Olen tässä miettinyt

Mietinvaansellasta

että taidan olla liian kovista oloista lähtöisin. Koet itsesi huonommaksi minuun nähden.

44

809

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin. Olen insinööri-isän ja erikoissairaanhoitajaäidin II.
      lapsi. Ihan keskiluokkaisista oloista olen lähtöisin.

En tunne taustani vuoksi huonommuutta, elleivät vanhempasi ole
      hyvin merkittäviä henkilöitä.

• Köyhäjavanhemmaton

En tarkoittanut pullamössö kansaa joka lellitty piloille ja luulee omaisuutta tärkeimmäksi asiaksi maailmassa

Itse ole ns. Katulapsi. Kuljin yksissä vaatteissa

• Köyhäjavanhemmaton kirjoitti:

En tarkoittanut pullamössö kansaa joka lellitty piloille ja luulee omaisuutta tärkeimmäksi asiaksi maailmassa

Itse ole ns. Katulapsi. Kuljin yksissä vaatteissa

Ei minua ole lellitelty piloille.
        Lapsuuteni oli köyhä
        isäni yritysvelkojen vuoksi.

• Eläkkeellesiirtyessä
        M-nainen_ei-ap.-ei-Mia kirjoitti:

Ei minua ole lellitelty piloille.
        Lapsuuteni oli köyhä
        isäni yritysvelkojen vuoksi.

Miksi sitten nuo arvosi on noin pinnalliset?

Entä jos sairastut tai kun jäät eläkkeelle? Millä itsetuntoasi sitten nostat kun ammatti ja koulutus ei enää ole se juttu?

Olet vain eläkeläinen et muuta.

• Eläkkeellesiirtyessä kirjoitti:

Entä jos sairastut tai kun jäät eläkkeelle? Millä itsetuntoasi sitten nostat kun ammatti ja koulutus ei enää ole se juttu?

Arvoni eivät ole lainkaan pinnalliset.
        Arvostan SELLAISIA ASIOITA,
        joita saavutetaan yleensä vain KOVALLA TYÖLLÄ,
        kuten hyvin arvosanoin suoritettu YLIOPISTOTUTKINTO.

Onko pinnallista hankkia kärsivällisesti TIETOPÄÄOMAA eri aiheista?
        Onko se pinnallista, ettei ole ÄLYLLISESTI laiska?
        - Minusta ei ole.

Pinnallisuutta minusta on kouluttautua helpolle
        ja trendikkäälle alalle, jonka opinnoissa ei tarvitse päätään paljon vaivata
        missään vaiheessa. Ajatellen: "Kunhan nyt joku tutkinto on."

Minusta pinnallisia ovat ihmiset, jotka eivät jaksa
        jatkuvasti kehittää itseään tiedoiltaan ja etsiä älyllisiä haasteita,
        vaan tyytyvät katselemaan "Unelmien poikamiestä" ja "Kauniita ja rohkeita",
        ja lukemaan oikeiden kirjojen sijaan naistenlehtiä.

P.S. Olen myös toiminut, ja toimin tarvittaessa jatkossa mieheni omaishoitajana!

Minunko arvoni ja arvojärjestelmäni pinnallinen? - Ehei.

• Eläkkeellesiirtyessä kirjoitti:

Sinähän se tässä pinnallinen olet. Sinun näkemyksesi mukaan
        YLIOPISTOTUTKINTO hankitaan vain tittelin takia,
        koskapa vierastat määritelmää eläkeläinen.

Ne ihmiset jotka ovat tittelin kipeitä, eivät kuluta aikaansa
        pohtien ja kirjoitellen, ilman taloudellista hyötyä, kuten minä nyt täällä
        teen.

En ole pinnallinen ARVOILTANI, mutta en myöskään
        halua jakaa elämääni ÄLYLLISESTI VELTON PUOLISON kanssa,
        joka on kiinnostunut vain käytännön asioista, kuten siitä, miten
        renkaiden vaihto sujui.

