Työeläkeote

Turhautunutolen

Yritin saada tietoa eläkkeestäni työeläke.fi sivuilta.
Kirjauduin järjestelmään pankkitunnuksilla ja hyvin onnistu.
Sivut ovat valitettavasti kuten monet "hienot" sivut, niistä ei löydy sitä oleellista tietoa.
Uudesta eläkeyhtiöstäkään ei löydy tietoa kuin viimeiseltä ½ vuodelta.
Onko tosi ettei omaa tietoa enään saa vaikka painelisi kaikki linkit läpi?
Aikasi kun olet surffannut linkeissä niin huomaat että olet taasen alussa, eli päättymätön luuppi on syötetty sivuille.

Onko muilla kokemusta kyseisestä palvelusta ja sen toimimattomuudesta?

6

937

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työeläke.fi sivuilta sinut ohjataan kirjautumisen jälkeen oman eläkelaitoksesi sivuille. Jos et saa työeläkeotettasi siellä näkyviin, ota yhteyttä eläkelaitokseesi josta saat apua sähköisen työeläkeotteen avaamiseen tai työeläkeotteen tilaamiseen paperisena kotiin. Eläkelaitoksen yhteystiedot löytyvät heidän verkkosivuiltaan.

    • tumpe1oinen

      Aloitin moniin vuosiin ensimmäisen työni Suomessa hiljattain. Miten tuo työeläkeasia menee; onko eri eläkevakuutusfirmoja, ja voiko niistä valita, ja työntekijäkö valitsee vai työnantaja? Mistä maksetut eläkemaksut näkyvät, eli mistä voin tarkistaa, että ne on maksettu? (En epäile, etteikö olisi, mutta haluan hoidella mahdollisimman monet ongelmat ennen kuin ne tapahtuvat, koska ongelmia kyllä muutenkin on ihan riittävästi. Kevan sivuilla niitä ei näy. Osaan nämä asiat toisessa asuinmaassani, mutta ei ole aavistustakaan suomalaisista tavoista. Arvostaisin apua.

    • satunnainentyönantaja

      Minkä alan työpaikkasi on. Jos olet yksityisen alan työntekijä, suntietoja ei näy Kevan sivuilla. Et voi valita työeläkeyhtiösi, vaan työnantajasi on jo valinnut minkä kanssa on tehnyt sopimuksen. Maksetut työeläkemaksut näkyvät palkkatodistuksesta. Voit myös kysyä työnantajalta minkä yhtiöön eläkemaksut menee ja selvittää sieltä onko niillä tietoja. Huomaa kuitenkin ettei työnantajan on pakko heti maksaa työeläkemaksut vaan siinä voi olla kuukausien viive. Työeläkemaksut ovat osin työntekijältä perittyjä maksuja ja osin työnantajan maksama osuus.

      • Turhautunutolen

        Juu kyllä tiedän tuon eläkemaksuhoman.
        Olenhan itse maksellut työntekijöiden eläkemaksuja jo 26 vuotta.

        Muutama vuosi sitten omat tiedot pääsi tarkistamaan kirjautumalla sivustolle (en muista mikä oli kyseessä).

        Nyt tuntuu ettei tietoa ole saatavissa missään ei edes omalta eläkeyhtiöltä joka kerää tietoa vain sopimussuhteemme ajalta eli reilu ½ vuoden ajalta.

        Kai se koko työhistorian ajalta eläkekarttuman voi tarkistaa jostain?
        Kuten kerroin, muutama vuosi sitten se onnistui.

        Muutenkin nykyään nuo lähes kaikki sivut keskittyvät myymään kaikenlaisia palveluja ja se tiedon saanti on jäänyt takaa-alalle.


    • Näin minä tuon kirjautumisen tein:

      https://www.tyoelake.fi/
      Valinta: Tarkista työeläkeotteesi, Kirjaudu palveluun --> ohjaa tuonne: https://tunnistus.arek.fi/AREKIDP/app
      Valitse pankki, jonka kautta tunnistaudut

      Tuli teksti:
      ” Olet siirtymässä tunnistautuneena sähköiseen palveluun: Varman verkkopalvelu
      Jatka tunnistautumista napsauttamalla Jatka
      Olet tunnistautuneena seuraaviin palveluihin:
      • Eläkepalvelu
      Tunnistetietosi välitetään eteenpäin ilman uutta tunnistautumista.”

      Ja sitten olinkin jo Varman sivuilla.
      Tiedot ovat vuodelta 2016, ei vielä tätä vuotta.
      Karttunut elä 1162e (ei vielä tarpeeksi…).
      65v 8kk pitäisi olla kasassa 2365e

      • Turhautunutolen

        Juu vähän samaa rataa kulki oma yritykseni, poikkeuksena se että ohjautui elon sivuille ja siihen se homma jäikin.
        Kun aikani yritin niin lähti uudelleen tuo kierros käyntiin.
        Ovat keksineen päättymättömän lenkin.
        No eipä tarvitse kärsiä kuin syyskuuhun asti niin vaihtuu eläkevakuutusyhtiö.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1231
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      919
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      825
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      611
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      600
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      557
    7. Mitä mietit jos näet hänet jossain?

      🤗
      Ikävä
      52
      541
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      238
      461
    Aihe