Mites kun kuulin että Toyotasta olis lyhyet huoltovälit? Pitääkö paikkansa? Kuinka usein niitä takaisinkutsuja tulee, riittääkö kerta vuodessa? Entä miten usein ruostesuojaus? Olis tuollainen Avensis kiikarissa, kuulemma dieselit on huolettoman kaikilla merkeillä, pitääkö paikkansa?
Kuinka usein pajalla
47
519
Vastaukset
- Harvoinharvoin
No takaisinkutsuja voi usein hoitaa samalla kun huollot.
- luottomenossa
Minun vuoden 2015 Anjovis on ollut pajalla tähän päivään mennessä 6 kertaa. Osa öljynvaihtoja, muutama korjaus takuunpiikkiin. Kyllä aika usein on minusta ollut pajalla. Edellinen Mondeo oli paljon parempi.
- HOLISTI74.9
miksi sinä idiootti yökastelijapoju vastailet itsellesi monella eri nimimerkillä :D ?
- Sekinvielä
HOLISTI74.9 kirjoitti:
miksi sinä idiootti yökastelijapoju vastailet itsellesi monella eri nimimerkillä :D ?
Lisäksi Terot on hirveen epäystävällisiä ja osa on muutenkin poikkeavia. Mutta joo, ne autot, nie viihtyy pajalla.
- Hämmästynttojotisti
Sekinvielä kirjoitti:
Lisäksi Terot on hirveen epäystävällisiä ja osa on muutenkin poikkeavia. Mutta joo, ne autot, nie viihtyy pajalla.
Jep, yksintero puhuu aina skitsofreniaa ja jostain moposta vaikka kysyisin Toyotasta..Puomi moottoria tästä on vaihdettu ja osa korista, muuten on pelannut.
- Puoletenemmän
Nyrkkisääntö on että noin puolet enemmän kuin euroautot. Se on yksi syy miksi näitä ei vuokraamoissa näe. On toki pari muutakin syytä....Samasta syystä harvinainen taksissa.
- Tärkeäsuojaus
Ei kannata unohtaa ruosteenestokäsittelyä. Heti uuteen autoon ja sitten vuotuinen tarkastus. Saattaa muuten happaneminen yllättää.
- laskukaavatUusiksi
Juuri näin, sen hinta pitää muistaa lisätä neuvotteluihin, sillä Toyota on ulkoistanut tuon ja muilla se kuuluu hintaan. 1500 kun laskee, niin ei pahasti pety.
- Nopsatapsa
-14 mallin corolla ja 2 kertaa käyny huollossa eikä yhtää takaisinkutsua ole tullut.
- vikoja_piisaa
Jos olet käyttänyt merkkihuollossa, on takaisinkutsun aiheuttanut turvatyynyn täyttöpatruuna voitu vaihtaa jo 1. huollossa, eikä siitä sulle ole mainittu mitään. Sinun onnesi!
- nopsatapsa
niin.mutta en ole käyttänyt autoa siitä huolimatta kuin kaksi kertaa huollossa.jos ovat muuta tehneet niin sitä parempi minulle..
- Älkää_vastatko_trollille
Se keskustelee mielummin itsensä kanssa.
- hybridillä
2010 mallin Auris hybridi. Kerran vuodessa huollossa, kohta 90tkm. Ei yhtään takaisinkutsua eikä toimintahäiriötä. Öljykin on aivan ylärajassa ja kirkasta vaikka viime huollosta ajettu 14 tkm ja yli 90 prosenttia kuluttavaa kaupunkiajoa. Kaikki huollot tehty aikaa varaamatta pikahuollossa.
Yksi rengassarja ja pyyhkimen sulat vaihdettu, jarrut moitteettomat.- harvinaistaHerkkuaToyoll
Eihän noilla kilsoilla mitään vielä pitäisi ollakaan, sisäänajokilsat ainakin länsi-autossahan nuo.
- hybridillä
harvinaistaHerkkuaToyoll kirjoitti:
Eihän noilla kilsoilla mitään vielä pitäisi ollakaan, sisäänajokilsat ainakin länsi-autossahan nuo.
Käsittääkseni esim. kansanvaunuissa on noihin kilometreihin mennessä korjattu kerran, parikin dsg, korjattu moottoria jakopään laukeamisen vuoksi ja öljyä lisätään vähintään litra joka toisella tankkauksella. Voihan niitä harvnaisempia poikkeuksiakin olla.
Länsiautot voivat olla laadukkaampia kuin vaunut, koska eihän niitä tehdaskaan enää uskalla autoksi kehua!
- konichiva
Tojota ei ole koskaan korjaamolla eikä koskaan rikki. Muista merkeistä poiketen edes öljyjä, jarrunetettä tai jäähdytysnestettä ei saa vaihtaa takaisinkutsukampanjan ulkopuolella! Toyotassa maailman ainoana autona mikään osa ei koskaan kulu! Vielä 30v päästä toyotasi hohtaa kuin juuri kaupasta tulleena! Edes miljoona kilometriä ei näy missään!
- Ei.usein
Kerran vuodessa, kun ajelee ne normaalit 10 tkm vuodessa
- takaisinKutsutNautintona
Useat käynnit pajalla on vaarien mieleen ja he nauttivat kun saavat maksullista huomiota ja 2 vuoden välein luottomyyjän yhteydenoton auton vaihdon merkeissä ja sehän tietää ilmaisia pullakaffeita.
- Semmoistay
Totta. Ja kun tojokauppa tarjoaa siitä vanhasta gorillat satasen enemmän kuin toinen kauppias niin kyllähän se tarkoittaa että uusikin auto on Tojo.
- lainalausuudetToyotalla
Mukana uudessa aina se panttimaksu jonka Tojota palauttaa ns. huippuhyvityksenä.
Sitten Terot kehuvat kuinka nopeasti vaihdokit kiertää Toyolla, no kyllä vaarien 2 vuotiaat ja max. 15tkm ajetut vaihdokit joita on vaalittu, pesty järvivedellä ja huollatettu merkkiliikkeessä ja tehty parit ylimääräiset öljynvaihdotkin, kas kun ennen vanhaan öljyt vaihdettiin 5tkm välein ja 10tkm samoilla öljyillä on suurta hulluutta. - Tosikupla
lainalausuudetToyotalla kirjoitti:
Mukana uudessa aina se panttimaksu jonka Tojota palauttaa ns. huippuhyvityksenä.
Sitten Terot kehuvat kuinka nopeasti vaihdokit kiertää Toyolla, no kyllä vaarien 2 vuotiaat ja max. 15tkm ajetut vaihdokit joita on vaalittu, pesty järvivedellä ja huollatettu merkkiliikkeessä ja tehty parit ylimääräiset öljynvaihdotkin, kas kun ennen vanhaan öljyt vaihdettiin 5tkm välein ja 10tkm samoilla öljyillä on suurta hulluutta.Sinulla tietenkin on jokin luotettava linkki asiasta! Vai oletko muuten vaan kateellinen idiootti keksintöinesi? Miksi vikavaagenissa vaihdetaan öljyjä ollenkaan kun sitä lisätään litran verran tuhannella, eli 30 litraa vaihtojen välissä?????
- ZKODA
Toyota Auriksella ajettu 2 vuoteen reilu 80tkm eikä yhtään vikaa eikä toimintahäiriötä. perushuolloilla mennään. eikä ruostu kuten skodat parissa vuodessa läpimätä.
- kukin_taaplaa_tyylillään
Olet siis käyttänyt autoasi huollossa jo 5 kertaa. Volkswagenia tai Audia et olisi tarvinnut käyttää noihin kilometreihin vasta kuin kahdesti!
- eiminultapois
Näinhän se menee, mutta jos on aikaa istua siellä Toyotan huollossa juomassa kahvia, niin mikäs siinä. Antaa ihmisten juoda kahvinsa ihan rauhassa. Se pitää sanoa että vaikka ilmaiseksi sitä jakavat, niin kyllä se on juurikin se kallein kupponen mikä kaupungista löytyy. Se maksetaan huollon kanssa samaan aikaan. Mutta antaa ihmisten harrastaa, ei ole minulta pois.
- Kokemustaonmulla
Voi hitsi.no mikä se pojilla hiertää jos toyotan omistaja käyttää 15tkm välein auton öljynvaihdossa.
Onko siitä isoa haittaa..en kyllä itse hoksaa et olis.
Paljonko muihin maksaa se 30tkm huolto?
Tojoon 15 ja 30tkm huollot yhteensä mulla maksanu 320e
No kun pitää siinä välissä käyttää öljynvaihdossa kun muilla merkeillä ei tarvi niin voi valittaa et aikaa menee mutta se öljynvaihto on nyt nopsa homma eli ei siinäkää mene kauaa.
Ja en ole pappa mielestäni vielä...43v mittarissa ja tojoilla ajanu viimeiset 15 vuotta.sitä ennen oli saksalaisia..ford opel vw
Ja kyllä...olen nyt pari viimeistä laittanut ihan uutena ja pesen auton aina kun likainen ja talvella mahdollisuuksien mukaan..ja käsin..
Pilasin yhden fordin maalipinnan konepesussa niin en sitä enää käytä..- sanopa.totuus
Paljonko maksaa 60 tkm/2 v huolto ?
- olet_hakoteillä
sanopa.totuus kirjoitti:
Paljonko maksaa 60 tkm/2 v huolto ?
Lue alempaa!
- olet_hakoteillä
"Paljonko muihin maksaa se 30tkm huolto?
Tojoon 15 ja 30tkm huollot yhteensä mulla maksanu 320e"
Mihin tahansa autoon huollot ei maksa tuota enempää jossakin pärnäsen korjaamossa tai itse saunan takana tehtynä!
Kun aletaan oikeasti vertaamaan huoltokuluja automerkkien kesken, ainut oikea tapa on käyttää vertailupohjana merkkihuoltoja samalla paikkakunnalla, suurinpiirtein samaan aikaan. Tekniikan Maailma käyttötesteistä löytyy tähän materiaalia.
Auris Hybridin huoltokulut 60000km:n matkalla olivat 1069,29€ (TM20/2014).
VW Golf 1,4 TSI:n huoltokulut samalla matkalla olivat 761,51€ (TM11/2014).- olet_hakoteillä
"Auris Hybridin huoltokulut 60000km:n matkalla olivat 1069,29€ (TM20/2014).
VW Golf 1,4 TSI:n huoltokulut samalla matkalla olivat 761,51€ (TM11/2014)."
Ero on siis aivan eri suuntaan kuin Kokemustaonmulla halusi viestittää. Rahassa ero yli 40% ja vaivassa 100% ja nimenomaan Toyotan tappioksi. - olet_hakoteillä
"Paljonko muihin maksaa se 30tkm huolto?"
Jos puretaan hieman noita huoltokuluja, huomataan ettei edes Golfin 30000km:n huolto ole Auriksen huoltoa kalliimpi. Golfin 1. 30000km:n huolto maksoi 254,37€, Auriksen 335,86€, Aurikseen tehtiin tuota ennen 15000km:n huolto hintaan 231,46€.
Golfin seuraava huolto, 60000km, oli selvästi kalliimpi, mutta ei sen kalliimpi kuin Auriksen 45000 ja 60000km:n huollot yhteensä.
TM:n tulokset ei tunnetusti ole mitään faktoja. Siellä on taas kissojen ja koirien kanssa hakemalla haettu väkisin Toyotalle korkeammat hinnat ihan niinkuin kulutusmittauksissakin. Totuus on että normaalikäytössä hybridi kulkee noin 4,5-4,7l/100km eikä jotain 5,8l ! Se golffi voi hyvällä tuurilla pysyä kasassa just 60Tkm asti ilman isoa remonttia. Mutta seuraava 60Tkm onkin sitten Golfille moninkerroin kalliimpi.
Ylen ohjelmassakin väitettiin ,että alkoholin käyttö on ollut nousussa 1990 luvulta lähtien mutta ylen tutkimus loppui vuoteen 2005. Siitä eteenpäin alkoholin käyttö on kuitenkin vähentynyt sitä ei vaan haluttu kertoa koska se olisi vienyt pohjan ylen uutiselta jossa haluttiin saada Suomalaiset näyttämään juopommilta kuin ovat.
- Karutotuusontässä
Niin että tultiin taas siihen väittämään että totuus löytyy tojon brosyyristä ja väärin ja viekkaudella on testattu, kenties vokkelon lahjomina?
No ei, en usko. Salaliittoteoriat sikseen. Tojossa on lyhyt huoltoväli, pakollinen ruosteenesto ja jos oikein paljon ajavana ostaakin dieselin niin voi tulla ikävä ylläri yllättävän nopeasti. Tässä on ihan oikean elämän kulutuksia Omasta Auris TS hybridistä auto tuli mulle joulukuussa. Kilsoja on nyt päälle 7000 takana ja tuon ajan keskikulutus on 4,93l/100km vaikka autoa on käytetty vasta noin 5kk. Talven suurin kulutus 5,2l/100km ja tähän asti alin 4,6l/100km ajosta suurin osa on ollut maantie painotteista-ajoa . Ja mitä ruostumiseen tulee edellinen Auris oli mulla uudesta noin 10v eikä siinä ruostetta ollu missään eikä sitä ollut suojattu missään liikkeessä. Ainoat vaihdetut osat 10v aikana olivat taakse jarrupalat sekä antennipiiska joka oli juutesta murtunut sekä joitakin ajovalopolttimoita. Kustannuksia näistä osista on tullut noin 200€ kun työn tein itse. Joten kallista ei Toyotan pitäminen ole. 1.6l Dual vvti Multimode vei noin 6,9-7l/100km keskimäärin minun ajossa maantiellä noin 6,2l/100km ja kaupungissa 7,5l/100km seurasin kulutuksia noin 2v . Hybridin vakuutusmaksu on mulla noin 100€/v enemmän kuin vanhassa oli. Mutta hybridin käyttövero on suunnilleen 100€/V pienempi joten se on -0.Hybridissä 45l tankki kun vanhassa oli 55l silti hybridillä pääsee helposti noin 100km pitemmälle tankillisella.
Eli hybridi vie vähintään 2l/100km vähemmän vaikka ajo on enimmäkseen maantiepainotteista sekä auto on isompi korinen farmari kaupungissa ero venähtää helposti jo 4l/100km.
<iframe width="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3" frameborder="0"></iframe>- Toinen.Tero
Toyota_hybrid kirjoitti:
Tässä on ihan oikean elämän kulutuksia Omasta Auris TS hybridistä auto tuli mulle joulukuussa. Kilsoja on nyt päälle 7000 takana ja tuon ajan keskikulutus on 4,93l/100km vaikka autoa on käytetty vasta noin 5kk. Talven suurin kulutus 5,2l/100km ja tähän asti alin 4,6l/100km ajosta suurin osa on ollut maantie painotteista-ajoa . Ja mitä ruostumiseen tulee edellinen Auris oli mulla uudesta noin 10v eikä siinä ruostetta ollu missään eikä sitä ollut suojattu missään liikkeessä. Ainoat vaihdetut osat 10v aikana olivat taakse jarrupalat sekä antennipiiska joka oli juutesta murtunut sekä joitakin ajovalopolttimoita. Kustannuksia näistä osista on tullut noin 200€ kun työn tein itse. Joten kallista ei Toyotan pitäminen ole. 1.6l Dual vvti Multimode vei noin 6,9-7l/100km keskimäärin minun ajossa maantiellä noin 6,2l/100km ja kaupungissa 7,5l/100km seurasin kulutuksia noin 2v . Hybridin vakuutusmaksu on mulla noin 100€/v enemmän kuin vanhassa oli. Mutta hybridin käyttövero on suunnilleen 100€/V pienempi joten se on -0.Hybridissä 45l tankki kun vanhassa oli 55l silti hybridillä pääsee helposti noin 100km pitemmälle tankillisella.
Eli hybridi vie vähintään 2l/100km vähemmän vaikka ajo on enimmäkseen maantiepainotteista sekä auto on isompi korinen farmari kaupungissa ero venähtää helposti jo 4l/100km.
<iframe width="650" height="300" src="https://tankkaus.com/cars/public_graph/2508113/2017/2016/3" frameborder="0"></iframe>Noinhan se on. Vain trollit huutavat muuta puuta heinää tälläkin palstalla. Toyotaa ei tarvitse käyttää korjaamoilla vain huolloissa ja nekin ovat edullisia.
Tänään kyllä vähän harmitti kun ensimmäisen kerran tankkausvälillä oli keskikulutus 5,3l/100km viiden vuoden aikana. Kaikki ajot Kehä III:en sisäpuolella. Liekö ollut syynä kun hybridiin tottumaton raskasjalkainen kuski ajeli sillä parisataa kilometriä ja painellut pwr-modella miltei koko ajan. - Tasapaino-ongelmaa
Toinen.Tero kirjoitti:
Noinhan se on. Vain trollit huutavat muuta puuta heinää tälläkin palstalla. Toyotaa ei tarvitse käyttää korjaamoilla vain huolloissa ja nekin ovat edullisia.
Tänään kyllä vähän harmitti kun ensimmäisen kerran tankkausvälillä oli keskikulutus 5,3l/100km viiden vuoden aikana. Kaikki ajot Kehä III:en sisäpuolella. Liekö ollut syynä kun hybridiin tottumaton raskasjalkainen kuski ajeli sillä parisataa kilometriä ja painellut pwr-modella miltei koko ajan.Trollilla saataa tulla henkisiä ongelmia lisää, jos käy katsomassa oman suosikkimerkin kutsuja trafin sivuilla. Enemmän vippaa, kun huomioi myyntimäärät.
- oikea.valinta
" tai itse saunan takana tehtynä!" Miksi "saunan takana tehtynä" jos huoltamiseen on ihan asialliset tilat ja valineet autotallissa? Hinta vaan on kolmasosa marmoritiskin hinnoista. VW vaaan on syytä huollattaa marmoritiskin takana jos aikoo saada alennusta takuuvarmasti ennemmin tai myöhemmin vaihdettavaan jakopäähän
- itsensäsumutusta
Tapahan se olisi tuokin saada Toyota näyttämään käyttötesteissä edullisemmalle käyttää, kun tehtäisiin siihen huollot itse ja muihin autoihin merkkihuollossa.
Voi teitä teroja!
Käyttötesteissä tutkitaan uusia autoja. Luuletteko, että Toyotassa pysyisi takuu voimassa itse huoltaen? Tulisiko lukuisat päivitykset ja takaisinkutsut suoritettua jos huolletaan omassa tallissa?
Muissa automerkeissä on lisäksi erilaisia ajoturvia, joitten voimassaolo edellyttää merkkihuollon käyttöä, vaikka varsinaisen takuun ja virhevastuun säilyminen ei edellytäkään muuta kuin huolto-ohjelman mukaista huoltamista riittävän pätevässä huolto-korjaamossa.