• hektintintheko

suomen koulujärjestelmä on huono on ajanhukkaa hankkia itselleen humanistinen nollatutukinto jolla pääsee ehkä johonkin ihan ok palkkaiseen työön, itseopiskelu kannattaa :) miks sun nimimerkki muten on noin vajukki jos oot ite niin fiksu?

• älävalehtelee

Sinähän se tässä pinnallinen olet. Sinun näkemyksesi mukaan
        YLIOPISTOTUTKINTO hankitaan vain tittelin takia,
        koskapa vierastat määritelmää eläkeläinen.

Ne ihmiset jotka ovat tittelin kipeitä, eivät kuluta aikaansa
        pohtien ja kirjoitellen, ilman taloudellista hyötyä, kuten minä nyt täällä
        teen.

En ole pinnallinen ARVOILTANI, mutta en myöskään
        halua jakaa elämääni ÄLYLLISESTI VELTON PUOLISON kanssa,
        joka on kiinnostunut vain käytännön asioista, kuten siitä, miten
        renkaiden vaihto sujui.

https://www.youtube.com/watch?v=XkbukOPXXtw

luulen että olet tällainen nainen

• hektintintheko kirjoitti:

suomen koulujärjestelmä on huono on ajanhukkaa hankkia itselleen humanistinen nollatutukinto jolla pääsee ehkä johonkin ihan ok palkkaiseen työön, itseopiskelu kannattaa :) miks sun nimimerkki muten on noin vajukki jos oot ite niin fiksu?

KIRJOITIT: "humanistinen nollatutukinto"?

VASTAAN: Luepa profiilini. Alani ei ole humanistinen. Se on soveltavan luonnontieteen ala.

Taidat olla itse "vajakki", kun ryntäät minua arvostelemaan sen kummemmin kirjoituksiini ja profiiliini tutustumatta? Onko sinulla YLEENSÄKIN tapana
        SANOA ENSIN (mitä sylki suuhun tuo) ja AJATELLA VASTA SITTEN, että mitä tuli lauottua?

Ja kyllä niillä humanistisilla aloillakin, kuten historiassa tai psykologiassa tietopääomaa ja elämän ymmärrystä kartutetaan. Jos ARVOT eivät ole kovin PINNALLISET ja tarkoituksena EI ole etupäässä rikastuminen, ovat ko. alat varmasti hyviä valintoja.

• älävalehtelee kirjoitti:

https://www.youtube.com/watch?v=XkbukOPXXtw

luulen että olet tällainen nainen

Luulet nyt mitä luulet!

Luulo vain ei ole tiedon väärti.

• älävalehtele

Luulet nyt mitä luulet!

Luulo vain ei ole tiedon väärti.

Eikös akateemiset nässät luule että teoria vastaa käytäntöä täysin ja sieltä kirjasta neuvotaan näsänä kaikki mutta mitään ei käytännösä osata muuta kuin nalkuttaa ja neuvoa muita tyytymättöminä.

• kelasponsoroivissyt
        hektintintheko kirjoitti:

Sen nimimerkki on vajukki, koska se on ilmiselvä trolli. Olet niitä tyhmiä ihmisiä, jotka eivät trolleja erota ja ovat siksi keiden tahansa provosoitavissa. Noh, palaa sinä itseopiskelemaan vaikka renkaanpyörittely- taikka horoskooppikirjallisuutta.

• hektintintheko kirjoitti:

Nimimerkkinikö?

Siksi, että minusta leivottiin tämän tästä jotakuta
        porilaista Miia, kun kirjoittelin pelkästään M-naisena.

Nimimerkkini PITÄISI myös herättää lukija ajattelemaan,
        että jos kerran en ole Mia, niin en välttämättä ole palstan Mira tai Marikaan,
        kuten en olekaan.

Ei-ap. kertoo siitä, etten koskaan tee KESKUSTELUN AVAUKSIA eli ALOITUKSIA tälle palstalle. Tyydyn kommentoimaan muiden avaamia keskusteluja. (Haluan välttää sen, ettei kukaan luule, että YKSIKÄÄN ÄLYVAPAA ALOITUS OLISI minulta.)

