Verisuoniepämuodostuma päässä

sirpaS66

Hei
siskoltani löydettiin juuri verisuoniepämuodostuma päästä ja lääkärit pohtivat että se leikataan. Onko kokemuksia kuinka suuri leikkaus on ja miten siitä toipuu? Ja vaatiiko jotain kuntoutusta ym? Kaikki info ja kokemukset otetaan vastaan!

5

287

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ljhkhkjh

Lääkärit ovat paras vastaamaan asiasta. On iso merkitys sillä, missä kohti aivoja vamma sijaitsee, eli mitä tärkeitä toimintoja on siinä lähellä jne. Esim. aivohalvauksessa voi tukoksen paikan pieni ero ratkaista sen, meneekö henki kerta laakista, vai onko oireisto suhteellisen vähäinen. Kun leikkauspäätös on kuitenkin tehty, niin oletettavasti toimenpiteen hyöty on koettu toimenpiteen haittoja suuremmaksi.

• isoiitajarannanjärvi

minulta leikattiin avh eli sekävaltimo että laskimo epämuodostuma oli vielä iso sellainen ei siinä minun kohdallani tarvinnut mitään kuntoutusta mutta kun aivoja ronkitaan niin ainahan siitä jotain jää vaikkakaan ei ehkä juuri minun kohdallani,onnea matkaan systerilles

• sirpaS66

No luonnollisesti ovat mutta siskolta ei saa nyt selviä vastauksia kun on niin järkyttynyt enkä itse ole sairaalassa kyselemässä niin toivoisin jotain tietoa samaa kokeneilta !!

• Kavernooma

On mahdotonta antaa minkäänlaista vastausta jos ei tiedä missä epämuodostuma sijaitsee ja onko se laskimo vai valtimoepämuodostuma. Minulla on kavernooma(laskimoepämuodostuma) aivorungossa. Se on vuotanut siellä ainakin kaksi kertaa. Minulla on siitä jäänyt hyvin pientä oiretta, mutta kuitenkin sellaista että se haittaa ajoittain työntekoa. Epämuodostumaa ei minulla leikata, sillä se on niin vaikeassa paikassa, että aiheutettaisiin enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Onhan se sellainen " aikapommi" päässä, milloin tahansa se voi vuotaa kunnolla tai sitten ei koskaan. Sen kanssa on vaan elettävä

• Mamma8312

Aivojen etulohkossa on, 30-vuotta vanha vuoto ja vesisuoniepämuodostuma.Ei voitu leikata menee kuulemma puhekyky.
      Aiheuttaa epilepsian,tämäkin kanssa on opittu elämään ja enää en varmaan ilman kohtauksia osaisin eläkkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 521
      7950
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      233
      2745
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2611
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      164
      1999
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      121
      1881
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      7
      1644
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      2
      1386
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      80
      1242
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1198
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1175
    Aihe