Ravintola Sandels, 80-luvun alkua.

Länsi-suomalainen

Onko Kuopiossa ollut Sandels-niminen ravintola 80-luvun alussa?
Käytiin 9-luokalla itä-Suomessa luokkaretkella, opettaja jakoi rahat ja jokainen sai mennä syömään minne halusi. Minä ja pari muuta kaveria mentiin muistini mukaan Sandels-ravintolaan ja muistini mukaan se oli Kuopiossa.

7

313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väärä_palsta_

Sandels on Siilinjärvellä.

• kuopionpalsta

Loppujen lopuksi Siilinjärvi ei ole kuin Kuopion pikku lähiö. Kunnallispäätöksiä vaille oleva ratkaisu.

• Missä_Olit

Kyllä minä edelleen muistan tasan tarkkaan luokkaretket 80-luvulta. Meillä päin kun ei ole ollut koskaan tapana ryypätä!

• kasarikoululainen

Minäkin muistan Siilinjärvellä 80-luvulla peruskouluni käyneenä että käytiin "luokkaretkellä" Pöljän kotiseutumuseossa... monta kertaa... liian monta!
        Ysiluokalla keväällä -90 käytiin sentään Helsingissä.

• Ettei vain ollut Iisalmessa, siellähän on Olvin tehdas.

• näinsekävi

Luokkaretkistä puheenollen, itse olin ainoalla luokkaretkelläni 60-luvun lopulla. Oltiin neljän päivän matkalla Turussa, 15-16-vuotiaita. Majoitus pojilla oli paikallisen kansakoulun voimistelusalin lattialla, tytöillä jossain luokassa. Poikien miesopettaja-valvoja totesi majoitusolot nähtyään: Ei, kyllä minä lähden tästä hotelliin! Ja niinpä olimme siellä yöt keskenämme. Tyttöjen valvoja ei sentään lähtenyt hotelliin, ja eräs tytöistä valittikin liiallisesta vahtimisesta, karattuaan myöhään illalla poikien puolelle. Rohkeimmat pojat sitten riisuutuivat sammutettuaan ensin valot, tytön vaivihkaa katsellessa. Tämä sama tyttö oli jo tulomatkalla kuulemma nauttinut pullollisen Koskenkorvaa ja pääsinkin osalliseksi hänen antaumuksellisesta mielentilastaan bussissa, kun hän änkesi viereeni istumaan ja tolkutti: Nyt pidetään hauskaa! Samalla painautuen tiiviisti minua vasten. Naisopettaja ihmetteli perille tultuamme, mikä sitä tyttöä nyt vaivaa, kun valittaa huonoa oloa. Poikien valvoja kävi yöllä Helsingissä ostamassa itselleen auton, jolla ajoi Turusta koulupaikkakunnallemme. Bussikuskimme tuli parina yönä hiukan maistaneena joukkoomme. Korttia pelattiin aamuyöhön. Meitä ihmettelemään tuli paikallisen jengin porukkaa: Oottekste maalta? Tällaista meno oli silloin muinoin 60-luvulla.

• Jukolassa

Ettei ollut Kallan vintti Kuopiossa? Itse kävimme junalla Oulussa. Majoitus vanhoissa vaunuissa ratapihalla. Illalla kävimme katsomassa elokuvan Saturday Night Fever ensi-iltaa. Eipä silloin heti tajunnut, millainen kulttikuva siitäkin tuli.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2600
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1490
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe