Heips,
Onko kuinka moni hakenus rise alalle? :) Miten kävi soteli kokeessa?
Mulla ei ihan putkeen mennyt ja tuskin itse valintakokeeseen pääsen, mutta toivossa on hyvä elää.
Tänävuonna 30 otetaan sisään joista 18 ensikertalaisia. Ja 90 kutsutaan valintakokeeseen, iiks!
Laurea rikosseuraamusala kevät 2017
28
3933
Vastaukset
- Ensikertalainen17
Millo saadaan pisteet? Kauanko siinä menee.. en kestä enää. Kauhee tää odotus
- Laurea2017
Tietääks kukaan onko missä viime vuoden laurean pääsykoe tiedot tai nähtävillä, ja onko joku ollut pääsykokeessa? Millaista oli?
- ApAPpppp
Mun tietääkseni pääsykokeessa jonkinnäkönrn essee (antavat aiheen paikan päällä), ryhmätehtävä ja haastattelu.
- Eimunjuttu
On hakenut. Ensisijaisesti 1300 ja rapiat. Laurea on julkaissut jo tilaston kevään 2017 hakijamääristä. https://www.laurea.fi/opiskelu-ja-hakeminen/hakeminen/usein-kysytyt-kysymykset
- eimunjuttu
....tai siis kaikki hakijat 1318. Ihan riittävästi näemmä.
- Soppali
Ääää sais tulla jo ne pisteet. Epistä että osa on jo saanut! Tosin epäilen suuresti että mahtaako riittää edes pääsykokeisiin asti.
- koopeeee
Minä sain hetki sitten pisteet, 57,1. Ei taida riittää pääsykokeisiin :(
- Sekosote
Vaikuttaako tuo ensikertalaiskiintiö jo tässä vaiheessa??
- koopeeee
En tiedä kyllä yhtään! Luulisin, että tässä vaiheessa ei vielä vaikuta, eiköhän niitä ensikertalaisia muutenkin pääsykokeisiin tarvittava määrä saada jos 90 kutsutaan valintakokeeseen... Mutta ei siis mitään tietoa mulla, itse oon ensikertalainen
- Sosionomiksi
Mulla 59 ja pahoin pelkään, ettei riitä :/
- Laureaan
Mulla 58,8. Mistä tiedätte pisterajat?
- Sosionomiksi
Viime kevään pisteisiin voi suhteuttaa omat pisteensä :)
- Sosionomiksi
Milloinkohan pisterajat julkaistaan? Ei malttaisi millään odottaa! Onko täällä ketään, joka olisi viime keväänä käynyt pääsykokeissa?
- Sosionomiksi
Onko kukaan saanut kutsua? Pisterajat saadaan sentään 16.5. :)
- Laureaan
Tän ja ens viikon aikana pitäis kutsujen tulla.. :/ Viime vuonnahan on ollut kerroinpisteet, joten voiko ihan yks yhteen verrata?
- 123höpöhöp
No jos viime vuonna raja on ollut 80,2 ja tänä vuonna 80 on maksimi niin mitä luulet voiko niitä keskenään verrata?
- Soppali
Eipä niitä pisteitä voi koskaan ihan yks yhteen verrata, kun kokeen vaikeustaso ja porukan pärjääminen siinä vaikuttaa pisterajoihin. Jotain suuntaahan niistä kuitenkin saa. Itsehän toivon, että yleinen taso olisi ollut tänä vuonna huonompi tai ei oo mitään toivoa saada pääsykoekutsua :D
- Sossuksimm
Kutsu tuli. Pisteraja on 49 p. Tää oli vasta vitosvaihtoehtona. Nyt pitäs päättää kahesta Laurean pääsykokeesta.
- 134ripppi
Kutsu tuli tännekin! Vähän yllätti, että raja oli noinkin alhainen, vaikka itsekin toivoi saavansa kutsun. Nyt vaan jännityksellä odotetaan itse valintakoetta.
- Stanaxd
Omat pisteet olivat 48,8. Nyt kyllä harmittaa ihan sikanalapasesta...
- 543poppu
Hopsansaa, millä fiiliksillä menossa valintakokeeseen? Aika hämäävää oli, että koe ei olekaan Laureassa, onneks tsekkasin osoitteen enkä vaan olettanut sen olevan sielä.
- Pauskipoo
Mitä fiiliksiä eilisestä kokeesta? Omasta mielestä aika erikoinen koe, enkö yhtään osaa kyllä sanoo miten meni...
- välivuosi
Samat fiilikset. Matikan/loogisen päättelyn osuus tuli vähän "puskista", ennemmin mielestäni pitäisi olla psykologisia testejä, kun sote-aloille haetaan. Itse hain kevättalvella erillisessä haussa RSKK:n järjestämään rikosseuraamusalan tutkintoon ja esim. siellä tehtiin pari tuntia pelkkiä psykologisia testejä (kuntotestin, ryhmähaastattelun ja yksilöhaastattelun lisäksi). Varasijalle jäin. Tästä haastattelusta paha sanoa miten meni, kun ei tiedä mitä kaikkea arvioivat. Yllättävän paljon kysyivät mm. AMK:ssa opiskelusta, opiskeluvalmiuksista jne. eivät niinkään itse alasta. Ryhmäkeskustelun aihe sote-uudistuksesta oli erikoinen, odotin jotain moraaliin/etiikkaan liittyviä tilanteita tai aiheitta, joita alan työssä voisi kohdata.
- Ankkakankka
Joo odotukset kokeesta oli vähän erilaiset, ja mitä nyt oon täältä muita keskusteluja lukenut niin tais laureassa kaikilla sosiaali- ja terveysaloilla olla täysin sama koe ja aiheena se sote-uudistus. Kyllä omasta mielestäni vähän olis voinut räätälöidä alan mukaan tota koetta. Mutta saa nähdä kuinka kävi.
- pääsykokeessaollut
Kai te tajuatte ettei niitä kiinnosta mitä mieltä olette aiheesta vaa se tapa millä keskustelette ja huomioitte toiset? Sote-uudistus nyt on mielipiteitä herättävä aihe, ja ei ne nyt ihan mistään porkkanankasvatuksestakaan voi laittaa juttelemaan. Ongelmanratkaisutehtävässäkän tuskin kiinnostaa vaan ne vastaukset, vaan esimerkiksi se ratkaisitteko ne järjestyksessä, teittekö tosiaan helpoimmat sieltä ensin vai miten. Ajatelkaa vähän yli rajojen ;)
- mikäpäivä
Minähän päivänä Laurea ilmoitti viime vuonna..? Esim Risen? Vasta 30?
- 172016
Viime vuonna yhteishaun tulokset tuli viimeistään 1.7 ja Laureasta vastausta sai odottaa tuohon viimeiseen päivään asti.
- Sosionomiksi
Onko kenelläkään kokemusta, liikkuuko tässä koulutuksessa varasijat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83316MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758