Olen todennut monia syitä miksi parisuhde on osaltani täysi mahdottomuus.
1. En koskaan kiinnostu kenestäkään. Jotenkin onnistun estämään sellaisen itseltäni, koska ajattelen sen olevan jotenkin häpeällistä tai väärin, varsinkin jos toinen ei pidäkään minusta.
2. Jos toinen kiinnostuu minusta, pakenen tilanteesta. Yritän väkisin keksiä syitä/käyttäytymismalleja, jotka tekevät minusta epäviehättävän tai pahimmillaan antavat minusta täysin hullun kuvan.
3. Kosketus on minulle vaikea asia. Jos toinen yrittää koskettaa minua, vetäydyn vaistomaisesti ja reagoin voimakkaasti. Pahimmillaan minulle saattaa tulla ajatus ''tuo yrittää vahingoittaa minua''.
4. Minun olisi mahdoton luopua kaavamaisesta elämäntyylistäni jos parisuhde sitä vaatisi. Kyllä, minulla on Aspergerin oireyhtymä.
5. Seksuaalisuus on minusta kiinnostava, mutta samalla ällöttävä asia. Minua yleensäkin kiinnostaa lähes kaikki, mikä muiden ihmisten mielestä on outoa tai vastenmielistä.
Siinä muutama asia. Jotenkin vain toivoisin, että maailmassa olisi joku ihminen, jolle nämäkään asiat eivät ole mikään este. Mutta sitten saattaa kuitenkin käydä niin, että pakenen, enkä taaskaan kerran pysty siihen...
En pysty parisuhteeseen
17
2793
Vastaukset
- Osleidys
En minäkään taida kyetä parisuhteeseen, vaikka osa minusta haluaisi sitä kipeästi. Että olisi joku joka hyväksyisi ja rakastaisi minua juuri tällaisena kuin olen.
Taustalla on kelpaamattomuuden ja huonommuuden tunne, tunne siitä etten ole minkään arvoinen enkä ansaitse parisuhdetta. - Toveri.Kohtalo
Hyvä että kirjootit asiani puolestani, aloittaja.
- trjuti
Itsellä on kanssa monenlaisia ongelmia ja häiriöitä. Nuorempana oli itellä sama juttu, että kukaan ei kiinnostanut mua. Pidin sitä silloin itsekin outona asiana. Kuitenkin sitten olen ollut nyt kahdessa parisuhteessa, jotka molemmat ovat kestäneet 4 vuotta. Uskon, että kyllä sinullakin on yhtäläiset mahdollisuudet parisuuhteeseen kuin muillakin ja varmasti tulee vastaan vielä ihmisiä jotka viehättävät sinua. Ainiin joo ja oli mullakin ylä-asteella toi että en halunnut että kukaan koskee muhun. Olin henkisesti niin solmussa että en halunnut päästää ketään lähelle. Pahin on kuitenkin mennyt iän myötä ohi ja kyllä sitä tuli tietoisesti myös harjoteltua. Ihmisiä on niin erilaisia, että uskon että joku varmasti kiinnostuu sinustakin.
- eihätäänimitä
No, nää pohdiskelut on hyvä alku.
Pohdiskele lisää. Siitä se alkaa että analysoi tilanteen.
Mutta kun se oikea sitten löytyy, niin "pohdiskelut" loppuu siihen. Se on menoa sitten!
Lykkyä tykö! - örpölö
Se vaan on niin että... parisuhteen keskeinen osa-alue on kosketus ja seksuaalisuus. Ilman niitä kyse on kaveruudesta ja harvemmin kaverit jaksavat elää keskenään kovin kauaa.
- gjweohgorhrugksdkl
Tuossahan ne yleisimmät asiat ap. tosiaan monen kohdalta listasi. Ja tuo kohta 2: nimenomaan se että meikäläiset sabotoivat kaikki potentiaaliset ihmissuhteet. Kyse on siitä mitä psykologiassa nimitetään torjunnaksi. Kannattta käydä terapeutin pakeilla puhumassa. Kyse ei ole muista ihmisistä: kysymys on loppujen lopuksi sinusta itsestäsi.
- 0velastiSanottu
Näinhän se on. Sinkku on parisuhdemarkkinoilla sama asia kuin työtön työmarkkinoilla, ei sellaista kukaan halua, koska sinkkuus/työttömyys on varma merkki siitä, että jotain on pahasti pielessä kun ei vieläkään ole töissä/parisuhteessa.
Alinta mahdollista tasoa edustaa sinkku 40 juoppo työtön mies. Kukaan ei jää sellaisen poismenoa kaipaamaan, pelkkä roska, jäte, kuona yhteiskunnalle. Mitään muuta nainen ei voisi vihata enempää kuin tällaista ihmistä. Aloittajan esittämistä asioista huomioni kiinnittyi erityisesti kohtaan 3.
En tiedä, enkä muista onko minulla ollut kosketusherkkyyttä lapsuudessani taikka nuoruudessani, mutta ainakin nyt huomaan sellaista esiintyvän.
Jostain syystä ihmisen käden kosketus tuntuu minusta joko kutitukselta taikka sitten kipuna. Molemmissa tapauksissa se on epämukavaa. Voin kyllä itse koskea muihin ihmisiin hellästikin, mutta jos joku yrittää esimerkiksi antaa minulle aistillista niskahierontaa, tuntuu se minusta lähinnä siltä, kuin hän yrittäisi pusertaa lihat irti luistani, vaikkei mitään varsinaista voimaa tilanteessa käytetäkään. Puolestaan kokemani hellä silittely saa minut kutiamaan ja kiemurtelemaan kuin olisin kovissakin tuskissa. Muutoin kehojen kosketus toisiinsa ei saa aikaiseksi kipua taikka kutitusta, mikä on minusta perin outoa.
Olen kuitenkin tilanteeseen jokseenkin tyytyväinen, sillä en ole oikein ikinä halunnutkaan olla koskettelujen kohteena. Erikoista on mielestäni, että kehoni reagoi sillä tavalla kuin tekee.- minimalisti2
Hyvä kaikki poikamies pojat/tytöt. Ikisinkkuna vuodesta 2004 ja pysyn.Ei mitään mielenkiintoa mihinkään ihmissuhteeseen.
Minimalismi on hienoa, ryhtykää tekin.Jättäkää kapitalismi ja sosialismi.
T:mimimalisti2 - pertti0987890
Minua ei kukaan kyllä ottaiskaan. Mukava olla omassa onnessaan!
- Terve.menoa
Enkä minä kyllä sinua huolisikaan
- Osleidys
Ihana kommentti Pertti, ainakin hauska olet! ;)
- messitessi
Et varmasti, 7 kk risusavotassa vanhan pitkät kalsarit seuranain...
- Anonyymi
Viinan puutetta, nyhverö saa voimaa alkoholista. Ilman Kossua ei suomalaisia olisi olemassakaan.
- Anonyymi
Mä taas en pysty mustasukkaisuuden takia. Kaikki miehet katsoo muita naisia enkä siedä sellaista yhtään.
- Anonyymi
Sama. Sen takia oon yksin. Suojelen itseäni. Mekaaninen seksi joskus ok.
- Anonyymi
Minulla sama. Jaksan yhen yön juttuja tai pidempiä seksisuhteita,kunnes kyllästyn. Estän ihmisten numerot jne. No on helpompaa elää omassa kodissa näin. Ahdistun liiasta läheisyydestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389