viikko pian ilman tupakkaa

mummeli67

Huomenna tulee viikko täyteen ilman tupakkaa. Oon polttanu 50 vuotta, välillä taukoja, pisin puolitoista vuotta. Lopettaa oon meinannut usein, aina se on epäonnistunut. Eka kertaa nyt tuntuu, että onnistun. Aivan kamalia vier.oireita, sydän hakkaa, pää kipiänä, unettomuutta. Kumma kyllä en oo hermostunut, päinvastoin olen rauhallisempi, kait johtuu siitä, että oon nyt valmis lopetukseen. Minulla on astma, keuhkoahtautumaa ei vielä oo todettu, vaikka lääkäri sitäkin epäili. Yöt ovat kamalia tupakoidessa, heräili usein tukehtumisen tunteeseen, kun ei kertakaikkiaan saanut happea. Tänäänkin aamulla heräsin vasta puol yhdeksän, enkä herännyt kertaakaan yön aikana. Tupakka on silti mielessä kokoajan, olo on välillä tosi surullinenkin, tuntuu, että parhaasta kaverista pitää luopua. Pahinta mun mielestä tupakassa on se haju vaatteissa, koko olemuksessa, ihanaa jos pääsee siitä nyt eroon. En tiedä kuinka mun käy, mutta vielä en sorru, sinnittelen. Rahaakin on jo säästynytviitisenkymppiä, aski multa meni joka päivä. Oon jo 67 vuotias mummeli. Hävettikin jo koko tupakointi. Sitäpaitsi, sehän rajoittikin aikalailla, kun en joka paikkaan edes kehdannut mennä tupakalta haisevana, olo oli usein vaivautunut, kun piti kytätä tupakointi paikkaa ja hetkeä.

20

2130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen_tupakoitsija

      Onnea lopettamiseen.

      Ilmeisesti ilman korvikkeita olet lopettamassa ja se on hyvä asia. Olet siinä kohdassa jolloin varsinainen riippuvuus on jo ohi, mutta tapa vie sinua kummallisiin tilanteisiin. Pysy lujana, vielä tulee suuria kiusauksia, mutta ne menevät pian ohi.

      • mummeli67

        Käytössä on kyllä nikotiini purkka ja imeskelytablettia, muutama menee päiväs. Hyviä puolia olen jo huomannut, nukun paremmin, jaksan paremmin. MUTTA millä tuon ruokahalun vois hillitä, kovin monta porkkanaakaan ei viitsi syödä peräkkäin, hedelmiäkö syön välipaloiksi.


      • 291

        no se vaikea minäkin käytän vierotus sumutetta.mies polttaa.vihanneksia ja kunnon ruokaa .saatan olla kuukaudenkin polttamatta.Isäni kuoli keuhkoahtaumaan ja sydämmenvajaatoimintaan. Tämä laittaa ajattelemaan tervettä elämää.stumpataan


    • Salonkolli75

      Onnea,
      Minulla tulee ensi viikolla vuosi ilma niggeä.Tupakoisin itse 25 vuotta.Ensimmäiset viikot pahimpia.Sanoisin että pahin oire on se tekemisen puutteen tunne.Itse korvasin sen parvekkeen ja sohvan välisukkuloinnin jääkaapilla vierailulla. No 10kg pärähti keskikroppaan.Uskomatonta miten voimakas on ihmisen mieli kun oikeasti päättää ja haluaa jotain.
      Minä lopetin 4 vuotta kaikilla konsteilla ja aina lipsuin.Sitten kun tyttäreni 5v otti kädestäni kiinni ja sanoi että isi lopeta edes sinä tupakointi kun äiti ei aio lopettaa.Seuraavana päivänä töihin mennessä jätin tupakka askin ostamatta ja sillä tiellä ollaan vieläkin.
      Kaikki kiitos kuuluu ihanalle tyttärelleni joka piti isästään hyvää huolta.

    • eikunlopetakomiasti

      Voi juku kun hyvä!!!

      Kyllä sinä selviät, elä nyt anna vain periksi!
      Noin se minullakin alkoi, - että viikon pystyi olemaan ilman.

      Hanki kirjastosta kirjoja, missä on kauhukertomuksia ja lue!
      Minulla oli pontena se kun katselin kuvia, kun rullatuolissa istuivat ja silti vain polttivat.

      Aattele nyt itsekin mikä kohtalo!
      Sitten on kaikenmaailman Koolit. Lääkärini kertoi, kun vanhuksilla piti olla kotonaan happilaitteita.
      VOI KAUHEETA! - aattele miltä kaikelta kauheelta säästyt.

      Sinulla on nyt edessä se että sinun kurkkuhaivenet rupeavat kasvamaan ja kutittaa kurkussa.
      Se on hyvä merkki, elä säikähdä!
      Itsellä oli sellaista.
      Kun tuli himo polttaa, niin menin ostamaan jäätelön. Sehän vi olla jokin muu korvike.
      Pääasia että keksit jotain muuta tilalle. (Elä kuitenkaan vinettoja.)

      Ei haittaa mitään jos kiloja tulee, kyllä ne saa sitten pudotettua.

      Ja elä vain kokeile sitä yhtä ainoaa, kun oot päässyt jo noin pitkälle!

      Lue alan kirjallisuutta, googlaile miltä keuhkot näyttää, miltä näyttää kun istuvat rullatuolissa, mieti miten mukva on kun ei tartte köhia!

      Eiköpä se siitä!

      Kumpi voittaa, sinä vai tupakka?
      Sinä tietysti!!!

    • Kamalaa tää kyllä on!! jos toi paino nousee tätä vauhtia 1,5kg kuukaudessa ny jo 5kg tullut ja ahistaa.Tasaantuuko ajan kanssa ?
      Kertokaa te jotka olette jo tumppauksen paremmalla puolella.

      • Höyrymies_

        Miksi ahmit enemmän?
        Ei mulla ole tullut kiloja, päin vastoin niitä on lähtenyt kun syön enemmän kasviksia lihapiirakoiden sijaan.


      • Näyttää tuo ruokavalio olevan vaikeampi juttu kun itse lopettaminen.


      • Höyrymies_
        tuimaa kirjoitti:

        Näyttää tuo ruokavalio olevan vaikeampi juttu kun itse lopettaminen.

        No eihän se tupakan lopetus sitten sitä lihavuutta aiheuta.


      • Höyrymies_ kirjoitti:

        No eihän se tupakan lopetus sitten sitä lihavuutta aiheuta.

        No voihan sen noinkin ajatella:) Ny ainaki vielä ilman tupakkaa odotellen niitä positiivisia vaikutuksia mitä lopettamisen pitäisi tuoda tullessaan.


      • Höyrymies_
        tuimaa kirjoitti:

        No voihan sen noinkin ajatella:) Ny ainaki vielä ilman tupakkaa odotellen niitä positiivisia vaikutuksia mitä lopettamisen pitäisi tuoda tullessaan.

        En ole huomannut mitään muuta kuin sen että hajuaisti on parempi ja tupakka on järkyttävän hajuista varsinkin juuri polttaneen hengityksestä vaikka olisit muutaman metrin päässä.


      • Nyt reilut 6kk polttamatta .Niitä positiivisia vaikutuksia ei ole vielä näkyvissä päinvastoin,välillä olo kun olisi juuri tumpannut viimeisen ja tekee mieli jo seuraavaa.


    • Kansilman

      Ja periksi älä anna! Kilot on pienempi paha kuin tupakka.

      • Kyllä nuo kilotkin alkaa terveyttä jyrsimään kun polvet pettää liikakilojen alla:) no onneksi ei ihan vielä liikakilojen puolella.


      • Heikki_Sinsemilla

        Ookko varma? Länsimaiden yleisin ennenaikainen itseaiheutettu kuolinsyy ei enää ole tupakointi vaan ylipaino.

        Tsemppiä aloittajalle. Toivottavasti onnistut.


    • happinaamarit

      Tupakoinnin lopettajien kannattaa vierailla sairaaloiden keuhko-osastoilla niin saavat motivaatiota.

    • rööki.auttaa

      Kaksi vuotta tupakatta, paino nousi 20 kiloa.

      Tänään hain röökit ja alan laihduttamaan. Ilman tupakkaa kuolisin nopeammin ylipainoon.

      • ehehheeii

        Ei kun salille!


    • 50v_sitten_lopettanut

      "viikko pian ilman tupakkaa"
      Onnittelut!
      Jatka samaan malliin.

    • N48

      Tupakoin 33vuotta ja nyt polttamatta 7kk :) toivottavasti enää en ratkee sauhuttelee!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4314
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1809
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1549
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe