Hei!
Toivoisin kuulevani kokemuksia selkäytimen tähystysleikkauksessa olleilta, joilta on leikkauksessa poistettu selkäytimen sisällä ollut kysta (eli nesteontelo).
Oliko teillä alaraajaoireita ennen leikkausta vai menittekö leikkaukseen oireettomina?
Auttoiko leikkaus vai tuliko sen jälkeen komplikaatioita?
Minulta löydettiin magneettikuvauksessa 2 cm x 1.1.cm x 1.3 cm kokoinen nesteontelo selkäytimen sisältä. Ei ole pahalaatuinen, mutta kokonsa vuoksi ongelmallinen; selkäydin on venynyt äärimmilleen, Toimintakykyyn liittyviä rajoitteita ei kuitenkaan ole vielä tullut.
Olen 22-vuotias, ja neurokirurgilla ja itselläni on pohdittavan onko leikkaus tarpeellinen ja tarkoituksenmukainen. Alarajaajojeni toimintakyvyn oletetaan säilyneen, koska kystan oletetaan kasvaneen niin hitaasti, että hermokudos on kyennyt tilanteeseen mukautumaan.
Kysta on epätavallisen suuri, ja tämä vaiva on muutoinkin ilmeisesti aika harvinainen, joten kaikki kokemustieto suuntaan taikka toiseen olisi helpottavaa! Kiitos paljon.
Selkäytimen sisäisen kystan tähystysleikkaus.
ytimessä
0
275
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2147404
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s444749- 594742
- 753418
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162005Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗301850- 311809
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹441667- 371568
- 1431317