Hei
siskoltani löydettiin juuri verisuoniepämuodostuma päästä ja lääkärit pohtivat että se leikataan. Onko kokemuksia kuinka suuri leikkaus on ja miten siitä toipuu? Ja vaatiiko jotain kuntoutusta ym? Kaikki info ja kokemukset otetaan vastaan!
Verisuoniepämuodostuma päässä
5
315
Vastaukset
- ljhkhkjh
Lääkärit ovat paras vastaamaan asiasta. On iso merkitys sillä, missä kohti aivoja vamma sijaitsee, eli mitä tärkeitä toimintoja on siinä lähellä jne. Esim. aivohalvauksessa voi tukoksen paikan pieni ero ratkaista sen, meneekö henki kerta laakista, vai onko oireisto suhteellisen vähäinen. Kun leikkauspäätös on kuitenkin tehty, niin oletettavasti toimenpiteen hyöty on koettu toimenpiteen haittoja suuremmaksi.
- isoiitajarannanjärvi
minulta leikattiin avh eli sekävaltimo että laskimo epämuodostuma oli vielä iso sellainen ei siinä minun kohdallani tarvinnut mitään kuntoutusta mutta kun aivoja ronkitaan niin ainahan siitä jotain jää vaikkakaan ei ehkä juuri minun kohdallani,onnea matkaan systerilles
- sirpaS66
No luonnollisesti ovat mutta siskolta ei saa nyt selviä vastauksia kun on niin järkyttynyt enkä itse ole sairaalassa kyselemässä niin toivoisin jotain tietoa samaa kokeneilta !!
- Kavernooma
On mahdotonta antaa minkäänlaista vastausta jos ei tiedä missä epämuodostuma sijaitsee ja onko se laskimo vai valtimoepämuodostuma. Minulla on kavernooma(laskimoepämuodostuma) aivorungossa. Se on vuotanut siellä ainakin kaksi kertaa. Minulla on siitä jäänyt hyvin pientä oiretta, mutta kuitenkin sellaista että se haittaa ajoittain työntekoa. Epämuodostumaa ei minulla leikata, sillä se on niin vaikeassa paikassa, että aiheutettaisiin enemmän vahinkoa kuin hyötyä. Onhan se sellainen " aikapommi" päässä, milloin tahansa se voi vuotaa kunnolla tai sitten ei koskaan. Sen kanssa on vaan elettävä
- Mamma8312
Aivojen etulohkossa on, 30-vuotta vanha vuoto ja vesisuoniepämuodostuma.Ei voitu leikata menee kuulemma puhekyky.
Aiheuttaa epilepsian,tämäkin kanssa on opittu elämään ja enää en varmaan ilman kohtauksia osaisin eläkkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.525190- 783628
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3212178Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2651885Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1161732Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain531316Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ951270- 701222
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331187Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2951170