SUUR JEDIMESTARI TIEDOTTAA MAAN ASUKKAILLE

KarsSkywalker

mÄ Kars Skywalker Jedi Mestari valtakunnallisen jediakatemian johtava opettaja mestari ja sensei. Mulla on lemmikkiinä brasilian sateenkaari boa etsin vierelle vahvaa kaunista soturiprinsessaa joka ei sateenkaari boa brasiliaista pelkää saat olla myös jediritari tai valon noita.

Mä oon meditoinut 25 vuotiaasta asti .

Harrastan kungfua ,vuorikiipeilyä suomessa kallio ,jää mixta , ja tekninen . Sit mö soitan bassoa ja kitaraa . keräilen kiviä jalo ja korukiviä. Tykkään pelata tetokoneella star wars old republic netti peliä ,star terk ,alien versus predator ja tombraider peiliä. Jedintie on meille Jedielle kurinalainen vakava asia se on buddhantie messä on munkkeja sekä ei munkkeja . Minä en itse ole munkki etsin vierelle elämän kumppania.

Yhteyttä galaksin muihin jedeihin pidän salaisella Deep-Space-Kommunikaattorilla joka etuaa salaista UFO-teknologiaa jolle muu ihmis kunta ei ole vielä valmis . Vielä koittaa aika jolloin kaikkia galaksin jedejä tarvitaan Voiman pimeän puolen kukitamiseksi,,, jos haluat liittyä valonvoiman ritareiden kuniakaaseen joukkoon niin ota rohkeasti yhteyttä:

Sähöposti: [email protected]
Skype: Karri Äijälä
Deep-Space-Kommunikaattori: (Sithien uhan vuoksi tämä koodi on salainen)

28

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihme.Jos.Ei.Toimi

      Kyllä nyt luulisi naarasta löytyvän. Naisille turvallisuuden tunne on lopulta tärkeintä, ja mikä olisi sen turvallisempi kumppani kuin valomiekkaa heiluttava Jedi. Ja Jedit ovat intergalaktisen huhun mukaan myös huomattavan kovia kankimiehiä.

      • avaruuskönsikkäät

      • arvon.merkit
        avaruuskönsikkäät kirjoitti:

        Jos ei tälle köriläsköörille naista löydy, edes yhtä, niin jo se on kumma!

        http://www.kolumbus.fi/jedi.akatemia/JEDINE2.4.jpg

        Onkohan tuo ainoastaan Jedimestarin etuoikeus että saa pitää Jedipieksuja? Oppipojat sitten sipsuttelevat villasukkasillaan?


      • SäkenöivästäVoimasta

        Jedisoturi tarvitsee valomiekallensa 100 soturiprinsessaa joista osa voi olla myös sithisoturiprinsessoja. Opetan kaikille punaisen jedimiekan käytön, josta voima virtaa.


      • ValomiekkaTanassa
        SäkenöivästäVoimasta kirjoitti:

        Jedisoturi tarvitsee valomiekallensa 100 soturiprinsessaa joista osa voi olla myös sithisoturiprinsessoja. Opetan kaikille punaisen jedimiekan käytön, josta voima virtaa.

        Millennium Falcon Itämeren pohjassa!
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/10623438/millennium-falcon-itameren-pohjassa!

        "Nyt me kärähdettiin. Kaksituhatta vuotta mentiin täydestä mutta nyt on käry lähellä. Han Solo pelastui uimalla Suomeen ja Chewbacca Ruotsiin".

        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012043015516063_ul.shtml
        "Olen saanut 110 000 sähköpostia, ja 95 prosenttia niistä on ufo-intoilijoilta. He ovat täysin vakuutteneita siitä, että löysimme ufon, Åsberg sanoi Aftonbladetille tammikuussa.

