KIELTEN KANDIOHJELMA / KIELITIETEET TMS. 2017

Motivaattoribaattori

Moikka!

Onks täällä muitakin jokka haki tohon kielten kandiohjelmaan tai johonkin muuhun vastaavaan yhteishaussa?
Mihin tarkalleen haitte (espanja/englanti/joku muu, mikä?) ja mikkä fiilikset pääsykoemateriaaleista ? KERTOKAA JA VUODATTAKAA KAIKKI MITÄ MIELEEN TULEE!
Syy miks alotin tän keskustelun: en ollu vielä nähny tästä aiheesta keskustelua!

Ite hain japania opiskeleen( eli kielten kandiohjelma>maailman kielet ja kielitieteet>japani) ja se johdatus kielitieteeseen -kirja vaikuttaa ei-niin-ylitsepääsemättömältä, eli hyvät fiilikset siitä ! :)
Ite ootan innolla pääsykoetta, koska haluun oikeesti opiskeleen tota ! Motivaatio ei siis todellakaan oo hukassa!

Mites teillä?

PS. IHAN HIRRVEESTI TSEMPPIÄ KAIKILLE PYRKIJÖILLE ! NÄYTTÄKÄÄ NIISSÄ PÄÄSYKOKEISSA MISTÄ KANA PISSII! YASS YOU GOT THIS! _\../

7

1613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alucard_

      Moi, itse hain myös tuohon kielten kandiohjelmaan. Eteläslaavilaisia kieliä olisi mukava päästä opiskelemaan. Pääsykoekirja ei mahdottomalta vaikuta. Saas nähdä minkälaiset monivalinnat ne siitä tekee. Tsemppiä meille kaikille tosiaan! :D

    • glbs

      Mä hain myös lukemaan japania! :) viime vuonna hain itä-aasian tutkimukseen, tykkäsin ehkä enemmän sen kirjoista ja kokeesta, mutta on toi tän vuoden kirjakin ihan mielenkiintoinen, ja luksusta, koska vaan yks kirja! Kiinnostaisi, kuinka pitkällä ootte pänttäämisessä, ja millä tekniikalla ootte käyny kirjaa läpi?

      Ite oon vähän jäljessä aikataulusta :D luin ensin kirjan kertaalleen läpi, nyt teen siitä yksityiskohtaiset muistiinpanot (käytännössä kirjotan melkein koko kirjan paperille, totesin toimivaksi aiemmin), mutta sen jälkeen ei ole hajua mitä teen, koska en päässyt niin pitkälle viime vuonna :D

    • Anonyymi

      Aattelin japania lähtee lukemaan ens vuonna n. jlpt N2 tasolta... Millanen se pääsykoe siis on ku missään ei mitään lue? :D ja tuleeko ärsyttämään paljonki lähteä ihan nollasta jos on ite jo pitkällä japanin kielen opinnoissa?

      rasittaa kun missään ei lue noista mitään... oletan että se pääsykoemateriaali on jotain ihan perus watashi waata? ::D

      • Anonyymi

        Se, että japanin opinnot aloitetaan nollasta, tarkoittaa sitä, että japanin osaamista ei vaadita jo aloittaessa, sillä eihän monellakaan ole ollut mitään mahdollisuutta oppia japania, kun ei sitä joka paikassa opeteta.

        Jos pääsee sitä yliopistoon opiskelemaan, saa kieliopintoja jatkaa siltä pohjalta, joka jo on. On siis etu, jos sitä jo jonkin verran edes osaa. Mutta yliopistossa siis kuitenkin japanin, tai jokaisen kielen, opintoihin kuuluu paljon muutakin kuin itse kielitaidon hankkiminen. Tutkintoon tarvitaan myös ainakin yksi toinen aine, joten kyllä tekemistä varmasti on.

        Pääsykokeessa ei japanin osaamista kysytä eikä testata, koska alkeista aloitetaan. Eli pääsykokeen kannalta ei japanin osaamisesta ole etua, jotta kaikki ovat samalla lähtöviivalla sen puolesta. Etu tulee sitten yliopisto-opinnoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että japanin opinnot aloitetaan nollasta, tarkoittaa sitä, että japanin osaamista ei vaadita jo aloittaessa, sillä eihän monellakaan ole ollut mitään mahdollisuutta oppia japania, kun ei sitä joka paikassa opeteta.

        Jos pääsee sitä yliopistoon opiskelemaan, saa kieliopintoja jatkaa siltä pohjalta, joka jo on. On siis etu, jos sitä jo jonkin verran edes osaa. Mutta yliopistossa siis kuitenkin japanin, tai jokaisen kielen, opintoihin kuuluu paljon muutakin kuin itse kielitaidon hankkiminen. Tutkintoon tarvitaan myös ainakin yksi toinen aine, joten kyllä tekemistä varmasti on.

        Pääsykokeessa ei japanin osaamista kysytä eikä testata, koska alkeista aloitetaan. Eli pääsykokeen kannalta ei japanin osaamisesta ole etua, jotta kaikki ovat samalla lähtöviivalla sen puolesta. Etu tulee sitten yliopisto-opinnoissa.

        Kiitos!

        Minkälainen se pääsykoe sitte siis on? Mitä siinä sitten testataan?


    • Anonyymi

      ei ku jos ne opinnot alotetaan ihan nollasta nii mitä hittoa siinä pääsykoemateriaalissa on?? valaskaa ny vähä お願いしまあああああす🙇‍♀️

      • Anonyymi

        ota silmä käteen ja katso. löytyy aiempien vuosien kokeet. tämän vuoden koe seurasi samaa kaavaa kuin ne kaikki aiemmat


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe