Kärsin oireista, joiden vuoksi tk:ssa ollaan jo useampaan kertaan harkittu MS-taudin mahdollisuutta. Lähetteen saaminen tutkimuksiin kaatuu kuitenkin aina neurologisiin testeihin, eli Babinskit ja muut ok. Ainoastaan Rombergissa on ollut huojumista ja jänneheijasteet ovat vilkkaat, mutta molemminpuolisesti. Varsinkin tuohon Babinskiin aina vedotaan että kun on negatiivinen niin ei voi olla kyseessä MS. Onko näin? Olen yrittänyt selvittää, mutta ainakaan missään löytämässäni lähteessä ei ole tarkemmin kerrottu onko neurologisten löydösten suhteen jotain "vaatimuksia".
Neurologisista testeistä kysymys
5
1362
Vastaukset
- mäsäukko
Täältä löytyy diagnosointikriteerejä (valitettavasti englanniksi):
http://www.bmj.com/content/suppl/2006/03/02/332.7540.525.DC1 - Jalateitoimi
Kiitos, mäsäukko. :) Valitettavasti minulle ei kuitenkaan vieläkään auennut, että ovatko nuo Babinskin ym. poikkeavuudet ehdoton kriteeri että saa lähetteen magneettikuviin? Lääkäri oli sitä mieltä...
- eihhhh
Ei helevetissä ole. Terveyskeskuslääkärit (ja muutkin) valehtelee niin paljon kuin kerkiää. Siksi kannattaa ottaa itse selville jo etukäteen mahdollisimman paljon asioita.
- HuojuuMuttaPysyy
Minulla ms, ollut yli 10 vuotta ja vieläkin neurologiset testit ok. Ainoa myös tuo Romberg, joka huojuu mut niin se taitaa huojuttaa lähes kaikilla.
Sun pitäis mennä neurologille, ei tk:n lääkärit ikinä anna lähetettä magneettiin. - nymäsyväsy
EPÄILEN ETTÄ sinulla ei Mäsää, liian paljon taudin nimiä. Mulla kylmää kyytiä: Magneettikuvissa Aivoissa plakkeja niin paljon ettei höyhentä väliin mahtunut. Siitä selkäydinpunktiolla (neulalla) varmistus! Päivässä selvis! Mitä Maalaistohtoreita siellä teilläpäin on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387705Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251900- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4859Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33793