        Kaikuluotamin kuvaama sylinteri on halkaisijaltaan noin 60 metriä, ja sen perässä on 400-metrinen "raahausjälki". Sen on todettu muistuttavan Star Wars -elokuvasta tuttua Millenium Falcon -avaruusalusta".

        Han Solo oli kova naistenmies ja voima ilmenee hänen Suomeen rantautuneissa jälkeläisissäänkin vahvana.


      • Millenium_Falcon
        ValomiekkaTanassa kirjoitti:

        Millennium Falcon Itämeren pohjassa!
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/10623438/millennium-falcon-itameren-pohjassa!

        "Nyt me kärähdettiin. Kaksituhatta vuotta mentiin täydestä mutta nyt on käry lähellä. Han Solo pelastui uimalla Suomeen ja Chewbacca Ruotsiin".

        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2012043015516063_ul.shtml
        "Olen saanut 110 000 sähköpostia, ja 95 prosenttia niistä on ufo-intoilijoilta. He ovat täysin vakuutteneita siitä, että löysimme ufon, Åsberg sanoi Aftonbladetille tammikuussa.

        Kaikuluotamin kuvaama sylinteri on halkaisijaltaan noin 60 metriä, ja sen perässä on 400-metrinen "raahausjälki". Sen on todettu muistuttavan Star Wars -elokuvasta tuttua Millenium Falcon -avaruusalusta".

        Han Solo oli kova naistenmies ja voima ilmenee hänen Suomeen rantautuneissa jälkeläisissäänkin vahvana.

        Itämeren pohjassa makaava "UFO" katkoo laitteistoista sähköt sitä lähestyttäessä - Mitä pohjassa lepää?
        http://collapsepromotions.blogspot.fi/2014/12/itameren-pohjassa-makaava-ufo-katkoo.html
        "Sukeltajat jotka tutkivat UFO:n mallista objektia Itämeren pohjassa sanovat että heidän laitteistonsa lakkaavat toimimasta kun he menevät 200 metrin päähän objektista. Ammattilaissukeltaja Stefan Hogerborn (joka on osa Ocean X ryhmää joka tutkii objektia) kertoo että hänen tiiminsä kamerat ja satelliittipuhelimet eivät suostu toimimaan kun he ovat suoraan objektin yläpuolella ja toimivat jälleen kun he poistuvat paikalta. Lainaus:

        "Mikään sähköinen ei toimi siellä, satelliittipuhelimet eivät myöskään, ne lakkasivat toimimasta kun olimme objektin yläpuolella. Kun menimme 200 metrin päähän, ne toimivat jälleen ja kun menimme jälleen takaisin objektin luokse, ne eivät jälleen toimineet."

        Mahtava jättövana

        Ruotsalainen sukellustiimi huomasi 985-jalkaisen "kiitoradan" joka johtaa objektille, vaikuttaen siltä että se olisi raahautunut pitkän matkaa ennen pysähtymistä. Mutta mitään pysyviä vastauksia ei voida vielä tarjota. Sukeltaja Peter Lindberg sanoi: "Olemme kokeneet asioita joita en pysty todella selittämään ja minä olen ollut tiimin suurin skeptikko kun olemme keskustelleet erillaisista teorioista."


    • TellusRitari

      Kysynpä vain, että miksi ne Sithit muodostavat edelleen uhan, vaikka kyseinen porukka rökitettiin jossain kaukaisessa galaksissa jo kauan, kauan sitten?

      • kelanjedit

        Uhkaa täytyy pitää yllä ainakin mielikuvatasolla, muutenhan Jedit jäisivät kokonaan työttömiksi. Metalli- ja rakennusalan polttoleikkuuhommatkaan eivät ole niin hohdokkaita pahisten pilkkomiseen verrattuna.


      • tietää_
        kelanjedit kirjoitti:

        Uhkaa täytyy pitää yllä ainakin mielikuvatasolla, muutenhan Jedit jäisivät kokonaan työttömiksi. Metalli- ja rakennusalan polttoleikkuuhommatkaan eivät ole niin hohdokkaita pahisten pilkkomiseen verrattuna.

        Vielä 80-luvulla naurettiin niille, jotka olivat "Wärtsilän hitsareita", mutta nykyään tuota duunia pidetään rahakkaana onnenpotkuna!

        Jediritarina toimiminen voi myös tuntua etuoikeutetulta onnenpotkulta... muttei ehkä KELAn mielestä.


      • Shitistä

        Voima on aina keskuudessamme ja aina välillä se ilmenee kieroutuneena voimana eli sitheinä.


    • Padawani

      Eläköönn Suur Jedimestari! _o/

    • KarsSkywalker

      sinusta kullä huomaa että olet jäänyt syntynyt tavalliseksi pulliaiseksi et tajua ollenkaan kosmista suurempaza maailmaa.Elet itde omassa mitätttömässä pintaliito maailmassa . Miksi ylypäänsä tääällä kommnentoit mitättömyydellsisi .

      olet valovuoden jälkessä viisaudessa meitä skywalkereita.

      Sinun tajunan tasosi ei riitä tajuamaan kosmista suurempaa maailmaa , jedeihin vierattuna olet kuin "paviaani " eläin tarhassa .

      Sinulle valonalienit ovat vieraskäsite ,sinulle valonkansantähtiristeilijäyt ovat vietas käsite.
      Sinulle galktinen vederaatio on vieras käsite.

      Et pysty tajuamaan cosmista maailmaa alkuunkaan.
      Olet varmaan todella skeptinen ihminen ,mitä ihmettä tällä palstalla teet , joka ei snnna sinulle yhtään mitään . Ja kehtaat vielä haukkua sinua paljon viisaampia skywalkereita pullianen, pysy omassa mitättäömyydessä .

      juhan af grannin sanoin :sinun laisia olen nähnhyt tönkkö suolattauna mustine varpaineen ruumishuonella ,ja raaseja kuinka hyvä ihminen hän oli voi hyvää päivää sentään . pysy omassa mitöättömässä maailmassasi pullianen.

      sinun olisi hyvä ostaa edes yksi kaukoputki jotta tajunnan tasosi vähän siitä laajentuisi katssastaa otavantätäijoukko ,kassoipeja tai prenikanhuiklset .
      No ehkei sinua se edes kiinnosta lainkaan.
      Elät niin pintaliito elämää ,mutta silti sinulla on otsaa tullla haukumaan niitä jotka ovat sinua paljon viksumpia ja cosmisesti sinua paljon viisaampia kun sinä olet . Elät varmasti ensinmäixtä elämääsi sillä niin kapea tajunnan taso sinuilla on .

      Olet tuskin koskaan törmännyt valonalineihin.

      Tuskin uskot edes jumalaan korkeimpaan voimaan.

      No neljän elämän päästä ajattelet toisin . Kun et ole eenään pulliainen vaan päässäyt skywalkeriksi.

      Ja sille joka kysy mitä työtä teen oon varasto työläinen : koulutukseltasni olen metallimies mutta, laman aikana siirryin varastoalalle kun, ei metallityöyttä enään löytynyt: Mutta siis tämä Jedien kouluttaminen on vapaa ehtoista se ei ole mikään ammatti: Mutta mulle se on elämän tärkein asia. Jediys on elämäntapa olla vapaa ehtoinen vartija ja järjästysmies: Tähän mennessä kymmeneiä oon kouluttanut Jediritareksi ja koulutan tällä hetkelläkin.

      t. KARS SKYWALKER JEDIMESTARI /JEDISOTURI VALTAKUNNALLISEN JEDIAKATEMIAN TLIN OPETTAJA
      VOIMA OLKOON KANSSANNE

    • KarsSkywalker

      se joka viimeksi nauraa se parhaiten nauraa kyllä huomasin teidän olevan pulliaisia sillä kylä teidän että ihan tuolla, nimellä tuo´ kykyä ei tunneta mutta aika läheltä teille liippasi
      no sen oikesa nimi alkaaa hy ja loppuu ssään ja v'äliimn tulee muutama kirjain tiedän ette silti keksi kyvyn nimeä sillä niin paljonn te ootte jäljessä valovuoden jäljessä meitä skywalkereita kosmisessa viisaudessa.

