Kesärenkaat alle nyt hyvän sään aikana

vahtiva.poliisisetä

Moni on ehtinyt vaihtaa kulkupeliinsä jo kesärenkaat, mutta vielä mattimyöhäisiäkin on. Nyt äkkiä vaihtamaan kesärenkaat alle! Lakia on kunnioitettava!

6

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinähän.se.asianydin

Katellaan kunha kelit lämpiää, ei ole kiirettä! Mieluummin talvirenkailla tiellä, kuin kesärenkailla ojassa!

• saapas.näkee

Minä vaihdan nastarenkaista kesärenkaisiin juhannuksen tienoilla, jos silloin ovat jäät sulaneet mökkitieltä. Yleensä tie on jäätön ja ajettavassa kunnossa kesäkuun alussa, mutta nyt kesän tulo on jo kuukauden myöhässä.

• natsarenkaat

Minä olen huolissani enemmän tuosta pistovoimasta kun en tiedä ovatko nastarenkaitteni pistovoimat pysyneet laillisna. Räntää tulee rätkimällä ja pistovoimat askarruttaa.

5 § (5.7.2007/771)

Henkilöautonrenkaan nastan pistovoiman mittaus.
      F = Fm * us / um, jossa

Fm = mitattujen pistovoimien keskiarvo

us = sallittu ulkoneman keskiarvo

um = mitattujen ulkonemien keskiarvo

Henkilöauton nastan pistovoima on edellä tarkoitetulla tavalla laskettujen neljän renkaan pistovoimien keskiarvo.

Onkohan minulla lailliset natsarenkaat?

• ja.sitten.mittaamaan

Hyvin tärkeä nastan pistovoiman mittaus on saattanut todellakin joltakin kotioloissa unohtua.
        Mittaus suoritetaan seuraavalla tavalla:

a) pyörään kohdistetaan kuormitus, jonka suuruus on 70 % renkaan kantavuudesta;

b) kuormituksen suunta on yhdensuuntainen nastan kautta kulkevan pyörän säteen kanssa ja kohtisuoraan tienpintaa kuvaavaa tasoa vasten;

c) mittaus suoritetaan staattisena nasta painuneena renkaan kulutuspinnan tasolle, mittaussuuntana kuormituksen suunta.

Ei pitäisi olla kenellekään liian vaikeaa. Katsatusinsinööri saattaa kysyä mittaustulosta.

• Johan noita päästöjäkin mitataan asemalla kuin asemalla. Ilmankos pieruani pidättelen autoni katsastus tilanteessa;)

• huononsäänaika

Aloittaja on varmaan vaihtanut renkaat hyvän sään aikana ennen näitä lumisateita ja nyt liukastelee tienpäällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      72
      822
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      688
    3. 35
      557
    4. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      46
      550
    5. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      545
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      29
      542
    7. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      31
      530
    8. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      510
    9. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      507
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      35
      444
    Aihe