Hei, olen parikympin ikää lähentyvä mies.
Minulla on ollut vaivana nyt reilu puolvuotta ajottainen kirkkaan veren tuleminen ulostamisen ohella.
Joskus tullut muutamana päivänä putkeen ja sitten loppunut muutamaksi kuukaudeksi.
Olen siis positiivinen että jonkin näköinen haava on peräaukon suulla sisäpuolella tms, sillä ulostaessani tunnen haavamaista kipua, joka ei siis ole niin voimakasta joka itseäni edes haittaisi, Mutta tunnistaa heti että on jokin haava tms. on mistä veren vuoto satunnaisesti johtuu.
En siis ole hakeutunut lääkäriin koska en tunne minkäälaista muuta kipua, ja veren vuoto on loppunut aina eikä ole jatkunut. (Kuin haava olisi parantunut mutta sitten taas auennut)
Eli osaatteko sanoa mikä parantaisi haavan kokonaan vai menenkö sitten lääkäriin? :)
Haava/haavauma peräaukossa
5
106
Vastaukset
- lääkäriin
Mulla sama vaiva,ja oon käyttänyt kuureittain peräpukamiin tarkoitettuja peräpuikkoja,eka kerralla auttoi mutta nyt tuntuu että pehenee,ja peräaukon suu on ikäänkuin turvonneeen oloinen,kakkaaminen sattuu,ja punaista verta tulee loppukakkaan,ja pyyhittäessä.Pitänee lähteä päivystykseen tarkistamaan tilanne.Mene sinäkin..
- johelpottaa
Itseäni on auttanut samassa vaivassa Scheriproct-voide,jota voi laittaa asettimen avulla useita kertoja päivässäperäsuoleen,auttaa pian,ja lieventää oireita.Säilytän voidetta jääkaapissa,kylmänä toimii parhaiten,kokeile!
- lääkärikäyntiauttaa
Voiteista voi olla lyhytaikaista apua ja joillakin vaiva paranee lähes itsestään. Mutta aina jos on kyseessä verenvuotoa niin kannattaisi käydä lääkärissä ja vaatia hoidon aloittamista. Voiteista on vain lyhytaikaista apua ja ongelma itsessään on koko ajan taustalla.
- Hoitoon
Mene ensin kuumaan kylpyyn. Se rentouttaa alueen lihaksia ja edistää paranemista. Toista kolmesti päivässä.
Käytyäsi ekassa kylvyssä soita lääkärille. Ne tekee tätä työkseen, ihan turha nolostella.
Mulle laitettiin peppuun botoxia pistoksena, kun fissuura ei ottanut parantuakseen. Se pitää alueen liikkumattomana pari kuukautta, minkä aikana haava pääsee itsestään paranemaan. Pistos sattui paljon vähemmän kuin vaiva itse, eikä mitään jälkiseuraamuksia tullut.
Älä kärsi, tuo kipu on kamalaa! Eikä se parane sieltä itsestään, jos on pitkään vaivannut - pahenee vain. - lääkärikäyntivaihtoehto
Peräpukamat on yleinen vaiva ja ainoa keino saada apua vastaavissa tilanteissa on lääkärikäynti. Omahoitotuotteista ei ole tarpeeksi apua ja lääkärikäynnin viivytteleminen korkeintaan pahentaa ongelmia. Joudut siis käymään lääkärissä joko heti tai myöhemmin. Sen takia paras keino on mennä heti.
Lääkäri tutkii tilanteen ja saat lähetteen joko a.) hirttohoitoon tai b.) leikkaushoitoon.
a.) Vähäisempiin ongelmiin käytetään ns. hirttohoitoa, jossa vaivanaiheuttajat kutistetaan kumilenkeillä. Toimenpide on usein nopea mutta hieman kivulias. Kannattaa ostaa myös etukäteen kipulääkkeitä parasematolia ja/tai buranaa. Parantuminen kestää lisäksi viikon tai pari vähintään ja vaivat voivat uusiutua, jonka takia joutuu tekemään toimenpiteen uudelleen. Jos vaiva uusiutuisi useita kertoja, niin leikkaushoito olisi ainoa pysyvämpi apu.
b.) Leikkaushoitoa käytetään yleensä astetta vakavempiin ongelmiin. Leikkaushoito on moninverroin tehokkaampi kuin hirttokumilenkkihoito. Leikkaushoito suoritetaan joko selkäydinpuudutuksella tai nukutuksessa. Suositeltavin vaihtoehto on selkäydinpuudutus eli olet koko ajan hereillä mutta et tunne mitään kipua. Operaatio kestää vähän aikaa, mutta parantuminen voi kestää n. 1kk. Samoin kannattaa ostaa kipulääkkeitä etukäteen. Parannusennuste leikkaushoidoissa on usein parempi ja vaivat eivät uusiudu yhtä helposti kuin hirttohoidossa. Leikkauskohta voi olla aluksi arka ja aiheuttaa kipua, mutta parantuu ajan kanssa itsestään.
Leikkaushoito kuullostaa pahalta, mutta siitä saa usein pysyvä avun kaikkiin ongelmiin. Lääkärit eivät saata kovin helposti määrätä leikkausta, jos ei sitä itse osaa pyytää ja vaatia. Lääkärin pitää joka tapauksessa arvioida ongelman taso ja tämän perusteella pitäisi itse osata miettiä mikä on paras vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764