• älävalehtele kirjoitti:

Eikös akateemiset nässät luule että teoria vastaa käytäntöä täysin ja sieltä kirjasta neuvotaan näsänä kaikki mutta mitään ei käytännösä osata muuta kuin nalkuttaa ja neuvoa muita tyytymättöminä.

Yrität tahallasi ärsyttää!
        En minä miestäni neuvo, ainoastaan kiitän.
        Hän saa hoitaa talouden nikkaroinnit, ja ohjelmien asennukset
        talouden 4 läppärille ihan neuvomatta.

Ja ketäs minä silloin sormi pystyssä neuvon, kun yksin
        istutan kukkia, kitken kukkapenkkiä tai vaikkapa leivon(?)

• ulkomuistissa_luettu

Yrität tahallasi ärsyttää!
        En minä miestäni neuvo, ainoastaan kiitän.
        Hän saa hoitaa talouden nikkaroinnit, ja ohjelmien asennukset
        talouden 4 läppärille ihan neuvomatta.

Ja ketäs minä silloin sormi pystyssä neuvon, kun yksin
        istutan kukkia, kitken kukkapenkkiä tai vaikkapa leivon(?)

Osaatkohan sen vai tekeekö mies sen kun luet kirjasta hänelle ohjeita siitä miten oikein kukat istutetaan ja rikkaruohot kitketään?

Luulempa ettet osaa kuin kirjoista teoriana kaiken. Ei akateemiset osaa kuin lukea, käytännössä ollaan sitten peukalo keskellä kämmentä.

• kelasponsoroivissyt kirjoitti:

Sen nimimerkki on vajukki, koska se on ilmiselvä trolli. Olet niitä tyhmiä ihmisiä, jotka eivät trolleja erota ja ovat siksi keiden tahansa provosoitavissa. Noh, palaa sinä itseopiskelemaan vaikka renkaanpyörittely- taikka horoskooppikirjallisuutta.

Nooh? Timo-68?

En ole trolli. Trollihan se täällä kirjoittelisi pitkiä tekstejä ja runoja.

Olen nainen, jonka etunimi ALKAA M-kirjaimella,
        kuten ylläpidolle antamistani HENKILÖTIEDOISTA ja
        SÄHKÖPOSTIOSOITTEESTA voidaan tarkistaa.

Enkä tee aloituksia tälle palstalle, kuten nimimerkkinikin kertoo.
        En myöskään ole jonkun turkulaisen(?) Juha-68:n tyttöystävä
        Miia-75 porista!

Alkuun kun kirjoittelin pelkästään M-naisena, minulle tyrkytettiin
        jatkuvasti nimeä Mia. (Sorry vaan. En ole varsinaissuomalainen Mia Porista.)

• ohhoi-jakkaa

Nooh? Timo-68?

En ole trolli. Trollihan se täällä kirjoittelisi pitkiä tekstejä ja runoja.

Olen nainen, jonka etunimi ALKAA M-kirjaimella,
        kuten ylläpidolle antamistani HENKILÖTIEDOISTA ja
        SÄHKÖPOSTIOSOITTEESTA voidaan tarkistaa.

Enkä tee aloituksia tälle palstalle, kuten nimimerkkinikin kertoo.
        En myöskään ole jonkun turkulaisen(?) Juha-68:n tyttöystävä
        Miia-75 porista!

Alkuun kun kirjoittelin pelkästään M-naisena, minulle tyrkytettiin
        jatkuvasti nimeä Mia. (Sorry vaan. En ole varsinaissuomalainen Mia Porista.)

Niin? Olet antanut ylläpidolle väärän nimen ja sp-osoitteen. Entä sitten?

Ehkä sut vois muiluttaa itärajan taakse, siellä on ammattimaisempaa trollausta tarjolla.

• ulkomuistissa_luettu kirjoitti:

Osaatkohan sen vai tekeekö mies sen kun luet kirjasta hänelle ohjeita siitä miten oikein kukat istutetaan ja rikkaruohot kitketään?

Luulempa ettet osaa kuin kirjoista teoriana kaiken. Ei akateemiset osaa kuin lukea, käytännössä ollaan sitten peukalo keskellä kämmentä.

Sinä olet pelkkä kiusan tekijä!

Olen käsistäni melko kätevä, mitä leipomiseen tai esim. askarteluun tulee.
        Ja uskallan kyllä lieta käteni käytännön työhön.
        Anna sähköpostiosoitteesi, niin lähetän sinulle kuvan siitä,
        kun pesen kesällä juuriharjalla laiturilla mattoja tai äidin rantasaunaa. (Toissa kesänä pesin 7 kpl.)

Jatka sinä luulotteluasi, kyllä minulta käytännön toimetkin sujuvat.
        Tosin olen sitä mieltä, että kaikki kodin korjaustyöt joihin tarvitaan poraa ja vasaraa, yms. muita perinteisesti miehisiä työkaluja kuuluvat miehelle.

• oletkopaskantärkeä
        ulkomuistissa_luettu kirjoitti:

Tunnet alemmuutta, joten haluat selittää miten erinomainen olet joissakin käytännön taidoissa, jotta voisit kuvitella olevasi parempi kuin kaikki akateemiset ihmiset (joista et tunne luultavasti edes Ketään). Tuo on silti itsepetosta. Osa akateemisista on aivan yhtä käytännöllisiä ja käteviä kuin ketkä hyvänsä ihmiset. Ihmisen ei tarvitse olla esimerkiksi automekaanikko osatakseen istuttaa kukkia, tai kelan sponsoroima alkoholistiloinen osatakseen leipoa kakun. Helppoja perusasioita, jokaisen ulottuvilla, jopa sinunkin.

• Sanoomiesjokaeiteemitään

Meidän pojalle kelpaa vaan yliopiston käynyt nainen. Muutenki on kovat testit ja kysymykset ennenku päätetään onko sopiva.

• Eikäosaisi

Olet varmasti tuo pullamössö m-nainen?

Osaako se edes vaihtaa autoon renkaita vai onko se sellainen rakennekynsi neiti joka lukee vaan kirjoja pyrstöllään vieressä ja neuvoo miehiään näsäviisana että miten se rengas kirjan mukaan irrotetaan ja mihin mutterit laitetaan ?

Omia käsiä ei voi tahrata kun on niin neiti?

Itse huristaa sitten luottokortteineen autohuoltoon ja sielläkin neuvoo näsänä ammattimiehiä miten renkaat vaihdetaan?

• Eikäosaisi kirjoitti:

Osaako se edes vaihtaa autoon renkaita vai onko se sellainen rakennekynsi neiti joka lukee vaan kirjoja pyrstöllään vieressä ja neuvoo miehiään näsäviisana että miten se rengas kirjan mukaan irrotetaan ja mihin mutterit laitetaan ?

Itse huristaa sitten luottokortteineen autohuoltoon ja sielläkin neuvoo näsänä ammattimiehiä miten renkaat vaihdetaan?

KIRJOITIT:

Omia käsiä ei voi tahrata kun on niin neiti?"

VASTAAN:
        Ensinnäkään en ole siviilisäädyltäni NEITI. Toisekseen
        minulla ei ole rakennekynsiä. En OSTA luotolla. Autan miestäni renkaidenvaihdossa. Siivon ja leivon. Hoidan pihaamme. Autoin myös
        miestäni WC:ssä, ja peseytymisessä, kun hän oli huonommassa kunnossa.

Enkä kirjoita nimimerkillä "sanoomiesjokaeiteemitään"!

• Eikäosaisi kirjoitti:

Oletko sinä joku minua mustamaalaamaan pyrkivä
        henkilö?

Oletko sinä se sama tasokas nainen joka
        kutsui minua "hyöräksi" ennen joulua REILUSTI,
        kun luuli, etten ole palstalla?

Sinulla on "UPEALLA" TASOLLA tuo ns. sydämen sivistys
        "hyörittelijä"!

• älävalehtele

Oletko sinä joku minua mustamaalaamaan pyrkivä
        henkilö?

Oletko sinä se sama tasokas nainen joka
        kutsui minua "hyöräksi" ennen joulua REILUSTI,
        kun luuli, etten ole palstalla?

Sinulla on "UPEALLA" TASOLLA tuo ns. sydämen sivistys
        "hyörittelijä"!

https://www.youtube.com/watch?v=wqmKuwNEW3c

ettet vaan olisi tuollainen

• älävalehtele

• älävalehtele kirjoitti:

M-naisen akateeminen pääsiäinen:

https://www.youtube.com/watch?v=PHArjRcFDT0

Ikävää, että olet noin KATKERAN ja KATEELLISEN tuntuinen henkilö.

Mutta jo Raamattu sanoo:
        "Sydämen kyllyydestä suu puhuu."

Tämä tarkoittaa, että kun henkilö on oikein
        KATKERA ja/tai KATEELLINEN, se välittyy hänen puheistaan ja teksteistään.
        Juuri niin on käynyt sinulle mollaaja!

Ole sinnä mollaava kiusanhenki mitä olet.
        Ja minä olen mitä olen, mutta myös kerron sen ääneen
        vaikka tällä palstalla.

Enkä suostu tekeytymään TYPERÄKSI KANAKSI,
        jonkun heikot käytöstavat omaavan,
        alemmuuden tuntoisen äijän takia.

• confutatismaledictis

Hehe... vai luetaan siellä yliopistossa renkaanvaihtokursseja... jotta voi näsänä neuvoa ammattilaisia... voihan elämän kova koulu näitäkin juttuja (sitä osaa, mikä on tosissaan pähkäiltyä eikä ilmiselvää trollausta).

• Sinä se jaksat vääristellä?

Mieheni opasti minua vaihtamaan renkaita. Eikä se renkaiden vaihto mitään rakettitiedettä ole. Ammattimainen autojen huoltaja vain tekee sen näppärämmin ja nopeammin kuin muut.

Autojen korjaus sen sijaan on ammattilaisten asia.

Jos sinä olet niin mahtava, kuin minä esiinnyt MUITA HAUKKUEN, niin luulisi,
        että autosi on Jaguaari tai Porsche ja sinä senkun heität avaimesi huoltamohenkilökunnalle, ja he vaihtavat RENKAAT PUOLESTASI!
        (Eipä taida IHAN toteutua.)

• flammisacribusaddictis

Sinä se jaksat vääristellä?

Mieheni opasti minua vaihtamaan renkaita. Eikä se renkaiden vaihto mitään rakettitiedettä ole. Ammattimainen autojen huoltaja vain tekee sen näppärämmin ja nopeammin kuin muut.

Autojen korjaus sen sijaan on ammattilaisten asia.

Jos sinä olet niin mahtava, kuin minä esiinnyt MUITA HAUKKUEN, niin luulisi,
        että autosi on Jaguaari tai Porsche ja sinä senkun heität avaimesi huoltamohenkilökunnalle, ja he vaihtavat RENKAAT PUOLESTASI!
        (Eipä taida IHAN toteutua.)

Viestini ei ollut suunnattu sinulle.

• flammisacribusaddictis kirjoitti:

Viestini ei ollut suunnattu sinulle.

Kiitos tiedosta!
        Hyvää yötä!

• pössytjavissytpöytään

Kyllä se menee niin, että sä tunnet itse itsesi paremmaksi, mutta niin tuntevat ihmiset itsensä paremmiksi myös sinun suhteesi. Et vain ymmärrä sitä.

• Pk? Oletkohan?

Ensimmäinen järkevä kommentti koko ketjussa. Mutta eihän narsistisia piirteitä OMAAVA MIES (kuten ap.) voi ymmärtää, että kaikki EIVÄT PIDÄKÄÄN HÄNTÄ YLIVERTAISENA ITSEENSÄ NÄHDEN!

• Mitä jos hän kokee , ettei ole antsainut sinua ? Mitä jos kokee myös ettei riittäisi sinulle sellaisenaan ?

Mielestäni kannattaa puhua ja kysyä. Et voi tieää haluako hän puhua, mutta voisit kannustaa hänet keskusteluun. Tilanteen mukaan voitte tehdä sitten päätöksiä mitä teidän välillä voi olla. Millaiset mahdollisuudet teillä olisi. Vähintään tutustua kannattaa, että löytyisi hänen puhelinumero ja hänellä sinun.

• Olet ihana ihminen "jokumies"!

Niin RAUHALLINEN, VAKAA ja KIIHKOTON (kuin peruskallio)!
        Lisäksi teksteistäsi välittyy syvää empaattisuutta kanssa ihmisiä kohtaan.

• LOLlahdus_

Tähän keskusteluun sopii hyvin sanonta "se koira älähtää johon kalikka kalahtaa" :D

• rauta-lanka

Se on trolli...

• LOLlahdus_

Äitis oli trolli kun sua teki ;D

• samaapaskaa

Niinpä niin taas :(

• Niin. Kyllä minä kihahdan sellaisesta YLEMMYYDEN TUNTOISESTA aloituksesta, kun joku NAISSUHTEISSAAN SEKOILEVA, REIPPAASTI JUOPOTTELEVA mies (Timo-68) esittää, että sä tunnet alemmuutta muhun nähden.

Voi, voi pikku-Timoliini-narkuliini, kun minun keskustelutaitojani ovat kehunet
        pitkän linjan post dokitkin, niin että älä Sinä tule minulle esittämään, että
        kokisin jotakin ÄLYLLISTÄ alemmuutta sinuun nähden! Kyllä juttu on näin!

• samaapaskaa kirjoitti:

Niinpä niin taas :(

Ihan miten vain!

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista!

Oletkos sinä se sama ukkeli (Timo-68), joka olit kahden työkaverisi
        kanssa tässä taannoin viskiä ryystämässä, ja kirjoittelit toiseen ketjuun,
        kuinka naisessa tärkeintä ovat "tissit" ja "per**", älystä ja koulutuksista viis!

• Tunnenhuonommaksi

Joo, tunnen itseni häntä huonommaksi. Mutta ei sillä väliä näin varattuna, koska eihän meitä tule.
      Mutta jos järjellä ajattelen, minulla voi olla sellaisia osa-alueita, joissa olen häntä vahvempi ja toisin päin. Noinhan se yleensä menee. Toinen on jossain toista parempi ja toinen taas jossain toisessa jutussa.
      Minä en ole älyllisesti ainakaan yhtä vahva :D Mutta voin kompensoida sitä olemalla esim. hellä :D

• Älä jää nainen/mies kiinni narsistin verkkoon!
        Vaikka sinä olisit suuren firman johtajatar tai yliopiston professori,
        narsisti saa sinut ajan oloon tuntemaan itsensä HUONOKSI ja VAJAAKSI.

Saati sitten, jos alun perin tunnet huonommuutta häneen nähden!
        Hänhän lyttää Sinut täysin!

Rakkautta ei ole hakeutua TIETOISESTI parisuhteisiin henkilöiden kanssa,
        jotka itsetuntonsa haurauden tai horjutettavuuden vuoksi alistettavissa
        omaan valtaan ja kontrolliin, ja käyttää tätä hyväkseen.
        Jos itsetuntosi ei ole täysin kunnossa, on parasta että HAKEUDUT
        MIELUUMMIN PARISUHTEESEEN miehen kanssa, joka pönkittää sitä ja saa
        sinut tuntemaan itsensä erinomaiseksi!

• Hyvää keskustelua!

• Anonyymi

Eimian nettikiusaamisesta lisää näyttöä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      60
      894
    2. Naisten top-5 red flagit

1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel
      Ikävä
      111
      833
    3. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      254
      760
    4. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      55
      722
    5. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      50
      638
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      57
      570
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      45
      556
    8. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      91
      550
    9. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      22
      546
    10. Nykytiedon valossa

Tekisitkö nykyisellä tietämyksellä jotain toisin ja mitä se olisi?
      Ikävä
      76
      533
    Aihe