Nopeusrajoitus rasitetielle

valinpitamaton

Naapurimme, jolla on oikeus kulkea tontille meidän pihatietä pitkin ajaa siitä varomattomasti ja tosi lujaa 20 km/h n. 100 m. Vaarana on että koiramme tai lapsemme jäävät alle leikkien tiimellyksessä. Tien hiekkapöllyt nousevat kesäisin pihan ruokapöydällemme. Miten saisimme heidät hiljentämään vauhtia?
He ovat välinpitämättömiä ja eikä kauniisti pyytäminen auttanut kuin hetkeksi.

Onko mitään keinoja saada nopeuksia tippumaan alle 10 km/t. Tuo kiihdyttäminen päätielle jokapäiväistä ja edestakaista toistuvaa (8-10 krt/ kaksi autoa heidän perheessä). Hiedän vieraa osavat ajaa tietä rauhallisesti häiritsemättä.

5

1015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unbhgtvrfr

      Jaa siis, että 20 km/h on mielestäsi tosi lujaa ja varomattomasti? Johan auto kakkosella ryömii sitä vauhtia painamatta vähääkään kaasua.
      Jos nyt sitten saisittekin siihen vaikka 10km/hn rajoituksen, niin mitenkäs luulisitte sitä noudatettavan, kun ei pelkkä puhe tehoa? Poliisi kenties tutkaamaan teidän pihatienne nopeusrajoitusta?
      Ei, teidän ongelmanne ei ole juridinen, se on ihan kotoinen ihmissuhdeongelma.

    • Voit ottaa naapurisi kanssa puheeksi vaikkapa hidastustöyssyjen rakentamisen, voisit jopa suostua itse maksamaan sellaiset?

      Toisaalta, jos tilaa riittää, voisit hakea rasitetoimitusta, jolla tieoikeus siirrettäisiin pihapiiristänne muualle. Perusteluina voisivat olla lisääntynyt liikenne ja riskialttiit nopeudet. Muutenkaan pihapiirissä ei pitäisi nopeuksien olla kuin 15 km/h.

      Voisit kenties suostutella naapuriasi tieoikeuden siirtämiseen lupautumalla osallistua kustannuksiin. Et tietenkään puoliksi, mutta edes joiltain osin.

    • NeLiPi

      Meillä ihan sama ongelma. Ei ole hidastetöyssyn laittaminen auttanut mitään, eikä liikennemerkkikään. Entistä lujempaa vain ajavat. Olen miettinyt, että olisiko aihetta tehdä ilmoitus kotirauhan häiritsemisestä, koska jatkuvasti saa pelätä, milloin kaahataan pihan läpi?

    • rakennustarvikkeet_tohon

      Sinähän voit "unohtaa" kottikärryn ja vaikkapa ruohonleikkurin pihalle niin että naapuri joutuu vähän kurvailemaan. Pienet mutkailut hidastavat vauhtia.

    • siedettävää

      Hidasteiden rakentaminen oli jo mainittu, hyvä keino.

      "Vaarana on että koiramme tai lapsemme jäävät alle leikkien tiimellyksessä."

      Koira pitää laittaa hihnaan kiinni, niin ettei ylety tielle asti. Lapsetkin voidaan turvata esim. aidalla, niin ettei siitä yli eikä ohi päääse.

      " Tien hiekkapöllyt nousevat kesäisin pihan ruokapöydällemme."

      Tien päällystäminen kestopäällysteellä auttaa pölyämiseen. Toki kastelukin tilapäisesti helpottaa.

      Paras tapa, jos haluaa asua rauhassa, on muuttaa pois sellaiselle alueelle, jossa ei ole rasiteteitä, vaan oma rauha. Jokaisella maanomistajalla kun on sietämisvelvollisuus toisia kohtaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1976
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe