Onko mun keho sairas?

15vuotiastyttö

Moi! Tää mun asia koskee kk-kiertoa ja välivuotoja. Mulla on ollut menkat kohta 3 vuotta ja ne on ollut aina aika säännölliset mitä nyt välillä ollut pidempiä kiertoja. Mutta viimekuussa mulla ei tullut menkkoja ollenkaan ja lähipäivinä pitäisi alkaa jo seuraavien. Mun menkat ei oo koskaan ollut näin paljon myöhässä. Pahinta tässä on kuitenkin se, että mulla on tullut jo melkein 3 viikkoa niukkaa punaista vuotoa. Sitä ei tule ihan joka vessakerralla. Mutta joka päivä kuitenkin. Jos tämä on anovulatorista vuotoa niin kuinka kauan tämä kestää ja millon alkaa oikeat menkat? Mua pelottaa ja oon itkenyt tän asian kans monta kertaa enkä uskalla puhua tästä kenellekään. Oon ollut aika stressaantunut ja olen laihtunut,mutta vain 3kg. Painan nyt 71kg. Voisiko nuo olla syitä tälle vuodelle ja sille ettei menkkoja näy? En jaksaisi enöä tätä epätietoisuutta ja niukkaa vuotoa. Toivon paljon vastauksia ja olen todella kiitollinen niille, jotka auttavat minua tässä tuskassa<3

6

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keskusteleasiasta

      Se, että kuukautisia ei tule lainkaan jossain kuussa, ei välttämättä ole mikään ongelma. Se voi johtua stressistä (joka kannattaa hoitaa pois).

      Se, että niukkaa vuotoa on useita viikkoja, on ongelma. Kuukautisten poisjäänti saattaa liittyä siihen eli yhdistettynä toiseen oireeseen, se voi kertoa ammattilaiselle jotain. Kannattaa hakeutua koulun terveydenhoitajan tai lääkärin juttusille. Ehkä sinulle on tullut joku tulehdus ja hormonitoiminnassa on epätasapainoa.

      Et kerro, missä ajassa olet laihtunut kolme kiloa, mutta maltillinen hoikentuminen ei aiheuta tiputteluvuotoa.

    • Alottaja

      Kiitos vastauksesta! Mikä tulehdus voi aiheuttaa vuotoa? En uskalla puhua tästä kellekkää. Ja en todellakkaa halua minnekkää gynelle! Voiko tulehdus mennä ohi itsestään?

    • awfsedghr

      Onko raskaus tai sukupuolitauti mahdollinen? Onko elämässäsi tapahtunut suuria muutoksia tai oletko stressanut jotain asiaa erityisen paljon (ennen kuukautisten poisjääntiä)? Olet niin nuori, että jo pelkästään se voi aiheuttaa häiriöitä kuukautisiin ja voipa niitä ihmisellä vanhemmitenkin olla toisinaan ilman sen kummempia selityksiä.

      Mitä tulee gynekologiin, niin lääkärille mennään, kun on lääkärille asiaa ja sinulla on. Ainakin siinä tapauksessa, että tiputteluvuoto jatkuu vielä pitkään ja jos seuraaviakaan menkkoja ei kuulu.

    • Alottaja

      Ei oo raskaus mahdollinen. Olen neitsyt. Minulla oli kova stressi vähän ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Kuinka kauan uskallan oottaa että tiputteluvuoto loppuu ennen lääkäriin menemistä?

    • Alottaja

      Tänään mulla tuli aika paljo verta ja ajattelin et nyt ne menkat alko. Tuli siis ihan siteeseen asti, mutta sitte se loppuki ja tulee taas tosi niukkaa vuotoa. APUA

      • Lääkärissä

        Saithan jo vastauksissa apuja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe