Liitoskivut ym

pomppis

Onko kellään mitään helpotusta liitoskipuihin? Välillä ovat niin tuskalliset (varsinkin jos tuolla ulkona on liukastellut) ettei pysty kävelemään ilman tukea. Miehen kanssa ollaan naureskeltu, josko sen rollaattorin voisi käydä lainaamassa tk:lta. Istumasta ei pääse ylös ilman apua ja itse istuminenkin on vaikeaa. Eikä siinä kaikki, kun ei pääse kunnolla liikkumaan alkoi painokin nousta ennätystahdissa ja turvotusta on aivan kamalasti. Verenpaineetkin kohonneet. Käyty ollaan istukkatutkimuksissa ja sokerirasituksessa, joista normaalit tulokset. Ensimmäistä muksua odottaessa ei ollut mitään tällaista. Kaikki oli niin helppoa. Onneksi ei ole enää kuin 9 vkoa LA:aan.

5

1779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täälläkin

Mullakin meni eka raskaus oikeastaan kokonaan ilman liitoskipuja.Nyt toista odottaessa ne taas on ihan järkyttävät,ja mulla pahimmillaan yöllä levossa,tosi kurjaa.Se on ainoa lohtu että kivut eivät ole vaaraksi vauvalle tai odottajalle..Olen ottanut pahimpiin kipuihin panadolia,mutta en oikein tiedä onko niistä niin apua.Yritetään jaksaa!

• Milla.M

sama vaiva täällä, kipuillut olen noitten liitoksien ja kannattimien kanssa lähes koko raskauden ja nyt meni siihen pisteeseen että eilen tuli lähtö sairaalaan kun ei pystynyt kävelemään muuten kuin kaksinkerroin. Kipu tuntui vasemmalla puolella vatsaa säteillen välillä tuonne keskemmälle ja oli t-u-s-k-a-l-l-i-s-t-a!

"Järkevää" syytä ei löydetty, todennäköisesti kysymys kuitenkin saattoi olla liitoskivuista! Sairaalaan on kuulemma kuitenkin viisainta mennä jos kivut yltyvät koviksi, silloin voidaan ainakin sulkea pois ettei kysymyksessä ole esim. istukan irtoamisesta tai repeämisistä johtuvat kivut.

• Nimbus

Arvaa kuka? No minä, sätkän pummaaja... En ainakaan vielä ole päässyt kotiin. Ei näy lääkäriä ei... Mutta koneelle ryntäsin kun näkyi olevan vapaana. Pääsit kotiin? Ja liitoskipuja oli? Minullakaan ei kait isompaa hätää, näkee sit kun lääkäri käy...

• Milla.M
        Nimbus kirjoitti:

Arvaa kuka? No minä, sätkän pummaaja... En ainakaan vielä ole päässyt kotiin. Ei näy lääkäriä ei... Mutta koneelle ryntäsin kun näkyi olevan vapaana. Pääsit kotiin? Ja liitoskipuja oli? Minullakaan ei kait isompaa hätää, näkee sit kun lääkäri käy...

minä jo vähän odottelinkin kuuluuko sinusta mitään ;) Juu, pääsin kotio vasta tuossa kolmen maissa eli lekuria sai odotella. Niin ne ilmeisesti olikin sitten "vain" liitoskipuja kun ei muutakaan syytä löytynyt :/ Ilmoittelehan itsestäs jos jotain kriittistä tapahtuu ja tottakai saapi ilmotella muutenkin! Lykkyä ja ponnistelehan kovasti jos ja kun sinne asti pääset!

• ja kovasti..

Ei olisi paha idea tuo helpotus liitoskipuihin jos semmoinen löytyisi. Itselläni toissapäivänä äityi niin pahaksi että oikein itkun kanssa piti ähertää.. Makasin sohvalla kyljelläni ja yritin siirtää jalkoja suoraksi mutta kävi niin kipeää etten pystynyt. Kultani auttoi sitten minut helpompaan asentoon.. Kyllä pelotti että näinkö tämä loppuaika menee.. Mutta niin se vaan helpotti ja nyt porskutellaan taas entiseen malliin.. Kävin äsken kolaamassa lumet pihalta ja ollaan jo rv 33.. Kankeetahan se vähän on mut pikkuhiljaa hyvä tulee..;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2335
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1906
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1380
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1349
    Aihe