Vakionopeus säätimessä paljon vikoja. Muista kokeilla siis vakkaria koeajolla! Ongelmia ovat aiheuttaneet myös hajoilevat kaksoismassavauhtipyörät ja viallinen kampiakselin säädin joka on aiheuttanut pahojakin moottorivaurioita. Edellä mainitut ainakin pitäisi olla korjattu valmistajan takaisinkutsun toimesta merkkihuollossa, tarkista asia.
DSG vaihteistoon kannattaa suhtautua todella varauksella, niissä ollut erityisen runsaasti vikoja, varsinkin 7 vaihteisissa. Huomioi koeajolla! TSI-moottorit hajoavat myös hyvin herkästi, jakoketjuvikoja ja turbot eivät kestä.
Suunnitteluvirhe ovissa, vettä tulee runsaasti auton sisään.
Maalauksessa puutteita
Umpiot huurtuvat.
Akkuvikoja
Virtalukko viallinen
Käynnistysnappi hajoaa
Sähkövikoja kosteuden takia.
Moottorivauriot
Penkit natisevat ja nitisevät.
Moottori nykii.
Jakopään hihna rispaantuu
Ahtopaineen säätö heittelee
Kojelauta natisee.
Katalysaattoriviallisia malleja.
Öljyvuotoja
Liiallista öljynkulutusta
Pakkasella takaluukun lukko ei toimi, takalasin pyyhin vain ajoittain. ESP ei kytkeydy päälle, ilmastointi temppuilee ja ohjaustehostin menee ajoittain pois päältä.
Kaksoismassavauhtipyörät menevät 2,0TDI/DSG jopa alle 100 000 km rikki. Vasen etupeili suhisee Ilmasuuttimien kromikehysteet heijastaa ulkopeilissä . Rengasmelu on hirveä.
Skoda Octavian tyyppiviat
47
27657
Vastaukset
- Hanki.elämä
Hohhoh. Tasan yksi vika ollut ja se oli vakkarin viiksi. Johto nitkuttanut poikki sisäosassa. Toki odottamaton vika ja merkki osan huonosta laadusta, mutta ei aiheuta sen suurempaa älämölöä.
- ZKODA
tuo koko merkki on pelkkää tyyppivikaa!!!!! kerran erehdyin tuohon maailman huonolaatuisimpaan auton irvikuvaan enkä taatusti toista kertaa niin vakavaa virhettä tee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ei ilonpäivää näe noilla röttelöillä!!!!!!!! aivan keskeneräinen ja liian halvoilla osilla kasattu autoa etäisesti muistuttava kulkuneuvo!!!!! meluisin auto minkä TM on koskaan joutunut mittaamaan desibelimittarilla!!!!!
- Anonyymi
Tyyppivikaa kuten kaikki muutkit autot. Paras tyytyä polkupyörään ja julkisiin. Polttoaineen hinnatkin ovat 2022 luvulla pilvissä.
Ei omassa Skoda Octavia RS:ssä (2014) mitään tollaisia vikoja ole ollut. Taitaa olla vanhenpien Skodien vikoja.
- KQLMEKAKARAAJARAKKI
Aika kauan noita tyyppivikoja on saanut odottaa(250tkm) Toistaiseksi ainoa vika ollut johhdon katkeaminen kuskin ovesta, ikkunannostimet lakkasivat toimimasta.
- KyykmanTapaItesVihdoin
Provopojilla on taas kova yritys päällä ja keksittyjä "tyyppivikoja" pukkaa ihan solkenaan ihan jokaiseen Skodaan yhtämittaa.
- SkodanViat
Nuo ovat yleisiä vikoja Ocussa. Ei toki jokaiseen tule kaikkia noita vikoja.
Skoda Octavia tyyppiviat
Katsastuksessa havaittuja vikoja
—Pakokaasupäästöt (2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
—Käyttöjarru (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997 ) AKatsastus
—Renkaat (2009, 2007, 2005, 2004) AKatsastus
—Seisontajarru (2004, 2003, 2002) AKatsastus
—Etuakselisto (2006, 2005, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) AKatsastus
—Ohjauslaitteet (2001, 2000, 1999,1998) AKatsastus
—Etuakseliston laakeriholkit haperot GTÜ
—Takaakselisto TÜV
—Valovikoja TÜV, GTÜ
—Pakoputken kiinnikkeissä murtumia GTÜ
—TDI –dieselmoottoreissa ja vaihteistoissa öljyvuotoja GTÜ
—Sähkölaitevikoja uudemmassa mallissa DEKRA
Takaisinkutsuja
—Ohjausakseli Trafi 2004
—Polttoaineen siirtopumppu Trafi 2006
—Kaksimassavauhtipyörä Trafi, ADAC 2006
—Kaksimassavauhtipyörä voi rikkoutua ja aiheuttaa tulipalon VOSA 2006
—6vaihteisen DSGautomaattivaihteiston ohjelmapäivitys ADAC 2009
—Polttonestesuuttimien korkeapaineputket Trafi 2012
Tielle jättäviä vikoja ADAC
—Akkuongelmia (2011 asti)
—Virtalukko viallinen (2009 asti)
—Moottorinohjauksessa häiriö (2010 asti)
—Suihkutussuuttimet / ruiskutussuuttimet vialliset (2008 asti)
—Valonheittimissä vikoja (2010 asti)
—Moottorivaurioita (2008 asti)
—Ahtopaineen säätö ei toimi (erityisesti 2010)
Käyttäjien ilmoittamia vikoja
—Uudempi malli 1Z:
—Radiossa epäherkkä vastaanotto vm 2004 2005 ADAC
—Ongelmia viimeistelyssä, muun muassa ovitiivisteissä ja maalauksessa Autobild
—Ksenonvalot värisevät epätasaisella tiellä Autobild
—1.4 TSI –moottorin jakopään ketjussa ongelmia Autobild
—Vanhempi malli 1U:
—Saman tyyppisiä vikoja kuin VW Golf IV –mallissa, jonka perusrakenteeseen Octavia pohjautuu.
—Ilmamassamittari oikuttelee, jakopään hammashihna murtuu, seurauksena moottorivaurioita
—Jakopään hammashihna rispautuu herkästi, noudata suositeltua hihnan vaihtoväliä Autobild
—Sähkötoimiset lasinnostimet oikuttelevat ADAC, Autobild
—Pyöränlaakerit ADAC
—Moottorivikoja ADAC
—Vaihteistovikoja ADAC, Autobild
—Kytkin joutuu koville ja kuluu vääntävän dieselmoottorin yhteydessä Autobild
http://www.autotie.fi/tyyppivika/Skoda/Octavia
http://www.tyyppiviat.com/skoda-tyyppiviat/
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1453.0- osssssTouranLevis
Samanlaisia listoja löytyy ihan kaikista merkeistä, ei siis mitään poikkeavaa.
- palstapäivystäjä
osssssTouranLevis kirjoitti:
Samanlaisia listoja löytyy ihan kaikista merkeistä, ei siis mitään poikkeavaa.
Kommenttisi ei kuulu tälle palstalle. Täällä keskustellaan skodan vioista.
- VapaaMedia
palstapäivystäjä kirjoitti:
Kommenttisi ei kuulu tälle palstalle. Täällä keskustellaan skodan vioista.
Kommenttisi ei kuulu tälle palstalle, täällä kommentoidaan vapaasti. Emme ole Venäjällä, kuten sinä olet?
- Anonyymi
Poikkeuksellinen lista
- HOLISTI7S
skoda octavia on tsekin kieltä ja tarkoittaa suomennettuna TYYPPIVIKA.
- totuus_tässä
Kielitaitosi (myös naisten kanssa) on ihan olematon.
- ToyoUros
totuus_tässä kirjoitti:
Kielitaitosi (myös naisten kanssa) on ihan olematon.
Skeida Uunon pippeli on ihan olematon.
- kommuunikatiskako
2011 mallissa ollut näköjään occussa paljon ilmastointiin, kompuraan ja sen kaasuihin liittyviä vikoja. Näköjään nämä pamahtivat päälle nyt kesähelteillä 150tkm kohdalla. Ilmastointi hiljeni kokonaan.
Muuta probleemii ollut öljynsuodattimen kanssa ja omituisia keskuslukituksen häiriöitä. Kerran sammui myös 2017 täysin pimeeks kesken ajon. Sain tien laitaan. Kosteutta on ruvennut kertymään ajovalojen sisään parin viime vuoden aikana.
Luulin occua hyväksi, eikä mielestäni tämä vikasuma 150tkm ollut hyvä. Olen nyt satsannut korjauksiin 1500 € lyhyen ajan sisään 2017-18. JA on se Kumma, kun "eliitti"merkkihuollossa oli jossain välissä laitettu joku 55 Ah pikkuakku ja bulkkiöljyä. O tempora, O mores.- Sarkasmi.sakari
Juu. Kyllä 150 tkm menis "oikealla" autolla ilmaseen.
- MrDrriver
Itellä on 1.8turbo automaatti ocu 04vm ajettu kohta 160t ja ei juuri paljoakaan moitittavaa. Ainoo miinus vakkari ku haluu pois joutuu jarruttaa ja ahtaat takatilat. Onneks ajan yksin tai vaimonkaa ja takaluukku tilava. Ei mitää dsg ongelmaa täs on luotettava ltk! Toimii hyvin kuhan vaihtaa v. öljyt säännöllisesti. Ajan tällä 400t jos kestää sit vaihto uuteen Volvoo! Mut piru varma auto tää octavia 18t 2004 on suosittelen jos löytyy ku on harvinainen varsinkin automaatti!
- TSI2012
Jo vain, vähän kilometrejä takana ja kun ei ruostu, mikä estää ajamasta. Mun edellinen auto, Nissan Primera, poistettiin ajosta saman ikäisenä noilla kilometreillä. Ruostehan sen vei. Muuta syytä ei voi olla, kun tekniikka pelasi hienosti minulla lähes 11 vuotta.
Ja jos ihan provona kirjoitit, niin hyvä tarina. Näitä lisää! - Anonyymi
" miinus vakkari ku haluu pois joutuu jarruttaa ja ahtaat takatilat"
Pitääpä kirjata muistiin tuo...
- TSI2006
Mulla ollut useita tojoja jotka olen hylännut ruostevaurioiden hitsaamisen takia.
Nyt kun on ollut Skoda jo 12 vuotta, niin niiltä harmeilta on säästytty kokonaan ja hitsikonekin
myytiin torissa jollekin tojotan omistajalle. - NKI-301
2005 mallin ocu 267 tuhatta mittarissa,eipä ole vikoja ilmennyt,vakkari parikertaa ei tominut lähti pelittään seuraavan kerran kun ajoin,ainiin akun jouduin hommaa kun vanha kypsyi,ei suhise eikä tuu vettä sisään,niin kuin sen yhen hemmon kun tuli poutailmallakin vesi sisää?Se on varmaa ainakin,ETTÄ AUDI MIÄHET MAKSAA SKODA MIÄSTEN SAUNA ILLAT.
"kampiakselin säädin joka on aiheuttanut pahojakin moottorivaurioita"
Kun en ole noita (poltto)moottorimiehiä, niin ilahtuisin kovasti tajuttavasta selityksestä, miten kampiakselia säädetään ja miksi. Selittäisitkö?- Einetahro
Johtosarjat tahtoo mennä oktaavista ja vag-konsernin autoista kuskin ovesta, matkustajan ovista, takaovesta, kattoluukusta, ovilokeroista, käsinelokerosta ja tuhkakupista. Ei ne tahro oikein kestää.
- Anttii
Minulla skoda octavia 1.9TDI vm.2008. Tekee toisinaan näin vesisateella tai lumi sateella: alkaa nykimään ja tehot häviää, samalla kierroslukumittari häviää pois pelistä vaikka moottori käy. siinä samalla syttyy öljynpaineen merkkivalo, hehkun, moottorihäiriö ja esp valot. auton ajaa parkkiin ja antaa seisoa jonkun aikaa niin kaikki hälyt häviää pois ja lähtee hyvin käyntiin. vikakoodeja on kerran yritetty katsoa, mutta ei selvinnyt mitään, tosin hälyt oli jo kerennyt hävitä pois ennen kun pääsin korjaamolle asti. pitäisi varmaan käyttää piuhanpäässä silloin kun on hälyt päällä jos selviäisi jotain. onko muilla vastaavanlaisia ongelmia tai onko kellään antaa vinkkiä miten tämän saisi ratkaistua??
- Larvanto
Tulpanjohdot? tai Suomi24-vastaus: vikaa Puolan johdossa.
- Eiooniikuennen
Larvanto kirjoitti:
Tulpanjohdot? tai Suomi24-vastaus: vikaa Puolan johdossa.
Meinaakko että dieselissä olis tulpanjohdoissa vikaa.
- Anonyymi
Ei oo ollu mitään murheita Octavia 1.9 -08 Tdiin kanssa, ajettu 190 tuhatta. Liekö sinulla vika jo löytynyt? Vastaavia vikoja oli Subaru Impreza 2.0 -07 kanssa. Pitkään etsittiin vikaa ja löytyi viimein. Lataussäädin rikki. Vian ilmetessä nosti latausjännitteen 17 volttiin. Vaihtolaturin myötä vika hävisi.
- TotuusSkodisteista
Skodan pahin tyyppivika on se, että se on Skoda. Turha eritellä yksityiskohtia, kaikki samaa paskaa.
Tätäkään faktaa Skodisti ei hyväksy.- Anonyymi
Oikein!
- Anonyymi
Minulla ollut melkein uudesta asti 2010 vuosimallin 2.0TDI DSG vaihteistolla ja pääosuin olen ollut tyytyväinen.
Massavauhtipyörä kehotettiin merkkihuollossa vaihtamaan jo kun oli ajettu n 1ootkm. toinen merkkihuoto selvitti seuraavan huollon yhteydessä asiaa ja sanoivat että kunnossa on, ei tarvi vaihtaa. Nyt on ajettu 330tkm eikä sitä ole vieöläkään vaihdettu!