- aina_repsottaa
Jos tojo ei ole pajalla niin sitten takaisinkutsujen parissa joko tai. Eipä niillä ajeta..
- Tero.ajaa.huoltoon
Todellisuudessa on kuitenkin niin, että jos Toyotalla on ns takaisinkutsu, autolla pääsee aina ajamaan korjaamolle tai ongelma hoidetaan seuraavan huollon yhteydessä asiakasta enempää vaivaamatta.
Joillakin merkeillä takaisinkutsu ei ehdi tavoittaa vaunun omistajaa/haltijaa ennenkuin kosla hiljenee matkalla ja pitää viedä hinurin kyydillä huoltoon kun ainoa toimiva osa on vikavalo!
Näin kävin mm. yhdelle germaaniselle premiummerkin automallille joitakin vuosia sitten. Yksikään auto ei päässyt korjaukseen ajamalla! - tiheäthuoltovälitjarust
Tero.ajaa.huoltoon kirjoitti:
Todellisuudessa on kuitenkin niin, että jos Toyotalla on ns takaisinkutsu, autolla pääsee aina ajamaan korjaamolle tai ongelma hoidetaan seuraavan huollon yhteydessä asiakasta enempää vaivaamatta.
Joillakin merkeillä takaisinkutsu ei ehdi tavoittaa vaunun omistajaa/haltijaa ennenkuin kosla hiljenee matkalla ja pitää viedä hinurin kyydillä huoltoon kun ainoa toimiva osa on vikavalo!
Näin kävin mm. yhdelle germaaniselle premiummerkin automallille joitakin vuosia sitten. Yksikään auto ei päässyt korjaukseen ajamalla!Mistä tero tietää pääseekö sillä tojolla ajamalla huoltoon aina? Vai onko se niin taas että kun sinä pääset niin muutkin pääsee? Perus teron ajattelutapa. Tietysti voi tojolla päästäkkin huoltoon ajamalla kun niitä huolletaan kaks kertaa kauheammin kuin muita.
- Maksaahanse
Kyllähän on halpoja noi huoltohinnat. Ikävä kyllä siihen tulee päälle osaa ja tarvikkeita ja öljyä...Ja aina välillä ne keksii vaihtaa jotain turvallisuusjuttuja. Käytännössä voi kertoa kahdella noi huoltohinnat. Silti tulee vielä ylläreitä: saattavat vaihtaa jarrulevyt tai korjata jonkun ruostuman. Ja ruosteesta puheen ollen: kyllä seon totta että Toyota kannattaa viedä ruosteenestokäsittelyyn. Maksaa sekin pitkän pennin joka vuosi.
- Tero.vaan.ajelee
Toyota ei ruostu, Toyotassa ei epidemialuonteisia vikoja. Toyota on edullinen ylläpitää kun ei ole muita korjauskuluja, pelkkä vuosihuolto riittää.
Toyota on hajuton, mauton ja ympäristöystävällinen auto eikä ole autoelvistelijöiden mieleen ja sehän trollia harmittaa.
Jarrut kuluvat ja ruostuvat jokaisessa autossa.
Toyota kestää aikaa ja kilometrejä, Toyota forever!
- kokemustaonmulla
volkkariin pitää vaihtaa jakohihna..toyotaan ei.maksaakait seki..
- Ennenaikainenlaukeaminen
Jos volkkarissa on jakoketju, niin sekin pitää vaihtaa, voi silti laueta koska tahansa.
- Tojoonikävä
on kyllä itsepetosta väittää että Tojon koneet kestäisi. Tosin niiden korit kiirehtii lahotakseen ennen moottoria. Lyhytikäinen, ikävä auto.
- kokemustaonmulla
niin ja joku tuossa niistä huoltopaikoista.itse olen teettänyt oulun juhan autossa eli ihan toyotan merkkiliikkeessä huollot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075718Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453743Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4572629Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2661662- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321333Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151326- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1521220