      ja DART HSÄHKÖMAJAVALLEe ja muille mulla oli runsaasti kavereita nuorena en todellakaan ole koulukuisattu .
      Olen SUURI SUUR JEDIMESTARI VALTATAKUNNALLISEN JEDIAKATEMIAN YLIN KOULUTTAJA JA EN todellakaan ole mikään trolli vaan buddhlaisen ja alkuristillisen mestasrin opin kulkenut se oppi löytyy monista miuista uskonnoista paitsi nyky kristin uskosta, ennen se löyty alkukristin opista mutta , paavit ja katetraalit aikanaan tuhosivat sen opin ja jättivät jäljelle tuon tynkä raamatun. HEI LUSIA ÄLÄ OLE HUOLISSASI KYLLÄ TÄMÄ JEDIMESTARI KESTÄÄ MITÄ VAAN olen terästä ja timanttia ,peloton ja tyyni se kun on kristallipallon nettilähettiläs valonkansojen valitsema tiedän sen että , välillä joutuu olemaan toisten kusi tolppana . mutta JKYLLÄ TÄMÄ JEDIMESTARI KESTÄÄ TYRKYT JA HURRKAANIT MAALATTIA ON VANKKA JA GRANIITTI TÄYDELLINEN JA TODELLA VAHVA.

      TÄLLÄ JULKISUUDELLA ON AINA KAKSI PUOLTA SE POSITIIVINEN JA NEGATIIVINEN
      MUTTA , KUMMINKIN positiivinen julkisuus aina voittaa ja tämänkin kirjoitelun myötä tämän aiheen ansiosta on veljeskuntaamme tullut paljon lisää Jedi oppilaita ja monia heistä on valmistunut Jediritareiksi .
      PS darth lsähkömajJAV kyllä suillekin Jedikoulutus tekisi hyvää. Väkevöittäisi sinua paljon hengen tiellä.

      T. ´KARS SKYWALKER SUURI SUUR JEDIMESTARI/JEDISOTURI VALTAKUNNALLISEN JEDIAKATEMIAN YLIN OPETTAJA KOULUTTAJA PS TE PULLLIAISET OOTTE ITSE SIELLÄ ELÄINTARHASSA NIITÄ PAVIAANEJA JA KOSMISESSA VIISAUDESSA JÄLJESSÄ VALOVUODEN .

      EN USKO ETTÄ KEKSITTE TUOTA KYKYÄ VAIKKA ANNOIN MUUTAMAN KIRJAIMEN VIHJEEN.

      PS SIVALTAJALLE SUOSITTELISIN PULLIAISENA TUTUSTUMISTA BUDDHALAISUUTEEN JA ALKUKRISTILLISYYTEEN.

      MUA NAURATTAA TEIDÄN PULLIAISTEN TIETÄMÄTTÖMYYS NO JOKAISEN PITÄÄ ITSE VALITA POLKUNSA EI PAHALLA
      JA LUSIALLE VIELÄ HEITÄ EMAILIA .

      VOIMA OLKOON KANSSANNE

    • KarsSkywalker

      Me Jedit olemme tulevaisuudessa osa maailmassa rauahantuorvaajina ja rauojhaottasmassa ´maa pálloa valosapeleiden kanssa .

      Emme me uhoa maailman valloittamisessa.

      Eli puheiden ja sanojen perusteella teitä en oikeinn voi pitää Jedeinä .

      Etkä te kristallipallonväkeä kyllä vakuuta puheillasi.

      Koska ete ettet osaa ilmaista itseösi kuin jedi vaan ilmaisu tyylisi on Sithimäistä.

      kukaan todellinen Jediei hyökkää sanoilla toista jediä vastaaan.

      ja tuoakin ,kommentti että vilu olkoon kanssanne on todella epäilyttävä,sillä kaikki tietävät että ,kylmyys ja vilu ovat pimeää puolen voimaaa.

      volonpuolen voima ei ikinä viluta eikä palelluta valonpuoli on lämpö ja rakkaus . Tuokin siis laittaá epäolemään sitä että, olelko oikeasti valonpuollella.

      Lisäksi kaikki pahat puheet ovat todella Sithi mäisiä .

      tuotte mieleen Kreivi Dookun ei millään pahalla.

      todista puhein että oolettet valonpuolella ja lopeta KARS SKYWALKERIN HAUKKUMINEN TÄÄLLÄ . ja paiskaatkaa veljeuyden kättä .

      Mutta jos jatkat tuolla haukkuvalla linjalla et vakuuta ketään.

      t. KARS SKYWALKER JEDIMESTARI /JEDISOTURI/VALONVOIAMANVALTIAS/VALONKANTJA /VALTAKUNNALLINEN JEDIAKATEMIAN PÄÄOPETTJA JA KRISTALLIPALLON VALONKANSOJEN VALITSEMA NETTILÄHETTILÄS

      VOIMA OLKOON SILTI KANSSASI
      Ilmianna
      Jaa

      • jhghjhhg

        Hankkiudu hoitoon hullu!


      • tulkintaaedellytetään
        jhghjhhg kirjoitti:

        Hankkiudu hoitoon hullu!

        Ei hän ole hullu, juttuja pitää osata tulkita tietyllä tavalla. Vakavaa suoraa huumoria, missä on mukana ripaus totuutta.


      • pakonomainen
        tulkintaaedellytetään kirjoitti:

        Ei hän ole hullu, juttuja pitää osata tulkita tietyllä tavalla. Vakavaa suoraa huumoria, missä on mukana ripaus totuutta.

        Ei ehkä mutta, jokin mielenterveys ongelma on noista taivaskulkijoista. Ehkä joku terveysalan ammattilainen voi ohjata hänet asiantuntijan puoleen.


      • KarsSkywalker

        mULLA on myös 22 muuta salista kykyä ,joita enn voi palista,, mutta sen voin sanoa etä ne ei ole mitäää leikiasioita ja sinä "jhghjhhg" tavallinne puliainen voit joutuu katumaan PALJONKI!!1 TE ETTE halua kohta DArth SIDIOUSTA ja TE ettekää varsikaa mua SUUR JESIMESTARIA!

        Ottajaa selvää asiat ennenku alatte puhuun ! Galaktine liitto tulee viä ja siten kaikki epäilev't myös tajuaa!!

        t. KARS SKYWALKER JEDIMESTARI /JEDISOTURI/VALONVOIAMANVALTIAS/VALONKANTJA /VALTAKUNNALLINEN JEDIAKATEMIAN PÄÄOPETTJA JA KRISTALLIPALLON VALONKANSOJEN VALITSEMA NETTILÄHETTILÄS

        VOIMA OLKOON SILTI KANSSASI


      • KarsSkywalker
        tulkintaaedellytetään kirjoitti:

        Ei hän ole hullu, juttuja pitää osata tulkita tietyllä tavalla. Vakavaa suoraa huumoria, missä on mukana ripaus totuutta.

        SÄ pulliaine ota yhtetä suoran mulle SUur JEDIMETARILLE ;;:

        Sähöposti: [email protected]
        Skype: Karri Äijälä
        Deep-Space-Kommunikaattori: (Sithien uhan vuoksi tämä koodi on salainen)


        JEdit löytävät kyllä teiät kaikki,,, kryptotai telepatio niin kaiki onnisuu !