Yksi harmillinen piirreo ollut kaiken aikaa esiintyen satunnaisesti muutaman kerran vuodessa; kesken ajon tehot tippuu, lieneekö niin että turbo putoaa pois pelistä. Ajo kyllä jatkuu mutta laiskaasti. Kun pysähtyy ja sammuttaa koneen hetkeksi niin aina on sillä taas palautunut normaali meno.
Maalipinta on huono ja paikoin pintamaali irtoilee omia aikojaan. Tätä näyttää olevan aika monissa tuon vuosimallin octavioissa. Lienee tuolloin siirrytty heikompiin maaleihin?
Öljyt ja myös DSG öljyt on vaihdettu säännöllisesti eikä vaihteissa ole moitteen sijaa.
Matka jatkuu...- Anonyymi
Ei ole huonompiin maaleihin siirrytty ainakaan pysyvästi v. 2010, kun vm. 2012 Octaviassa pysyy maali kiinni, vaikka tulisi vähän osumaakin. Ilmeisesti päinvastoin maali on parempaa.
Luulisi jotain vikaherjaa tulevan, jos tehot oikeasti putoavat... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole huonompiin maaleihin siirrytty ainakaan pysyvästi v. 2010, kun vm. 2012 Octaviassa pysyy maali kiinni, vaikka tulisi vähän osumaakin. Ilmeisesti päinvastoin maali on parempaa.
Luulisi jotain vikaherjaa tulevan, jos tehot oikeasti putoavat...Mulla octavia 18t bensa v 08 pakkasilla ajoin vähällä bensalla ,tankkauksen jälkeen ajoin kilometrin ja sammui. Mikä tuli autoon ? Ei löydy vikakoodia ja bensaa saa, kipinä tulee,piristykset katottu ja sulakkeet . Ollut lämpimässä päivän eikä lähe käyntiin ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla octavia 18t bensa v 08 pakkasilla ajoin vähällä bensalla ,tankkauksen jälkeen ajoin kilometrin ja sammui. Mikä tuli autoon ? Ei löydy vikakoodia ja bensaa saa, kipinä tulee,piristykset katottu ja sulakkeet . Ollut lämpimässä päivän eikä lähe käyntiin ??
Puristukset🤭
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole huonompiin maaleihin siirrytty ainakaan pysyvästi v. 2010, kun vm. 2012 Octaviassa pysyy maali kiinni, vaikka tulisi vähän osumaakin. Ilmeisesti päinvastoin maali on parempaa.
Luulisi jotain vikaherjaa tulevan, jos tehot oikeasti putoavat...Lateksilla värjätty
- Anonyymi
Kaksoismassavauhtipyörä, jakopää, öljynkulutus, dsg vaihteisto. Siinä meidän Octavian vikalista. Myös ruostetta on alkanut kukkimaan peräluukun yläosassa 😩
- Anonyymi
Miten niin pieneen laitteeseen saadaan mahtumaan paljon vikoja?
- Anonyymi
Ja miten noin pienestä kyssäristä kaksi tykkäystä?
- Anonyymi
Soon paskaa koko rahalla..
- Anonyymi
Minulla on 2014 Skoda Octavia RS bensa konella ja parasta autoa ei ole minulla 30 vuoden aikana ollut, kohta on ajettu 300 000km ja kaikki toimii, Öljy pysy sisällä ja DSG vaihtesto toimii, Olen käyttänyt parasta Castrol öljy koko sen aikana. Ei kolise ei nakise ei mitään, uskomatonta! Ja ajan aikaa lujaa koko ajan itseasiassa.
- Anonyymi
Ja öljy pitäisi vaihtaa 1000km jälkeen aina , se on se syy miksi moottori kunnossa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja öljy pitäisi vaihtaa 1000km jälkeen aina , se on se syy miksi moottori kunnossa
Harmittaako noin kun toiset kestää ajoa ja Toyota ei?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmittaako noin kun toiset kestää ajoa ja Toyota ei?
Älä valehtele! Toyota on virheetön auto. Siinä ei koskaan, ei koskaan ole mitään vikoja. Skodassa niitä vikoja riittää. Harvoin siinä ei ole mitään vikaa päällä.
- Anonyymi
Siinä sokoda laatua koko rahalla 😅
- Anonyymi
Kyllä, Skoda on luokkansa huippua kaikessa ja kestää ihan toiseen malliin kuin asialaiset.
- Anonyymi
skooda-loora idästä on todella huono "auto". vaan me pysäytämme heidät lopulta!
- Anonyymi
Muistatteko vielä tämän? Tuon vuoden octavioita on yhä ainakin rekisterissä reippaasti, enemmän kuin 2020-luvun octavioita, joten nuo viat ja "ominaisuudet" ovat skodistien riemuna edelleenkin.
- Anonyymi
Kyllä huomaa että autoista et tiedä mitään.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241149Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111080- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73869