Moni on ehtinyt vaihtaa kulkupeliinsä jo kesärenkaat, mutta vielä mattimyöhäisiäkin on. Nyt äkkiä vaihtamaan kesärenkaat alle! Lakia on kunnioitettava!
Katellaan kunha kelit lämpiää, ei ole kiirettä! Mieluummin talvirenkailla tiellä, kuin kesärenkailla ojassa!
0Äänestä
saapas.näkee
Minä vaihdan nastarenkaista kesärenkaisiin juhannuksen tienoilla, jos silloin ovat jäät sulaneet mökkitieltä. Yleensä tie on jäätön ja ajettavassa kunnossa kesäkuun alussa, mutta nyt kesän tulo on jo kuukauden myöhässä.
0Äänestä
natsarenkaat
Minä olen huolissani enemmän tuosta pistovoimasta kun en tiedä ovatko nastarenkaitteni pistovoimat pysyneet laillisna. Räntää tulee rätkimällä ja pistovoimat askarruttaa.
5 § (5.7.2007/771)
Henkilöautonrenkaan nastan pistovoiman mittaus. F = Fm * us / um, jossa
Fm = mitattujen pistovoimien keskiarvo
us = sallittu ulkoneman keskiarvo
um = mitattujen ulkonemien keskiarvo
Henkilöauton nastan pistovoima on edellä tarkoitetulla tavalla laskettujen neljän renkaan pistovoimien keskiarvo.
Vastaukset 6
Vanhimmat
Katellaan kunha kelit lämpiää, ei ole kiirettä! Mieluummin talvirenkailla tiellä, kuin kesärenkailla ojassa!
Minä vaihdan nastarenkaista kesärenkaisiin juhannuksen tienoilla, jos silloin ovat jäät sulaneet mökkitieltä. Yleensä tie on jäätön ja ajettavassa kunnossa kesäkuun alussa, mutta nyt kesän tulo on jo kuukauden myöhässä.
Minä olen huolissani enemmän tuosta pistovoimasta kun en tiedä ovatko nastarenkaitteni pistovoimat pysyneet laillisna. Räntää tulee rätkimällä ja pistovoimat askarruttaa.
5 § (5.7.2007/771)
Henkilöautonrenkaan nastan pistovoiman mittaus.
F = Fm * us / um, jossa
Fm = mitattujen pistovoimien keskiarvo
us = sallittu ulkoneman keskiarvo
um = mitattujen ulkonemien keskiarvo
Henkilöauton nastan pistovoima on edellä tarkoitetulla tavalla laskettujen neljän renkaan pistovoimien keskiarvo.
Onkohan minulla lailliset natsarenkaat?
Hyvin+tärkeä+nastan+pistovoiman+mittaus+on+saattanut+todellakin+joltakin+kotioloissa+unohtua.
+Mittaus+suoritetaan+seuraavalla+tavalla:
a)+pyörään+kohdistetaan+kuormitus,+jonka+suuruus+on+70+%+renkaan+kantavuudesta;
b)+kuormituksen+suunta+on+yhdensuuntainen+nastan+kautta+kulkevan+pyörän+säteen+kanssa+ja+kohtisuoraan+tienpintaa+kuvaavaa+tasoa+vasten;
c)+mittaus+suoritetaan+staattisena+nasta+painuneena+renkaan+kulutuspinnan+tasolle,+mittaussuuntana+kuormituksen+suunta.
Ei+pitäisi+olla+kenellekään+liian+vaikeaa.+Katsatusinsinööri+saattaa+kysyä+mittaustulosta.
Johan noita päästöjäkin mitataan asemalla kuin asemalla. Ilmankos pieruani pidättelen autoni katsastus tilanteessa;)
Aloittaja on varmaan vaihtanut renkaat hyvän sään aikana ennen näitä lumisateita ja nyt liukastelee tienpäällä.