Mitä nämä tarkoittaa?

mitäneuvot

Holter tuloksessa lukee seuraavat ja syke oli öisin 34 ja päivisin aina alle 50 yleensä 41 levossa.
En harrasta liikuntaa, mutta olen hoikka. Väsyttää usein ja haukottelen paljon jos alan liikkua.
Lääkäri ei pitänyt minään vakavana tai huomiota herättävänä koko holterin tulosta tai oireitani.
Sykkeen nopeutumisen on kerrottu myös olevan vaimentunutta.
Holter lausunnossa mainittiin myös tiedot
Extrasystolia atrialis. Tachycardia atrialis (lyhyt). Extrasystolia ventricularis...mitä nämä kertoo ja olisiko syytä käydä yksityisellä puolella sydämeen erikoistuneella lääkäriillä vai olenko turhaan huolestunut?

6

2754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RadiK

      Minkälainen lääkäri sulla oikein oli, kun ei selittänyt asioita ? No, niitähän on, valitettavasti.
      Aina ei heti vastaanotolla hoksaa kaikkea kysyä, joten lääkärin pitäisi selittää paremmin.
      Terveyskeskuslääkärinkin pitäisi pystyä kertomaan ko. asiat.
      En ala tulkitsemaan mitään, se on lääkärin asia eli jos haluat mielenrauhan ja tiedon, kardiologi on erikoislääkäri, joka sydänasiat tuntee.
      Kun ymmärtää, mitä kehossa tapahtuu, siihen pystyy suhtautumaan rauhallisemmin.
      Aivan turhahan sitä kotona on olla huolissaan, tilaa aika vaikka terveyskeskuslääkärille aluksi.
      Jos ei asiat selviä, mene yksityiselle. Olen hyötynyt (yksityisellä) kardiologilla käynnistä. Siellä ei aliarvioida (!) asiakasta vaan kerrotaan huolellisesti ja tarkemmin, jos asiakas kerran on maksanut saadakseen tietoa.
      Esimerkiksi sinänsä selkeä lause "sykkeen nopeus on vaimentunutta", mitä se on selkosuomeksi ?
      Mistä se johtuu ? Aiheuttaako se jotain ? Mitä se aiheuttaa ? Mieti kysymyksiä etukäteen, laita paperille ylös vaikka. Se nopeuttaakin lyhyillä vaataanottoajoilla saamaan vastauksia, ei niitä kysymyksiä ole aikaa pohtia enää silloin.
      Lääkäri jyrää helposti: "Aika loppui!"
      Duodecim Terveyskirjastosta voi haulla etsiä tietoja lääkärilatinan termeistä , mutta pitää varoa tekemästä mitään omia virhetulkintoja.
      Jos viitsit, kerropa mitä sait tietää !
      Odotan itse Holter-seurantaan pääsyä monenlaisine oireineni.
      Hyvät viikonloput sinulle !

    • takykardiax

      Ei voi olla noin matalat sykkeet!

      • aloittaja____

        Kyllä voi ja lääkäri ei pidä minään. Sanoo vaan, että kaikki on hyvin, kun et kerran ole vielä edes pyörtyillyt. Sykkeeni on käynyt välillä jopa alle 33 ja siitä olen kertonut, että syke saattaa mennä hetkittäin todella alas levossa esim.keskellä iltapäivää vaikkapa tvtä katsellessa jolloin rentoudun sohvalla! Aloitin syömään Thyroxinia omasta pyynnöstä, kun syke matala ja väsymystä. Syötyäni Thyroxinia meni kilpirauhasarvot liikatoiminnan puolelle, mutta syke oli silti sama noin 35 aamuisin ja päivisin noin 41, (Thyroxinhan nostaa sykettä varsinki jos menee liikatoiminnan puolelle) Lopetin Thyroxinin syönnin kun se ei vaikuttanut mitenkään vaikka lääkäri määräsi jatkamaan sen syöntiä, mutta minusta se oli täysin turhaa, sillä olooni se ei vaikuttanut mitään joten syy ei voi olla kilpirauhasessa enkä seurannut lääkärin ohjetta tuon lääkkeen suhteen. Oikeastaan minulle ei ole kukaan lääkäri kunnolla puhunut tästä asiasta ja aikoja ei saa nykyään kuin puhelimitse ei kasvokkain. Puhelimessa vain sanottiin, että monella on tuollainen matala syke ja se ei ole mitenkään vaarallista vaikka kuinka kerroin, että eo ole liikuntaa harrastava ihminen, niin lääkkeeksi lääkäri neuvoi, että nyt koitetaaan vaan liikunnalla saada sykettä nousemaan vaikka kerroin, että urheileminen saa minut heti haukottelemaan ja olon väsyneeksi.


      • Anonyymi
        aloittaja____ kirjoitti:

        Kyllä voi ja lääkäri ei pidä minään. Sanoo vaan, että kaikki on hyvin, kun et kerran ole vielä edes pyörtyillyt. Sykkeeni on käynyt välillä jopa alle 33 ja siitä olen kertonut, että syke saattaa mennä hetkittäin todella alas levossa esim.keskellä iltapäivää vaikkapa tvtä katsellessa jolloin rentoudun sohvalla! Aloitin syömään Thyroxinia omasta pyynnöstä, kun syke matala ja väsymystä. Syötyäni Thyroxinia meni kilpirauhasarvot liikatoiminnan puolelle, mutta syke oli silti sama noin 35 aamuisin ja päivisin noin 41, (Thyroxinhan nostaa sykettä varsinki jos menee liikatoiminnan puolelle) Lopetin Thyroxinin syönnin kun se ei vaikuttanut mitenkään vaikka lääkäri määräsi jatkamaan sen syöntiä, mutta minusta se oli täysin turhaa, sillä olooni se ei vaikuttanut mitään joten syy ei voi olla kilpirauhasessa enkä seurannut lääkärin ohjetta tuon lääkkeen suhteen. Oikeastaan minulle ei ole kukaan lääkäri kunnolla puhunut tästä asiasta ja aikoja ei saa nykyään kuin puhelimitse ei kasvokkain. Puhelimessa vain sanottiin, että monella on tuollainen matala syke ja se ei ole mitenkään vaarallista vaikka kuinka kerroin, että eo ole liikuntaa harrastava ihminen, niin lääkkeeksi lääkäri neuvoi, että nyt koitetaaan vaan liikunnalla saada sykettä nousemaan vaikka kerroin, että urheileminen saa minut heti haukottelemaan ja olon väsyneeksi.

        Heips, miten tutkimukset on edennyt ja mikä nyt tilanne? Itsellä vastaava homma todettu.


    • L22

      Kuulostaa ihan korvaus rytmiltä, elikkä sydän korvaa toimintaa itse jonkin takia. Pyydä vielä toisen lääkärin näkemys, mutta älä turhaan ressaa. Sykkeestä on monia variaatioita

    • ablaatio

      Sinuna menisin kyllä kardiologille pian. Itsellä ollut Holter kolme kertaa koska olin ablaatiossa 1.5 vuotta sitten.ongelmat jäi sinne,toistaiseksi.Huomisestahan ei tiedä mut kyllä mulle ainakin oli rankkaa sydänongelmat tässä iässä!! ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe