Suosittele merikajakkia

Merinorsu

Moi, haussa on laadukas merikajakki viikonloppuretkille. Kokoa minulta löytyy 186 cm / 95 kg. Eskimo onnistuu eli en tarvitse mitään liian tukevaa ammetta. Nopeus on tärkeää, mutta yhtä tärkeää on kevyt käsiteltävyys tuulessa ja aallokossa. Tässä on muutama kiinnostava vaihtoehto, onko kommentteja?

Greenland Agile
http://www.welhonpesa.fi/tuote/933/agile

Lettmann Skinner
http://www.welhonpesa.fi/tuote/3201/lettmann-skinner

Rebel Jara
http://www.bearwater.fi/kauppa/kajakit/rebel-jara/

Valley Nordkapp Forti (hinta karkaa jo vähän liikaa)
http://www.bearwater.fi/kauppa/kajakit/merikajakit/valley/valley-nordkapp-forti/

Kiitos ajatuksista!

5

2253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vesivoimaa

      Arctic Star 570.Menee suoraan ja on tilava.Kokoni 174cm./74 kg.takia,olen pitänyt 10kg.hiekkasäkkiä takana lisäpainona.Tuuli ei riepottele,ja retkelle saat helposti kaikki mukaan.Kun melon matkaa,on peräsin alhaalla.Pienissä käännöksissä nostan peräsimen ylös.Olen tyytyväinen.Epäilen vaan,että näppärillä pikku kajakeillä ei retkelle viitsisi lähteä.

    • Anonyymi

      Suosittelen vuonna 1974 markkinoille tullutta Nordkapp merikajakkia. En ole sillä melonut mutta mielikuvat siitä ovat kattavat. Pidän siitä. Taitaa olla Brittiläinen alkujaan. Virostakin sellaisen voi ostaa halvemmalla kuin suomesta.

      • Anonyymi

        Piderag merikajakki on edelleen kehitetty nordkap merikajakista.
        Koemelonnan kautta: Bear&water helsingissä voi auttaa.


    • Anonyymi

      Enpä voi auttaa, itse retkeilen soutuveneellä Saimaalla.

      Mahtuu tavarat hyvin kyytiin ja saa relata.

      Syksyllä on tosi hienoa kun kesäökkälehtijät on poissa!

      Asun n.7 kk eli kun järvet on jäistä vapaat Saimaalla. Minulla ei ole lämmitystä mutta 2 makuupussia (Yakon ja kesäpussi), lämpimät vaatteet sekä kuumavesipullo makuupussissa takaa hyvät yö unet. Lisäksi on täkkejä ja kunnon makuualustoja patjan päällä.

      Kaasukeitin 2 paikkainen ja iso kaasupullo jossa teen "retkeilijän" leivän.Keittiö on sissiteltassa. Siellä retkipöytä ja tuoli sekä kamina.Mukava oleskella iltaisin retken jälkeen.Tilaa löytyy hyvin, halkaisija 4 m, korkeuskin joku 190 cm.

      Ostin keväällä mini poksin, pienen asuntovaunun.Hyttyset ei haittaa nukkumista.Katsastusvapaa,Vakuutus 20 ecuu/v.Nettikaravaani.fi näette kuvan poksista.Keitän 20 L kuumaa vettä jerrykannuun ja se mini poksiin niin pikku väliaikainen lämpökin siis löytyy "boxissa". Hengitys höyrystyy kosteutena sisätiloihin jos ikkunaa ei jätä auki yöksi.Ovessa on tuuletus ritilä joka ei näköjään riitä tuuletukseen.

      Sigg merkkiset juomapullot on huippuja Pulloon saa suojan jolloin kuumakaan vesi ei polta kun pulloa käyttää kuumavesipullona. Ostin Siggin interreil reissulla, en tiedä saatavuutta Suomessa.

      Pieni perämoottori olisi hyvä niin retket olisivat pidempiä. Joku kevyt retkivene jossa pystyisi nukkumaan olisi ideaalinen. 2 yötä riittäisi vallan mainosti Saimaalla.

      Retkeilyä olen harrastanut pitkään.Lukenut oppaat ja kehitellyt itsekkin jne. Jopa siinä määrin että siitä on tullut elämäntapa.

      Maaliskuussa kestohangille yli yön reissuja, todella hienoja kokemuksia.

      Kirjoitellaan lisää varusteista, retkikohteista ym.

      Tv: Saimaan retkeilijä.

    • Anonyymi

      Sigg pulloja, lusikka.haarukka.veitsi sarja vyökotelossa, sekä alumiinisen eväsrasian ym.löytyy Suomesta.

      Hyvää desingia.

      Pullon suojia en löytänyt, minulla niitä 2. Termospullossa vesi pysyy todella lämpimänä kun termoska on suojattu.

      Tämän kotelon voi laittaa vyöhön ym.

      Tv:Saimaan retkeilijä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4395
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      241
      2171
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1600
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1411
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      266
      1190
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1097
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      959
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      943
    Aihe