Toyotan huollot ovat kaikkein halvimmat.
Riuhu, huuda, metelöi ja potki nyt trollipoika niinkuin olet tehnyt viimeiset kymmenen vuotta täällä, että Toyotan huollot ovat kalliita.
"Listan alimpana –eli halvimman paikalla – on Toyota. Sen ylläpitokustannukset ensimmäisen kymmenen vuoden ajalta ovat vain 4880 euroa."
"Kallis merkki ei kuitenkaan tarkoita sitä, että auton ylläpito olisi välttämättä kallista. Esimerkiksi Lexus on hinnaltaan samaa tasoa saksalaisten premium-autojen kanssa, mutta se on vasta listan häntäpäässä."
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001205568.html
http://www.hs.fi/autot/a1466472882887
Toyota-merkkihuolto oli ylivoimainen Tekniikan Maailman testissä.
https://www.toyota.fi/toyota/laatu/TM_huoltovertailu.json
Toyotalla on kaikkein halvin ja paras huolto
80
3237
Vastaukset
- Eivätolekalliita
Minä olen ajanut Toyotalla kolmekymmentä vuotta enkä ole koskaan kokenut että varsinaiset huolto-ohjelmaan kuuluvat huollot olisivat kalliita.
Nytkin 15.00 km merkkihuolto maksaa n. 180 euroa ja laajempi 30.000 km:n välein tehtävä huolto hiukan yli 300 €. Ovatko nuo kalliita. Eivät.- huuhaa.puuhaata
Ylläpitokulut 10 vuoden ajalta ovat kyllä hieman eri asia kuin pelkät huolto-ohjelman mukaiset huoltokulut.
- muihinverrattuna
Kallis.
Eihän nuo hinnat maailmaa kaada ja raha on vanha keksintö. Sitä on kaikilla.
Kuitenkin vertailussa muihin merkkeihin Toyota on sieltä kalleimmasta päästä.
Esimerkiksi TM:n 60 tkm:n kestotestissä Golfin huoltokustannukset olivat noin 40% pienemmät kuin Hybridi Auriksen. - Mitätarkoitat
huuhaa.puuhaata kirjoitti:
Ylläpitokulut 10 vuoden ajalta ovat kyllä hieman eri asia kuin pelkät huolto-ohjelman mukaiset huoltokulut.
Niin ovat. Molemmat ovat todella edullisia. Entä sitten?
- Ritsamikäritsa
muihinverrattuna kirjoitti:
Kallis.
Eihän nuo hinnat maailmaa kaada ja raha on vanha keksintö. Sitä on kaikilla.
Kuitenkin vertailussa muihin merkkeihin Toyota on sieltä kalleimmasta päästä.
Esimerkiksi TM:n 60 tkm:n kestotestissä Golfin huoltokustannukset olivat noin 40% pienemmät kuin Hybridi Auriksen.Golfin huollon puutteen vuoksi sittä ei olekaan autoksi. Autoa on huollettava. Siitä ei mihinkään pääse. Golfin huollon puute johtaa kymmenessä vuodessa valtaviin kustannuksiin.
- helppo.tapa.säästää
Ritsamikäritsa kirjoitti:
Golfin huollon puutteen vuoksi sittä ei olekaan autoksi. Autoa on huollettava. Siitä ei mihinkään pääse. Golfin huollon puute johtaa kymmenessä vuodessa valtaviin kustannuksiin.
Kymmenen vuoden jälkeen tuon hintaluokan autojen arvo jokatapauksessa vain muutama tonni. Jos sellaiseen tulee jotain kallista ongelmaa niin paalataan. Yksinkertaista.
Muualla maailmassa autojen käyttöikä on paljon Suomea lyhyempi, täällä autoja pidetään yli-ikäisinä väkisin liikenteessä.
Itse en ole koskaan ajanut yli kymmenvuotiaallaalla autolla sen jälkeen kuin sain vakituisen työn. Helppo tapa pitää korjauskustannukset pineninä. Ei ole eds väliä minkä merkkisen auton ostaa, kunhan pysyy erossa vanhoista ritsoista. - teyjetjyety
Missä tuo öljynvaihtohuolto on noin kallista teettää, kun Toyotan liikkeessä se on maksanut Corolla Versoon 140-150 € ja vienyt aikaa tunnin? Isompi huolto on ollut noin 320€.
- Anonyymi
huuhaa.puuhaata kirjoitti:
Ylläpitokulut 10 vuoden ajalta ovat kyllä hieman eri asia kuin pelkät huolto-ohjelman mukaiset huoltokulut.
Toyota on poikkeus; huoltokulut = ylläpitokulut. Tämä ei koske muita kuin Toyotaa ja Lexusta.
- isikö.maksaa
Autoilu maksaa sellaiset 400-500 euroa/kk ja jotkut repivät pelipaitansa muutaman kympin huoltohintojen eroista.
- Toyota.dominoi
Ei autoilussa ole mitään muuta kiinteää kuukausukulua kuin käyttövero ja vakuutukset.
Huoltokustannukset ja polttoaine ovat täysin verrannollisia ajomatkaan. Arvon alenemisessakin on varsin laaja haarukka. Toyotassa arvon aleneminen on kaikkein hitainta tutkitusti. Kylmä totuus vaan on että merkkihuoltohinnoittelussa on karmeita eroja. Tunnin huollosta voi pahimmillaan saada kolmen-neljänsadan euron laskun. On siinä todellinen tuntihinta kohillaan. Varaosien ostaminen marmorilta on jo sulaa hulluutta. - Helpompiaollut
Ei ole pelipaitaa, mutta nyt on ollut muutaman vuoden pieni MB. Paitsi että on kallista, on myös vaivalloista.
Sähköisen huoltokirjan vain lykkäsivät. Ei osaa suunnitella huoltoja, kun ei tiedä mitä milläkin km- määrällä on tehtävä. Sähköinen h- kirja on salainen. Vai onko joku nähnyt netissä?
On kuitenkin ohje: Kerran vuodessa huoltoon vaikka ei ajaisi ollenkaan. Jopa mittarin näyttö ilmoittaa joka startin jälkeen montako päivää sitten huollossa olisi pitänyt käydä.
Ohjekirjalla on edustava paksuus. Sivumäärä kertyy monen mallin ohjeista samassa kirjassa. Tämä tekee lukemisen hitaaksi. Samassa opuksessa on myös Brittiläisen malliston erikoisuudet.
Autoliikkeen myyjän tehtäviin kuuluu käydä kirja läpi asiakkaan ymmärryksen vaatimalla tavalla...Käydä kirja läpi... Aiheutti tuo pientä kiemurtelua. - eikö.muuta
Toyota.dominoi kirjoitti:
Ei autoilussa ole mitään muuta kiinteää kuukausukulua kuin käyttövero ja vakuutukset.
Huoltokustannukset ja polttoaine ovat täysin verrannollisia ajomatkaan. Arvon alenemisessakin on varsin laaja haarukka. Toyotassa arvon aleneminen on kaikkein hitainta tutkitusti. Kylmä totuus vaan on että merkkihuoltohinnoittelussa on karmeita eroja. Tunnin huollosta voi pahimmillaan saada kolmen-neljänsadan euron laskun. On siinä todellinen tuntihinta kohillaan. Varaosien ostaminen marmorilta on jo sulaa hulluutta.Siitä laskemaan, jos on päässyt jokin kohta unohtumaan.
http://autocosts.info/FI - ei.juurikaan
eikö.muuta kirjoitti:
Siitä laskemaan, jos on päässyt jokin kohta unohtumaan.
http://autocosts.info/FIJoo, katsastus tietenkin, mutta sekään ei koske juurikaan uudehkoa autoa, Toyota yleensä selviää katsastuksistakin ensiyrittämällä. Rahoitus ei koske omilla rahoillaan ostavia.
- avaa.silmäsi
Toyota.dominoi kirjoitti:
Ei autoilussa ole mitään muuta kiinteää kuukausukulua kuin käyttövero ja vakuutukset.
Huoltokustannukset ja polttoaine ovat täysin verrannollisia ajomatkaan. Arvon alenemisessakin on varsin laaja haarukka. Toyotassa arvon aleneminen on kaikkein hitainta tutkitusti. Kylmä totuus vaan on että merkkihuoltohinnoittelussa on karmeita eroja. Tunnin huollosta voi pahimmillaan saada kolmen-neljänsadan euron laskun. On siinä todellinen tuntihinta kohillaan. Varaosien ostaminen marmorilta on jo sulaa hulluutta.Ei ole, jos säilyttää autoa kotipihassa ja pesee vain käsin kaivovedellä. Joillakin pelkkä säilytys lukitussa autotallissa maksaa jo pari sataa kuussa ja konepesuihin menee useita satasia vuodessa.
- Huomasitte_varmaan
että Ilta-Sanomien jutun jälkeen keskustelussa esiintyi tuttu trollipoju juuri samanlaisilla kommenteilla kuin täälläkin. On se, supernolo ja lapsellinen tollo.
- Iccic
Merkkihuollot ovat kalliita kaikilla merkeillä.Juuri siksihän ne kannattaa kilpailuttaa joka huolto erikseen.
- faktaaVäliin
Autolehtien vertailuissa kerätään huoltojen hinnat kolmelle vuodelle parille eri kilsakertymälle ja aina poikkeuksetta Toyota on kallein ylläpitää. Näin se vaan on.
- apinaa_koijataan
Uskomatonta, että aloititte uudestaan tämän säälittävän vänkäämisen!
Teille on aikaisemmassa keskustelussa hyvin pätevästi osoitettu ettei tuon amerikkalaisen tutkimuksen huoltokulut päde täällä. Eikä päde oikeasti Amerikassakaan, koska kaikissa tapauksissa tuon tutkimuksen huoltohintalaskelmien pohjana on sama huollon tarve merkistä riippumatta. Oikeassa elämässä saksalaisia autoja tarvitsee huoltaa paljon vähemmän kuin japanilaisia. Toyotassa huoltokertoja on kaksinkertainen määrä!
Suomen olosuhteita ja hintatasoa vastaavia kustannusvertailuja voitte tehdä vertaamalla Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötesteissä saatuja tuloksia. Ne osoittavat vääjäämättä, että Toyotat eivät ole olleet koskaan ylläpitokuluiltaan halvimpia. En ala tähän esimerkkejä luettelemaan, koska niitä löytyy aivan riittävästi kun selaatte keskusteluja muutaman viikon taaksepäin.
Tekniikan Maailman huoltovertailu jota Toyota käyttää mainonnassaan (jälkimmäinen linkki) ei verrannut eri automerkkien huoltoja keskenään, vaan automerkkien huoltoja monimerkkihuoltoihin! Alkuperäisessä artikkelissa on oikein korostettu, että automerkkien huoltoja ei voi tämän vertailun perusteella verrata keskenään. Teitä höynäytetään tarkoituksella tuossa Toyotan mainoslinkissä.- Meidän_Tojotaa
ei ole tarvinnut takuuajan jälkeen koskaan käyttää huollossa. Kaiken mitä siihen tarvitsee tehdä, voi hyvin tehdä itsekin. Ei maksa paljoa. Nesteiden vaihdot ja tarkistukset, jarrujen tarkistus ja parin vuoden välein täällä trollausmielessä paljon puhuttu herkistely. Alustan rento pesu pari kertaa vuodessa painepesurilla ja mahdollisten suoja-ainevaurioiden parantelu tuloksen kuivuttua. Siinä kaikki, pakoputkistokin on ruostumatonta ja näyttää kestävän auton iän. Helppohoitoisempaa autoa on vaikea kuvitella.
- Tero.katsastaa
60 tkm vertailutestissä piti Toyotan verrokkina ollutta autoa korjata jo noinkin vähäisellä ajolla. Korjaaminen on aina huoltamista kalliimpaa. Toyotaahan ei tunnetusti tarvitse korjailla alle 200 000 kilometrin ajolla.
Tuttava katsastusmies kertoi, että ihmiset ovat laiminlyöneet autojensa huoltoja erityisesti viime vuosina ja sen takia niitä tuodaan katsastukseen ikäänkuin vikatestiin ja korjauskäskyhän siitä tulee helposti.
Suomessa ajetaan alle 18 tkm vuodessa ja muualla Euroopassa vain n 15 tkm, joten jokainen auto pitäisi huollattaa kerran vuodessa pitkästä huoltovälilupauksesta huolimatta. Ilmastomme takia kosteutta kerääntyy öljyihin ja nesteisiin sekä jarrut jumittuvat ruostumisen takia. - h.anuri
"Toyotaahan ei tunnetusti tarvitse korjailla alle 200 000 kilometrin ajolla." Kyllä rouvan Tojo oli ekan kerran kunnon korjauksessa 24tkm kohdalla, joten mistä keksit 200tkm? Kertoiko tämänkin tuttu katsastusmies? Syy oli jarrujen laahaaminen, palat, levyt ja laakerit, normaali huolto Tojo kansalle? Lisäksi olisivat vielä halunneet laskuttaa, joten sen huollon laadunkin voi unohtaa.
- ÄläValehtele
h.anuri kirjoitti:
"Toyotaahan ei tunnetusti tarvitse korjailla alle 200 000 kilometrin ajolla." Kyllä rouvan Tojo oli ekan kerran kunnon korjauksessa 24tkm kohdalla, joten mistä keksit 200tkm? Kertoiko tämänkin tuttu katsastusmies? Syy oli jarrujen laahaaminen, palat, levyt ja laakerit, normaali huolto Tojo kansalle? Lisäksi olisivat vielä halunneet laskuttaa, joten sen huollon laadunkin voi unohtaa.
Haista hanurisi valheinesi.
- Täyttäpaskaa
Apinaa_koijataan nimimerkki jauhaa muka asiantuntijan tyylillä täyttä paskaa.
- h.anuri
Ei tartte kokemuksesta valehdella. Teillähän omakohtainen kokemus on naapuri, tuttu katsastusmies, tojomekaanikko tai työkaveri. Koville totuus ottaa..
- h.anuri
ÄläValehtele kirjoitti:
Haista hanurisi valheinesi.
Valetta tämäkin tojoterolle, totuutta meille. 90tkm huolto 1100€, jouduttiin vähän huoltamaan vesipumppua ja jarruja, mutta normaalihuolto kuten Tojotalla yleensä riittää. Korjattu ei tässäkään tapauksessa, vaan tehtiin normaali huolto.
- kallista.säästöä
"ei ole tarvinnut takuuajan jälkeen koskaan käyttää huollossa. Kaiken mitä siihen tarvitsee tehdä, voi hyvin tehdä itsekin. "
Tuollaiseen säästämisen en ole itse lähtenyt opiskeluaikojen jälkeen kun alla oli vanha paska.
Jos huoltokirjasta puuttuvat leimat niin valmistajan virhevastuu raukeaa ja lisäksi jälleenmyyntiarvo putoaa. Itse olen aina vaihtanut autoni "marmoritiski"-liikkeissä ja sellaisiin huoltamatonta autoa on turha tyrkyttää.
Kyllähän tuollaisistakin eroon pääsee, mutta pitää löytää joku todella tyhmä yksityinen ostaja. Tosin kun autoon tulee ikää se 10 vuotta niin sitten arvo on joka tapauksessa pudonnut niin alas että huoltamattoman ja huolletun auton hintaero ei enää euroissa ole kovin paljoa.
Virhevastuun raukeaminen on vielä kalliimpi paukku jos esimerkiksi sattuu D-4D- kone korkkaamaan kantensa. Siitä tulee usean tonnin pieti kertaheitolla.- näin.se.menee
Kertaakaan en ole autoani merkkihuollossa huollattanut takuuajan jälkeen eikä koskaan ole mitään huoltokirjaa kyselty vaihdon hetkellä. Tosin en ole vikavaageneihin sotkeutunut ollenkaan. Eihä niitä uskalla pitää jos alkaa itse öljyjä vaihtamaan. Melko varmasti laukeaa jakopää tai dsg laatikko ja itse maksat koko paskan jos ei kaikkia leimoja löydy, vaikka olisit kuinka hyvin huoltanut, eikä jakopäävika todellakaan huoltamalla parane. Vikahan on suunnittelussa ja materiaalissa todettu kaikilla foorumeilla. Valmistaja ja maahantuoja vaan kusettaa huoltoleimojen kanssa ettei tarvitse paskastaan olla missään vastuussa. Monta Toyotaa on ollut muiden merkkien ohella. Toimivat kuin junan vessa, ei ikinä mitään takuu- eikä muitakaan korjauksia ole tarvinnut koskaan teettää. Vikavaagenhemmoilla vaan on noita takuu ja virhevastuuongelmia
- ei.meidän.pihaan
"eikä koskaan ole mitään huoltokirjaa kyselty vaihdon hetkellä"
Kertoo hyvin paljon siitä millaisissa piireissä liikutaan. Kukaan järkevä kuluttaja ei koske tuollaisiin itsehuollettuihin autoihin pitkällä tikullakaan. Toimii varmaan ikä-autojen markkinoilla mutta 3-8 vuotiaissa täysi killeri. - luottamusPitääAnsaita
Juuri näin.
- dfdfdsfadsfds
Toyotan korjaus ja huolto on halvinta.
- Luettavaksi
Se Toyotaa halveeraava trolli halusi taas tämän nostettavaksi esiin.
- ÄläValehtele
Taas se valehtelee toisessa ketjussa.
- M.Asentaja
Toyota ei takuuajan jälkeen merkkihuoltoa näe. Ilmankos takaisinkutsutkin jäävät hoitamatta. Hybridi on jo pakko kiikuttaa huoltoon, että hybridi- ja akkutakuu säilyy. Ikävä muutos vai mitä?
- GS450h_on_uskomaton
Mihin sitä akkutakuuta tarvitsee. Minun autoni on nyt 8 vuotta vanha eikä akuissa ole koskaan ollut mitään ongelmia ja jos niitä joskus tulee, osaan korjata ajoakun itsekin vaihtamalla jonkin kennoista tai vain puhdistamalla kennojen väliset kupariliuskat puhtaaksi hapettumista. Mitä ihmeen takaisinkutsuja? Ainakin minun auto on tehty valmiiksi jo tehtaalla enkä ole edes ilmaisten takaisinkutsujen tarpeessa mutta toisaalta on hienoa jos Toyota pitää asiakkaistaan huolta ja korvaa sellaisetkin puuttuvat prikat jotka teoriassa voivat aiheuttaa jonkin pikku ongelman.
- salli.hymyillä
GS450h_on_uskomaton kirjoitti:
Mihin sitä akkutakuuta tarvitsee. Minun autoni on nyt 8 vuotta vanha eikä akuissa ole koskaan ollut mitään ongelmia ja jos niitä joskus tulee, osaan korjata ajoakun itsekin vaihtamalla jonkin kennoista tai vain puhdistamalla kennojen väliset kupariliuskat puhtaaksi hapettumista. Mitä ihmeen takaisinkutsuja? Ainakin minun auto on tehty valmiiksi jo tehtaalla enkä ole edes ilmaisten takaisinkutsujen tarpeessa mutta toisaalta on hienoa jos Toyota pitää asiakkaistaan huolta ja korvaa sellaisetkin puuttuvat prikat jotka teoriassa voivat aiheuttaa jonkin pikku ongelman.
Oletko niin persaukinen, että sinun pitäisi itse ryömiä auton alla ja tilailla netistä hybridin akkukennoja? Mitä jos ostaisit vanhan Yariksen.
- Aatunkosto
Vikavaagenin huoltokirjasta, jos ei kaikkia leimoja löydy, vaikka olisit kuinka hyvin ajallaan öljyt ja suodattimet vaihtanut niin turha on kuvitella niitä mahtavia vastaantuloja kun se suunnittelu ja materiaalivikainen Jakopää rusahtaa tai se öljyä urakalla hörppivä ongelmakone on kaput. Miksi ostaisin kalliita ongelmia itselleni ?
- faktankertoja
Tässä oikeaa tietoa huoltokustannuksista. Ei arvailua vaan todellisen elämän kokemusta joka kertoo että Tojon huoltoon menee 40% enemmän rahaa kuin VW:n.
TM 60.000km kestotestin huoltokulut
Golf:
30 - 254€
60 - 507€
Yht: 761€
Auris:
15 - 231€
30 - 335€
45 - 173€
60 - 329€
Yht: 1.068€ - jatkuvaa.itkua
Onhan se säälittävää, jos on varaa ostaa uusi auto mutta ei enää varaa bensaan ja auton huoltoon. Kannattaa varmaan siinä vaiheessa etsiä isompipalkkainen työ tai tyytyä käytettyyn autoon.
- turhaa.maksaa.tyhjästä
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Vain tyhmä maksaa noin paljon auton huollosta kun parempaa saa halvemmalla.
- jatkuvaa.itkua
turhaa.maksaa.tyhjästä kirjoitti:
Ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot. Vain tyhmä maksaa noin paljon auton huollosta kun parempaa saa halvemmalla.
Paljonko jokin 50 tai 100 euroa merkitsee uuden auton kokonaiskuluissa? Nykyisin uusilla autoilla alkaa olla jo sähköiset huoltokirjat ja onhan se kiva tarjota autoa vaihdossa, jos ei löydy yhtään huoltomerkintää takuuajan jälkeen. Näyttele siinä Motonetin tai Bilteman kuittejasi ostajalle tai automyyjälle.
- siinä.taas
TM vertailuista ylläpitokuluja:
60 tkm/3 vuotta
VW Golf 1.0 TSI 7,37 €/100km
Toyota C-HR 11,20 €/100km
60 tkm aikana ero noin 2300 €. Kulutuserolla ja ajoneuvoverolla tuota ei saa lähellekään kiinni, sillä maantieajossa Golf menee 0,5 litraa pienemmällä, kaupungissa vie 1,3 litraa enemmän- NäeKokonaisuus
Älä jauha paskaa.
Tässä on kymmenen vuoden ajalta huolto- ja korjauskulut ja Toyotien kulut olivat kaikkein pienimmät:
https://www.is.fi/autot/art-2000001205568.html - UskoJo
Eikö se perkele mene perille, että Toyoan hybridejä ei voita kulutuksen pienuudessa mikään. Ei niin mikään. Jos Toyotien päästöarvot ovat påienimmät kuin millään muulla niin silloin kulutuskin on pienin.
Asian todistaa lisäksi kaksi Tekniikan Maailman tekemää tutkimusta. - kiroilu.ei.auta
UskoJo kirjoitti:
Eikö se perkele mene perille, että Toyoan hybridejä ei voita kulutuksen pienuudessa mikään. Ei niin mikään. Jos Toyotien päästöarvot ovat påienimmät kuin millään muulla niin silloin kulutuskin on pienin.
Asian todistaa lisäksi kaksi Tekniikan Maailman tekemää tutkimusta.Menee mikä menee
Kaupunkiajo: C-HR 4,9. Golf 6,4
Maantie: C-HR 5,1. Golf 4,4 - ItkenköNauranko
kiroilu.ei.auta kirjoitti:
Menee mikä menee
Kaupunkiajo: C-HR 4,9. Golf 6,4
Maantie: C-HR 5,1. Golf 4,4On se sekaisin. Katumaasturi ja henkilöauto vastakkain ja luvutkin väärät. Syvässä suggestiossa ja manipuloituna. Se ei todellakaan herää ja näe totuutta. Turha toivo.
- mukamaasturihybridituhnu
ItkenköNauranko kirjoitti:
On se sekaisin. Katumaasturi ja henkilöauto vastakkain ja luvutkin väärät. Syvässä suggestiossa ja manipuloituna. Se ei todellakaan herää ja näe totuutta. Turha toivo.
Mikä katumaasturi se on, yksipyörävetoinen auto vähän isommalla maavaralla. Tilat eivät ole sen kummemmat. Luvut suoraan TM:n vertailuista
- Montako
mukamaasturihybridituhnu kirjoitti:
Mikä katumaasturi se on, yksipyörävetoinen auto vähän isommalla maavaralla. Tilat eivät ole sen kummemmat. Luvut suoraan TM:n vertailuista
Lasketko tollo nuo saksalaiset ritsat tuosta kuvasta ja kerro lukema meille:
https://hs.mediadelivery.fi/img/978/cd8b40bde7da4923befa3c62895c17d9.jpg.webp
Laske. - Dmdnfnfnnf
Paljonkos 1.0 tsi moottoriin joutuu lisäämään öljyä 60 tkm aikana
- Konserni.huijaa
Kuka nyt ylipäätään pitää litraista kolmipyttyistä golffia autona? No en minäkään. Kuinka idiootti voi olla että maksaa kymmeniä tuhansia euroja autosta jossa on mopon kone säksättämässä jonka ennustettu kestävyys on vain vähän yli satatuhatta kilometriä.
- täyshulluutta
Kuka hullu maksaa rumasta sammakosta 35000 euroa?
- Nautaaah
Haluaisitko sika nautaa?
- Toyota-fani
Toyotalla on kaikkein halvimmat huollot ja korjauskulut. Ne ovat aivan huippualhaiset.
- YritätköPiilottaajotain
Älä vieritä tekstejä.
- dfsdfdsfasdf
Korjaus ja huoltokulut 10 vuoden aikana pienimmät. Siinä ei ole mottoreita vaihdeltu.
- ainakin.sadoittain
Jenkeissä ei ole myyty Puolan paskaa. Suomessa paljonkin.
- Kalso
Toyota on kailta osin erittäin halpa pitää yllä.
- Anonyymi
Eipas valehdella huolloistakaan. Lue aloitus.
- Anonyymi
juuri näin. toyota on suomen halvin huoltokuluiltaan, vw ajoneuvot huomattavasti kalliimpia. bemarit kalleimmasta päästä audin kanssa.
- Anonyymi
Toyotan huollot ovat kaikkein halvimmat. Se todistetaan kaikkialla.
- Anonyymi
Minissa lehdissä eri vuosina kirjoitetaan, että Toyotan huollot ja korjauskulut ovat kaikkein pienimmät jo kuuden vuoden ajanjaksolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minissa lehdissä eri vuosina kirjoitetaan, että Toyotan huollot ja korjauskulut ovat kaikkein pienimmät jo kuuden vuoden ajanjaksolla.
Väärin, jokisessa autolehtien tekemässä vertailussa on laskettu Toyotan huollot kaiken kalleimmaksi ja hinnat on pyydetty merkkiliikkeistä, joten ne ovat aina vertailukelpoisia.
Uskotko omasetä, että kun faktan kieltää, niin se muuttuu??
- Anonyymi
Toyota-merkkihuolto oli myös laadultaan ylivoimainen Tekniikan Maailman testissä.
- Anonyymi
Toyota on halvin auto ylläpitää.
- Anonyymi
Toyotan huolto huoltaa vain Toyotia. Kotikaupungissani erään toisen entisen automerkin myymälä edustaa toistakymmentää muutakin merkkiä.
Huoltokin on sen mukainen, mekaanikko saattaa olla ns. raskaankaluston asentaja joka ei tunne pienempää työkalua kuin leka.
Lisäksi kukaan ei tiedä mistään mitään, talo on iso eikä kukaan ota vastuuta mistään, siksi valintani on Toyota. - Anonyymi
Toyota on todella edullinen ylläpidettävä, kuten aloituksesta ilmenee.
- Anonyymi
Toyotan ketjukone ei rallata eikä tarvi remmin vaihtoo niinku ku wv, siinä se maksaa tonninn toista ehe ehhe
- Anonyymi
Amerikkalainen huutoäänestys joka ei päde Suomessa. TM on mitannut huoltokustannukset jokaiselle 60.000km käyttötedstisä olleelle autolle. Toyota Aurikselle se maksaa 1.250€ kun sama matka Golfilla maksaa 760€.
Vielä kalliimpi kuin Auris on C-HR. 1.270€.
Tämä Suomessa ja auton toteutuneiden kustannusten mukaan kun sillä ajettiin 60.000km. Ei mitään teoriaa.
- Anonyymi
No mutta Toyotan onkin oikea valinta kaikkein köyhimmille. Kelakaan ei halua puuttua alle 3000 euron Toyotan omistukseen.
- Anonyymi
Köyhän pitää ostaa parasta, siksi Toyota, tutkitusti paras kestään.
- Anonyymi
10 vuotta Hybridillä merkkihuoltoon 15 tkm välein, että akkutakuu säilyy.
- Anonyymi
Hauska aloitus ja ehkä siinä oli jotain totuuttakin, muuta vain täytteeksi.
Ensinnäkin Toyotan huolto-ohjelma on ylivoimaisesti kallein ja on ollut aina. Tuo "paras huolto" perustuu sedän muistiin TM:n varmaankin seitsemän vuoden takaiseen tutkimukseen jossa TM testasi Turkulaisia muutamaa huoltofirmaa ja Toyta huollettiin parhaiten Toyotan omassa merkkiliikkeessä, aika outoa, hihii!
Ja tätä juttua hän on käyttänyt lähteenään ties kuinka kauan, melkoinen meriitti ja yleispätevä tutkimus, vähän kuin muutaman vaarin kyselyn tulos Valittujen Palojen ohessa. - Anonyymi
Toyotan huolto on tosiaan paras, TM senkin moneen kertaan testannut.
Huoltohinnat kilpailukykyisiä eikä tarvitse huoltojen välillä öljynlisäyksiä, jakoremmin kiristimiä tai muuta kaksoiskytkin remontteja.
Toyotan laatu on tosiaankin huimaa.- Anonyymi
Mistä omasetä taas vetää näitä remontteja mukaan kun puhutaan huolloista, tai niinhän Toyotapiireissä puhutaan vikojen korjauksista, eli ns. isoista huolloista kun vikoja ei myönnetä ja niistä ei saa puhua.
Yhden kerran TM on vertaillut eri huoltoja Toyotalla ja se oli tuo vuosia sitten tehty Turussa ja siellä merkkikorjaamo oli paras verrattuna Turun pärnäsiin.
Kalleinta Toyotan huoltaminen on ollut aina verrokkeihin nähden, siitä ei omasetä pääse väittämällä mihinkään. - Anonyymi
Toyotan VVt-i koneet imivät öljyä ihan kiitettävästi, sen omaset taas unohti. Entä D4-D moottoriremontit, yleensä viimeistään 100tkm kohdalla. Kerronko lisää eim. hybridien tulipaloista jne..
- Anonyymi
Katsastustilastot kertoo Toyotan olevan kaikista autoista viattomin Lexuksen ohella.
Ihme vänkäämistä näillä vagginisteilla, ei ole Toyotistin vika jos vagginisti on lykännyt kätensä siihen ihteensä ja nyt ruikutetaan kateellisina.
Kyllä teidän on ihtennä suosta nostettava. Osanotto.- Anonyymi
Katsastustilasto kun ei kerro yhtään siitä kuinka paljon auto korjataan katsastusten välillä. Se kertoo vain kuinka tärkeää omistajalle on kasvojen menetyksen pelko kun on ikänsä joutunut peittelemään pettymystään surkeaan Toyotaan jollain katsastus tilastolla jne. ja siksi hän käyttää aina autonsa korjauksessa ja tarkastuksessa ennen itse katsastusta.
- Anonyymi
Halvimmat ylläpitokulut.
- Anonyymi
Toyota mummot käyttääkin riisikipponsa merkkihuollossa, mutta meillä on huoltokustannukset aivan tajuttoman alhaiset 25v saksa-autossa! Kaikki huollot tehdään itse ja eipäs tää useinkaan vaadi muuta kuin öljyn vaihdon. Öljyä ei edes juurikaan syö ajossa ja kori pientä pintaruostetta lukuunottamatta hyvässä kunnossa. Sisustakin kuin uusi! Nyt pitkän 25vuoden ja 300000km jälkeen pitääs vaihtaa tukivarsi eteen, mutta sekin on suht pieni homma ku itse tekee.
- Anonyymi
Mitäs noista Toyotan huolloista. Mitä väliä paljonko ne maksavat. Miks niitä tarvii hpkea ja toistella. Mie ajan mersulla ja mukavasti kulkee.
- Anonyymi
Toyotalla on aina ollut kallein huolto-ohjelma luokassaan ja niistä voi lukea faktaa jokaisesta autolehden vertailutestistä ja samalla näkee sen ikävän faktan, että Toyota on poikkeuksetta vertailun surkein auto.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3067718Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne856019Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1733571Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322057Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1951911Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san221906- 361679
- 441494
- 551452
- 221441