Karlsson trading taas konkassa

Eikaitaasq

Lefa tehnyt taas konkan ??
Löytyykö taas uusi aputoiminimi ja tyhmä sponsori jotta
Saadaan kiska pystyyn. Nyt kaikki ostamaan pesänhoitajalta
Halpoja veneitä.

23

1690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaikkiMediat

      Pistä tämä sama juttu vielä satamapalstalle :D

    • huutokaupat56
    • DondeEstaMyBene

      Aika vähän oli veneitä myynnissä. Missähän loput ovat? Ostaisin mielelläni uuden Benen tms. konkkapesästä kohtuuhinnalla, mutta mihin ne ovat kadonneet?

    • ariel371

      Eivät veneet varmaan ole olleet maahantuojan omaisuutta. Harvalla maahantuojalla on varoja ostaa veistämöltä purjeveneitä varastoon ja myydä niitä sieltä. Uusi vene on ensin veistämön ja sitten asiakkaan omaisuutta.

      En tiedä onko Suomessa yhtään välittäjää jolta uskaltaisi tilata veneen ja maksaa siitä mitään etukäteen. Pankkitakaus täysimääräisenä on ainakin järjestyttävä ilman lisäkuluja ja pienintäkään nikottelua välittäjän puolelta. Sama tietysti pätee suoraan veistämöiltä tilattaviin veneisiin. Jos veistämö konkkaa kesken rakentamisen, saa pankkitakauksella maksamansa osaerät takaisin.

      Tilanne on erilainen kuin vaikka omakotitalon rakennuttajalla. Rakennuttaja maksaa eriä rakentajalle valmiusasteen edistyessä ja konkan tullessa kesken rakennuksen voi talon teettää valmiiksi toisella porukalla sillä rahalla mitä ei ole vielä rakennusurakoitsijalle tilitetty. Veneen arvosta taas katoaa huimat summat jos se ei ole valmiiksi asti veistämön tekemä.

    • bavaristi
      • bavaristiko_tietää

        Mistä kuvasta tai yleensäkin mistä käy ilmi, että kyseessä on homepommi?


      • bemaristi1

        Kyllä laituripurjehtija tietää tällaiset asiat!


    • NoMIKÄtuli

      Miten noin vastuullinen venekauppias voi taas kerran olla konkassa ? ;) Tuskin kukaan hänen kanssaan kauppaa tehnyt jää ukkoa kaipaamaan.

    • Remoulos

      Ei Lefan pisnekset lopu, nimi vaan vaihtuu. Niin kuin yrittäjän kuuluukin toimia. Kuolemankielissä kouristelevaa pytynkiä turha elvyttää, yksinkertaisempi ja halvempi on uusi lafka.

      • Kyllä oikeuskäytännön pitäisi olla sellainen, että yksi konkurssi siedetään mutta toisesta seuraa elinikäinen liiketoimintakielto.


      • 10-14 kirjoitti:

        Kyllä oikeuskäytännön pitäisi olla sellainen, että yksi konkurssi siedetään mutta toisesta seuraa elinikäinen liiketoimintakielto.

        Millaista siellä 70-luvulla on nykyään? Kerro terveisiä Taistolle ja muille iskurityöläisille. Pitäkää aate puhtaana!


      • kenttäoikeus
        10-14 kirjoitti:

        Kyllä oikeuskäytännön pitäisi olla sellainen, että yksi konkurssi siedetään mutta toisesta seuraa elinikäinen liiketoimintakielto.

        Modernia ajattelua. Näkemyksellistä. Olen vaikuttunut.


      • Töttörööööö
        10-14 kirjoitti:

        Kyllä oikeuskäytännön pitäisi olla sellainen, että yksi konkurssi siedetään mutta toisesta seuraa elinikäinen liiketoimintakielto.

        Taas tämä sossu sönköttää: Yrittämisestä rankaiseminen on sosiaalisen oikeudenmukaisuuden perusta... Parempi ettei kukaan yritä niin kukaan ei menestykään toista paremmin ja sitten kaikilla on yhtä ankeaa. Eikä toimeentuloa kellään.


    • TaasJoonoita

      Miksi? Konkurssi ei läheskään aina johdu epärehellisyydestä tai koijaamisesta. Suhdanteetkin vaikuttaa yms.

      • Ensimmäinen voi vielä mennä olosuhteiden piikkiin. Toinen ei enää. Sitäpaitsi rehelliset ihmiset eivät yleensä yrittäjiksi muutenkaan rupea.


      • Tasitolainen
        10-14 kirjoitti:

        Ensimmäinen voi vielä mennä olosuhteiden piikkiin. Toinen ei enää. Sitäpaitsi rehelliset ihmiset eivät yleensä yrittäjiksi muutenkaan rupea.

        On taas kyllä niin taistolais-kommunistinen asenne että! Eli mielestäsi vain valtion pitäisi työlistää ihmiset, kun kerran yrityksien taustahenkilöt ja omistajat eivät ole rehellisiä.


      • Keulamies

        Jaaha, täällä eräs rehellinen ihminen on jo ollut viimeiset 27 vuotta yrittäjänä. Ja aion edelleen jatkaa rehellisenä yrittäjänä, joten tarkista kantasi 10-14 ja ymmärrä se tosiasia ettei Suomi toimi tai pysy jaloillaan eikä valtiolla olisi mistä maksaa työntekijöilleen jollei täällä yrittäjiä olis. Kasvaako rahat puussa sinun unelmamaassasi?


      • Keulamies kirjoitti:

        Jaaha, täällä eräs rehellinen ihminen on jo ollut viimeiset 27 vuotta yrittäjänä. Ja aion edelleen jatkaa rehellisenä yrittäjänä, joten tarkista kantasi 10-14 ja ymmärrä se tosiasia ettei Suomi toimi tai pysy jaloillaan eikä valtiolla olisi mistä maksaa työntekijöilleen jollei täällä yrittäjiä olis. Kasvaako rahat puussa sinun unelmamaassasi?

        Turha selitellä. 95-99% todennäköisyydellä kusetat sekä asiakkaita, verottajaa että työntekijöitäsi, vaikka miten väität olevasi rehellinen. Sellaisia "yrittäjiä" on todella vähän, joiden kanssa samaan huoneeseen uskaltaisi jättää sen enempää lompakkoa kuin alaikäistä lastakaan. (Ne harvat ovat muuten tyypillisesti ns. yksinyrittäjiä.)


      • Keulamies

        Onpa sinulla 10-14 ollut epäonnea elämässäsi kun tuollaisen mielipiteen olet joutunut tapaamistasi yrittäjistä muodostamaan. Toki niitä tuollaisiakin yrittäjiä on, meitä kun on kaikkiin juniin, muussakin kuin yrittämisessä. Taitaa kuitenkin merkittävästi suurin osa yrittäjistä olla ihan rehellisiä. Joskus muuten eteen on tullut todella hankalia asiakkaita, sellaisia joiden tarkoitus alusta asti on vain pottuilla. En tarkoita tässä vaativia asiakkaita, vaan ihan muunlaisia. Ettet vaan kuuluisi siihen ryhmään, sekin on mahdollista, vaikket kenties sitä itse tiedosta. Vai harmittaako nyt iäkkäämpänä ettet aikoinaan ryhtynyt yrittäjäksi? Tosin kovaa hommaahan se on noin 1,3-1,5 kertaisina työpäivänpituuksina verrattuna normi palkansaajaan, joilla se palkka kilahtaa tilille joka kuukausi lähes kuin Manulla illallinen, mutta joskus se yrittäminen saattaa palkitakin Siitä saattaa saada ihan mielihyvääkin voidessaan toteuttaa toisen unelmia. Niin, ja ihan kusettamatta. Mutta toki, laittamalla kättä toisen taskuun elää paljon helpommalla. Mielestäni se on kuitenkin sisältököyhempää elämää eikä moraalilleni soveliastakaan.
        Työllistänyt olen aikoinaan toistakymmentä työntekijää pidemmänkin aikaa ja ajoittain muutamia, aina tilanteen mukaan. Koskaan en ole työntekijöitäni kusettanut, ne lähtevät kävelemään sellaisesta, eikä niitä hyviä ihan joka oksalla kasva. Samoin en asiakkaitanikaan ole kusettanut. Heiltähän se raha tulee. Asiakkaita kusettamalla menettää nopeasti maineensa eikä sitä muutamassa vuodessa ennallisteta jos ollenkaan. Ja kyllä tuo verottajakin on saanut aivan kaiken haluamansa, niin yritystoiminnastani kuin yksityisestikin, jokaisesta tienaamastani eurosta, aina viimeistään eräpäivänä maksettuna. Tuo veroasiakin on niin helppoa kun sen heti alusta itselleen sisäistää eikä yritä elellä yli varojensa verottajalle kuuluvilla rahoilla. Näin ollen olen sinunkin kädellesi sopivaa taskua täyttänyt oikein hyvin, jotta sinulla olisi elämä helpompaa.
        Anteeksi muille palstalaisille, että tämä vuodatus menee pahasti topicin vierestä, purjehduspalstahan tämä on, mutta alkoi sen verran sapettamaan tuollainen ajattelu ja syyttely.
        Koska nykyään toimin yksinyrittäjänä jo viidettä vuotta ja heidät ilmeisesti rehellisinä ihmisinä hyväksyt, niin moikkaillaan 10-14 kun väylillä, tai niiden ulkopuolella, purjehditaan.
        Minun osalta tämä on käsitelty.
        Hyvää alkavaa purjehduskautta!


