Keitetyt nakit.

jjoutava

Mitä väärää siinä on ja nauramista jos asiakas tilaa 'Hyviä halkikeitettyjä nakkeja', hä!

Maistuu joskus nakki kylmänäkin. Saakeli esilämmittettynäkeitettyjä ehjiä nakkien kuulemma pitää olla. Onhan se nyt selvää että nakki kylmään veteen ja kun se nousee pintaan niin se on lämmin. Taitan mennä ostaa nakkeja ja ööliä kans,

32

622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjoutava

En tietenkään osta suolaisia nakkeja enkä olutta siinä voi siivon miehen maine mustua. Suolaa tuppaa olemaan muutenkin liikaa ruoassa. Kuulin joskus naurettavan asiakkaan tilausta halkikeitetyistä nakeista. Jos joku tykkää niin siitä vaan.

Asioista on puutetta niin siitä nakistakin pitää tehdä pitkä ohjekirjoitus. Ostin yksi päivä perunoita ja eilen sipuleita, mitähän ruokaa minulla on aikeissa joskus tehdä? kun en nyt tiedä.

• No raakapaista vaikka perunaa sipulin kanssa, hyvää sekin! Viipaloit vaan kuorittuasi suht. ohuiksi ja voissa kääntelet.

Itse söin vain parsaa lounaalla, joten äsken juuri otin pakastimesta viimeisen pussin lihapasteijoita. Leivoin muutama aika sitten vierasvaraa, mutta nyt olen itse ollut kutsuttuna, joten söin ne itse.
        🙂 heippa!

• jjoutava
        sini-sirkku kirjoitti:

No raakapaista vaikka perunaa sipulin kanssa, hyvää sekin! Viipaloit vaan kuorittuasi suht. ohuiksi ja voissa kääntelet.

Itse söin vain parsaa lounaalla, joten äsken juuri otin pakastimesta viimeisen pussin lihapasteijoita. Leivoin muutama aika sitten vierasvaraa, mutta nyt olen itse ollut kutsuttuna, joten söin ne itse.
        🙂 heippa!

Pannulla vaan paistaminen ja tietenki voilla, kananmunan voi samalla pannulla paistaa lisäksi, niin eipä ole liikaa suolaa- Tämä on hyvä helppo ohje, osaan sopivaa lämpöä käyttää ja kypsytellä pikkusyötäväksi, kun päivällä yleensä käyn seisovasta pöydästä syömässä.

Hoitaja teki aika laajan muistitestauksen ja sanoi että hyvin se meni. Pitkä rimpsu sanoja olisi pitänyt muistaa, ei minusta niin kovin hyvin jos 7 sanaa muistin toistaa. Muilta osin oli helpompi testi.
        Jostakin syystä lääkäri oli muistikokeeseen minut määrännyt.
        Lääkkeen (marevan)olin unohtanut ottaa yhtenä päivänä ja sen sille lääkärille menin sanomaan.

• myöhäinen.nälkäkurki
        jjoutava kirjoitti:

Pannulla vaan paistaminen ja tietenki voilla, kananmunan voi samalla pannulla paistaa lisäksi, niin eipä ole liikaa suolaa- Tämä on hyvä helppo ohje, osaan sopivaa lämpöä käyttää ja kypsytellä pikkusyötäväksi, kun päivällä yleensä käyn seisovasta pöydästä syömässä.

Hoitaja teki aika laajan muistitestauksen ja sanoi että hyvin se meni. Pitkä rimpsu sanoja olisi pitänyt muistaa, ei minusta niin kovin hyvin jos 7 sanaa muistin toistaa. Muilta osin oli helpompi testi.
        Jostakin syystä lääkäri oli muistikokeeseen minut määrännyt.
        Lääkkeen (marevan)olin unohtanut ottaa yhtenä päivänä ja sen sille lääkärille menin sanomaan.

Jos minula olisi vain nakkeja jääkaapissa, Kuumentaisin paistinpannun ja pätkittynä voilla paistaisin.
        Perinteisesti perunamuusi ja kastike olisivat hyvä lisä, mutta se risottoriisikin keitettynä hyvin käy. Nälkähän tässä tulee..

• Ramoona_

"Kelle nakki napsahtaa ?" Kuka saa keljun homman tehtäväkseen, eikös se sitäkin tarkoita. Nakki on myös hiirenloukku, eli kiipeliin joutuu kurjassa puuhassa. Hyvänlaatuinen nakkimakkara napsahtaa napakasti suussa, ei ole lötkö eikä vetinen. Nakit nautitaan tosiaan usein oluen kera, ja jos näitä ohrapirtelöitä on nautittu holtittomasti, saa nakit silmilleen. Minulle tulee siitä mieleen kankkusaamun turvonneet silmäluomet, mutta muitakin selityksiä olen kuullut. Nakkisormet on yleinen puolustus vaikkapa näppäinvirheille, mutta sehän on peritty ominaisuus, ei niinkään itseaiheutettu tila.

"Se piti helppona nakkina mua ja hoki kulta mä rakastan sua... ei mua hilpeet hidalgot vie minnekään, se on kyllä nou thänk juu. Ei oo, ei tuu !" Näin mahtavilla sanoilla lauloi Lea Laven. Siinä laulussa on upeaa asennetta ja naisenergiaa, pitääkin käydä kuuntelemassa youtubessa ja linkittää tänne.

Sitten ihan vakavissaan otsikon aiheeseen. Eihän nakkia saa keittää, vaan kuumentaa. Meillä on käyty nakkisotaa : mies haluaa nakkien kuumennusveteen sipuliviipaleita ja maustepippureita. Minä haluaisin vain höyryttää ne (minulla on teräksinen höyrykukka, joka asetetaan kattilaan) , koska inhoan rasvaisen näköistä keitinvettä. Siispä meillä ei syödä nakkeja koskaan, ellei ole lapstenlapsia kylässä. Teen niin hyvää perunamuusia, että sen arvoista seuraa on myös nauravat nakit 70-lukulaiseen tyyliin : ristiviillot päihin ja pannulla paistetaan kauniin ruskeiksi, nakkien päät avautuvat kuin pörheiksi kukkasiksi.

Iloista vappua, aatoksi on luvassa perinteinen vappusää : lunta , räntää ja rakeita !

• Ramoona_
      • jjoutava

Olen aina tykänny Lea Lavenista. En vielä nakkeja ostanut, kai vielä sorrun niihinkin. Kävin lääkärillä ja hän sanoi minulla olevan aivan hyvä muisti. Osaanhan tietysti toimin lääkärin mieliksi onhan diplomatia tärkeä taito inehmolla. Kaikki seitsemän ,tiaislajiakin osasin luetella ihan vaan muistista.

• musan.kuuntelija
        jjoutava kirjoitti:

Olen aina tykänny Lea Lavenista. En vielä nakkeja ostanut, kai vielä sorrun niihinkin. Kävin lääkärillä ja hän sanoi minulla olevan aivan hyvä muisti. Osaanhan tietysti toimin lääkärin mieliksi onhan diplomatia tärkeä taito inehmolla. Kaikki seitsemän ,tiaislajiakin osasin luetella ihan vaan muistista.

Annoin Tapani Ripatile elinikäisen paskatoimittajan arvon kun se kehtasi radiossa sanoa Lea Lavenia navettalaulajaksi.

• ei-helppo-nakki

Lea Lavenia minäkin fanitan. Tosi kivat sanat tuossa kappaleessa, tulee ihan oma 70 luku mieleen. Nakkilan kirkon vaiheilta on joku sanonta myös. Tuskin on nakkimakkarakirkko ollut.

: )))) klara vappen, bara vatten #&¤

• kilpisjärvilappi
        jjoutava kirjoitti:

Täällä Kilpisellä ei oo koskaan Lea Laven ollut suosikkina meillä.

• Ryynärit.mieleen

Nakit ja muussi tais olla 7 seinähullun tsipaleita. Ei huono. Snellmannin nakeissa ja tuotteissa enemmän lihaa.

• töröntöröt

Ei itään pikku prinssinakkeja, vaan kunnon lenkkimakkaraa ja pannulla paistettuna, ei halkaistuna.

• nakit.vähäkalorisia

Samalla hinnalla saa halvempia Amerikan pekonia. Vaikka mummon muusistä laittaa perunaa, niin jaksaa kävellä pitemmän lenkin.

• kilpinenlappi

Nakit voi lämmittää helposti kuumavesihanan alla. Antaa veden virrata ja pitelet nakkia vesivirrassa.

• nakki.ja.kossu

Onhan nakki hyvä, kylmänä tai halkikeitettynä, miten vain. Mutta niissä on liikaa kaloreita, kun ne tehdään jauhoista ja teurastusjätteistä. Minä en ole syönyt nakkeja tai makkaraa yleensäkään pariin kuukauteen, ja pian painoindeksini alkaa taas olla kohdallaan. Jos vielä kaljasta osaisin kokonaan luopua, alkaisi kroppa olla balanssissa. Nyt vappuna nautin vähän alkoholia kaloreita laskematta, mutta sitten dieetti taas jatkuu.

• EskoEKiloEspoo
        nakki.ja.kossu kirjoitti:

Onhan nakki hyvä, kylmänä tai halkikeitettynä, miten vain. Mutta niissä on liikaa kaloreita, kun ne tehdään jauhoista ja teurastusjätteistä. Minä en ole syönyt nakkeja tai makkaraa yleensäkään pariin kuukauteen, ja pian painoindeksini alkaa taas olla kohdallaan. Jos vielä kaljasta osaisin kokonaan luopua, alkaisi kroppa olla balanssissa. Nyt vappuna nautin vähän alkoholia kaloreita laskematta, mutta sitten dieetti taas jatkuu.

Siis nautit vähän alkoholia,...VÄHÄN. Tavallinen moka on kun juo ensin yhden paukun, sitten juo kohta toisen paukun, muutaman minuutin kuluttua kolmannen, sitten kaataa vielä neljännen paukun kurkusta alas, viides menee jo osittain ohi suupielien, kuudennesta paukusta kaatuu osa pöydälle, seitsemmännestä viinapaukusta rysähtää lattialle,....kops ja HYVÄÄ VAPPUA, taju meni, mutta takaisin se tuli seuraavana päivänä. ...kaloreita kertyi enemmän kuin oletit. MUTTA,...olithan valmistautunut syömättömyyteen muutaman suolakurkun kera viikoksi.

• nakki.ja.kossu

Ehkä niin teillä Espoossa, mutta me hämäläiset teemme kaiken hitaasti, ryyppäämisenkin. Kolmannen lasillisen jälkeen pidämme pitkän tauon. Noudatamme kiinalaisen Kungfutsen saarnaa, " älä koskaan juo niin paljon, että tulet juovuksiin".
        Pian kuitenkin vappu on ohi, viinat juotu ja dieetti jatkuu, tavoitteena vielä hukata viisi kilogrammaa ja pari tuumaa vyötäröstä.
        Kieltämättä nakki on maukas, mutta vähärasvaisella kinkulla toistaiseksi jatkan. Siinä on runsaasti myös proteiinia, jota vanha kroppa tarvitsee 80-100 grammaa vuorokaudessa.

• Kauno.Mulli

Nauttikaapa rasvassa uiskentelevat nakit ja sitten etsimään tuvan alta napsua ja jälkkäriksi kuivattua velliä.

• pettu.leipä

oletko savostapäin, kun on Mulli-sukunimi? Entä jos nimien alkukirjaimet vaihtavat paikkansa, päästään lähelle nakkisymboliikkaa.

• henry.häippää

Sen sormet ovat kuin nippu "nakkeja"... kirjoitetaan näin säällisessä senioriseurassa.

• pettu.leipä

nakit ovat vaarallisia. lapsille ei saisi antaa lainkaan. mikä se aine oli, joka on vaarallinen ja jota kemiallista ainetta on yleensäkin makkaroissa?

• jjoutava

Vähän me sentään makkaroita syödään. kinkkuviipale ruisleivälle ja 5,5 minuutin muna siihen päälle aamukahvilla on kyllä minun mieleen.
      Otin illalla ikkunasta kuvan jossa vesipisarat melkein varastavat koko kiinnostavuuden koko loskasta, on se niin hyvä kuva että olen nyt jakanut kavereille sitä.
      Harmi ettei tänne voi kuvia laittaa.

• eräs.rekattu

Laita niitä kuvia suomi24. sähköpostiin niille, joilla on rekattu nikki. Uskon että monikin ilahtuisi. ;))

• jjoutava

Ostin nakkeja ja kolme olut-tölökkiä. Äskön keitin, tai lämmitin kolme niistä nakeista, en kysy montako on jäljellä? vaan ne nakit söin sinapin kera ja ne oluet join. Fiilis on aivan hyvä. Näinkin vaatimattomasti Vappuaattona voi juhlia, - näköjään. Nakit olivat aivan halkemaisillaan, mutta kuitenkin vielä aivan ehjiä ja hyvin maistuvia.

• seiti.vähärasvainen

Ruokavaliota on alettava keventämään että painonnousun sais pysähtymään. Liikkuminen olisi se luonnollisin keino pysyä lihomatta.

Nakkeja en ole hankkinut vuosiin. Ne rasvansyöjäpillerit ovat ehkä ratki huijausta.

• Silmilläkinsyödään

Eihän niissä mitään "väärää" olekaan, mutta mitenkään esteettisen näköinen ruoka-annos revenneet nakit eivät ole. Ehkä ne naurattavat siksi, että ovat melkein sama kuin ruma kuva.

• aloittaj-

Naisihminen tilaa ruokabaarissa, "hyviä halkikeitettyjä nakkeja", oli aloituksen aiheena. Asiakas on oikeassa ja hänen oli saatava nakit kuten hän halusi. Joku ymmärtämätön sivullinen sitten nauraa toisen mieltymykselle, sitä minä paheksuin.

• Eikuuluhaljeta

Nooo ehkä hän nauroi juuri sille mielikuvalle mikä sellaisista nakeista syntyy. Ehkä "naisihminen"kin tilasi juuri niin samasta syystä. Tai jos se oli ironiaa, jospa joskus oli saanut annoksen revenneitä eteensä.

• jjoutava

OK. jospa satu jatkui niin ettei ollut halkikeitettyjä ....

• kevytiltapala

Sain tänää kaupasta punasella klapulla myytäviä nakkiloi. Kyllä. Tarkistin päiväyksen. Huomenna olis menny vanhaksi. Niissä mitää vikaa ollu.
      Sellasta uutta tuubikastiketta löysin saatiksi marketin hyllyltä. Jotai pekonista siinä mainittiin.
      Otan sen tuubin ja suosittelen sitä muilleki kun sitten nimen osaan kirjottaa.
      Valurautapannulla niitä pätkittynä voissa kolomosen liesivaihteella kuumensin.

• heleppo.nakki

kun keittäpi nakit halki, saapi siihen rakoon mahtumaan ISON turkauksen sinappia tai majoneessia. Siittä tulleepi sitten heleppo nakki syyä.

• Paaaljooon

Ison turauksen sinappia saa halkeamattomalle nakillekin. Minä tiedän, koska siippani sanoo että syön sinappia nakilla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2401
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      61
      2327
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2270
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1527
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1522
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1480
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1422
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1190
    9. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    10. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1156
    Aihe