Laurea rikosseuraamusala kevät 2017

emff

Heips,
Onko kuinka moni hakenus rise alalle? :) Miten kävi soteli kokeessa?
Mulla ei ihan putkeen mennyt ja tuskin itse valintakokeeseen pääsen, mutta toivossa on hyvä elää.
Tänävuonna 30 otetaan sisään joista 18 ensikertalaisia. Ja 90 kutsutaan valintakokeeseen, iiks!

28

3770

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensikertalainen17

      Millo saadaan pisteet? Kauanko siinä menee.. en kestä enää. Kauhee tää odotus

    • Laurea2017

      Tietääks kukaan onko missä viime vuoden laurean pääsykoe tiedot tai nähtävillä, ja onko joku ollut pääsykokeessa? Millaista oli?

    • ApAPpppp

      Mun tietääkseni pääsykokeessa jonkinnäkönrn essee (antavat aiheen paikan päällä), ryhmätehtävä ja haastattelu.

    • Eimunjuttu
      • eimunjuttu

        ....tai siis kaikki hakijat 1318. Ihan riittävästi näemmä.


    • Soppali

      Ääää sais tulla jo ne pisteet. Epistä että osa on jo saanut! Tosin epäilen suuresti että mahtaako riittää edes pääsykokeisiin asti.

    • koopeeee

      Minä sain hetki sitten pisteet, 57,1. Ei taida riittää pääsykokeisiin :(

      • Sekosote

        Vaikuttaako tuo ensikertalaiskiintiö jo tässä vaiheessa??


      • koopeeee

        En tiedä kyllä yhtään! Luulisin, että tässä vaiheessa ei vielä vaikuta, eiköhän niitä ensikertalaisia muutenkin pääsykokeisiin tarvittava määrä saada jos 90 kutsutaan valintakokeeseen... Mutta ei siis mitään tietoa mulla, itse oon ensikertalainen


      • Sosionomiksi

        Mulla 59 ja pahoin pelkään, ettei riitä :/


    • Laureaan

      Mulla 58,8. Mistä tiedätte pisterajat?

      • Sosionomiksi

        Viime kevään pisteisiin voi suhteuttaa omat pisteensä :)


    • Sosionomiksi

      Milloinkohan pisterajat julkaistaan? Ei malttaisi millään odottaa! Onko täällä ketään, joka olisi viime keväänä käynyt pääsykokeissa?

    • Sosionomiksi

      Onko kukaan saanut kutsua? Pisterajat saadaan sentään 16.5. :)

    • Laureaan

      Tän ja ens viikon aikana pitäis kutsujen tulla.. :/ Viime vuonnahan on ollut kerroinpisteet, joten voiko ihan yks yhteen verrata?

      • 123höpöhöp

        No jos viime vuonna raja on ollut 80,2 ja tänä vuonna 80 on maksimi niin mitä luulet voiko niitä keskenään verrata?


      • Soppali

        Eipä niitä pisteitä voi koskaan ihan yks yhteen verrata, kun kokeen vaikeustaso ja porukan pärjääminen siinä vaikuttaa pisterajoihin. Jotain suuntaahan niistä kuitenkin saa. Itsehän toivon, että yleinen taso olisi ollut tänä vuonna huonompi tai ei oo mitään toivoa saada pääsykoekutsua :D


    • Sossuksimm

      Kutsu tuli. Pisteraja on 49 p. Tää oli vasta vitosvaihtoehtona. Nyt pitäs päättää kahesta Laurean pääsykokeesta.

      • 134ripppi

        Kutsu tuli tännekin! Vähän yllätti, että raja oli noinkin alhainen, vaikka itsekin toivoi saavansa kutsun. Nyt vaan jännityksellä odotetaan itse valintakoetta.


      • Stanaxd

        Omat pisteet olivat 48,8. Nyt kyllä harmittaa ihan sikanalapasesta...


    • 543poppu

      Hopsansaa, millä fiiliksillä menossa valintakokeeseen? Aika hämäävää oli, että koe ei olekaan Laureassa, onneks tsekkasin osoitteen enkä vaan olettanut sen olevan sielä.

    • Pauskipoo

      Mitä fiiliksiä eilisestä kokeesta? Omasta mielestä aika erikoinen koe, enkö yhtään osaa kyllä sanoo miten meni...

      • välivuosi

        Samat fiilikset. Matikan/loogisen päättelyn osuus tuli vähän "puskista", ennemmin mielestäni pitäisi olla psykologisia testejä, kun sote-aloille haetaan. Itse hain kevättalvella erillisessä haussa RSKK:n järjestämään rikosseuraamusalan tutkintoon ja esim. siellä tehtiin pari tuntia pelkkiä psykologisia testejä (kuntotestin, ryhmähaastattelun ja yksilöhaastattelun lisäksi). Varasijalle jäin. Tästä haastattelusta paha sanoa miten meni, kun ei tiedä mitä kaikkea arvioivat. Yllättävän paljon kysyivät mm. AMK:ssa opiskelusta, opiskeluvalmiuksista jne. eivät niinkään itse alasta. Ryhmäkeskustelun aihe sote-uudistuksesta oli erikoinen, odotin jotain moraaliin/etiikkaan liittyviä tilanteita tai aiheitta, joita alan työssä voisi kohdata.


      • Ankkakankka

        Joo odotukset kokeesta oli vähän erilaiset, ja mitä nyt oon täältä muita keskusteluja lukenut niin tais laureassa kaikilla sosiaali- ja terveysaloilla olla täysin sama koe ja aiheena se sote-uudistus. Kyllä omasta mielestäni vähän olis voinut räätälöidä alan mukaan tota koetta. Mutta saa nähdä kuinka kävi.


    • pääsykokeessaollut

      Kai te tajuatte ettei niitä kiinnosta mitä mieltä olette aiheesta vaa se tapa millä keskustelette ja huomioitte toiset? Sote-uudistus nyt on mielipiteitä herättävä aihe, ja ei ne nyt ihan mistään porkkanankasvatuksestakaan voi laittaa juttelemaan. Ongelmanratkaisutehtävässäkän tuskin kiinnostaa vaan ne vastaukset, vaan esimerkiksi se ratkaisitteko ne järjestyksessä, teittekö tosiaan helpoimmat sieltä ensin vai miten. Ajatelkaa vähän yli rajojen ;)

    • mikäpäivä

      Minähän päivänä Laurea ilmoitti viime vuonna..? Esim Risen? Vasta 30?

    • 172016

      Viime vuonna yhteishaun tulokset tuli viimeistään 1.7 ja Laureasta vastausta sai odottaa tuohon viimeiseen päivään asti.

    • Sosionomiksi

      Onko kenelläkään kokemusta, liikkuuko tässä koulutuksessa varasijat?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3599
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1409
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1239
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1028
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1016
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe