Toyota kestää

Tero.san

Taas näin aidon esimerkin Toyotan kestävyydestä kun kaveri vaihtoi renkaita. Vuoden 2004 Corolla 1,6 VVTi, mittarissa 420 tkm. Kiilteli kevätauringossa virheettömän näköisenä. Omistaja sanoi vaihtaneensa vain jarruosia arviolta kolme kertaa normaalien huoltojen lisäksi.

82

1929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kumminkaimankaveri

      Joo ja koska sun kaverin Tohjo on päällisin puolin siisti niin eihän ne kestotesteissa todetut ruostumiset ole totta.

      • Meidän_pihassa

        on noin 10-vuotias bensa-Golf jolla ei ole ajettu kuin reilu 100 tuhatta mutta siitä on maali korkannut jo takaluukusta avauskahvan ympäriltä, toisesta takalokarin kaaresta ja molempien etulokasuojien alareunasta lokarin kaaren ja etuoven alareunan väliltä. Olen joskus neuvonut että nuo kannattaisi laitattaa kuntoon mutta omistaja sanoi ettei kannata kun autoa ei saa menemään mihinkään millään järkevällä hinnalla edes vaihdossa joten ajelee sillä niin kauan kuin selviää kohtuuhintaisilla katsastusremonteilla. Ei kahden tonnin autoon kannata toista kahta tonnia enää panostaa.


      • Tero.san

        420 tkm kestotesti on aika paljon kattavampi kuin reilun vuoden testi max 60tkm ns autolehden tekemänä. Mutta tuo Corolla lienee made in Japan.


      • Anonyymi

        Mutta kaverin TSI auto kesti moottoriltaan 40tkm ja poks. Eli kaikki vag autot on romuja. Tutulla on liki 500tkm ajettu corolla ja kiiltää eikä ole ruosteessa. Ei voi ihan yleistää joka autoa. toyota ruostuu helpolla on kyllä totta muttei kaikki. Volvo v70 on hyvä auto.


    • herkkähipiäisiä

      Terpska ottaa aina volkkarin puheeksi jos vähänkin joku on erimieltä vessanpytynkansilogosta.

    • japsi

      Hajosiko tojotasi?

    • kestää.mitä.kestää

      Kysyitkö kuluttaako öljyä ja onko jakoketjua koskaan vaihdettu?

    • japsiksihyvämuutenei

      Niin kyllähän tuo Tojotalle on kova saavutus. Ei yleensä pääse paljon yli 200 tkm ennen paalia. Fordeja, Mersuja, Volvoja, Volkkareita ja Bemareita on noilla kilometreillä vielä paljon jäljellä.

      • Tero.san

        Juu, ei ole vaihdettu ketjua eikä kuluta öljyä yhtään. Hänen naapurillaan on kuulemma Avensis, jolla ajettu jo 475tkm ilman em remontteja.
        Toyota kestää aikaa ja kilometrejä. m.o.t.


      • kaikki_ei_kestä
        Tero.san kirjoitti:

        Juu, ei ole vaihdettu ketjua eikä kuluta öljyä yhtään. Hänen naapurillaan on kuulemma Avensis, jolla ajettu jo 475tkm ilman em remontteja.
        Toyota kestää aikaa ja kilometrejä. m.o.t.

        Minun avensiksesta loppui kori. Oviin liimatut listat alkoivat irtoilla ja sieltä alta kun tutkittiin tarkemmin, niin ruostetta löytyi, paljastui että itseasiassa se oli jo edennyt pellin läpi toiselle puolelle, oven sisään. Huolestuin ja sitten aloin etsiä ruosteita vähän tarkemmin. Paljastui että ovien alareunojen kittisaumat olivat pettäneet ja ruostetta koko matkalla. No näistä pikkujutuista noveroxilla ja kilikalimaalilla selvisi. Tottakai edellytti vähän harrastusta, mutta ei tuollaista vanhaa autoa enää kannatta mihinkään spesialistille viedä.
        Seuraavaksi löytyi ruostetta kynnyskoteloista, joista oli kulunut pintamaali mekaanisen rasituksen takia, hylky tuli katsastuksesta. Hitsaamalla saatiin se kuntoon, viimeinen niitti oli kun avasin paksin ja katselin maton alle. Sinne oli jostain päässyt kosteutta, ja lattia mätä. Loppui mielenkiinto hitsata, kun se olisi edellyttänyt niin paljon purkamista. Samoihin aikoihin paikallinen romumetallin kerääjä ilmoitteli, että jos omin voimin ajaa auton pihaan, niin he maksavat siitä rahaa. Tartuin tähän ja sinne se meni, muitten autojen jatkoksi. Mittariin ehti tulla 305 tkm.
        Nykyisessä korealaisessa autossa ei ole ollut oikeastaan mitään, vielä. Ymmärrän tottakai, että ei näistä kulkineista mikään ole ikuinen, enkä sitä enää odotakaan. Tähän asti kuitenkin kori ja ovet ovat hyvässä tikissä, eikä moottorikaan syö ölppää. Huhuja olen kuullut että jakoketju saattaa pettää ennen aikojaan, mutta se ei ole vielä oireillut mitenkään.


      • Kassataatuhatta
        Tero.san kirjoitti:

        Juu, ei ole vaihdettu ketjua eikä kuluta öljyä yhtään. Hänen naapurillaan on kuulemma Avensis, jolla ajettu jo 475tkm ilman em remontteja.
        Toyota kestää aikaa ja kilometrejä. m.o.t.

        Tojo poistuu yleensä noin parisadan tuhannen kohdalla paaliin, faktaa. Kiva jos jonkun kaverilla jossain on tätä vanhempi yksilö, tottakai niitä on sitten taas vastaavasti alta kahdensadan tuhannen paalattuja. Kestotestin perusteella helppo uskoa.


      • jjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

        mä ajoin carinalla vm.-97 450tkm jakoremmiä vaihdettu koskaan.Nuoret o ajelee sillä viäkin.


      • Anonyymi
        Kassataatuhatta kirjoitti:

        Tojo poistuu yleensä noin parisadan tuhannen kohdalla paaliin, faktaa. Kiva jos jonkun kaverilla jossain on tätä vanhempi yksilö, tottakai niitä on sitten taas vastaavasti alta kahdensadan tuhannen paalattuja. Kestotestin perusteella helppo uskoa.

        Ne alle 200tkm autot on mennyt Afrikkaan. Afrikkaan menee tuhansia Toyotia vuosittain Suomesta.Mikään muu merkki ei sinne kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne alle 200tkm autot on mennyt Afrikkaan. Afrikkaan menee tuhansia Toyotia vuosittain Suomesta.Mikään muu merkki ei sinne kelpaa.

        Tullin tilastojen mukaan vain 200-300 tojoa viedään Afrikkaan vuosittain ja niistäkin suurin osa Hiaceja ja Hiluxeja. 2000-luvun henkilöautot ei kelpaa sinne. Liian monimutkaisia hottentoteille pitää niitä kunnossa.


    • kenojapski

      Kaikkihan ne vinosilmien tekeleet kestää mutta kuka piru niillä oikeasti haluaa niin pitkään ajaa.

    • onNeMielikuvitusRollat

      Juu, munkin naapurilla on seitsemän Corollaa ja kaikilla on ajettu 7 miljoonaa kilsaa ilman mitään remonttia.

    • Katonalus

      Toyotan ulkomaan kaupan alkuaikoina valtion tarkastajat tutkivat jokaisen auton erikseen ja sikäläinen "supo" oli tarkka ja sillä oli valtuudet estää viallisen auton laivaus.

      Suomen sisäinen tiedustelu nykyaikana varmaan valvoo nettimatojen avulla, että rakennusten ilmanvaihtoa ja lämmitystä ei säädetä liian alas yön ajaksi ja viikonlopuksi. Autot kun voisivat alkaa homehtumaan. Gyberpulsseilla katsotaan onko kosteus nousussa pahvisen tasakaton rakenteissa.
      Mutta paljon on rakennuksia kosteana, Kätilöopistokin. Gyberhyökkäykset rakennusvaiheissa ovat aiheuttaneet häiriöitä prosessiin ja on materiaalien kostumista ja valuja kosteaan maahan.
      Tästä seuraa valtavat kustannukset ja terveyshaitat eikä rahaa riitä autojen ostamiseen.
      Paljon laajempia tiedusteluvaltuuksia tarvitaan.

    • toiota-toyota

      Vuoden 2004 Corolla onkin se viimeinen vähävikainen , uudemmat on näitä Euro-autoja 200 tuhatta ja paaliin.

    • Itsensäkusettajat

      Kestävyyden tarkastelu yhden autoyksilön kautta on hölmölöisen hommaa. Mitä isomman otoksen autoja ottaa, sitä paremman kuvan asiasta saa. Senhän sanoo jo maalaisjärkikin. Tuorein katsastustilasto perustuu 700.000 suomalaisen auton otantaan ja se kertoo selkeästi kaksi asiaa.
      Vain neljä tojotaa kymmenestä saavuttaa koskaan 200.000 km paalun.
      Tojotat poistuvat liikenteestä kaikkien autonjen keskiarvoa pienemmillä kilometreillä.

      Kaikki järkevät ihmiset tekevät tuosta päätelmän että toyota kestää ajoa vähemmän kuin autot keskimäärin. Terojen mielestä taulukon keskiarvon alaouolelle sijoittunut auto onkin kestävin. Vaikeaa ymmärtää miten itsrään pystyy huijaamaan noin pahasti ja vuodesta toiseen.

      • töissäAasiassa

        Toyota kestää ihan hyvin jos sillä ei juurikaan ajeta ja kenen perse ja hermot sellaisella kestäisi ajaa suuria kilometrejä?
        Tuolla Aasian puolella suurkaupungeissa on ja oli paljon Corollaa takseina ja lähes jokaisessa missä olen ollut kyydissä, oli iskarit ja jouset loppu. Ainoa asia mikä niissä toimii on jääkaappikylmä ilmastointi jota ei ilmeisesti saa säädettyä järkeviin lämpötiloihin.


      • Tero.katsastaa

        Tuostapa sopii lukutaitoisen lueskella mikä auto kestää aikaa kilometrejä. Toyotat ovat siellä kärkipäässä, vaikka ovat keskimäärin vanhempia kuin kansanvaunut, joiden hylkäysprosentti on lähes kaksinkertainen.
        Ja kansanvaunujen viat ovat kalliita korjata, alusta, jarrut, obd-testi jne.
        http://www.hs.fi/autot/art-2000005058925.html


      • siitäpuhemistäpuute
        Tero.katsastaa kirjoitti:

        Tuostapa sopii lukutaitoisen lueskella mikä auto kestää aikaa kilometrejä. Toyotat ovat siellä kärkipäässä, vaikka ovat keskimäärin vanhempia kuin kansanvaunut, joiden hylkäysprosentti on lähes kaksinkertainen.
        Ja kansanvaunujen viat ovat kalliita korjata, alusta, jarrut, obd-testi jne.
        http://www.hs.fi/autot/art-2000005058925.html

        "vaikka ovat keskimäärin vanhempia kuin kansanvaunut"

        Mistä te mielenterveyspotilaat revitte aina tuon "kansanauton" verrokiksi?


      • Totuus.esiinn

        Hylkäys katsastuksessa kertoo enemmän omistajan huolimattomuudesta kuin auton kestävyydestä. Kestävyydestä kertoo enemmän tilasto joka kertoo missä kohtaa autoa ei tuoda enää katsastukseen vaan se poistetan liikenteestä.
        Tässä tilastossa Toyota on keskiarvon alapuolella. Keskimääräistä heikompi auto.


      • Tero.katsastaa
        Totuus.esiinn kirjoitti:

        Hylkäys katsastuksessa kertoo enemmän omistajan huolimattomuudesta kuin auton kestävyydestä. Kestävyydestä kertoo enemmän tilasto joka kertoo missä kohtaa autoa ei tuoda enää katsastukseen vaan se poistetan liikenteestä.
        Tässä tilastossa Toyota on keskiarvon alapuolella. Keskimääräistä heikompi auto.

        Tavallinen autonomistaja ei tiedä auton tekniikasta juuri mitään eikä katsastuksen hylkypäätös ole huolimattomuutta kuin ehkä renkaiden ja valojen osalta. Alustan ja jarrujen ongelmat ovat huollon ratkaistava, samoin moottorin ohjausjärjestelmävioista johtuvat päästöt.
        Tuosta em linkistä nähtävissä olevasta tilastosta on helposti luettavissa, että mitä vanhemmat autot sen parempi on Toyotien sijoitus. Suuri osa verrokeista on jo paalissa tai lepikossa heinää kasvamassa. Mukana vain uutena paljon kalliimmat ja suuremmat autot.
        Eli Toyota kestää aikaa ja kilometrejä!


      • Tohjohajoaaaaaa
        Totuus.esiinn kirjoitti:

        Hylkäys katsastuksessa kertoo enemmän omistajan huolimattomuudesta kuin auton kestävyydestä. Kestävyydestä kertoo enemmän tilasto joka kertoo missä kohtaa autoa ei tuoda enää katsastukseen vaan se poistetan liikenteestä.
        Tässä tilastossa Toyota on keskiarvon alapuolella. Keskimääräistä heikompi auto.

        Hylsy katsastuksesta tulee helpommin jos autoa ei tarvitse huoltaa kaksi kertaa vuodessa. Toyotasta on lyhyt huoltoväli.

        Nuo katsastustilastoa.at kiinnostaa muutenkin vähemmän kuin vaikkapa ruoste tai kannen tiivisteen kesto.


      • h.anuri
        Tero.katsastaa kirjoitti:

        Tuostapa sopii lukutaitoisen lueskella mikä auto kestää aikaa kilometrejä. Toyotat ovat siellä kärkipäässä, vaikka ovat keskimäärin vanhempia kuin kansanvaunut, joiden hylkäysprosentti on lähes kaksinkertainen.
        Ja kansanvaunujen viat ovat kalliita korjata, alusta, jarrut, obd-testi jne.
        http://www.hs.fi/autot/art-2000005058925.html

        Taas vetodaan tilastoon, josta ei näemmä ymmärretä edes perusasioita. "Tilastoa lukiessa on hyvä ottaa huomioon, että tilasto ei sisällä katsastettujen autojen mittarilukematietoja. Näin automallien hylkäysprosentit eivät ole suoraan vertailukelpoisia." Lukutaitoisen on hyvä lueskella, että kilometrit eivät ole mukana tilastossa. Tero sais myös katsastaa tilastomatematiikan perusteet? Taitaisi tulla hylkäys.


    • TeronHuollotJuu

      Näitä "aitoja" tapauksiahan riittää kunhan aito umpiuskovainen Tero pääsee näppiksen äärelle ja mielikuvitus alkaa laukkaamaan.

    • avataan.tilastoja

      A-katsastuksen vikatilaston 2015 mukaan 10 vuotiailla Corolloilla oli ajettu keskimäärin 159 tkm ja Golfeilla 168 tkm. Vastaavat luvut 13 vuotiailla olivat C 197 tkm ja G 220 tkm eli vanhalla Corolla ajetaan 3 vuodessa keskimäärin 28 tkm ja Golfilla vielä 52 tkm. Iso ero vai mitä?

      • Tero.katsastaa

        Mielenkiintoinen tapa tulkita tilastoja tuokin. Noitten vuotiainen autojen vuotuinen kilometrimäärän ero onkin vain vajaa 1000km/vuosi, mutta Golfin hylkäysprosentti lähes kaksinkertainen. 13 -vuotiaissa hylkäysprosentti kasvaa huomattavasti ollen Corollalla 11,9 ja Golfilla 26,9.
        Toyota kestää aikaa ja kilometrejä!


      • avataan.tilastoja
        Tero.katsastaa kirjoitti:

        Mielenkiintoinen tapa tulkita tilastoja tuokin. Noitten vuotiainen autojen vuotuinen kilometrimäärän ero onkin vain vajaa 1000km/vuosi, mutta Golfin hylkäysprosentti lähes kaksinkertainen. 13 -vuotiaissa hylkäysprosentti kasvaa huomattavasti ollen Corollalla 11,9 ja Golfilla 26,9.
        Toyota kestää aikaa ja kilometrejä!

        Montako kertaa 13 vuotias Corolla on käynyt huollossa ja montako kertaa Golf? Samanlaisia vikoja eli jarrut ja pakokaasupäästöt. Taitaa käyttäjäkunnassakin olla iso ero jo iästä alkaen.


      • Tero.katsastaa
        avataan.tilastoja kirjoitti:

        Montako kertaa 13 vuotias Corolla on käynyt huollossa ja montako kertaa Golf? Samanlaisia vikoja eli jarrut ja pakokaasupäästöt. Taitaa käyttäjäkunnassakin olla iso ero jo iästä alkaen.

        Viisas autonomistaja huollattaa autonsa kerran vuodessa ja tilastot osoittavat, ettei Toyotissa ole huoltojen välillä ilmeneviä vikoja.
        Nuoremmissa (alle 6v) Toyotissa ei ole mitään epidemian luonteista hylkäyssyytä, mutta Golfissa on melkein poikkeuksetta ajoturvallisuuteen liittyviä vikoja alustassa, jarruissa ja renkaissa, joista viimeinen on kyllä katsastukseen viejän hölmöyttä.
        Siitä voisi päätellä myös sen, että kansanvaunuilla ajavat ovat keskimääräistä tyhmempiä ja ymmärtävät vähiten liikenneturvallisuuden päälle.


      • miksei.niillä.ajeta

        Ainoa kestävyydestä kertova katsastustilasto on se joka kertoo missä kohtaa auto ei enää tule katsastukseen ollenkaan. Kuten yllä on todettu, hylyt tulevat kuluneista renkaista ja auton huoltamattomuudesta.
        Huvittaa etttä tojo-terot puhuvat tosissaan kuinka tojolla ajaa huoletta satoja tuhansia kun totuus on se että kymmenestä tojosta vain neljä pääsee edes 200.000km. Jos tojo on niin kestävä auto eikä niissä olemitään huolia niin miksi niisträ valtaosa otetaan pois liikenteestä jo ennen 200.000 km;n täyttymistä? Ei kai kukaan poista toimivaa autoa liikenteestä?
        Ja tojoa pidemmälle pääsee esimerkiksi Seatilla, Mitsulla ja Volsulla. Aika erikoista jos kestävin auto poistetaan kilvistä ennen muita.

        http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_au.jpg


      • Tero.katsastaa
        miksei.niillä.ajeta kirjoitti:

        Ainoa kestävyydestä kertova katsastustilasto on se joka kertoo missä kohtaa auto ei enää tule katsastukseen ollenkaan. Kuten yllä on todettu, hylyt tulevat kuluneista renkaista ja auton huoltamattomuudesta.
        Huvittaa etttä tojo-terot puhuvat tosissaan kuinka tojolla ajaa huoletta satoja tuhansia kun totuus on se että kymmenestä tojosta vain neljä pääsee edes 200.000km. Jos tojo on niin kestävä auto eikä niissä olemitään huolia niin miksi niisträ valtaosa otetaan pois liikenteestä jo ennen 200.000 km;n täyttymistä? Ei kai kukaan poista toimivaa autoa liikenteestä?
        Ja tojoa pidemmälle pääsee esimerkiksi Seatilla, Mitsulla ja Volsulla. Aika erikoista jos kestävin auto poistetaan kilvistä ennen muita.

        http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_au.jpg

        Kyllä trollin halu on kova tulkita tilastoja omalla tavallaan. 300tkm kohdalla kansanvaunulla ja Toyotalla on täsmälleen sama prosentin osa autoja liikenteessä ja myös 600 tkm kohdalla, jossa ei ole yhtään Seatia. Ainoastaan Mersuja ja Volvoja on siinä kohtaa liikenteessä suhteellisesti enemmän, mutta kappalemäärät ovat vaatimattomia.
        Toyota kestää aikaa ja kilometrejä eikä alustassa ja ohjauksessa ole vikoja. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan länkyttäjä-Lassen seuraava tilastotulkintayritystä vaihtoehtofaktan esitykseen.


