Kysymyksiä Saab 9-3 2.2 tid:stä?

esko

Osaisko joku kertoa kenen valmistama moottori on 2.2 tid? Millaisessa maineessa ko. moottori on... onko kokemuksia? Mikä mahtaa olla huoltoväli vm. 2003 9-3 tid:ssä? Mites jakohihnan vaihtoväli?

Onko vm. -03 9-3:ssa jotain tyyppivikoja?
Mieli tekis ostaa mutta uskallusta ei tahdo riittää...

7

2320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rasvari

      Se on Opelin tekemä Isuzun kone. Suurin ongelma on öljyn kulutus jota tuossa koneessa saattaa esiintyä. Ja ääni on kuin betonimyllyssä, ei ole oikein nykydieselin tapainen. Hyviä puolia on mm. ketjuvetoin jakopää.

    • 9-3 se tid

      Juuri eilen tarkistin öljyt kun huollon jälkeen
      on ajettu noin 5-6000 km. Mittatikku näytti että
      oljyä on aivan maximit jäljellä.
      Tässä mallissa huoltoväli 15000 km, vm2003 mallin
      ei minulla tiedossa.

    • masa9-3

      Moi!

      Mulla on kyseinen auto vm. 2003 ja kilometrejä 55000. Auto on todella hvyä, moottorissa ei mitään vikaa. Ainut miinus on kovahko käyntiääni hitaassa ajossa, mutta maantiellä siitä ei ole mitään tietoa!

      Huoltoväli 30 000 km. Öljyn syönti ei ole yhtään sen suurempaa kuin muissakaan dieseleissä. Eiku rohkeasti kauppaan vaan.

      jos kiinnostaa enemmän, niin voidaan jatkaa tarinointia.

      t.Masa

      • esko

        Muutama kysymys lisää... Kuinkahan kalliita huollot on? Oletko huoltanut merkkiliikkeessä?
        Pitääkö öljyä lisätä vaihtovälin aikana?
        Entä oletko mitannut polttoaineen kulutusta, paljonko kuluttaa?


      • masa9-3
        esko kirjoitti:

        Muutama kysymys lisää... Kuinkahan kalliita huollot on? Oletko huoltanut merkkiliikkeessä?
        Pitääkö öljyä lisätä vaihtovälin aikana?
        Entä oletko mitannut polttoaineen kulutusta, paljonko kuluttaa?

        Moi!

        Huoltohinnat on tietty merkkiliikkeissä aina kovemmat kuin muualla, eli nykyään kun ei välttämättä tartte mennä merkkiliikkeesee, vaan huollon saa tehdä muuallakin, maahantuojan valtuttamassa liikkeessä, niin huoltohintoja kannattaa kilpailuttaa. 30 000 huolto on n. 200-250 € ja laajempi 60 000 huolto n. 350-400 €.

        Kulutus syksyllä kitkarenkailla matka-ajossa oli 5.2-5.4 l/100 ja nastoilla vähän reilummassa matka-ajossa n. 6 l/100. Kaupungissa 8-9 l/100. Keskikulutus sekalaisessa n. 7-8 l. Öljy on nyt alarajalla, kun kilometrejä on 56 000 ja viimeksi vaihdettu 30 000 huollossa, eli siitä ei ole mitään ongelmaa. Ainahan diisselit kuulemma jonkun verran öljyä vie:)

        Olen omaani lastuttamassa jahka jäät sulaa, joten silloin pitäis saada kiesiin n. 145-150 hp / 320 nm vääntöä. Sitten olen varmasti lopullisen tyytyväinen, matkakulutus kun kuulemma tippuu entisestään.

        Jos kaipaat juttukaveria aiheesta, niin meilaa mulle: [email protected]

        t.Matti


      • masa9-3
        esko kirjoitti:

        Muutama kysymys lisää... Kuinkahan kalliita huollot on? Oletko huoltanut merkkiliikkeessä?
        Pitääkö öljyä lisätä vaihtovälin aikana?
        Entä oletko mitannut polttoaineen kulutusta, paljonko kuluttaa?

        Moi vielä.

        Sitä piti vielä kysyä, että onko sulla jo mahdollinen auto katottuma? Mun Saab on nimittäin periaatteessa kaupan (en sitä ole missään myymässä, eikä ole varsinaista tarvetta myydä!), eli jos olet ko. autosta kiinnostunut, niin minä voisin vähäiseksi muuttuneiden ajojen takia olla valmis hieromaan kauppaa. Täällä on nimittäin aika helmi 9-3 tid pihassa. Meilaa aiemmin antamaani osoitteeseen, jos haluat lisätietoja, autossa on todella paljon ekstraa (se on uniikki auto suomessa:)

        t.Masa


      • esko.
        masa9-3 kirjoitti:

        Moi vielä.

        Sitä piti vielä kysyä, että onko sulla jo mahdollinen auto katottuma? Mun Saab on nimittäin periaatteessa kaupan (en sitä ole missään myymässä, eikä ole varsinaista tarvetta myydä!), eli jos olet ko. autosta kiinnostunut, niin minä voisin vähäiseksi muuttuneiden ajojen takia olla valmis hieromaan kauppaa. Täällä on nimittäin aika helmi 9-3 tid pihassa. Meilaa aiemmin antamaani osoitteeseen, jos haluat lisätietoja, autossa on todella paljon ekstraa (se on uniikki auto suomessa:)

        t.Masa

        En mä oikein tiijä onko tarvetta, mut laitoin mailia just sulle. Saattais toi kiinnostaakin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2625
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1947
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1675
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1606
    8. 91
      1553
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      120
      1415
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe