Keräilen vanhoja jännityskuunnelmia.

Herrakuunnelma

Minun keräilykohteeni ovat vanhat jännityskuunnelmat, joita nauhoitan ensin kasetille ja siirrän ne sitten digitoijalla tietokoneelle.

14

2417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • radiohead1

mistäs meinaat niitä kaivaa,ylen arkistoista?muistan 70-80 luvulla kun nassikkana niitä kuunneltiin radiosta..

• Jännärifani

Sama operaatio. Vanhat jännityskuunnelmat nauhoitan ensin kasetille ja sitten digitoijalla tietokoneelle. Saisi tulla enemmin vanhaa jännityskuunnelmaa Ylestä.

• Kylkirauta

Mistä saatte niitä kirjastosta löytyy muutama. Itselläni on muutama sarja esim viides mies,yllart, kuoleman juhlapyhät, polttarit, kosto, tuomenkukista syreenien aikaan, luottokorttihait ym.

• Marino

Onko sulla Tuomenkukista syreenien aikaan? Millä ehdoin olisit valmis työstämään sen minulle kuunneltavaa muotoon?

• Radiofani35v

Itse olen keräillyt intohimoisesti kuunnelmia 40 vuotta. Aloitin aikoinaan äänitykset C kaseteille. siirryin tietokoneäänityksiin 2000 luvulla. Stereoiden audiojohto line in ja äänitys biteiksi. lähinnä wave ja mp3 muotoon. Silloin(v2000) oli kovalevytila kallista joten polttelin kuunnelmia CD muotoon. 2010 luvulla siirtelin CD mp3 muotoon. Tänäpäivänä radioteatteri kokoelmani on mp3 muodassa useammalla ulkoisella kovalevyllä. Niistä olen poltellut blu-ray 25gb "varmuus-varmuus" levyjä vielä vuosittain. Kokoelmani on merkittävä!

• Koopeekoo

Onneksi olkoon, löytyykö kaikki vahtoset.

• mökkikuuntelija

Hei, auttakaa asiantuntijat. Olen yrittänyt selvittää mikä se kuunnelma on joka on jäänyt lapsuuden mökkireissusta mieleen. Kovin oli pelottava ja muistan vain kohdan jossa naisen nutturan alta löytyi rautanaula jolla hänet oli tapettu. Pitkäksi ajaksi jäi pelko, ettei uskaltanut nukkua selkä oveen päin. Olisi kiva kuunnella se nyt aikuisena ja todeta oliko se oikeasti niin jännittävä.....

• MarkkuYli-Pentila
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Ei toimi enää. Eli ei näy.

• Anonyymi

Olisko tietoa, muistan yhdestä kuunnelmasta vain pari kohtaa, jossain vaiheessa puhutaan punaisesta Ferrarista ja ilmeisesti tarinan lopussa sanotaan, nyt meillä ei ole enää mihinkään kiirettä. Onko kenelläkään hajua mikä kuunnelma voisi olla? Jotenkin jäänyt sellainen kuva että jännä oli ja olisko ollut joskus 1970 luvun puolivälin jälkeen.

• Anonyymi

Taitaapi olla muistileikki. Näyttelijöitä Esa Saario, Yrjö Parjanne ja Risto Mäkelä.

• Olen etsinyt kuunnelmaa nimeltä Kosto, ohjaus Rauni Ranta. Ylen kuunnelma on muistaakseni 1980-luvun alkupuolelta. Aivan loistava jännäri! Kaikki tiedot kuunnelmasta kiinnostaa kovasti. Yle Areena ei ole julkaissut teosta...

• Anonyymi

Jos haluat "Kosto" kuunnelman, liity RADION VANHAT JÄNNITYSKUUNNELMAT ryhmään ja pyydä sieltä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2047
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1698
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1379
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      233
      1321
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1185
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1156
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      348
      1097
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      318
      1086
    Aihe