa.
        Muutama tarjoutui opettamaan, mutta eivät vastanneet odotuksiani. Muutama erittäin hyvä ei kiireidensä vuoksi pystynyt sitoutumaan säännöliseen opetukseen, mutta suosittelivat toista opettajaa. Kysely siis jatkuu. Ei ihan helppo rasti.

        Haluan oppia lajin kokonaisuudessan perinteitä myöten. Koko tekniikka arsenaalin mitä lajiin kuuluu. Etsin opettajaa joka osaa opettaa ja itse näyttää tekniikan kuin tekniikan. Nämä ovat ohjeita joita olen miettinyt ja saanut ystäviltäni.
        Olen valmis sitoutumaan opetukseen tosissani ja maksamaan ennakkoa. Opettajan pitää myös pystyä vakuuttamaan minut pätevyydestään. Aikaisemmat opettajat, savutetut vyöarvot todistuksineen, kilpailut ja suosittelijat. Kun saan sopimuksen aikaan, en kehuskele sillä täällä. Keskistyn harjoitteluun.

        Kerroppa missä asut ja mitä lajia oikeasti haluat oppia, niin katsotaan voinko minä, tai joku muu tällä palstalla suositella jotain opettajaa sinulle.


      • KPS
        JanneM kirjoitti:

        Kerroppa missä asut ja mitä lajia oikeasti haluat oppia, niin katsotaan voinko minä, tai joku muu tällä palstalla suositella jotain opettajaa sinulle.

        Sain kontaktin opettajaan ja kävimme jo läpi harjoitus suunnitelmaa. Aluksi yksityisopetusta kaksi kertaa viikossa ja ohjeet omatoimiseen harjoitteluun jota teen lisäksi kaksi kerta viikossa. Alkuun neljä harjoitusta viikossa.
        Valitsemallani opettajalla on pitkä kokemus lajistaan ja luotettavat suosittelijat. Löysin etsimäni. Kiitos kuitenkin.


      • JanneM
        KPS kirjoitti:

        Sain kontaktin opettajaan ja kävimme jo läpi harjoitus suunnitelmaa. Aluksi yksityisopetusta kaksi kertaa viikossa ja ohjeet omatoimiseen harjoitteluun jota teen lisäksi kaksi kerta viikossa. Alkuun neljä harjoitusta viikossa.
        Valitsemallani opettajalla on pitkä kokemus lajistaan ja luotettavat suosittelijat. Löysin etsimäni. Kiitos kuitenkin.

        Hyvä että löysit itseäsi miellyttävän opettajan.
        Kerrothan tänne välillä miten treenaus on sujunut ja millä tavalla se on järjestetty? Tuon tapainen järjestely kun ei ole se kaikkein yleisin. Itseäni ainkin kiinnostaa miten se toimii.


      • KPS
        JanneM kirjoitti:

        Hyvä että löysit itseäsi miellyttävän opettajan.
        Kerrothan tänne välillä miten treenaus on sujunut ja millä tavalla se on järjestetty? Tuon tapainen järjestely kun ei ole se kaikkein yleisin. Itseäni ainkin kiinnostaa miten se toimii.

        Harjoitteluni on käynnistynyt hyvin. Paikat ovat olleet hellänä runsaasta liikunasta tottumattomalle.
        Valmentajan kanssa harjoittelu on alussa koostunut liikkumisesta valmiusasennossa ja kahdesta potkusta ja suorista lyönneistä. Omalla ajallani teen valmentajan antamaa lihaskuntopiiriä. Kolmen kuukauden kuluttua tarkistetaan kuntoni kehitys ja tarkistetaan mitä pitää muuttaa.
        On ollu mielenkiintoista ja haastavaa.


      • JanenM
        KPS kirjoitti:

        Harjoitteluni on käynnistynyt hyvin. Paikat ovat olleet hellänä runsaasta liikunasta tottumattomalle.
        Valmentajan kanssa harjoittelu on alussa koostunut liikkumisesta valmiusasennossa ja kahdesta potkusta ja suorista lyönneistä. Omalla ajallani teen valmentajan antamaa lihaskuntopiiriä. Kolmen kuukauden kuluttua tarkistetaan kuntoni kehitys ja tarkistetaan mitä pitää muuttaa.
        On ollu mielenkiintoista ja haastavaa.

        Kuinka usein harjoitukset on järjestetty ja missä ne pidetään? Opettajasi kotisalilla, kellarissa vai yleisissä liikuntatiloissa?
        Ilmeisesti harjoittelet nyt taekwondoa (jos yleensäkkään jotain Korealaista lajia). Onko opettajasi opettaja tasoinen (4.dan< jos kyseessä taekwondo) vai sitä alempi. Minkälainen kokemus hänellä on kyseisestä lajista ja sen valmentamisesta? Entä valmentamisesta yleensä?


      • KPS
        JanenM kirjoitti:

        Kuinka usein harjoitukset on järjestetty ja missä ne pidetään? Opettajasi kotisalilla, kellarissa vai yleisissä liikuntatiloissa?
        Ilmeisesti harjoittelet nyt taekwondoa (jos yleensäkkään jotain Korealaista lajia). Onko opettajasi opettaja tasoinen (4.dan< jos kyseessä taekwondo) vai sitä alempi. Minkälainen kokemus hänellä on kyseisestä lajista ja sen valmentamisesta? Entä valmentamisesta yleensä?

        Keskustelin asiasta opettajani kanssa.
        Hän ei halua mainostaa vyöarvojaan julkisesti.
        Minulla ei ole lupaa kertoa hänen henkilötietojaan.
        Opettajallani on korkeampi mustan vyön arvo yhdestä Korealaisesta lajista ja kokemusta monesta eri kamppailumenetelmästä.

        Voin kertoa yleisiä asioita harjoittelustani.
        Harjoittelen opettajan johdolla nyt kolme kertaa viikossa. Edelleen paljon liikkumista valmiusasennossa ottaen lyöntejä ja potkuja suojaukseen. Lähestyvän hyökkääjän pysäyttäminen työntöpotkulla alavatsaan ja etenevät lyöntisarjat käytiin viime harjoituksissa läpi. Noudatan tämän lisäksi omatoimisesti opettajani tekemää harjoitusohjelmaa kaksi kertaa viikossa. Omatoiminen harjoitus on lihaskuntoharjoittelua ja venyttelyä.

        Olen koukussa taistelulajeihin.
        Tämä on sitä, mitä olen aina halunnut tehdä.


      • Johan on
        KPS kirjoitti:

        Keskustelin asiasta opettajani kanssa.
        Hän ei halua mainostaa vyöarvojaan julkisesti.
        Minulla ei ole lupaa kertoa hänen henkilötietojaan.
        Opettajallani on korkeampi mustan vyön arvo yhdestä Korealaisesta lajista ja kokemusta monesta eri kamppailumenetelmästä.

        Voin kertoa yleisiä asioita harjoittelustani.
        Harjoittelen opettajan johdolla nyt kolme kertaa viikossa. Edelleen paljon liikkumista valmiusasennossa ottaen lyöntejä ja potkuja suojaukseen. Lähestyvän hyökkääjän pysäyttäminen työntöpotkulla alavatsaan ja etenevät lyöntisarjat käytiin viime harjoituksissa läpi. Noudatan tämän lisäksi omatoimisesti opettajani tekemää harjoitusohjelmaa kaksi kertaa viikossa. Omatoiminen harjoitus on lihaskuntoharjoittelua ja venyttelyä.

        Olen koukussa taistelulajeihin.
        Tämä on sitä, mitä olen aina halunnut tehdä.

        Siis sinä liikut ja opettaja vetelee iskuja ja potkuja sun suojaukseen? Mäkin voisin ottaa tollasen "oppilaan" iskutyynyksi...


      • Jusa
        Johan on kirjoitti:

        Siis sinä liikut ja opettaja vetelee iskuja ja potkuja sun suojaukseen? Mäkin voisin ottaa tollasen "oppilaan" iskutyynyksi...

        Hyvä tapa opettaa liikkumista ja itsensä suojaamista. Puolustus on kaiken A ja O.
        Siihen kun lisätään hyökkäystekniikat niin alkaa homma toimia.


      • Jussi
        Jusa kirjoitti:

        Hyvä tapa opettaa liikkumista ja itsensä suojaamista. Puolustus on kaiken A ja O.
        Siihen kun lisätään hyökkäystekniikat niin alkaa homma toimia.

        Yksityistunnit ovat harvojen herkkua ja harvinaisia suomessa. Jossain vaiheessa harjoittelua pitäisi totutella erilaisiin vastustajiin. Miten se on järjestetty?

        Olen oman harjoittelu urani aikana ottanut muutaman yksityistunnin. Ei niistä ainakaan mitään haittaa ollut. Alussa oppiminen on nopeampaa kun opettaja korjaa virheet välittömästi pois ja neuvoo eteen päin.


      • Pilikunnussija
        KPS kirjoitti:

        Keskustelin asiasta opettajani kanssa.
        Hän ei halua mainostaa vyöarvojaan julkisesti.
        Minulla ei ole lupaa kertoa hänen henkilötietojaan.
        Opettajallani on korkeampi mustan vyön arvo yhdestä Korealaisesta lajista ja kokemusta monesta eri kamppailumenetelmästä.

        Voin kertoa yleisiä asioita harjoittelustani.
        Harjoittelen opettajan johdolla nyt kolme kertaa viikossa. Edelleen paljon liikkumista valmiusasennossa ottaen lyöntejä ja potkuja suojaukseen. Lähestyvän hyökkääjän pysäyttäminen työntöpotkulla alavatsaan ja etenevät lyöntisarjat käytiin viime harjoituksissa läpi. Noudatan tämän lisäksi omatoimisesti opettajani tekemää harjoitusohjelmaa kaksi kertaa viikossa. Omatoiminen harjoitus on lihaskuntoharjoittelua ja venyttelyä.

        Olen koukussa taistelulajeihin.
        Tämä on sitä, mitä olen aina halunnut tehdä.

        >yhdestä Korealaisesta lajista

        Kansallisuudet kirjoitetaan pienellä, samoin lajien nimet. Ei ole vakava virhe foorumilla, mutta liian usein on seurojen kotisivuillakin samat virheet. Nyt oli pakko purkautua. Kiitos & anteeksi.


      • Janatuinen
        Pilikunnussija kirjoitti:

        >yhdestä Korealaisesta lajista

        Kansallisuudet kirjoitetaan pienellä, samoin lajien nimet. Ei ole vakava virhe foorumilla, mutta liian usein on seurojen kotisivuillakin samat virheet. Nyt oli pakko purkautua. Kiitos & anteeksi.

        Kirjoitusvirheet voivat olla myös tahallisia. Toiset kirjoittavat lajinsa nimen aina isolla. Isänmaallinen fanaatikko kirjoittaa myös kansallisuuden isolla. Harrastan Taekwondoa ja se on Korealainen laji, vaikka itse olen Suomalainen.


      • pieni
        Janatuinen kirjoitti:

        Kirjoitusvirheet voivat olla myös tahallisia. Toiset kirjoittavat lajinsa nimen aina isolla. Isänmaallinen fanaatikko kirjoittaa myös kansallisuuden isolla. Harrastan Taekwondoa ja se on Korealainen laji, vaikka itse olen Suomalainen.

        > Isänmaallinen fanaatikko kirjoittaa myös kansallisuuden isolla.

        Luulisi isänmaallisen fanaatikon kunnioittavan äidinkieltä sen verran, että kirjoittaisi sitä niin kuin pitää.


    • Jido

      Jos on hyvä opettaja ja sinulla todellinen halu harjoitella niin yksityistunnnit ovat ok.
      Kaikki riippuu tietysti sinusta itsestäsi, mutta toki opettajan merkityskin on suuri.
      Kokemattomana et näe opettajasi tasoa ja täytyy vain toivoa, että taso on riittävä. Tosin päteviä opettajia ei ole helppo löytää, vaikka harjoittelisit jossain julkisessa seurassa.
      Hyvät opettajat ovat harvassa.
      Toivottavasti opettajasi järjestää sinulle myös erilaisia harjoitusvastustajia.

      Tähtääkö harjoittelusi kilpailumenestykseen, itsepuolustukseen vai jonkin lajin oppimiseen menetelmänä?

      Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä.

    • örr

      pystytkö sanomaan että paljonko tuo sun yksityisopetus maksaa tai osaatko sanoa että missä summissa liikutaan. Itse olisin kiinnostunut yksityis opetuksesta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe