Ringin ennätys tuli takaisin

Nordschleife

Noniin, Ringin ennätys tuli sitten takaisin Civic Type-R:lle VW Golf GTI Clubsport S:ltä kolmas huhtikuuta. Kolme sekuntia meni alle, aikaan 7.43.8.

Jälleen Honda asensi autoon turvakaaren ja poisti sen painon verran muuta tavaraa. Ja jälleen turvakaari oli kiinnitetty niin että sen ei pitäisi olla lisännyt auton jäykkyyttä.

Muistutuksena että VW poisti tuosta Clubsport S:stä takapenkit, hattuhyllyn, välipohjan, käsinojat ja osan äänieristyksestä, sekä vaihtoi etupään apurungon alumiiniseen ja asensi pienemmän akun. Honda lähestymistapa vaikuttaa reilummalta, kun paino ei muutu.

27

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reiluus_kaukana

      Reilumpi ja reilumpi. Minusta ei ole lainkaan reilua, että tuo Civic ei ole vielä tuotannossa. Auto tulee tuotantoon vasta kesälomien jälkeen. Siihen mennessä ehditään tehdä vaikka mitä halpuutusta.

      • pitääodotella

        Justiin äsken vilahti uuden korimallin Civicin myyntimainos tuossa ruudussa. Ihan suomalainen autokauppa sitä myi. Ei ollut kyllä ihan CTR vaan 1.0 turbo...


    • Sinnepäinjasitärataa

      Ainoa tarkoitus noilla kierrosajoilla on mainosarvo lippispojille. Ja ilmeisesti se toimii.

      Noi kierrosajat kyllä kuvastaa suoraan auton käyttöominaisuuksia Nurmeksen kirkolla, marraskuun kauppareissulla räntäsateessa :)

      • Radallenimenomaan

        Paljonko mahtaa Nurmeksen kirkolla lippispojilla olla noita Clubsporteja, CTR:iä sun muita yli 50 k€ vehkeitä? Mutta äkkiä sellaisen kanssa kyllä energiajuoman kaupasta hakee.


    • HOLISTI74.9

      on kyllä mahottoman nopee auto toi type-r civic ja aivan normaali perheauto kuitenkin. siinä ei volkkarit ja skodat pärjää alkuunkaan edes rankasti viritettynä ja ratarenkailla, ajo ominaisuudet niin huonot.

      • HatunnostoÄrrälle

        Eihän ne kestä vakionakaan, saati sitten viritettynä. Honda on kyllä tehnyt järkyttävän hienon laitteen.


      • Hatunnosto

        Oliko tosiaan katurenkailla? Useimmat autovalmistajat huijaa Ringillä slikseillä tai muilla ei-katulaillisilla rengastuksilla. Esim. Ferrari tekee noin.


      • Pipopäästä

        Eiköhän ne renkaat olleet ne samat Michelinin Pilot Sport Cup 2 renkaat kuin muillakin. Katulailliset siis. Vakionahan CTR:ään tulevat Continentalin renkaat, joten nuo Michelinit saa lisämaksusta, jos joku nyt sellaiset haluaa.

        Isoin ero tuossa ennätyksessä tuli nähtävästi mutkissa, kun uusi CTR selvisi keskinopeista mutkistakin sellaiset 10 km/h kovemmalla vauhdilla kuin edellinen.

        VW:n kuski oli Benny Leuchter, entinen Sebastian Vettelin tallitoveri, joka on ajanut yli 1000 kierrosta Nurburgringilla ja myös valmentaa kuljettajia siellä. Mutta kuka ajoi Civiciä?


      • Pää_piposta

        Edellisen ennätysajon jälkeen Honda ajoi CTR:llä vielä viisi muutakin rataennätystä Euroopassa, useiden eri kuskien toimesta (Rob Huff, Matt Neal, Norbert Michelisz ja Tiago Monteiro). Ne on listattu auton oveen tuossa kuvassa:
        http://www.carbuzz.com/resizeimg/imageshandler.ashx?w=640&h=480&url=http://db.carbuzz.com/images2/570000/7000/500/577584.jpg

        Eli voidaan veikata että kuskina oli joko BTCC tai WTCC sarjasta joku Honda-kuski ? Tunteeko joku niistä Nordschleifen hyvin? Ei ainakaan Norbert Michelisz joka nimestään huolimatta on unkarilainen.


    • muovit_ja_maitotölkit

      Rinki? Minä tunnistan vain yhden ringin, ja se on jätteiden kierrätysasema.

    • Sillälaillajuu

      Joo mun uusi A4 tfsi quattro S-tronik kiihtyy 252hv päälle 5 sekunnissa(5,16tarkasti) 0-100 ihan mitatusti(luvataan 5,8) mutta tosiaan on tää todella nopea verrattuna 310hv typerään jota kokeilin hetki sitten. Ei etuvedolla oikee viivalta kerkeä edes kuivalla. Mutta märällä ylivoima on vielä suurempaa nelivedon hyväksi. Lisäksi noilla vanhanaikaisilla manuaaleilla kuten hondassa vielä on niin on turha yrittää rimpuilla S-tronikkia vastaan ellei ole jotain ammattikuskia. Todellisuudessahan normaali kaveri pystyy radallakin ajamaan kovempaan automaatilla ja nelivedolla kuin että hyppää ammattilaisen käsissä nopean typerän rattiin...type R 310hv ei tunnu erityisen nopealta ja kuten sanoin niin 252hv audini jättää sen viivalta mennen tullen kuten muutkin etuvetokinnerit ja useat tehokkaat takavedot joissa ei pitoa ole varsinkaan märällä pinnalla mutte kuivallakaan esim uusi E63 amg pärjää audi RS6 ei viivalta eikä radalla. Paperilla ovat yhtä nopeita kiihtymään mutta nettivideolla audi otti yli 50m kaulan jo lähdössä...kun ei takaveto pidä ja tämä testi oli ihan kuivalla.

      • HOLISTI74.9

        siinäpä taas asiantunteva kommentti yökastelijapojulta :D mistä näitä sikiää :D


      • YhdynnänSurkeaLopputulos

        Noita sikiää toisen Audipojun persiistä......


      • Manuaaliseollapitää

        Siitä vaan rinkula skoodalla kokeilemaan. Ensimmäiset 20 metriä voit olla edellä, mutta sen jälkeen järkytyt pahasti, kun Ärrän takavalot katoavat horisonttiin.


      • NormaaliTyyppi

        Kommenttisi on varmasti sanasta sanaan totta.

        Mutta näin taviksen silmin, jolle auto on sitä varten että siirrytään paikasta toiseen, tuo sekunnin sadasosien mittaileminen ja se, että asia näyttää aidosti olevan kovin tärkeä, näyttää kovin oudolta.

        No, onhan maailmassa toki paljon muutakin outoa.


    • kertoo_autolehdet

      "Muistutuksena että VW poisti tuosta Clubsport S:stä takapenkit,..."
      Civicistä oli myös poistettu takapenkki ja muuta tavaraa turvahäkin painon verran, joten "muistutuksesi" oli täysin tarpeeton!
      Civic ei myöskään ollut tuotantomalli, vaikkakin valmis tuotantoon.

      • autolehdet_kertovat

        Ei se minusta ollut tarpeeton muistutus, jos Civicin penkkien poistolla pidettiin auton paino samana, mutta Golfia kevennettiin 30 kiloa.


      • VWasiakasAinaVäärässä

        VW fanaatikon mielestä se oli tarpeeton muistutus......


    • hondaonsejokakusettaa

      Miksiköhän noi Hondat pärjää vaan kun Honda itse ajaa niitä. Aina kun puolueettomat lehdet vertailee niitä ne häviää kierrosajoissa . Jos ei ymmärrä ulkomaan kieliä , niin voi kavaa TM.n testin jossa oli mukana Ruotsin ja Tanskan vastaavat autolehdet.
      Ja muuten noi modikst jotka yllä listataan VW,n oosalta on ne erot jotka on clubsportin ja clubsport S.n välillä. Eli asiakas joka ostaa clubsort S.n saa mitä on luvattu.

      • Clubsport_S

        "Ja muuten noi modikst jotka yllä listataan VW,n oosalta on ne erot jotka on clubsportin ja clubsport S.n välillä. Eli asiakas joka ostaa clubsort S.n saa mitä on luvattu."
        Nimenomaan noin. Vakiovarusteinen Clubsport S on se malli jolla ennätys ajettiin, ei pelkkä Clubsport.


      • Sitäsaamistämaksaa

        Totta, näinhän se onkin. Clubsport S:ssä on noiden kevennysten (poistojen) lisäksi erilainen moottorinohjaus ja alustaan on laadittu nimenomaan 'Nurburging asetus' jolla tuo nopea kierroskin on ajettu. Clubsport S:ssä ei siis ole lainkaan takapenkkejä (!), eikä takaovia (!), kuten CTR:ssä. Asiakas tosiaan saa mitä on luvattu.


      • Voimiakatkerille

        Kyllä on hauska seurata teidän selittelyjä. Ymmärrän kyllä että kipeää tekee Hondan ylivoima, mutta jossain kohtaa kannattaisi vain olla hiljaa ja niellä tappio, ettette näyttäisi ihan idiooteilta.


      • ylivoimarules
        Voimiakatkerille kirjoitti:

        Kyllä on hauska seurata teidän selittelyjä. Ymmärrän kyllä että kipeää tekee Hondan ylivoima, mutta jossain kohtaa kannattaisi vain olla hiljaa ja niellä tappio, ettette näyttäisi ihan idiooteilta.

        Kun nyt nimenomaan merkin ylivoimasta puhut niin onhan se... on kerrassaan.... jonkinlaista ylivoimaa se accordin tukivarren puslien kesto ja lampunvaihdon helppous.


      • Mainemenee
        ylivoimarules kirjoitti:

        Kun nyt nimenomaan merkin ylivoimasta puhut niin onhan se... on kerrassaan.... jonkinlaista ylivoimaa se accordin tukivarren puslien kesto ja lampunvaihdon helppous.

        Huh,kauheita ongelmia Hondalla. Joutuu etupuskurin irrottamaan kerran 10 vuodessa ja puslien kestosta ei ole omiin korviini kantautunut tietoa ja vaikka olisikin, niin vähissä on viat.


      • Pienetkädet

        En minä ole kyllä ikinä mitään puskuria Accordin lampunvaihdossa irrottanut. Aina se on mennyt ihan normaalisti kiertämällä umpion takakansi auki ja vaihtamalla lamppu. Ahdasta on, joo, mutta ihan normaalisti se on hoitunut..


    • Hondahuijaaaina

      Honda näyttää ylivoimainen formuloissa. Taitaa olla kaikkien aikojen surkein F1 kone. Ja ei ole kauaa kun Honda kärähti huijauksesta F1ssä. Olivat asettaneet toisen bensatankin, autoonsa, että voivat ajaa kilpailun kevyemmällä autolla. Sama tuolla ringilläkin, ajettu autolla, joka ei ole tuotannossa.

    • Eipääsemihkäää

      Kumpi onkaan tärkeämpää normaaliajossa? Rata-aika...vaiko kuitenkin kiihtyvyys paikaltaan vaikka 0-60 tai 0-100? Kyllä minä en ainakaan ole koskaan tarvinnut tienpäällä rata ominaisuuksia. Liikennevaloista toisinaan joutuu lähtemään kovempaa joko kisailumielessä tai ihan vaan siksi että on väärällä kaistalla ja pitää äkkiä vaihtaa. Toki 0-100 nopea auto kiihtyy usein myös vaikka 60-100 ohituksessa hyvin. Mutta kun harvoin suomessa saa yli 100 edes ajaa niin pidän suorituskykyä 0-100 tärkeimpänä arvona arkiliikenteessä. Asun täällä helsingissä ja täälä ajelen aikalailla 40-100kmh alueilla ja välillä 120 kesällä. Liikennevaloja tulee joka päivä ja kyllä arvostan nelivetoa ja tehokasta konetta tuon viivaltalähdön takia. Civic type R on minua aina kiehtonut autona ja olen aina tykännyt sen fiiliksestä ja ulkonäöstä..en tiedä miksi mutta vaikkei se olekkaan mukavin auto niin kiinostaa ihan hirveesti:) jotain hienoa siinä ratahenkisyydessä vaan on vaikka olen jo yli 30v. Ehkä se johtuu siitä että kun oli 18 haaveilin sen aikasesta 200hv typerästä jota en sitten koskaan saanut ihan taloudellisista syistä. Nyt ajan kalliimmalla autolla n.70 tuhatta joo mutta voisin vaikka seuraavaksi hankkia uuden typerän:) ainoa harmi on se ettei ole nelivetoa ja automaattia. Neliveto talvella vaan on mahtava.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      140
      5991
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

      Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      47
      5873
    3. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      58
      4490
    4. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

      Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      70
      4011
    5. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

      viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      95
      3577
    6. Mitä meidän välillä

      Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      85
      3434
    7. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

      16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      153
      3301
    8. Kun aika on oikea niin

      Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      17
      1612
    9. Ei me taideta

      Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      45
      1541
    10. Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.

      Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä
      Maailman menoa
      16
      1353
    Aihe