4G modeemi heikolle kuuluvuudelle

Essab

Onko kokemusta minkä merkkinen ja mallinen 4G modeemi toimisi hyvin paikassa jossa on heikko signaalin kuuluvuus?

18

353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rottenpotatoes

      Joku sellainen mihin saa liitettyä KUNNOLLISEN ulkoantennin.

      • Jake_50

        Pitää paikkansa, itsellä Huawei B593S ja siinä ainakin on toiminut ulkoantenni hyvin, uudempi malli ei ainakaan aluksi toiminut ulkoantenneilla, nykyistä tilannetta en tiedä. Hyvä kaksoisantenni tuon perään ja taajuuden lukitus, niin saa hyvän yhteyden.


    • 1. Sellainen tietokoneesta erillinen modeemi jonka voi siirrellä paikkaan jossa paras kuuluvuus. Ei missään nimessä mitään USB-porttiin kytkettävää sontaa

      2. Sisältää jonkun isomman antennin tai on kytkettävissä telakkaan jossa ne antennit. Mielellään ulkoantenni.

      Kannattaa myös huonosti kuuluvalla alueella lukita se verkko että se ei aina vaihtele ja katko yhteyttä. Muita niksejä mitä voi tarvita on esim. pitää nettiyhteys päällä tasaisella pingauksella jos operaattori pätkii liian herkästi passiivista yhteyttä (harvoin tarvitsee) tai sitten yleensäkin jos on yhteysongelmia jossain korvessa niin sitä voi myös vähentää riippuvuutta nettiyhteyteen käyttämällä välimuisteja ja ns. offline sovelluksia.

      • Jake_50

        Harvoin noita pingauksia tarvitaan, itsellä katkomiset johtui 800 ja 1800 MHz pomppimisesta, eli hyppäsi nopeasta kaupunkiverkosta hitaampaan maaseutuverkkoon. Nyt olen lukinnut tuon 1800:sen päälle ja nopeus tasanen sata, tosin maaseudulla joutuu varmaan tyytymään puoleen tuosta. Ja se antenni myös pitää suunnata nopeimpaan mastoon, muuten ei ole paskankaan hyötyä, tiedoksi tämäkin aloittelijoille.


      • ellunkanalja
        Jake_50 kirjoitti:

        Harvoin noita pingauksia tarvitaan, itsellä katkomiset johtui 800 ja 1800 MHz pomppimisesta, eli hyppäsi nopeasta kaupunkiverkosta hitaampaan maaseutuverkkoon. Nyt olen lukinnut tuon 1800:sen päälle ja nopeus tasanen sata, tosin maaseudulla joutuu varmaan tyytymään puoleen tuosta. Ja se antenni myös pitää suunnata nopeimpaan mastoon, muuten ei ole paskankaan hyötyä, tiedoksi tämäkin aloittelijoille.

        Vitsi: Maaseudullahan niitä mastoja onkin pilvi pimein mihin suunnata.


      • Jake_50

        Jos kännykätkin toimii niin tuskin ne lähettimet kuusen latvassa siellä korvessa on.


      • Nzmzmdmdmd

        Se pingauksen tarve liittyi kyllä 3g-verkkoon. Siinähän hs*pa tippui muutamassa sekunnissa, jos liikennettä ei ollut. Ja ylösajo sai aina yhteydessä viiveen. 4g:ssä tätä ongelmaa ei enää ole.


      • pingpitääpäällä
        Nzmzmdmdmd kirjoitti:

        Se pingauksen tarve liittyi kyllä 3g-verkkoon. Siinähän hs*pa tippui muutamassa sekunnissa, jos liikennettä ei ollut. Ja ylösajo sai aina yhteydessä viiveen. 4g:ssä tätä ongelmaa ei enää ole.

        Jotkin laitteet kuukahataa jos vaikka paskalla käyt.


    • Tästä-on-hyvä-aloittaa

      Minä olen koittanut pärjätä sisäantenilla, vaikka selvästi tarvetta olisi ulkoantenille.

      Sisätiloissa mobiilireititin on sijoitettava oikeaan paikkaan ja vieläpä oikeaan asentoon, parhaan singaalin aikaansaamiseksi.

      Oikean paikan ja asennos löytymistä helpottaan kun voi realiaikaisesti seurata datan siirtymistä ulos ja sisään. Ehdottomasti paras ohjelma jonka olen tuohon löytänyt on Netdata - reaaliaikaisen suorituskyvyn valvontatyökalu Linux-järjestelmille.

      En muista minkä ohjeen mukaan sen itse asensin, mutta helpon näköinen asennusohje löytyy muumuassa tuolta: https://www.tecmint.com/netdata-real-time-linux-performance-network-monitoring-tool/

      Paikan haku onnistuu parhaiten sellaiseen aikaan että verkon kurmitus on pienimillään, jolloin voi olla suurinpiirtein varma että (vaikka 100 Mbit/s) yhteys nopuden laskeminen johtuu paikasta ja asennosta. Tavoitehan on mahdollisiman korkea ja tasainen palkki Netdatan näyttämänä.

      http://aijaa.com/XNMKPX

      Linux Mint 18 Sarah
      Xfce 64-bit

    • kyrsiintynyt

      Kylläkai tuo 4g on parempi kuin Elisan kaapeli, 10M yhteys (kaapeli) ja tänäänkään ei ole tullut edes 1Megaa, kyllä tästä on turha maksaa yli 25.90 euroa. Mitä operaattoria suosittelette 4g:lle... masto on muutaman sadan metrin päässä?

      • ostadna

        Se on kyllä 4g hitaampi kuin kiinteä, kun surffaat nettiä. Sivut aukeaa hitaammin johtuen mobiililaitteiden hitaasta vasteajasta.


      • pelittää

        Mulla on 4g usb tikku, mikä on nopeempi kuin Rauman kirjaston kaapeli.
        Täällä kyllä väitetään, että ovat täyttä sontaa.
        Pelannut 2½ vuotta ongelmitta.


      • mobiilitukos
        pelittää kirjoitti:

        Mulla on 4g usb tikku, mikä on nopeempi kuin Rauman kirjaston kaapeli.
        Täällä kyllä väitetään, että ovat täyttä sontaa.
        Pelannut 2½ vuotta ongelmitta.

        Minulla on kaapeli ja mokkula, niin kyllä kaapeli vastaa tasaisen nopeasti aina, kellonajasta riippumatta. Toki tuolla mokkulalla pelaa, mutta nettisaitit avautuu huomattavasti hitaammin.


    • Bersel

      "Kylläkai tuo 4g on parempi kuin Elisan kaapeli, 10M yhteys (kaapeli) ja tänäänkään ei ole tullut edes 1Megaa, kyllä tästä on turha maksaa yli 25.90 euroa. "

      Jos 10 megan kaapelista tulee noin megan verran nopeutta, niin silloin pitää olla yhteydessä Elisaan ja kertoa ongelmasta. Tätä ennen on kuitenkin hyvä:

      1) sammuttaa ja uudelleenkäynnistää modeemi
      2) jos käytössä on wifi, niin varmistaa että olet vaihtanut kunnon salasanat, etkä käytä mitään WPS tai wep-salausta tai jopa kokonaan avointa wifiä, jolloin naapurisi käyttävät todennäköisesti yhteytesi
      3) varmistaa ettei käytössä ole pitkää puhelinjatkojohtoa, koska pitkä johto voi aiheuttaa ongelmia
      4) tarkastaa oma nettiliittymä (onko sinulla oikeasti 10 megainen vai 1 megainen liittymä, joista jälkimmäinen yleensä taloyhtiöissä ilmainen)

      Tämä on vähän hölmöä, että näin itsestäänselvää asiaa kuin yhteydenotto siihen firmaan jonka palvelu ei toimi kunnolla, pitää erikseen kertoa. Vähän kuin "mun tuulilasinpyyhkimet ei oikein toimi, pitää sitten varmaan vaihtaa autoa".

      • ennenoli1

        Meillä päin 10 on ilmainen.


      • kyrsiintynyt

        Kyllä tämä on 10 meganen, aiemmin oli Elisan 100 meganen viihdepaketin kanssa, sekään ei toiminut kunnolla, valitin siitä muutaman kerran tuloksetta, lupasivat ottaa yhteyttä, odotin sen vajaan kaksi vuotta yhteyden ottoa, ei kuulunut mitään, sitten lopetin sen, sen hankkiminen oli kallis virhe (39€/kk/24kk)... olen tullut siihen tulokseen että nyt on jo aika vaihtaa operaattoria.


    • Jake_51

      Mitä väliä on modeemilla ja merkillä kun kaikki saa pelittämään antennilla.

    • hyvinpelaajoo

      Mulla on Tp-link mr6400, ja hyvin pelaa. Pupukorvat pystyyn ja laite sille ikkunalle joka on kohti linkkimastoa. Meiltä matkaa mastoon 5,8 kilometriä, ja 10 megan 4G työntää 10-12 megan nopeutta ilman pätkimisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      784
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe