Olen rasittunut

rasittavaa

siitä, että kohtaan jatkuvasti ympärilläni kateellisia naisia. Olen itse nainen. En ole mitään saanut ilmaiseksi tai helpolla. Olen vielä erityisherkkä, ja olen saanut taistella verta ja kyyneliä asioiden eteen. Herkkänä ihmisenä näen niin helposti ihmisten ajatukset ja tunteet. Näen naisissa kateuden, pahuuden, näen pirun heidän sielussa usein (se näkyy heidän katseestaan) jne. Tämä kaikki on rasittavaa. Ja tekee niin vihaiseksi. Minkätakia nämä naispirut haluavat viedä jatkuvasti minulta pois kaiken hyvän tai eivät sallisi minulle mitään? Toisinaan, kun huomaan tämän, niin tulen näille kieroillelieroille niin vihaiseksi, että ihan ajatuksissani alan kurittamaan heitä, ja kuvittelen, kuinka pieksän ja annan turpaan heille. Voi olla, että heille oikeasti tapahtuukin sillä hetkellä jotain pahaa, se on melkein kuin kirous. Mutta mitäs kadehtivat syyttömästi, kun omat asiansa ovat usein paljon paremmin. Ovat sellaisia itsekkäitä nuljakkeita, että pitäisi viedä toisilta viimeisetkin. En minäkään ole koskaan keneltäkään varastanut mitään, jos olen jotain halunnut, mitä toisella on ollut, niin olen sen rehellisellä työllä, verellä, hiellä ja kyyneleillä joutunut itselleni taistelemaan.

10

590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säälin-en-kadehdi

      Kuulostat itse kateelliselta narsistilta. Jospa näet muissa vain omat pirusi peilistä.

    • katsoitseäsivaanpeiliin

      Jos olet nainen, niin sano suoraan, että mitä olet vaille? Ymmärrän tietenkin, että kun noinkin suoraan ilmoitin ajatukseni, niin kyllähän siitä nainen kuin nainen ottaa itseensä, jos on kateuteen syyllistynyt. Aina pitäisi olla varovainen. Pitäiskö mun sun mielestä antaa sulle jotain, vai olisitko halunnut kokea itse jonkin onnellisen hetken, minkä olen itse joskus saanut käydä läpi jonkin kärsimyksen yhteydessä? Jos kerrot, että mitä olet vaille, niin voin yrittää auttaa. Minulla ei ole paljon annettavaa. Olen antanut melkein kaiken, mitä minulla on. Sisäistä onneani minun on vaikea kenellekkään lahjoittaa, koska se täytyy osata kokea itse. Mammonan kautta se ei tule.

      Jos olet mies, niin olisko mun pitänyt rakastaa tai osoittaa enemmän rakkautta sua kohtaan, vaikka käyttäydyit niinkuin käyttäydyit? Jos sanot, että minkä vuoksi olen narsisti, niin voisin yrittää toimia paremmin tai korjata käytökseni.

    • Mietihieman

      Siinä on taas joku mukamas niin hyväsydäminen ihminen. Nostat itseäsi jalustalle, ikäänkuin muut naiset olisivat jotenkin pahoja, ja sinä se hyvä ihminen. Niinkuin olisit parempi kuin he?
      Osa väittää olevansa empaattisia ja hyväntahtoisia vaikkeivat olisi sitä.
      Huomaatko kuinka olet tehnyt itsestäsi jonkun uhrin tuossa kateellisuus-asiassakin?
      Kateus on tunne muiden joukossa ja olet todennäköisesti itsekin ollut sitä? Osaatko asettua näiden kateellisten naisten asemaan? Pystytkö ymmärtämään heidän tunnettaan? Ymmärrätkö että kaikki eivät ole kuten sinä ja se on täysin okei?
      Mitä se loppupeleissä edes haittaa sinua jos joku kadehtii?
      Ja vaikka kuinka olisit taitava lukemaan toisten tunnetiloja, ei se aina voi silti onnistua. Kukaan kun ei täysin pääse kenenkään toisen pään sisään. Voit siis tulkita väärinkin.

      • rasittavaa

        Haluaisin kohteliaasti kiittää kriittisestä kannanotostasi. Ehkä täytyykin yrittää asennoitua enemmän kadehtijan asemaan. Sitä en ole ennen tullut ajatelleeksi. Mutta tästä ajatuksesta oli apua minulle. Niin, ja tuskinpa siitä kateudesta loppupeleissä mitään haittaakaan on. En ole kyllä väittänyt tai yrittänyt olla parempi kuin joku toinen. Mutta joskus vain on tullut hetkiä, että se kateus ärsyttää tai on vaikea hyväksyä,.

        Mutta kyllä minä sinuna tarkastelisin myös hieman omaa käyttäytymistäni. Onko se kenties kaikissa tapauksissa ollut aina ihan ok muita kohtaan.

        Ihminen kun ei koskaan kunnolla näe toisen planeetalle. Ei kadehtija eikä kadehdittava.


    • säälin-en-kadehdi

      Et kuulosta kovin onneliselta, vaan katkeralta naisvihaajalta akalta. En todellakaan tahdo sinulta mitään. Itsesääliä voisit koittaa vähentää ja kasvattaa kunnioitustasi samaa sukupuolta olevia kohtaan, jotka nyt koet itseäsi huonommiksi ja alempiarvoisiksi. En oikein usko, että kaikki naiset sinua kadehtivat. Se ajatus kuulostaa häiriintyneeltä ja narsistiselta. Terapiasta olisi varmaan apua. On aivan sama, mitä sukupuolta olen. Sinulle sillä näyttää olevan suhteeton merkitys.

    • TollastaTapahtuu

      Ymmärrän sinua aloittaja, olen itse kokenut samaa. Naiset osaa olla tosi veemäisiä ja itsekkäitä, kateellisia ja ahneita, tyhmiä.

      Pidä itsesi ihmisenä, älä anna niiden myrkyttää mieltäsi. Jos ne on rumia sieluja, ei sun tarvi saada niiltä tartuntaa siitä.

      • vihertää

        Varmasti tapahtuu, eikä riipu siitä kuinka hyvin kadehditun asiat ovat. Kadehtijalla voi itsellään olla kaikki ulkonaisesti paremmin. Niillä, jotka kadehtivat tiettyä ihmistä ja toimivat tunteensa pakottamina tuntuu olevan joitain yhteisiä piirteitä. Kateutta tuntee tahtomattaan joskus lähes jokainen, minä ainakin, mutta kun tunne siirtyy tekojen asteelle annetaan jo pirulle periksi.


      • miesavaruudesta

      • ja-ottaa_huomioon
        miesavaruudesta kirjoitti:

        Täällä mies joka saa samanlaista kohtelua päivittäin, jatkunut lapsesta saakka. Aina ei vaan jaksa olla vahva. Voimia aloittajalle !! https://www.youtube.com/watch?v=BijhY9LRjKE

        Miks vaan aloittajalle kun muutkin kärsii tommosesta.
        Et sitten osannu ajatella.


      • miesavaruudesta

        sori vaan jossen huomannut huomioida sua. Äskeinen Tuomio & Kone - En Garde omistettu kaikille elämässä päähän potkituille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe