1.
Käy köyhään sydämeeni
nyt, Henki totuuden.
On siitä kyyneleeni,
kun täyttää synti sen.
Ei itku, tuska pestä
voi sitä vääryydestä.
Sen teet sä, armoinen.
2.
Tunnethan köyhyyteni,
näin olen avuton.
On kylmä sydämeni,
tyhjä ja valoton.
Vaan kylmyyteen ja vaivaan
nyt pyydän tulta taivaan,
toivoni siinä on.
3.
En syntiturmelusta
pois sielustani saa.
En tuskaa, ahdistusta
voi itse karkottaa.
Tyhjäksi merta luoda
ja yöstä päivää tuoda
on yhtä vaikeaa.
4.
Rukoilen, Herra, yhä:
Henkesi lahjoita.
Sytytä valo pyhä,
mieleni kirkasta.
Yön usvat aamu voittaa,
taas uusi päivä koittaa,
saan elää armosta.
Lohduttava virsi
6
431
Vastaukset
- GudsBarn
Onko teidänkin sydämenne ollut kylmä, tyhjä ja valoton? Ainakin minun sydämeni on välillä sellainen. Onneksi Jumala on Sanassaan luvannut täyttää kylmän sydämen Pyhän Hengen Tulella. Se on minun lohdutukseni ja kokemukseni.
- Ceekasetti
Tämä virsi kaikessa rehellisyydessään on puhutellut minuakin monesti. Tehköön Jumala meitä köyhiksi joka päivä, mutta muistetaan myös, että meillä on rikas Isä. Ja myös antelias. Kaikki taivaalliset lahjat on meille ja niitä saamme pyytää ilman ehtoja rohkeasti. Jos on jo rikas ja omistaa kaiken, niin silloin ei tietysti tarvitse anoa. Tästäkin on ihan liikaa kokemusta. Siunattua päivän jatkoa.
Ceekasetti kirjoitti:
Tämä virsi kaikessa rehellisyydessään on puhutellut minuakin monesti. Tehköön Jumala meitä köyhiksi joka päivä, mutta muistetaan myös, että meillä on rikas Isä. Ja myös antelias. Kaikki taivaalliset lahjat on meille ja niitä saamme pyytää ilman ehtoja rohkeasti. Jos on jo rikas ja omistaa kaiken, niin silloin ei tietysti tarvitse anoa. Tästäkin on ihan liikaa kokemusta. Siunattua päivän jatkoa.
Virsi . 498.
1.
Nyt kulkee halki korpiman Jumalan lapsen tie ,
vaan päivän matkan kerrallaan se kotiin täältä vie .
2.
Kuin paimen kantaa olallaan pienintä karitsaa,
niin Jeesus seurakunnassaan myös hoitaa horjuvaa.
-teuta01 kirjoitti:
Virsi . 498.
1.
Nyt kulkee halki korpiman Jumalan lapsen tie ,
vaan päivän matkan kerrallaan se kotiin täältä vie .
2.
Kuin paimen kantaa olallaan pienintä karitsaa,
niin Jeesus seurakunnassaan myös hoitaa horjuvaa.
-Kauniita virsiä on paljon , meidänkin virsikirjassa on n.800 kpl.
joista valta osa on kauniita.
-
- OpiskelkaaVielä
Sana 'valtaosa' kirjoitetaan yhteen!
- Lohdutusta
Vain pisara Jeesuksen verta, ja syyllisyys pyyhitään pois.
Ei menneiden päivien synnit, mua hallita enää vois.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782