Moi, oon 12v tyttö. Mulla on nyt ollu sellasen puolenvuoden aikana tosi paljon vatsakipuja, ja muutenkin ollu tosi paljon kipeenä. Yleensä oon vuodessä n. 3krt kipeenä, mut nyt oon ollut puolenvuoden aikana ainakin 12krt kipeenä. No, siihen saattaa olla vastaus se, että me vaihdettiin koulua, koska meille tehdään tällä hetkellä uutta koulua, ja nyt siinä rakennuksessa missä ollaan on hometta. Mutta enemmän mua pelottaa tässä nää vatsakivut/huonotolot. Mulla alko tulemaan huonoa oloa ja vatsakipuja siitä lähtien kun tultiin Gran Canarialta, kun siellä tulin oksennustautiin, joka on varmaan aika normaalia, kun siellä on kuitenkin eri ilmasto yms yms. Nyt mulla on siis ollut n. 5 kk kohta sellasta melkein päivittäistä vatsakipua, mutta koskaan ei tule kyllä oksennus. Mähän siis pelkään oksentamista ja muutenkin mahakipua. Tälläkin hetkellä, mua sattuu mahaan ja on sillätavalla huono-olo. En tiedä, voisko siihen olla syitä, esim: Kun en juo välttämättä yhdessäkään päivässä yhtään vettä, vaikka pitäisi juoda monta litraa per. päivä. Tai sitten jos en syö tarpeeksi terveellisesti. Syön nimittäin tosi usein karkkia, mutta oon tosi hoikka tyttö, koska harrastan telinevoimistelua ja muutenkin kulutan niin paljon. Ja siis mun vatsakivut alkavat joskus heti herättyäni, joskus päivällä, joskus illalla jne. Tänäänhän on maanatai, lauantaina kun mentiin mökille mulla tuli huono olo, ja sitten kun tultiin mökille, se meni ohi. No sitten illemmasta, paha olo tuli takaisin, ja oli nukkumaanmenoon asti. Mutta eilen kun heräsin ei ollut mitään, eikö muutenkaan eilen ollut yhtään vatsakipuja, vaikka yleensä se on päivittäistä. Mennään siis nyt joku päivä iskän ja äitin kanssa lääkäriin ottamaan verikokeet ja muuta. Mutta jos jollain on samanlaisia oireita tai edes ollut, niin kertokaa mulle vinkkejä miten saisin sen pois, koska tuo tosiaan vaikuttaa mun elämään kuitenkin, kun tuo päivittäistä on. Olis kiva palata normaaliin elämään.
Vatskakipu
4
119
Vastaukset
- Suolistosairas
Voisi ehkä olla joku tulehdus ,mutta melkein vaatisi gastrokirurgian erikoislääkärin tutkimuksia, saada lähete terveyskeskuksesta tai jos olo huononee niin paikallisen päivystyksen kautta. Miten kullakin.
- paranepian
Jyllääköhän joku pöpö lomareissulta vatsassasi koska se silloin alkoi ?
Pöpöt pystyy selvittämään ja vaivan parantamaan. Toivottavasi pian paranet !
Se voi tapahtua ihan itsestäänkin. Vettä sinun pitää muistaa juoda, ei ihan juomatta voi olla, vaikka saammehan me vettä esimerkiksi ruoastakin. Ehkä se onkin yksi syy, kun et juo tarpeeksi.
Elimistön pitää saada vettä. Vesi huuhtelee kuona-aineetkin mennessään virtsan mukana.
Ota ohjelmaasi juoda ainakin 2-3 lasillista vettä päivässä. Aamulla ensimmäiseksi lasillinen.
Kokeile vaikutusta ! - 12vtyttö
Moi, mulla on ollu samoja oireita. Uskon et sulla saattaa jännittää monet asiat ja vaikka et oksennat kun on huon olo. ( Mulla tulee huono olo kun pelkään et oksennan ) ja sit voi olla se et juot liian vähän... mua helpottaa huonos olos se et juon varmaan litran
- äitee4
Matkastasi on sen verran aikaa että tuskin johtuu sieltä saamasta tulehduksesta. ikäiselläsi tytöllä vatsakivut ovat useimmiten hormonaalisia ja psyykkisiä eli stressistä, jännityksistä johtuvia. Myös ruoka-aineet voi tsekata. Itsellä tulee useista ruoka-aineista oireitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3257758Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662186- 1771876
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161422- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91271Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701241RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601210Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411091Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029