Vatskakipu

EmiliaSaana

Moi, oon 12v tyttö. Mulla on nyt ollu sellasen puolenvuoden aikana tosi paljon vatsakipuja, ja muutenkin ollu tosi paljon kipeenä. Yleensä oon vuodessä n. 3krt kipeenä, mut nyt oon ollut puolenvuoden aikana ainakin 12krt kipeenä. No, siihen saattaa olla vastaus se, että me vaihdettiin koulua, koska meille tehdään tällä hetkellä uutta koulua, ja nyt siinä rakennuksessa missä ollaan on hometta. Mutta enemmän mua pelottaa tässä nää vatsakivut/huonotolot. Mulla alko tulemaan huonoa oloa ja vatsakipuja siitä lähtien kun tultiin Gran Canarialta, kun siellä tulin oksennustautiin, joka on varmaan aika normaalia, kun siellä on kuitenkin eri ilmasto yms yms. Nyt mulla on siis ollut n. 5 kk kohta sellasta melkein päivittäistä vatsakipua, mutta koskaan ei tule kyllä oksennus. Mähän siis pelkään oksentamista ja muutenkin mahakipua. Tälläkin hetkellä, mua sattuu mahaan ja on sillätavalla huono-olo. En tiedä, voisko siihen olla syitä, esim: Kun en juo välttämättä yhdessäkään päivässä yhtään vettä, vaikka pitäisi juoda monta litraa per. päivä. Tai sitten jos en syö tarpeeksi terveellisesti. Syön nimittäin tosi usein karkkia, mutta oon tosi hoikka tyttö, koska harrastan telinevoimistelua ja muutenkin kulutan niin paljon. Ja siis mun vatsakivut alkavat joskus heti herättyäni, joskus päivällä, joskus illalla jne. Tänäänhän on maanatai, lauantaina kun mentiin mökille mulla tuli huono olo, ja sitten kun tultiin mökille, se meni ohi. No sitten illemmasta, paha olo tuli takaisin, ja oli nukkumaanmenoon asti. Mutta eilen kun heräsin ei ollut mitään, eikö muutenkaan eilen ollut yhtään vatsakipuja, vaikka yleensä se on päivittäistä. Mennään siis nyt joku päivä iskän ja äitin kanssa lääkäriin ottamaan verikokeet ja muuta. Mutta jos jollain on samanlaisia oireita tai edes ollut, niin kertokaa mulle vinkkejä miten saisin sen pois, koska tuo tosiaan vaikuttaa mun elämään kuitenkin, kun tuo päivittäistä on. Olis kiva palata normaaliin elämään.

4

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suolistosairas

      Voisi ehkä olla joku tulehdus ,mutta melkein vaatisi gastrokirurgian erikoislääkärin tutkimuksia, saada lähete terveyskeskuksesta tai jos olo huononee niin paikallisen päivystyksen kautta. Miten kullakin.

    • paranepian

      Jyllääköhän joku pöpö lomareissulta vatsassasi koska se silloin alkoi ?
      Pöpöt pystyy selvittämään ja vaivan parantamaan. Toivottavasi pian paranet !
      Se voi tapahtua ihan itsestäänkin. Vettä sinun pitää muistaa juoda, ei ihan juomatta voi olla, vaikka saammehan me vettä esimerkiksi ruoastakin. Ehkä se onkin yksi syy, kun et juo tarpeeksi.
      Elimistön pitää saada vettä. Vesi huuhtelee kuona-aineetkin mennessään virtsan mukana.
      Ota ohjelmaasi juoda ainakin 2-3 lasillista vettä päivässä. Aamulla ensimmäiseksi lasillinen.
      Kokeile vaikutusta !

    • 12vtyttö

      Moi, mulla on ollu samoja oireita. Uskon et sulla saattaa jännittää monet asiat ja vaikka et oksennat kun on huon olo. ( Mulla tulee huono olo kun pelkään et oksennan ) ja sit voi olla se et juot liian vähän... mua helpottaa huonos olos se et juon varmaan litran

    • äitee4

      Matkastasi on sen verran aikaa että tuskin johtuu sieltä saamasta tulehduksesta. ikäiselläsi tytöllä vatsakivut ovat useimmiten hormonaalisia ja psyykkisiä eli stressistä, jännityksistä johtuvia. Myös ruoka-aineet voi tsekata. Itsellä tulee useista ruoka-aineista oireitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      55
      5391
    2. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      48
      2232
    3. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      60
      2216
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1049
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1004
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      870
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      3
      833
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      753
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      751
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      27
      736
    Aihe