      • moniakusetettu
        Keulamies kirjoitti:

        Onpa sinulla 10-14 ollut epäonnea elämässäsi kun tuollaisen mielipiteen olet joutunut tapaamistasi yrittäjistä muodostamaan. Toki niitä tuollaisiakin yrittäjiä on, meitä kun on kaikkiin juniin, muussakin kuin yrittämisessä. Taitaa kuitenkin merkittävästi suurin osa yrittäjistä olla ihan rehellisiä. Joskus muuten eteen on tullut todella hankalia asiakkaita, sellaisia joiden tarkoitus alusta asti on vain pottuilla. En tarkoita tässä vaativia asiakkaita, vaan ihan muunlaisia. Ettet vaan kuuluisi siihen ryhmään, sekin on mahdollista, vaikket kenties sitä itse tiedosta. Vai harmittaako nyt iäkkäämpänä ettet aikoinaan ryhtynyt yrittäjäksi? Tosin kovaa hommaahan se on noin 1,3-1,5 kertaisina työpäivänpituuksina verrattuna normi palkansaajaan, joilla se palkka kilahtaa tilille joka kuukausi lähes kuin Manulla illallinen, mutta joskus se yrittäminen saattaa palkitakin Siitä saattaa saada ihan mielihyvääkin voidessaan toteuttaa toisen unelmia. Niin, ja ihan kusettamatta. Mutta toki, laittamalla kättä toisen taskuun elää paljon helpommalla. Mielestäni se on kuitenkin sisältököyhempää elämää eikä moraalilleni soveliastakaan.
        Työllistänyt olen aikoinaan toistakymmentä työntekijää pidemmänkin aikaa ja ajoittain muutamia, aina tilanteen mukaan. Koskaan en ole työntekijöitäni kusettanut, ne lähtevät kävelemään sellaisesta, eikä niitä hyviä ihan joka oksalla kasva. Samoin en asiakkaitanikaan ole kusettanut. Heiltähän se raha tulee. Asiakkaita kusettamalla menettää nopeasti maineensa eikä sitä muutamassa vuodessa ennallisteta jos ollenkaan. Ja kyllä tuo verottajakin on saanut aivan kaiken haluamansa, niin yritystoiminnastani kuin yksityisestikin, jokaisesta tienaamastani eurosta, aina viimeistään eräpäivänä maksettuna. Tuo veroasiakin on niin helppoa kun sen heti alusta itselleen sisäistää eikä yritä elellä yli varojensa verottajalle kuuluvilla rahoilla. Näin ollen olen sinunkin kädellesi sopivaa taskua täyttänyt oikein hyvin, jotta sinulla olisi elämä helpompaa.
        Anteeksi muille palstalaisille, että tämä vuodatus menee pahasti topicin vierestä, purjehduspalstahan tämä on, mutta alkoi sen verran sapettamaan tuollainen ajattelu ja syyttely.
        Koska nykyään toimin yksinyrittäjänä jo viidettä vuotta ja heidät ilmeisesti rehellisinä ihmisinä hyväksyt, niin moikkaillaan 10-14 kun väylillä, tai niiden ulkopuolella, purjehditaan.
        Minun osalta tämä on käsitelty.
        Hyvää alkavaa purjehduskautta!

        Sinut varmaan tunnistaa tuolla väylillä sädekehästä?

        Mutta aiheeseen: aloituksessa mainitun poistuminen veneilyalalta olisi alalle pelkkää plussaa.


    • liikemiesilmanomaatuntoa

      Hyvä idea tämä toisesta konkurssista liiketoimintakieltoon. Auttaa mukavasti meikäläisiä kun pipertäjät ei pääse uudestaan starttaamaan. Lisäksi auttaa kilpailutilannetta huimasti kun uudet tollot ei uskallakkaan perustaa edes sitä ensimmäistä yritystä.

    • Puu1

      Itseasiassa nykyään raha kasvaa puussa.

      Pankit lainaavat kupla-rahaa ja keskuspankit ostavat kupla-papereita ettei maailma menisi konkkaan.

      Minulle kans !!

    • Sw271

      Olen sanonut tämän aiemmin ja sanon taas: Nautikarlssonin kanssa toimimisesta vain hyviä kokemuksia. Ostin aikanaan käytetyn purjeveneen ko. liikkeestä, jota itse huolsimme Pansiossa. Lefa ja Pavel olivat ystävällisiä ja kaikki sujui sovitusti, he hoitivat veneen laskun ja maston pystytyksen sovitun mukaan. Veneen vetolaitteeseen tuli kesällä vettä öljyn sekaan, mikä korjattiin myyjän virhevastuun mukaan Helsingissä Topboatilla. Ilman mitään ongelmia. Ei siis mitään pahaa sanottavaa kyseisen firman toiminnasta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe