Sovitus ilman uhria

portinvartija

On vielä eräs seikka, jonka tulee olla täysin selvä ennen kuin viimeiset rippeet ihmeisiin liittyvästä pelosta voivat kadota. Sovitus (eli sen muistaminen, että mitään erillisyyttä Jumalasta ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan) ei perustunut ristiinnaulitsemiseen, vaan sovituksen perusta on kuolleista heräämisessä. Monet vilpittömät kristityt ovat ymmärtäneet tämän asian väärin. Kukaan ei voisi mitenkään tehdä tätä erehdystä - ellei hän usko puutteellisuuteen. Jos ristiinnaulitseminen nähdään päälaellaan olevasta näkökulmasta, näyttää siltä kuin Jumala olisi sallinut, ja jopa kannustanut yhtä Pojistaan kärsimään siksi, että hän oli hyvä. Tämä erityisen valitettava projisoinnista syntynyt tulkinta on saanut monet ihmiset pelkäämään Jumalaa katkerasti. Tällaisia epäuskonnollisia käsityksiä on ilmaantunut moniin uskontoihin. Todellisen kristityn tulisi pysähtyä ja kysyä: ”Miten näin voisi olla?” Onko todennäköistä, että Jumala itse kykenisi sellaiseen ajatteluun, jonka Hänen Omat Sanansa ovat selkeästi määritelleet, ettei se ole Hänen Poikansa arvon mukaista?

1

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • portinvartija

Selvennykseksi
      Projisointi tarkoittaa uskoa että menneistä tapahtumista seuraa tulevasuuteen välttämättä tiettyjä vaikutuksia.
      Ihmeiden Oppikurssi opettaa että joka hetki teemme virheellisiä havaintoja joten niistä ei voi johtaa tulevaisuuteen oikeita päätelmiä, niistä tehdyt johtopäätöksetkin ovat virheellisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      50
      1577
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      1532
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      10
      1108
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      60
      911
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      49
      884
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      765
    7. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      86
      620
    8. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      617
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      32
      597
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      38
      556
    Aihe