      • paalin.vaan

        Tero löysi taulukosta kaksi mittapistettä jossa Toyota pääsi tasoihin Volsun kanssa. Tosi hyvä suoritus. Bravo.
        Länkyttäjä-Lassen ei tarvitse sanoa mitään muuta kuin että Toyota on joka mittapisteessä kaikkien autojen keskiarvon alapuolella. tojo lähtee liikenteestä paalaamoon tai Afrikkaan ennen kuin muut.


      • Miksikö_otetaan
        miksei.niillä.ajeta kirjoitti:

        Ainoa kestävyydestä kertova katsastustilasto on se joka kertoo missä kohtaa auto ei enää tule katsastukseen ollenkaan. Kuten yllä on todettu, hylyt tulevat kuluneista renkaista ja auton huoltamattomuudesta.
        Huvittaa etttä tojo-terot puhuvat tosissaan kuinka tojolla ajaa huoletta satoja tuhansia kun totuus on se että kymmenestä tojosta vain neljä pääsee edes 200.000km. Jos tojo on niin kestävä auto eikä niissä olemitään huolia niin miksi niisträ valtaosa otetaan pois liikenteestä jo ennen 200.000 km;n täyttymistä? Ei kai kukaan poista toimivaa autoa liikenteestä?
        Ja tojoa pidemmälle pääsee esimerkiksi Seatilla, Mitsulla ja Volsulla. Aika erikoista jos kestävin auto poistetaan kilvistä ennen muita.

        http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_au.jpg

        pois liikenteestä? No siksi että Toyota lähtee vanhana Afrikkaan, Volkkari purkaamoon. Tämä tuntuu olevan Toyota-palstan trollipojulle ylivoimainen asia ymmärtää. Etsiikö Afrikan tumma poika Suomesta Volkkareita? Ei etsi mikäli kyseessä ei ole -94 vanhempi auto. Silloin Volkkarit olivat vielä järkevästi tehtyjä pre-Lopez-malleja. Noiden vuosien jälkeen laatu romahti säästöjen takia eikä ole palautunut vieläkään. Tuskin edes ehtiikään enää "konsernitilanteesta" johtuen.


      • ihanitsekökeksit
        Miksikö_otetaan kirjoitti:

        pois liikenteestä? No siksi että Toyota lähtee vanhana Afrikkaan, Volkkari purkaamoon. Tämä tuntuu olevan Toyota-palstan trollipojulle ylivoimainen asia ymmärtää. Etsiikö Afrikan tumma poika Suomesta Volkkareita? Ei etsi mikäli kyseessä ei ole -94 vanhempi auto. Silloin Volkkarit olivat vielä järkevästi tehtyjä pre-Lopez-malleja. Noiden vuosien jälkeen laatu romahti säästöjen takia eikä ole palautunut vieläkään. Tuskin edes ehtiikään enää "konsernitilanteesta" johtuen.

        Sehän vaan kertoo sen että tohjo ei kelpaa purkaamoon tai varaosiksi sen takia ne viedään mätänemään afrikkaan kun muut autot sulatetaan uusien autojen varaosiksi. On se terppa viisas :D


      • ajan.eurooppalaisella

        Aika sama vaikka ne vietäiiin kuuhun. Suomen liikenteeseen kelpaamattomia paskoja joka tapauksessa.
        Ei kyllä houkuttaisi olla tumman Afrikan autojen sisäänajaja. Se homma jääköön muille.


    • HOLISTI75.1

      kyllä vaan Toyota kestää aikaa ja kilometrejä. onhan lukemattomia 80 luvun corolliakin joilla ajettu jo yli miljoona kilsaa samalla tekniikalla ja terveitä ovat koriltaankin. eri asia se on vw konsernin söttöset. taitaa mennä suurin osa paalaukseen jo alta 50tkm ajettuna alle 3 vuotiaina. kestoikä tulee vastaan niin ei kannata tuhansien eurojen remontteja tehdä. onhan esim skoda octacvia huonolaatuisin auto 2016 ja vw toiseksi huonoin. vikaa siis on ja PALJON!!!!

      • enolenolenolenol

        80-90 luvun Tojot vielä olikin sitä todellista laatua jolloin tiesi että kun huollot tekee niin muuta ei tulekaan. Toisin on nykyään.


      • Anonyymi
        enolenolenolenol kirjoitti:

        80-90 luvun Tojot vielä olikin sitä todellista laatua jolloin tiesi että kun huollot tekee niin muuta ei tulekaan. Toisin on nykyään.

        Toyotat ovat edelleen kiistatta kestävämpiä kuin muut. Jopa mersu on paljon heikompi kuin Toyota. Toyotalle puolimiljoonaa kilometriä on vain sisäänajo ei sen enempää. Ne ovat lähes ruostumattomia, siksi niitä viedään tuhansia vuodessa Afrikkaan. Afrikassa niille alkaa toinen elämä. Siinä vähän yli kolmekymmentä vuotiaina yli miljoona kilometriä ajettuina päätyy romuksi.


    • arvostanterveyttä

      Mutta kuka tahtoo ehdoin tahdoin ajaa toyotalla, jos voi samalla rahalla saada modernilla tekniikalla varustetun oikean auton, jolla on vielä kiva ajaa? En itse ainakaan ole valmis mielenterveyttäni uhraamaan tojotismin alttarille. Täältä taisi jo yksi lähteä pakkohoitoon. Trolleja joka kulma täynnä, ja paranoidinen skitsofrenia. Uhkasi antaa kaikille selkään käyttäen välineenä internettiä! Netillä minua ei olekaan vielä koskaan lyötykään.

      • tojovieterveyden

        Joo muistan saman surkuhupaisan ja kiukkuisen tojofanaatikon :D Sanoit yhdenkin väärän sanan tohjosta niin uhkaili tulla netin kautta kotiovelle vetämään turpaan sun muuta. Toisaalta sillä oli vähän samanoloinen skitsomaisen kipeä käytös kuin sillä avohoitopotilaalla joka lässyttää päivästä toiseen täällä trollipojuista yh-äipästä ja helkama raisusta. Kuinka ne sakeimmat mielenvikaisista on aina tojopiiristä?


      • Tero.tilastoi

        Tuolla aiemmin linkitetystä sen näkee, että noin 25 000 ihmistä on valinnut mieluummin autokseen Toyotan kuin kansanvaunun ennen vuotta 2014 ja niitä on liikenteessä yli 300 tkm ajettuina vielä melkein 3500 enemmän. Mainittua vuotta nuorempia autoja ei vielä katsastettu, joten ne eivät näy muualla kuin Falckin hinaustilastoissa, joissa kansanvaunut ovat korkealla prosentilla Toyotan ollessa vähiten hinattujen joukossa.
        Toyota kestää aikaa ja kilomterejä ja omistajien mielenterveys säilyy kun ei ole taloudellisia murheita odotettavissa isojen korjaamolaskujen takia.


      • vain.saludon.hakuun

        Siihen 300.000 kilometriin se Toyota matka sitten päättyykin. Kun matkaa jatketaan eteenpäin niin Tojo hyytyy pahasti. Puolen miljoonana kohdalla Totoja on enää tien päällä 2300 kpl . Volsuja melkein neljätuhatta.

        http://www.hs.fi/autot/art-2000002883294.html

        Tojo elää vaarien käsissä vanhaksi, mutta kilometrejä se ei kestä. Paljon ajaville Tojo ei ole vaihtoehto.


      • tojohorjuttaamielenterv
        Tero.tilastoi kirjoitti:

        Tuolla aiemmin linkitetystä sen näkee, että noin 25 000 ihmistä on valinnut mieluummin autokseen Toyotan kuin kansanvaunun ennen vuotta 2014 ja niitä on liikenteessä yli 300 tkm ajettuina vielä melkein 3500 enemmän. Mainittua vuotta nuorempia autoja ei vielä katsastettu, joten ne eivät näy muualla kuin Falckin hinaustilastoissa, joissa kansanvaunut ovat korkealla prosentilla Toyotan ollessa vähiten hinattujen joukossa.
        Toyota kestää aikaa ja kilomterejä ja omistajien mielenterveys säilyy kun ei ole taloudellisia murheita odotettavissa isojen korjaamolaskujen takia.

        Kuka täällä nyt on taas puhunut kansanvaunuista yhtään mitään? Kyllähän sen tojouskovaisen mielenterveys horjuu näkee jo volkkareita jokapaikassa ja kun pitää jatkuvasti tuoda sitä tohjon "paremmuutta" esille.


    • CarinaE.se.paras

      "Tuolla aiemmin linkitetystä sen näkee, että noin 25 000 ihmistä on valinnut mieluummin autokseen Toyotan kuin kansanvaunun ennen vuotta 2014 "

      Tojo on nimenomaan auto jolla on takanaan loistava tulevaisuus. Viimeiset vuodet VW:tä on ostettu reilusti kaksinkertainen määrä tojoon nähden. Tojo teki joskus aikoja sitten kilpailukykyisiä autoja, mutta siitä on jo aikaa.

      • Tero.muistuttaa

        Noissa linkin tilastoissa ei ole yhtään Carinaa. Kaikki ovat tämän vuosisadan autoja.


    • Toyota.never

      Kestäköön vaikka 2 miljoonaa kilometriä, niin minä en Tojoa osta. Tämän palstan Tojohönö saa kaikki järkevät ihmiset pysymään kaukana Tojoista, onneksi. Ei kukaan halua samaistua tuohon seinähulluun.

      • enhaluasamaistua

        Joo en minäkään halua. Tero nyt ei itsekään aja tojollaan kuin korkeintaa 100000km noin 10vuoden sisällä että kyllähän se tojo kestää juu. Kyllähän se jotain valonarkaa myös paljastaa automerkistä jos sitä pitää puolustaa niinkin kiihkoillen että mitään kritiikkiä ei sallita ja siitä otetaan heti nokkiinsa myös niinkin pitkälle että turvaudutaan mm. nettiuhkailuun. Mahdollista vain tojopalstalla ja sen sekopää fanaatikoilla.


    • opiammattitojolla

      Meillä Pohjois-Karjalassa ei osteta uusia tojoja. Olemme panostaneet kyläyhteisöjen yhteisiin Mig- hitsauslaitteeisiin ja ostaneet erilaisiin tojotiin sopivia korjausoppaita. Näin tojota kestää usean vuoden verran, kunnes kaikkien tojotat hitsaillaan kasaan ja lainataan naapurista osia, kunnes yksi kulkuväline on enää muutaman vuoden päästä liikenteessä ja sekin kylän yhteisessä käytössä museotaksina, Vuonna 2010 valmistettu auto. Tojo kestää hitsaamista ja ruosteenhitsausammattilaisia on joka kylässä.

    • kdäapinsgsr

      Täällä taas aloittajaa uudempi Corolla taas korjaamolla, pääsi tällä kertaa sentään omin avuin perille ettei tarvinnut hinurilla viedä kuten monesti aiemmin. Taitaa olla sama jos ostaa vaikka Opelin tänä päivänä, Toyotan luotettavuus kun ei ole enää sitä mitä se oli 10-20 vuotta sitten. Sähkövitkuttimet ne sotkee ja osat kun tulee mistä sattuu niin se on siinä, tuurilla joku voi osata korjata tai sitten ei.

      nim. kokemusta on.

    • Peräkylän_Arska

      Toyotan kestävyys ei tarvitse tilastoja tuekseen, siihen riittää satojen tuhansien tyytyväisten käyttäjien kokemus. Suomi on täynnä näitä kokemusasiantuntijoita ja he kyllä tietävät Toyotan vahvuudet.
      Toyota tarjoaa parhaimman vastineen rahalle, maailman suurin on laittanut laadun ykköstavoitteeksi, mutta muistakaan ominaisuuksissa ei ole tingitty, kiitos lähes rajattomien resurssien. Esimerkiksi ajettavuus on hiottu yleishyväksi ja mukavuuteen on panostettu kilpailijoita enemmän.
      Tärkeintä on kuitenkin se mielenrauha, minkä Toyotan omistaminen tuo autoiluun. On todella rauhoittavaa tietää, että pelkät määräaikaishuollot riittävät suuriin ajomääriin saakka ja että auto hyväksytään kiittäen katsastuksessa, vielä silloinkin kun sen ikä lähentelee 20 vuotta.

      • puhe.mistä.puute

        Totuus on kuitenkin se että tojotistit ovat ainoa joka hokee täällä mielenrauha-mantraansa joka päivä. Mitä mielnrauhaa se sellainen on? Katsastustilastojen mukaan selkeästi kestävämåmpien Volvojen Mersujen ja Audien kuskit ovat ne oikeasti mielenrauhaa nauttiva kansanryhmä ja sen näkee siitä ettei heidän tarvitse toitottaa autonsa kestävyyttä päivittäin täällä. Ei tarvitse ajatella koko kestävyysasiaa ollenkaan. Terot sen sijaan pyörittelevät tätä asiaa koko ajan mielessään jopa niin paljon että joutuvat avautumaan siitä päivittäin julkisesti. Ei näytä mielenrauhalta.


      • Tero.ajelee
        puhe.mistä.puute kirjoitti:

        Totuus on kuitenkin se että tojotistit ovat ainoa joka hokee täällä mielenrauha-mantraansa joka päivä. Mitä mielnrauhaa se sellainen on? Katsastustilastojen mukaan selkeästi kestävämåmpien Volvojen Mersujen ja Audien kuskit ovat ne oikeasti mielenrauhaa nauttiva kansanryhmä ja sen näkee siitä ettei heidän tarvitse toitottaa autonsa kestävyyttä päivittäin täällä. Ei tarvitse ajatella koko kestävyysasiaa ollenkaan. Terot sen sijaan pyörittelevät tätä asiaa koko ajan mielessään jopa niin paljon että joutuvat avautumaan siitä päivittäin julkisesti. Ei näytä mielenrauhalta.

        Näyttää siltä, että tämä keskustelu on enemmänkin muutaman Toyota palstan trollin täysin perättömien väitteiden alasampumista.
        Vähän oudolta vaikuttaa, että muka tervejärkinen aloittaa päivästä toiseen jonkun automerkin perusteettoman moittiminen ja omistajien kollektiivisen nimittelyn.
        Samanalaista ilmiötä näyttää esiintyvän myös Skoda-palstalla.
        Toyotan kannattajat haluavat puolustautua ampumalla alas typerät väitteet ja naurettavat tilastovertailut. Toyotan vertaaminen Mersuihin ja Volvoihin kilometrimäärissä ei näytä totuutta, koska Toyotalal on paljon bensiinikäyttöisiä ja nuo muut mukaanlukien VW Passat ovat pääasiassa pitkänmatkan dieseleitä. Sellaista ajoa auto kestää moninkertaisesti verrattuna pätkäliikenteeseen.


      • terojentuskat
        Tero.ajelee kirjoitti:

        Näyttää siltä, että tämä keskustelu on enemmänkin muutaman Toyota palstan trollin täysin perättömien väitteiden alasampumista.
        Vähän oudolta vaikuttaa, että muka tervejärkinen aloittaa päivästä toiseen jonkun automerkin perusteettoman moittiminen ja omistajien kollektiivisen nimittelyn.
        Samanalaista ilmiötä näyttää esiintyvän myös Skoda-palstalla.
        Toyotan kannattajat haluavat puolustautua ampumalla alas typerät väitteet ja naurettavat tilastovertailut. Toyotan vertaaminen Mersuihin ja Volvoihin kilometrimäärissä ei näytä totuutta, koska Toyotalal on paljon bensiinikäyttöisiä ja nuo muut mukaanlukien VW Passat ovat pääasiassa pitkänmatkan dieseleitä. Sellaista ajoa auto kestää moninkertaisesti verrattuna pätkäliikenteeseen.

        Jaa sekö ei vaikuta oudolta että muutama seinähullu ylistää täällä päivästä toiseen tojoa? Todellista mielenrauhaa joo.


      • Eilaatuanäkyvillä
        terojentuskat kirjoitti:

        Jaa sekö ei vaikuta oudolta että muutama seinähullu ylistää täällä päivästä toiseen tojoa? Todellista mielenrauhaa joo.

        No tämä nimenomaan vahvistaa omat havainnot siitä, että kysymyksessä ei ole todellakaan laatutuote. Mutta onhan se hyvä että köyhillekin on joku kulkine.


    • aitoja.esimerkkejä

      Nettiauton Corolla Versoja 2.2 D4D:
      -Moottori vaihdettu 220tkm kohdalla
      -Moottori uusittu mittarilukeman ollessa 177672 km joulukuussa 2008. Uusitulla moottorilla siis ajettu 285 000 km.
      -Moottorilla ajettu 95 tkm (nyt 290 tkm). Moottorivaihdosta Salon Passeliauton todistus.
      -vaihtokoneella ajettu 95 tkm (nyt 230 tkm)
      -moottori uusittu 172 tkm v 2013
      -uusi moottori vaihdettu joulukuussa 2011 jolloin mittarilukema 121345 km
      -Autoon on asennettu takuuseen tehdas uusi vaihtomoottori 120tkm kohdalla

      • Toyota_Avensis

        Toki Toyotan dieselinkin saa hajalle, mutta se on kuitenkin kestävin tämän hetken dieseleistä. lisäksi kori on myös kestävä. Tämän vuoksi Afrikkaan viedään suomesta tuhansia Toyotia vuodessa. Toyota poistuu vain Suomen liikenteestä, mutta jatkaa vielä pitkään matkaa Afrikassa.


    • ei.vaan.kestä

      " Toyotan vertaaminen Mersuihin ja Volvoihin kilometrimäärissä ei näytä totuutta, koska Toyotalal on paljon bensiinikäyttöisiä ja nuo muut mukaanlukien VW Passat ovat pääasiassa pitkänmatkan dieseleitä. Sellaista ajoa auto kestää moninkertaisesti verrattuna pätkäliikenteeseen."

      Unohdat taas sen tosiasian että katsastustilastot kertovat että Toyota ei ole ainoastaan lyhytikäisempi kuin Mersut ja Volvot vaan Toyota poistuu kilvistä nopemmin kuin kaikkien autojen keskiarvo on. Pidemmälle pääsee myös merkeillä jotka eivät ole ainoastaan pitkänmatkan dieseleitä.
      Ja sama asia toisinpäin. Miksi pitkänmatkan ajajat eivät ota autokseen Toyotan dieseleitä? Sellaisia on tarjolla mutta kauppaan jäävät. Kaikki meistä tietävät että syynä on nimenomaan surkea luotettavuus. Kun katsoo käytettyjä 2,2 D-4D autoja niin useassa niissä on vaihdettu kone.

      • Tero.vaan.ajelee

        Toyotia on liikenteessä prosentuaalisesti täsmälleen saman verran kuin Audeja, Bemareita ja Volkkareita vielä 600 tkm kohdalla A-katsastustilaston mukaan. Eli kappalemääräisesti tuhansia enemmän. Ja menevät useimmin läpi huomauksitta.
        Toyota kestää aikaa ja kilomterejä.
        Warrantywise listasi epäluotettavimmat autot ja kas siellä komeilivat juuri edellämainitut saksalaiset, Mersukin. Eli isolla rahalla saa sekundaa.


      • tojon.palvojat
        Tero.vaan.ajelee kirjoitti:

        Toyotia on liikenteessä prosentuaalisesti täsmälleen saman verran kuin Audeja, Bemareita ja Volkkareita vielä 600 tkm kohdalla A-katsastustilaston mukaan. Eli kappalemääräisesti tuhansia enemmän. Ja menevät useimmin läpi huomauksitta.
        Toyota kestää aikaa ja kilomterejä.
        Warrantywise listasi epäluotettavimmat autot ja kas siellä komeilivat juuri edellämainitut saksalaiset, Mersukin. Eli isolla rahalla saa sekundaa.

        Tero taas lukee tilastoja terolasit päässä ja löysi yhden kohdan jossa Toyota pääsi tasoihin tasokkaampien merkkien ksnssa. Se kohta on 600.000 km ja prosenttiluku 0,1 prosenttia. Yksi auto tuhannesta pääsee tuon matkan näistä kaikista merkeistä. Tosi oleellista tietoa, vai mitä tero?
        Ootte te niin huvittavaa sakkia, teroismi pitäisi rekisteröidä uskonnoksi.


      • Tero.laseitta
        tojon.palvojat kirjoitti:

        Tero taas lukee tilastoja terolasit päässä ja löysi yhden kohdan jossa Toyota pääsi tasoihin tasokkaampien merkkien ksnssa. Se kohta on 600.000 km ja prosenttiluku 0,1 prosenttia. Yksi auto tuhannesta pääsee tuon matkan näistä kaikista merkeistä. Tosi oleellista tietoa, vai mitä tero?
        Ootte te niin huvittavaa sakkia, teroismi pitäisi rekisteröidä uskonnoksi.

        Näyttää tulevan sama tulos laseilla tai ilman. Kappalemääräisesti yli 600 tkm ajettuja Toyotia on ylivoimaisesti eniten liikenteessä Suomessa.
        Toyota kestää aikaa ja kilometrejä!


      • paaliin.vaan

      • Tero.ajelee
        paaliin.vaan kirjoitti:

        Ja höpöhöpö taas

        jo 300.000km kohdalla tojo sakkaa rajusti ja puolenmiljoonan kohdalla volsujakin on liikenteessä melkein tuplasti enemmän kuin tojoja. Ei se määrä siitä enää kasva kun mennään eteenpäin.

        http://hs.mediadelivery.io/img/300/6caa949ca4f847adb709f890947154fd.png

        Toyo-trollilla on aina omat tulkintansa, mutta tässä linkissä on ihan Terolle mieleinen totuus: eli Toyota kestää aikaa ja kilometrejä. Itseasiassa hintaansa nähden ylivoimaisesti ollen yli tuplasti kalliimpien autojen joukossa yli 300 000 km ajettuina. Kansanvaunuista siellä lienee pääasiassa vanhoja kunnon diesel-Passateja.
        http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/hs-nama-autot-nielevat-eniten-kilometreja-satoja-800-000-kilometria-ajettuja-mersuja/5716372


      • Anonyymi

        Nämä uudemmat Diselit eivät ole Tojotan moottereita vaan Rellun koneita.


      • Anonyymi
        Tero.vaan.ajelee kirjoitti:

        Toyotia on liikenteessä prosentuaalisesti täsmälleen saman verran kuin Audeja, Bemareita ja Volkkareita vielä 600 tkm kohdalla A-katsastustilaston mukaan. Eli kappalemääräisesti tuhansia enemmän. Ja menevät useimmin läpi huomauksitta.
        Toyota kestää aikaa ja kilomterejä.
        Warrantywise listasi epäluotettavimmat autot ja kas siellä komeilivat juuri edellämainitut saksalaiset, Mersukin. Eli isolla rahalla saa sekundaa.

        Minun Carina td mennyt 800th


    • yleinenkäsitys

      "Taas näin aidon esimerkin Toyotan kestävyydestä kun kaveri vaihtoi renkaita."

      Kyllä auton yleensä oletetaan kestävän rankaanvaihto, vaikka se onkin Toyotalle aikamoinen rääkki. Ei kannata kynnyskotelosta ainakaan nostella, meinaan sanomista tulee!

      • rostfri

        Toyotan ruostumisominaisuudetkin ovat heikot eli ruoste ei tahdo tarttua millään. :))


    • Tämä_keskustelu

      on taas hieno esimerkki kuinka yksi ainoa sitkeä trollipoju voi keskustella kymmenien muiden kanssa päivästä toiseen. Siihen vaaditaan tosin se 18 h/vrk aikaa ja peräänantamatonta luonnetta jota toki skitsofreenikolla riittää toivottomassakin tilanteessa. Sellainen trollipoju meillä täällä Toyota-palstallamme sekoilee päätoimisesti.

      • Just_noin_se_menee

        Täällä yksi ainoa trollipoju pystyy inttämään ja vänkäämään selvistä asioista aamusta iltaan. Milloin aiheena on ruostuminen, milloin aikaiset rekisteristäpoistot, ajo-ominaisuudet, heikko luotettavuus, surkea muotoilu, lapsellinen Toyotan vessanpönttölogo, suuri polttoaineenkulutus tai hybridin epätaloudellisuus. Kaiken trollipoju kääntää siis niinpuolin ja nurinniskoin että saa aiheesta Toyotalle epäedullisen. Tällä toiminnallaan trollipoju on sinetöinyt kohtalonsa ja odotellaan vain kun se lipsauttaa seikan jonka perusteella poju löydetään. Siihen loppuu pojun trollaus ja solvaus.


      • popparittulille
        Just_noin_se_menee kirjoitti:

        Täällä yksi ainoa trollipoju pystyy inttämään ja vänkäämään selvistä asioista aamusta iltaan. Milloin aiheena on ruostuminen, milloin aikaiset rekisteristäpoistot, ajo-ominaisuudet, heikko luotettavuus, surkea muotoilu, lapsellinen Toyotan vessanpönttölogo, suuri polttoaineenkulutus tai hybridin epätaloudellisuus. Kaiken trollipoju kääntää siis niinpuolin ja nurinniskoin että saa aiheesta Toyotalle epäedullisen. Tällä toiminnallaan trollipoju on sinetöinyt kohtalonsa ja odotellaan vain kun se lipsauttaa seikan jonka perusteella poju löydetään. Siihen loppuu pojun trollaus ja solvaus.

        No niin, taas alkaa olla kuuppa punaisena. Tojotaa ei saa arvostella tai tulee internetistä päähän! :D Käykää nyt jo joku hakemassa tuo pelle katkolle tai muuhun pakkohoitoon. Alkaa olla samaa trollia taas joka kulmassa pilkistelemässä.


    • analisaattori

      Voiko olla niin että tälle kahelille joku maksaa tuosta sekoilusta. Äijähän istuu koneen takana aikaisesta aamusta myöhään iltaan tuloksista päätellen, Availee mitä typerimpiä oksennuksia
      joista kaikki perustelut puuttuvat. Oman mielimerkkinsä huijaamisesta ja koijaamisesta on hiljaa kuin kusi sukassa väistellen koko aihetta. Haukkuu ja solvaa kuin joku typerä koulukiusaaja. Helppoahan tuo on anonyyminä selkärangattomalta. Ihmetellä vaan täytyy, millaisessa kunnossa on kahelilla psyyke ja fysiikka. Läski limanuljaska, ilman selkärankaa tulee päällimmäisenä mieleen Arvasinko oikein? Eihän kukaan täyspäinen ryhtyisi päätoimiseksi trolliksi.

    • EisiltiTäydellinen

      Toyotan tekniikka on lujaa mutta moottorit rupee syömään öljyä ja suurehko polttoaineen kulutus saavat aikaan harmaita hiuksia ja pään raapimista

      • Todettua.elämää

        Silloin yleensä on käsillä vaihdon hetki. Toyotasta saa tutkitusti paremman hyvityksen kuin muista merkeistä. Taannoin omassa 300.000 ajetussa ei vielä ollut mitään havaintoa öljyn kulumisesta. Sensijaan 200.000 ajettu VW transportterini kulutti ainakin litran tuhannella kilsalla.
        Joka viikko piti lisätä. Kanisterillinen kesti noin kuukauden. Oli kuulemma "normaalia" huollon mukaan. Öljyyn palaa enemmän rahaa kuin liikennevakuutukseen.


      • ei.ole.onnea.matkassa
        Todettua.elämää kirjoitti:

        Silloin yleensä on käsillä vaihdon hetki. Toyotasta saa tutkitusti paremman hyvityksen kuin muista merkeistä. Taannoin omassa 300.000 ajetussa ei vielä ollut mitään havaintoa öljyn kulumisesta. Sensijaan 200.000 ajettu VW transportterini kulutti ainakin litran tuhannella kilsalla.
        Joka viikko piti lisätä. Kanisterillinen kesti noin kuukauden. Oli kuulemma "normaalia" huollon mukaan. Öljyyn palaa enemmän rahaa kuin liikennevakuutukseen.

        Minulla taas vvt-i alkoi syödä öljyä pikkuhiljaa 80tkm kohdalla, ja 100 tkm kohdalla menikin sitten jo 1L/1000km. Tuntuu vaan kiihtyvän tuo öljynsyönti. Olen nyt alkanut hölvätä sinne halvinta mahdollista markettiöljyä, kilometrejä mittarissa 160tkm. Tankilliselle bensaa saa lisätä 1L öljyä nyt. Eli en pääse enää kun 500km / 1 litra öljyä. Onneksi on motonetti samassa kaupungissa.


      • Tero.ei.lisää.öljyä
        ei.ole.onnea.matkassa kirjoitti:

        Minulla taas vvt-i alkoi syödä öljyä pikkuhiljaa 80tkm kohdalla, ja 100 tkm kohdalla menikin sitten jo 1L/1000km. Tuntuu vaan kiihtyvän tuo öljynsyönti. Olen nyt alkanut hölvätä sinne halvinta mahdollista markettiöljyä, kilometrejä mittarissa 160tkm. Tankilliselle bensaa saa lisätä 1L öljyä nyt. Eli en pääse enää kun 500km / 1 litra öljyä. Onneksi on motonetti samassa kaupungissa.

        Kunhan selviät tai heräät harhoistasi käypä vilkaisemassa minkälainen merkki on vaunun keulassa. Se ei luultavasti ole Toyotan merkki, koska Toyota kestää aikaa ja kilometrejä eikä kuluta öljyä lisäämistarpeen verran vielä yli 300tkm:n jälkeenkään.
        Sellaisesta öljynkulutuksesta olisi varmasti kiistelty kuluttajalautakunnassa, mutta kun ei ole tapauksia ilmaantunut. Joillakin merkeillä niitä on jopa lähes 600 eri syistä.


      • montakovuottajomantraa
        Tero.ei.lisää.öljyä kirjoitti:

        Kunhan selviät tai heräät harhoistasi käypä vilkaisemassa minkälainen merkki on vaunun keulassa. Se ei luultavasti ole Toyotan merkki, koska Toyota kestää aikaa ja kilometrejä eikä kuluta öljyä lisäämistarpeen verran vielä yli 300tkm:n jälkeenkään.
        Sellaisesta öljynkulutuksesta olisi varmasti kiistelty kuluttajalautakunnassa, mutta kun ei ole tapauksia ilmaantunut. Joillakin merkeillä niitä on jopa lähes 600 eri syistä.

        Vai miten olisi jos fanaattinen terppa heräisi itse vaan niistä harhoista? Olisi jo korkea aika ottaa ne tojolasit pois silmiltä.


      • Tero.vaan.ajelee
        montakovuottajomantraa kirjoitti:

        Vai miten olisi jos fanaattinen terppa heräisi itse vaan niistä harhoista? Olisi jo korkea aika ottaa ne tojolasit pois silmiltä.

        Toyota säilyttää parhaiten arvonsa, koska sen tiedetään olevan yksi markkinoiden luotettavimmista autoista.
        Toyota kestää aikaa ja kilometrejä, Toyota forever!

        http://www.hs.fi/autot/art-2000002703267.html


    • kaikissaautoissaonvikaa

      Kyllä uskottavuus menee näihin tojoukkeleihin ja niiden selityksiin ja "kokemuksiin"... Kuinka pellejä nämä oikeasti ovat? Kuka haluaa kuulua tuohon kastiin? En yhtään ihmettele jos tojotisteja pidetään täysinä skitsoina. Parantumisen ensiaste on teroille sen riisikipporomun vikojen myöntäminen tai ylipäätään se myöntäminen.

      • ei.näitä.kukaan.usko

        No sehän tässä on, että jutut on samaa tasoa kun Ladakuskeilla aikanaan. Ladakin oli ehkä maailma lujin auto jossa ei koskaan ollut vikaa vikaa vikaa, ja sitä ei saanut myöskään arvostella! Saati sitten muistuttaa että se oli alunperin Fiat, koska perkele! Itse olen sitä ihmetellyt, että miten viattomalla merkillä voi olla suomen suurin korjaamoverkosto?


      • Anonyymi
        ei.näitä.kukaan.usko kirjoitti:

        No sehän tässä on, että jutut on samaa tasoa kun Ladakuskeilla aikanaan. Ladakin oli ehkä maailma lujin auto jossa ei koskaan ollut vikaa vikaa vikaa, ja sitä ei saanut myöskään arvostella! Saati sitten muistuttaa että se oli alunperin Fiat, koska perkele! Itse olen sitä ihmetellyt, että miten viattomalla merkillä voi olla suomen suurin korjaamoverkosto?

        Eikö nyt linkki kelpaa? Onko väärä julkaisija?


    • Anonyymi

      Tojotero ja volkkarikari juttelivatten. :)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1661
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1003
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    Aihe