Oon vast vitosel muy silti tuntuu et mikään ei onnistu mult. Millekkää psykiatrille tai terapeutille juttelu ei auta ku ne tekee vaan sossu ilmotuksii jos kerron milt must oikeesti tuntuu. Mul on ollu paha mieli siit asti kun vaihdoin kouluu eikä vanhemmat tajuu. Mutta se tilanne paheni noin puol vuotta sitten kun sain kuulla että ne muutamat mun tän hetkiset ystävät vaihtaa kouluu ja muuttaa ensi syksyllä. Ja tällä hetkellä nekin on hylänny mut eikä mulla oo ketään. Kaikki laittaa varmaan nyt että et voi kuolla koska silloin ajattelisit vaan itseäsi etkä vanhempiasi mutta se on tässä kohtaa ainut syy miksi en ole vielä tappanut itseäni
Tarviin apuu
13
302
Vastaukset
Psykiatreilla on vaitiolovelvollisuus, jos kertoo sossuille, voit haastaa aikuisen avulla oikeuteen ja saada vitusti rahaa.
Paitsi, että niillä on velvollisuus kertoa jos asia uhkaa lapsen terveyttä tms, esim jos lasta pahoinpidellään kotona.
yuggis_ kirjoitti:
Paitsi, että niillä on velvollisuus kertoa jos asia uhkaa lapsen terveyttä tms, esim jos lasta pahoinpidellään kotona.
Aivan kaikesta ei tarvitse kuitenkaan kertoa.
animehomo- kirjoitti:
Aivan kaikesta ei tarvitse kuitenkaan kertoa.
Mutta asioista joista pitää kertoa, pitää kertoa. Myös siihen on velvollisuus mm
yuggis_ kirjoitti:
Mutta asioista joista pitää kertoa, pitää kertoa. Myös siihen on velvollisuus mm
Perkeleen kirjoitusvirheet
yuggis_ kirjoitti:
Tarkoitin, että asiakas voi itse päättää mistä kertoo.
animehomo- kirjoitti:
Tarkoitin, että asiakas voi itse päättää mistä kertoo.
Mutta psykiatrilla tms on velvollisuus kertoa asioista eteenpäin jos ne ovat vaarallisia asiakkaalle/lapselle.
No oletko tosissasi yrittänyt saada ne vanhempasi tajuumaan? Siis oikeasti ja rauhassa?
Pyydä heidät - tai edes jompikumpi - istumaan rauhassa vaikka keittiön pöydän ääreen ja kerro nämä samat asiat rauhallisesti heille. Jos et uskalla kertoa tai et vaan löydä sanoja, niin näytä tuo kirjoittamasi kirjoitus heille ja sano, että se on sinun kirjoittamasi. Kyllä ne viimeistään silloin alkaa tajuumaan, jos on tajutakseen.
Voit tietysti ottaa myös yhteyttä vaikka lasten ja nuorten puhelimeen tai nuortennettiin. Puhelimella voi olla vaikeaa päästä läpi, koska ruuhkaa kuulemma on.
http://www.mll.fi/nuortennetti/info/lasten_ja_nuorten_puhelin_ja_net/
Kukaan muu tuskin kuitenkaan pystyy auttamaan sinua yhtä hyvin, kuin perheesi tai sitten muut läheisesi. Mummit, ukit, kummit, sedät, tädit, kaikki kannattaa käyttää hyväksi."Mummit, ukit, kummit, sedät, tädit, kaikki kannattaa käyttää hyväksi."
Sanoisin että hyväksikäyttö on rikos, mutta se ei ehkä aivan sovi tähän itsemurha aiheeseen.animehomo- kirjoitti:
"Mummit, ukit, kummit, sedät, tädit, kaikki kannattaa käyttää hyväksi."
Sanoisin että hyväksikäyttö on rikos, mutta se ei ehkä aivan sovi tähän itsemurha aiheeseen.Öhö öhö.
Sanoin muuten, että kaikki kannattaa käyttää hyväksi, en että kaikkia kannattaa käyttää hyväksi.Oldie kirjoitti:
Öhö öhö.
Sanoin muuten, että kaikki kannattaa käyttää hyväksi, en että kaikkia kannattaa käyttää hyväksi.Olen pahoillani.
animehomo- kirjoitti:
Olen pahoillani.
Ihailtavaa suoraselkäisyyttä. Sitä näkee nykyisin aivan liian harvoin, varsinkin anonyymeillä keskustelupalstoilla.
Oldie kirjoitti:
Ihailtavaa suoraselkäisyyttä. Sitä näkee nykyisin aivan liian harvoin, varsinkin anonyymeillä keskustelupalstoilla.
Maailma on täynnä ihmeitä, hienoimmat usein piilossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?
Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä2161536Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i651374- 821061
Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"
on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol280912- 73863
Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."
Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas6851Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.
Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine67849Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment185827- 46824
Älä epäile itseäsi
äläkä epäile minua. En ole menossa mihinkään - ellet pyydä minua poistumaan. 🧡31745