    • KaiusMoonhideWalker

      Syvimmät pahoittelut Suomen Jediakatemian puolesta. Yhdistyksessämme toimiva Kars Skywalker ei tällä hetkellä ole kykenevä edustamaan akatemiaa julkisuudessa. Me Suomen Jediydistyksessä haluamme tarkentaa asiaa vielä niin, että kyse ei ole Voiman pimeän puolen vaikutuksesta, vaan syyt ovat huomattavasti maallisemmat.

      VOIMA OLKOON KANSSANNE.

      T: Suomen Jediakatemian puolesta
      - Kaius Moonhide Walker ja Jangrim Sabret

      • Et ole todellakaan Kaius Moonhide lähetin mailia kaiuskele sano että ei oo koskaan mitään tiollaist kirjoittanut. oot vaan yksi pulliainen taas joka esittää muuta kuin on.

        Olen todellakin kykenevä edustamaan akatemiaamme julkisuudessa taas vähän aikaa sitten olin lehdessä juttua minusta löytyy nettilehtenä myös.


      • HansJolo
        KARSJEDIMESTARI kirjoitti:

        Et ole todellakaan Kaius Moonhide lähetin mailia kaiuskele sano että ei oo koskaan mitään tiollaist kirjoittanut. oot vaan yksi pulliainen taas joka esittää muuta kuin on.

        Olen todellakin kykenevä edustamaan akatemiaamme julkisuudessa taas vähän aikaa sitten olin lehdessä juttua minusta löytyy nettilehtenä myös.

        Miten voit olla varma, ettei Kaius ja kumppanit suunnittele vallankaappausta? Kyllähän Voiman pimeä puoli onnistui kääntämään Anakinkin opettajaansa vastaan!

        Lisäksi kun ottaa huomioon, ettet ole saanut yhtään mitään aikaiseksi, niin paineet syrjäyttämiseen voivat kasvaa. En yhtään ihmettelisi, jos Deep-Space-Kommunikaattoriin saapuisi eräänä päivänä viesti, jossa sanotaan, että olet erotettu.


    • HEI TÄÄLLÄ ON KÄYTETTY MUN NIMIMERKKIÄ LUVATTOMASTI. NYT LOPPU TÄÄLLANEN TOUHU TEHKÄÄ OMA NIMERKKINNE .

      olette kopioneet mun viestejä anna lehden keskustelupalstoilta ja suomi24 ltä, ja lisänneet omianne niihin. näkyy selvsäti kopio. no onneksi ete ole pahoin törvelleet niitä mutta kuitenkin nyt loppi yllanen tiuhu mun nimimerrkiä ei käytä kukaan täällä luvattomasti onneksi ainakin tälla jetekllä vaikuttaa siltä että ette oo lebinnyt tältä palsdtalta muualle.

      • ÄikkäSäälistäVitonen

        Opettelisit edes kirjoittamaan.


      • jgjhgjhgh
        ÄikkäSäälistäVitonen kirjoitti:

        Opettelisit edes kirjoittamaan.

        Oikeinkirjoituksen voima ei ole selvästi jedimestarin kanssa.


      • Invader-X

        Jos oon saanu selville, että joukko sithejä punoo juonia maailmanrauhan horjuttamiseksi, niin kuinka suuren jediryhmän saatte kasaan ja millä varoitusajalla? Liikutteko omalla jedialuksella vai esim. julkisilla kulkuneuvoilla?


    • Anonyymi

      Jos Kars ei onnistu taltuttamaan sithien uhkaa, niin Valonkansat valitsevat uuden maanpäällisen yhteistyökumppanin. Suomen Jediakatemian toimintaa pidetään muutenkin sangen vaatimattomana askarteluna.

    • Anonyymi

      Oikea Kars kirjoittaa paljon huonommin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      314
      2891
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2213
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1651
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      189
      1551
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1355
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1253
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1094
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      20
      1092
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe