Keräilen vanhoja jännityskuunnelmia.

Herrakuunnelma

Minun keräilykohteeni ovat vanhat jännityskuunnelmat, joita nauhoitan ensin kasetille ja siirrän ne sitten digitoijalla tietokoneelle.

14

2043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • radiohead1

      mistäs meinaat niitä kaivaa,ylen arkistoista?muistan 70-80 luvulla kun nassikkana niitä kuunneltiin radiosta..

    • Jännärifani

      Sama operaatio. Vanhat jännityskuunnelmat nauhoitan ensin kasetille ja sitten digitoijalla tietokoneelle. Saisi tulla enemmin vanhaa jännityskuunnelmaa Ylestä.

      • Kylkirauta

        Mistä saatte niitä kirjastosta löytyy muutama. Itselläni on muutama sarja esim viides mies,yllart, kuoleman juhlapyhät, polttarit, kosto, tuomenkukista syreenien aikaan, luottokorttihait ym.


      • Marino

        Onko sulla Tuomenkukista syreenien aikaan? Millä ehdoin olisit valmis työstämään sen minulle kuunneltavaa muotoon?


    • Radiofani35v

      Itse olen keräillyt intohimoisesti kuunnelmia 40 vuotta. Aloitin aikoinaan äänitykset C kaseteille. siirryin tietokoneäänityksiin 2000 luvulla. Stereoiden audiojohto line in ja äänitys biteiksi. lähinnä wave ja mp3 muotoon. Silloin(v2000) oli kovalevytila kallista joten polttelin kuunnelmia CD muotoon. 2010 luvulla siirtelin CD mp3 muotoon. Tänäpäivänä radioteatteri kokoelmani on mp3 muodassa useammalla ulkoisella kovalevyllä. Niistä olen poltellut blu-ray 25gb "varmuus-varmuus" levyjä vielä vuosittain. Kokoelmani on merkittävä!

    • Koopeekoo

      Onneksi olkoon, löytyykö kaikki vahtoset.

    • mökkikuuntelija

      Hei, auttakaa asiantuntijat. Olen yrittänyt selvittää mikä se kuunnelma on joka on jäänyt lapsuuden mökkireissusta mieleen. Kovin oli pelottava ja muistan vain kohdan jossa naisen nutturan alta löytyi rautanaula jolla hänet oli tapettu. Pitkäksi ajaksi jäi pelko, ettei uskaltanut nukkua selkä oveen päin. Olisi kiva kuunnella se nyt aikuisena ja todeta oliko se oikeasti niin jännittävä.....

    • MarkkuYli-Pentila
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei toimi enää. Eli ei näy.


    • Anonyymi

      Olisko tietoa, muistan yhdestä kuunnelmasta vain pari kohtaa, jossain vaiheessa puhutaan punaisesta Ferrarista ja ilmeisesti tarinan lopussa sanotaan, nyt meillä ei ole enää mihinkään kiirettä. Onko kenelläkään hajua mikä kuunnelma voisi olla? Jotenkin jäänyt sellainen kuva että jännä oli ja olisko ollut joskus 1970 luvun puolivälin jälkeen.

      • Anonyymi

        Taitaapi olla muistileikki. Näyttelijöitä Esa Saario, Yrjö Parjanne ja Risto Mäkelä.


    • Olen etsinyt kuunnelmaa nimeltä Kosto, ohjaus Rauni Ranta. Ylen kuunnelma on muistaakseni 1980-luvun alkupuolelta. Aivan loistava jännäri! Kaikki tiedot kuunnelmasta kiinnostaa kovasti. Yle Areena ei ole julkaissut teosta...

    • Anonyymi

      Jos haluat "Kosto" kuunnelman, liity RADION VANHAT JÄNNITYSKUUNNELMAT ryhmään ja pyydä sieltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe