Noniin, Ringin ennätys tuli sitten takaisin Civic Type-R:lle VW Golf GTI Clubsport S:ltä kolmas huhtikuuta. Kolme sekuntia meni alle, aikaan 7.43.8.
Jälleen Honda asensi autoon turvakaaren ja poisti sen painon verran muuta tavaraa. Ja jälleen turvakaari oli kiinnitetty niin että sen ei pitäisi olla lisännyt auton jäykkyyttä.
Muistutuksena että VW poisti tuosta Clubsport S:stä takapenkit, hattuhyllyn, välipohjan, käsinojat ja osan äänieristyksestä, sekä vaihtoi etupään apurungon alumiiniseen ja asensi pienemmän akun. Honda lähestymistapa vaikuttaa reilummalta, kun paino ei muutu.
Ringin ennätys tuli takaisin
27
314
Vastaukset
- Reiluus_kaukana
Reilumpi ja reilumpi. Minusta ei ole lainkaan reilua, että tuo Civic ei ole vielä tuotannossa. Auto tulee tuotantoon vasta kesälomien jälkeen. Siihen mennessä ehditään tehdä vaikka mitä halpuutusta.
- pitääodotella
Justiin äsken vilahti uuden korimallin Civicin myyntimainos tuossa ruudussa. Ihan suomalainen autokauppa sitä myi. Ei ollut kyllä ihan CTR vaan 1.0 turbo...
- Sinnepäinjasitärataa
Ainoa tarkoitus noilla kierrosajoilla on mainosarvo lippispojille. Ja ilmeisesti se toimii.
Noi kierrosajat kyllä kuvastaa suoraan auton käyttöominaisuuksia Nurmeksen kirkolla, marraskuun kauppareissulla räntäsateessa :)- Radallenimenomaan
Paljonko mahtaa Nurmeksen kirkolla lippispojilla olla noita Clubsporteja, CTR:iä sun muita yli 50 k€ vehkeitä? Mutta äkkiä sellaisen kanssa kyllä energiajuoman kaupasta hakee.
- HOLISTI74.9
on kyllä mahottoman nopee auto toi type-r civic ja aivan normaali perheauto kuitenkin. siinä ei volkkarit ja skodat pärjää alkuunkaan edes rankasti viritettynä ja ratarenkailla, ajo ominaisuudet niin huonot.
- HatunnostoÄrrälle
Eihän ne kestä vakionakaan, saati sitten viritettynä. Honda on kyllä tehnyt järkyttävän hienon laitteen.
- Hatunnosto
Oliko tosiaan katurenkailla? Useimmat autovalmistajat huijaa Ringillä slikseillä tai muilla ei-katulaillisilla rengastuksilla. Esim. Ferrari tekee noin.
- Pipopäästä
Eiköhän ne renkaat olleet ne samat Michelinin Pilot Sport Cup 2 renkaat kuin muillakin. Katulailliset siis. Vakionahan CTR:ään tulevat Continentalin renkaat, joten nuo Michelinit saa lisämaksusta, jos joku nyt sellaiset haluaa.
Isoin ero tuossa ennätyksessä tuli nähtävästi mutkissa, kun uusi CTR selvisi keskinopeista mutkistakin sellaiset 10 km/h kovemmalla vauhdilla kuin edellinen.
VW:n kuski oli Benny Leuchter, entinen Sebastian Vettelin tallitoveri, joka on ajanut yli 1000 kierrosta Nurburgringilla ja myös valmentaa kuljettajia siellä. Mutta kuka ajoi Civiciä? - Pää_piposta
Edellisen ennätysajon jälkeen Honda ajoi CTR:llä vielä viisi muutakin rataennätystä Euroopassa, useiden eri kuskien toimesta (Rob Huff, Matt Neal, Norbert Michelisz ja Tiago Monteiro). Ne on listattu auton oveen tuossa kuvassa:
http://www.carbuzz.com/resizeimg/imageshandler.ashx?w=640&h=480&url=http://db.carbuzz.com/images2/570000/7000/500/577584.jpg
Eli voidaan veikata että kuskina oli joko BTCC tai WTCC sarjasta joku Honda-kuski ? Tunteeko joku niistä Nordschleifen hyvin? Ei ainakaan Norbert Michelisz joka nimestään huolimatta on unkarilainen.
- muovit_ja_maitotölkit
Rinki? Minä tunnistan vain yhden ringin, ja se on jätteiden kierrätysasema.
- Sillälaillajuu
Joo mun uusi A4 tfsi quattro S-tronik kiihtyy 252hv päälle 5 sekunnissa(5,16tarkasti) 0-100 ihan mitatusti(luvataan 5,8) mutta tosiaan on tää todella nopea verrattuna 310hv typerään jota kokeilin hetki sitten. Ei etuvedolla oikee viivalta kerkeä edes kuivalla. Mutta märällä ylivoima on vielä suurempaa nelivedon hyväksi. Lisäksi noilla vanhanaikaisilla manuaaleilla kuten hondassa vielä on niin on turha yrittää rimpuilla S-tronikkia vastaan ellei ole jotain ammattikuskia. Todellisuudessahan normaali kaveri pystyy radallakin ajamaan kovempaan automaatilla ja nelivedolla kuin että hyppää ammattilaisen käsissä nopean typerän rattiin...type R 310hv ei tunnu erityisen nopealta ja kuten sanoin niin 252hv audini jättää sen viivalta mennen tullen kuten muutkin etuvetokinnerit ja useat tehokkaat takavedot joissa ei pitoa ole varsinkaan märällä pinnalla mutte kuivallakaan esim uusi E63 amg pärjää audi RS6 ei viivalta eikä radalla. Paperilla ovat yhtä nopeita kiihtymään mutta nettivideolla audi otti yli 50m kaulan jo lähdössä...kun ei takaveto pidä ja tämä testi oli ihan kuivalla.
- HOLISTI74.9
siinäpä taas asiantunteva kommentti yökastelijapojulta :D mistä näitä sikiää :D
- YhdynnänSurkeaLopputulos
Noita sikiää toisen Audipojun persiistä......
- Manuaaliseollapitää
Siitä vaan rinkula skoodalla kokeilemaan. Ensimmäiset 20 metriä voit olla edellä, mutta sen jälkeen järkytyt pahasti, kun Ärrän takavalot katoavat horisonttiin.
- NormaaliTyyppi
Kommenttisi on varmasti sanasta sanaan totta.
Mutta näin taviksen silmin, jolle auto on sitä varten että siirrytään paikasta toiseen, tuo sekunnin sadasosien mittaileminen ja se, että asia näyttää aidosti olevan kovin tärkeä, näyttää kovin oudolta.
No, onhan maailmassa toki paljon muutakin outoa.
- kertoo_autolehdet
"Muistutuksena että VW poisti tuosta Clubsport S:stä takapenkit,..."
Civicistä oli myös poistettu takapenkki ja muuta tavaraa turvahäkin painon verran, joten "muistutuksesi" oli täysin tarpeeton!
Civic ei myöskään ollut tuotantomalli, vaikkakin valmis tuotantoon.- autolehdet_kertovat
Ei se minusta ollut tarpeeton muistutus, jos Civicin penkkien poistolla pidettiin auton paino samana, mutta Golfia kevennettiin 30 kiloa.
- VWasiakasAinaVäärässä
VW fanaatikon mielestä se oli tarpeeton muistutus......
- hondaonsejokakusettaa
Miksiköhän noi Hondat pärjää vaan kun Honda itse ajaa niitä. Aina kun puolueettomat lehdet vertailee niitä ne häviää kierrosajoissa . Jos ei ymmärrä ulkomaan kieliä , niin voi kavaa TM.n testin jossa oli mukana Ruotsin ja Tanskan vastaavat autolehdet.
Ja muuten noi modikst jotka yllä listataan VW,n oosalta on ne erot jotka on clubsportin ja clubsport S.n välillä. Eli asiakas joka ostaa clubsort S.n saa mitä on luvattu.- Clubsport_S
"Ja muuten noi modikst jotka yllä listataan VW,n oosalta on ne erot jotka on clubsportin ja clubsport S.n välillä. Eli asiakas joka ostaa clubsort S.n saa mitä on luvattu."
Nimenomaan noin. Vakiovarusteinen Clubsport S on se malli jolla ennätys ajettiin, ei pelkkä Clubsport. - Sitäsaamistämaksaa
Totta, näinhän se onkin. Clubsport S:ssä on noiden kevennysten (poistojen) lisäksi erilainen moottorinohjaus ja alustaan on laadittu nimenomaan 'Nurburging asetus' jolla tuo nopea kierroskin on ajettu. Clubsport S:ssä ei siis ole lainkaan takapenkkejä (!), eikä takaovia (!), kuten CTR:ssä. Asiakas tosiaan saa mitä on luvattu.
- Voimiakatkerille
Kyllä on hauska seurata teidän selittelyjä. Ymmärrän kyllä että kipeää tekee Hondan ylivoima, mutta jossain kohtaa kannattaisi vain olla hiljaa ja niellä tappio, ettette näyttäisi ihan idiooteilta.
- ylivoimarules
Voimiakatkerille kirjoitti:
Kyllä on hauska seurata teidän selittelyjä. Ymmärrän kyllä että kipeää tekee Hondan ylivoima, mutta jossain kohtaa kannattaisi vain olla hiljaa ja niellä tappio, ettette näyttäisi ihan idiooteilta.
Kun nyt nimenomaan merkin ylivoimasta puhut niin onhan se... on kerrassaan.... jonkinlaista ylivoimaa se accordin tukivarren puslien kesto ja lampunvaihdon helppous.
- Mainemenee
ylivoimarules kirjoitti:
Kun nyt nimenomaan merkin ylivoimasta puhut niin onhan se... on kerrassaan.... jonkinlaista ylivoimaa se accordin tukivarren puslien kesto ja lampunvaihdon helppous.
Huh,kauheita ongelmia Hondalla. Joutuu etupuskurin irrottamaan kerran 10 vuodessa ja puslien kestosta ei ole omiin korviini kantautunut tietoa ja vaikka olisikin, niin vähissä on viat.
- Pienetkädet
En minä ole kyllä ikinä mitään puskuria Accordin lampunvaihdossa irrottanut. Aina se on mennyt ihan normaalisti kiertämällä umpion takakansi auki ja vaihtamalla lamppu. Ahdasta on, joo, mutta ihan normaalisti se on hoitunut..
- Hondahuijaaaina
Honda näyttää ylivoimainen formuloissa. Taitaa olla kaikkien aikojen surkein F1 kone. Ja ei ole kauaa kun Honda kärähti huijauksesta F1ssä. Olivat asettaneet toisen bensatankin, autoonsa, että voivat ajaa kilpailun kevyemmällä autolla. Sama tuolla ringilläkin, ajettu autolla, joka ei ole tuotannossa.
- Eipääsemihkäää
Kumpi onkaan tärkeämpää normaaliajossa? Rata-aika...vaiko kuitenkin kiihtyvyys paikaltaan vaikka 0-60 tai 0-100? Kyllä minä en ainakaan ole koskaan tarvinnut tienpäällä rata ominaisuuksia. Liikennevaloista toisinaan joutuu lähtemään kovempaa joko kisailumielessä tai ihan vaan siksi että on väärällä kaistalla ja pitää äkkiä vaihtaa. Toki 0-100 nopea auto kiihtyy usein myös vaikka 60-100 ohituksessa hyvin. Mutta kun harvoin suomessa saa yli 100 edes ajaa niin pidän suorituskykyä 0-100 tärkeimpänä arvona arkiliikenteessä. Asun täällä helsingissä ja täälä ajelen aikalailla 40-100kmh alueilla ja välillä 120 kesällä. Liikennevaloja tulee joka päivä ja kyllä arvostan nelivetoa ja tehokasta konetta tuon viivaltalähdön takia. Civic type R on minua aina kiehtonut autona ja olen aina tykännyt sen fiiliksestä ja ulkonäöstä..en tiedä miksi mutta vaikkei se olekkaan mukavin auto niin kiinostaa ihan hirveesti:) jotain hienoa siinä ratahenkisyydessä vaan on vaikka olen jo yli 30v. Ehkä se johtuu siitä että kun oli 18 haaveilin sen aikasesta 200hv typerästä jota en sitten koskaan saanut ihan taloudellisista syistä. Nyt ajan kalliimmalla autolla n.70 tuhatta joo mutta voisin vaikka seuraavaksi hankkia uuden typerän:) ainoa harmi on se ettei ole nelivetoa ja automaattia. Neliveto talvella vaan on mahtava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851