Onko Kuopiossa ollut Sandels-niminen ravintola 80-luvun alussa?
Käytiin 9-luokalla itä-Suomessa luokkaretkella, opettaja jakoi rahat ja jokainen sai mennä syömään minne halusi. Minä ja pari muuta kaveria mentiin muistini mukaan Sandels-ravintolaan ja muistini mukaan se oli Kuopiossa.
Ravintola Sandels, 80-luvun alkua.
7
313
Vastaukset
- väärä_palsta_
Sandels on Siilinjärvellä.
- kuopionpalsta
Loppujen lopuksi Siilinjärvi ei ole kuin Kuopion pikku lähiö. Kunnallispäätöksiä vaille oleva ratkaisu.
- Missä_Olit
Kyllä minä edelleen muistan tasan tarkkaan luokkaretket 80-luvulta. Meillä päin kun ei ole ollut koskaan tapana ryypätä!
- kasarikoululainen
Minäkin muistan Siilinjärvellä 80-luvulla peruskouluni käyneenä että käytiin "luokkaretkellä" Pöljän kotiseutumuseossa... monta kertaa... liian monta!
Ysiluokalla keväällä -90 käytiin sentään Helsingissä.
Ettei vain ollut Iisalmessa, siellähän on Olvin tehdas.
- näinsekävi
Luokkaretkistä puheenollen, itse olin ainoalla luokkaretkelläni 60-luvun lopulla. Oltiin neljän päivän matkalla Turussa, 15-16-vuotiaita. Majoitus pojilla oli paikallisen kansakoulun voimistelusalin lattialla, tytöillä jossain luokassa. Poikien miesopettaja-valvoja totesi majoitusolot nähtyään: Ei, kyllä minä lähden tästä hotelliin! Ja niinpä olimme siellä yöt keskenämme. Tyttöjen valvoja ei sentään lähtenyt hotelliin, ja eräs tytöistä valittikin liiallisesta vahtimisesta, karattuaan myöhään illalla poikien puolelle. Rohkeimmat pojat sitten riisuutuivat sammutettuaan ensin valot, tytön vaivihkaa katsellessa. Tämä sama tyttö oli jo tulomatkalla kuulemma nauttinut pullollisen Koskenkorvaa ja pääsinkin osalliseksi hänen antaumuksellisesta mielentilastaan bussissa, kun hän änkesi viereeni istumaan ja tolkutti: Nyt pidetään hauskaa! Samalla painautuen tiiviisti minua vasten. Naisopettaja ihmetteli perille tultuamme, mikä sitä tyttöä nyt vaivaa, kun valittaa huonoa oloa. Poikien valvoja kävi yöllä Helsingissä ostamassa itselleen auton, jolla ajoi Turusta koulupaikkakunnallemme. Bussikuskimme tuli parina yönä hiukan maistaneena joukkoomme. Korttia pelattiin aamuyöhön. Meitä ihmettelemään tuli paikallisen jengin porukkaa: Oottekste maalta? Tällaista meno oli silloin muinoin 60-luvulla.
- Jukolassa
Ettei ollut Kallan vintti Kuopiossa? Itse kävimme junalla Oulussa. Majoitus vanhoissa vaunuissa ratapihalla. Illalla kävimme katsomassa elokuvan Saturday Night Fever ensi-iltaa. Eipä silloin heti tajunnut, millainen kulttikuva siitäkin tuli.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682600
- 622552
- 681752
- 241577
- 201490
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91430- 151352
- 381213
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81157- 251076