Oon vast vitosel muy silti tuntuu et mikään ei onnistu mult. Millekkää psykiatrille tai terapeutille juttelu ei auta ku ne tekee vaan sossu ilmotuksii jos kerron milt must oikeesti tuntuu. Mul on ollu paha mieli siit asti kun vaihdoin kouluu eikä vanhemmat tajuu. Mutta se tilanne paheni noin puol vuotta sitten kun sain kuulla että ne muutamat mun tän hetkiset ystävät vaihtaa kouluu ja muuttaa ensi syksyllä. Ja tällä hetkellä nekin on hylänny mut eikä mulla oo ketään. Kaikki laittaa varmaan nyt että et voi kuolla koska silloin ajattelisit vaan itseäsi etkä vanhempiasi mutta se on tässä kohtaa ainut syy miksi en ole vielä tappanut itseäni
Tarviin apuu
13
327
Vastaukset
Psykiatreilla on vaitiolovelvollisuus, jos kertoo sossuille, voit haastaa aikuisen avulla oikeuteen ja saada vitusti rahaa.
Paitsi, että niillä on velvollisuus kertoa jos asia uhkaa lapsen terveyttä tms, esim jos lasta pahoinpidellään kotona.
yuggis_ kirjoitti:
Paitsi, että niillä on velvollisuus kertoa jos asia uhkaa lapsen terveyttä tms, esim jos lasta pahoinpidellään kotona.
Aivan kaikesta ei tarvitse kuitenkaan kertoa.
animehomo- kirjoitti:
Aivan kaikesta ei tarvitse kuitenkaan kertoa.
Mutta asioista joista pitää kertoa, pitää kertoa. Myös siihen on velvollisuus mm
yuggis_ kirjoitti:
Mutta asioista joista pitää kertoa, pitää kertoa. Myös siihen on velvollisuus mm
Perkeleen kirjoitusvirheet
yuggis_ kirjoitti:
Mutta asioista joista pitää kertoa, pitää kertoa. Myös siihen on velvollisuus mm
Tarkoitin, että asiakas voi itse päättää mistä kertoo.
animehomo- kirjoitti:
Tarkoitin, että asiakas voi itse päättää mistä kertoo.
Mutta psykiatrilla tms on velvollisuus kertoa asioista eteenpäin jos ne ovat vaarallisia asiakkaalle/lapselle.
No oletko tosissasi yrittänyt saada ne vanhempasi tajuumaan? Siis oikeasti ja rauhassa?
Pyydä heidät - tai edes jompikumpi - istumaan rauhassa vaikka keittiön pöydän ääreen ja kerro nämä samat asiat rauhallisesti heille. Jos et uskalla kertoa tai et vaan löydä sanoja, niin näytä tuo kirjoittamasi kirjoitus heille ja sano, että se on sinun kirjoittamasi. Kyllä ne viimeistään silloin alkaa tajuumaan, jos on tajutakseen.
Voit tietysti ottaa myös yhteyttä vaikka lasten ja nuorten puhelimeen tai nuortennettiin. Puhelimella voi olla vaikeaa päästä läpi, koska ruuhkaa kuulemma on.
http://www.mll.fi/nuortennetti/info/lasten_ja_nuorten_puhelin_ja_net/
Kukaan muu tuskin kuitenkaan pystyy auttamaan sinua yhtä hyvin, kuin perheesi tai sitten muut läheisesi. Mummit, ukit, kummit, sedät, tädit, kaikki kannattaa käyttää hyväksi."Mummit, ukit, kummit, sedät, tädit, kaikki kannattaa käyttää hyväksi."
Sanoisin että hyväksikäyttö on rikos, mutta se ei ehkä aivan sovi tähän itsemurha aiheeseen.animehomo- kirjoitti:
"Mummit, ukit, kummit, sedät, tädit, kaikki kannattaa käyttää hyväksi."
Sanoisin että hyväksikäyttö on rikos, mutta se ei ehkä aivan sovi tähän itsemurha aiheeseen.Öhö öhö.
Sanoin muuten, että kaikki kannattaa käyttää hyväksi, en että kaikkia kannattaa käyttää hyväksi.Oldie kirjoitti:
Öhö öhö.
Sanoin muuten, että kaikki kannattaa käyttää hyväksi, en että kaikkia kannattaa käyttää hyväksi.Olen pahoillani.
animehomo- kirjoitti:
Olen pahoillani.
Ihailtavaa suoraselkäisyyttä. Sitä näkee nykyisin aivan liian harvoin, varsinkin anonyymeillä keskustelupalstoilla.
Oldie kirjoitti:
Ihailtavaa suoraselkäisyyttä. Sitä näkee nykyisin aivan liian harvoin, varsinkin anonyymeillä keskustelupalstoilla.
Maailma on täynnä ihmeitä, hienoimmat usein piilossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792322Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1371481- 1331452
- 1541193
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373927Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683