Olen harkinnut postimerkkikokoelman hankkimista (Suomi 1856-1917). Erilaisia
variantteja varmaan löytyy loputtomasti ja kuntokin vaikuttaa arvoon, mutta mistähän hintaluokasta puhutaan, jos kokoelma sisältää tuolta aikaväliltä päätyypit ja mahdollisesti myös eri värisiä. Ensimmäiset soikiomerkit olisivat mukana.
Merkeistä olen kiinnostunut leimattuna. Minulla on jo postikorttikokoelma kyseiseltä ajalta, jossa kortit sisältävät merkit/leiman.
Mahtaisiko olla turhan vaikeaa kerätä ao. merkkejä oman kotikaupungin (Turku) leimalla?
Mitä mahtaisi maksaa?
1
320
Vastaukset
- KerääItse
Turku-leimoja on paljon liikkeellä - ei paha keräilykohde.
Valmis kokoelma voi maksaa liki mitä tahansa. Jo pelkästään soikiomerkin hinnat vaihtelevat 50-5000€ välillä riippuen leimauksesta ja merkin laadusta.
Kelvollisen laatuinen kokoelma (päätyypit) lienee jossain 1000-3000€ välillä, mutta toki saat maksaa huomattavasti enemmänkin jos haluaa laatua.
Itse olen kerännyt 70-luvulta lähtien eikä kokoelma ole edelleenkään täydellinen. Eikä se haittaa millään tavalla, ostan puuttuvia variantteja jos kohdalle tulee ja hinta on sopiva. Ei ole pakottavaa tarvetta täydentää kokoelmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486208Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki694075Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t193102- 343025
- 1932898
- 402522
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132449törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/192390- 1501469
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3201468