epäoikeudenmukaisuus

eiamikseen

Nyky-yhteiskunta on aika paska monilta osin. Opettajan ovat epäoikeudenmukaisia ja harjoittelupaikoissa saatetaan kokea vääryyttä, jos open ja oppilaan kemiat eivät toimi. Kaikista paras on, että nuoret lukevat vaikka oikeustiedettä tai menevät lääkikseen. Niillä aloilla on paljon rehellistä töitä eikä tarvitse kestää mitään amisharjoittelupaikkojen simputusta jne. Toinen mahdollisuus on joku huippu rallikuskin yms urheilijan. ura, jos omaa hyvät lahjat.

4

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säälittää

      Ei ole helppoa nuorenkaan elämä täs yhteiskunnas. Näin se on. Väärä vallankäyttö voi tuhota nuoren, mut eiköhän ne opet pääasiassa ajattele oppilaan parasta👍

    • aikaaikaansakutakin

      Kävin kansakoulua 60-luvulla. Silloin vallan väärinkäyttöä vasta olikin, köyhimpien perheiden lapset ei edes päässeet Eurajoen oppikouluun lukemaan kun kaikki piti maksaa itse, ja rahaa ei ollut kunnolla edes perheen ruokaan, puhumattakaan lukiosta jonka jälkeen olisi voinut pyrkiä lääketiedettä tai oikeustiedettä opiskelemaan. Nykyisi sentään peruskoulussa saa ilmaisen opetuksen ja tukea opiskeluun jos vain haluaa. Loppu onkin omasta halusta ja motivaatiosta paljon kiinni, tietotekniikkaa ja englantia opiskelen vieläkin vaikka olen jo eläkkeellä, tekisin töitäkin jos olisi työtä tarjolla. Olen kyllä ajatellut että nuoret sitä paremmin tarvitsee kuin minä ja oppisopimus on hyvä väylä työelämään jos vain työnantajat sen tajuaisivat, itse menin sitä kautta ja palvelin kunnes firma siirtyi pörssiin ja ulkomaiseen omistukseen ja muutti halvemman työvoiman maihin kun ensin oli pilkottu pieniin osiin ja osakkeenomistajat saaneet voittonsa.

    • Yksimummelivaan

      Niin totta. kuulin ihan omilla korvillani kun yksi sijaisopettaja kertoi, ettei halua olla Eurajoen yläasteella / lukiossa, kun heti ensipäivinä opettajan huoneessa kerrotaan oppilaan tausta, kenestä kannattaa pitää ja kenestä ei. Kuka on rikas ja kuka on hyvästä perheestä. Hänestä se oli ihan kauhistuttavaa. Itsekin olen joutunut olemaan ko. opettajien ja jopa psyk.tätien kanssa tekemisissä ja täysin allekirjoitan kaikki. Eurajoella vain taustat vaikuttaa. Tosi surullista.

      • Ihmetelkää

        Se on ollut aikojen alusta niin myös Luvialla. Surullista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1957
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1685
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1616
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      125
      1432
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe